Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Filmer ni aldrig tröttnar på

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 21:49
Ringaren i Notre Dame är jättebra, jag såg den för tredje gången igår och för första gången på Svenska, älskar repliken från den tjocke stenfiguren (Minns aldrig vem av dem som är vem) med LAsse Kronérs göteborgska "Äh, gå och skräm en nunna"
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2010 vid 16:50
Svårt att tröttna på någon utav Disney filmerna :) Min personliga favorit, som jag nog skulle kunna se om och om igen är Lejonkungen. Räcker att jag ser introt i början så blir jag aldeles rörd Sleepy
Till toppen
Leffe91X View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-april-2010
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Leffe91X Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2010 vid 17:26
Som Adelle säger så är det svårt att tröttna på någon Disney film överhuvudtaget, men någon film som jag aldrig verkar tröttna på är Den Lilla Sjöjungfrun, har sett den typ 3-5ggr i veckan i typ 2månader nu. Vet inte varför, men den filmen har något speciellt :)
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 22:08
                                       LEJONKUNGEN!
jag kan tillockmed sätta igång lejonkungen när jag ska städa mitt rum det fins ju ingen shans att jag kan se filmen då men jag kan den så bra utantill så det räcker att höra på den för att jag ska se alla scenerna framför mej
 trotts att jag nästan tittat sönder den här vilmen blir jag altid tårögd när simba ropar på sin pappa i ravinen och det fins inte en enda dålig låt i hela filmen (jag snackar före morgonraporten som lades till )
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 04:38
Det finns framförallt 4stycken Disney-filmer som jag aldrig tröttnar på att se om och om igen.

4. Musse Piggs Julsaga - Det är en sån underbar stämning i den filmen. Den innehåller ett härligt mysigt och stämningsfullt soundtrack. De Disney-karaktärer som är utvalda att gestalta de olika karaktärerna i Charles Dickens roman är klockrena i sina roller, och filmen innehåller mängder av trevliga bakgrundskaraktärer som tex. Lilla vargen och de tre små grisarna, Zeke Varg, Mårten Gås, TObey och Lille Hoppsan från Robin Hood, Herr Padda från The Adventures of Ichabod and Mr Toad och många fler. Sen tycker jag personligen att den svenska castingen är exeptionellt bra.

3. Lejonkungen. Jag får gåshud i hela kroppen av soundtracket, jag gråter som ett barn varje gång Mufasa dör och jag upplever dubbningen som extremt lyckad. Jag tycker faktiskt att varenda karaktär i filmen gör sig bättre på svenska än på engelska. Med undantag av James Earl Jones som Mufasa, och eventuellt Jim Cummings gestaltning av Scar.
Dessutom är den enormt välanimerad, och den innehåller väldigt många intressanta och väldesignade karaktärer. Zazu är en solklar favorit.

2. Herkules. Jag vet inte om det beror på Alan Menkens underbara musik, eller om det är animationerna och teckningsstilen som gör det. Eller om det helt enkelt är det faktuom att jag alltid har varit helt såld på mytologi, och i synnerhet grekisk sådan. Men jag kan helt enkelt inte få nog av den här filmen. Det är inte min absoluta favorit, men ändå är det något med den som gör att jag kan se den gång på gång utan att tröttna. Förmodligen för att den är såpass lättsam, och inte lika känslomässigt krävande som t.ex. Lejonkungen eller Skönheten & Odjuret.

1. Och slutligen, filmernas film: Skönheten & Odjuret. Den filmen har allt! En spännande berättelse, fantastisk musik (framförallt älskar jag den dystra inledningsmusiken), mängder av intressanta och fängslande karaktärer, samt en underbar story. Den balanserar på ett underbart sätt mellan skräck, spänning, kärlek och humor. Mellan sång och handling. Det finns inte en enda sång eller musikstycke i den här filmen som inte är ett mästerverk. Jag kan lyssna på soundtracket i timmar. Och den svenska dubbningen slår allt. Sofia Källgren och Tommy Körbergs sånginsatser är fantastiska. Jag blir knäsvag bara jag tänker på det. Den här filmen är sannerligen Disneys allra mest lyckade verk genom alla tider. Den är fullkomligt oslagbar och jag kan se den hur många gånger som helst.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 14:23
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


3. Lejonkungen. Jag får gåshud i hela kroppen av soundtracket, jag gråter som ett barn varje gång Mufasa dör och jag upplever dubbningen som extremt lyckad. Jag tycker faktiskt att varenda karaktär i filmen gör sig bättre på svenska än på engelska. Med undantag av James Earl Jones som Mufasa, och eventuellt Jim Cummings gestaltning av Scar.
Dessutom är den enormt välanimerad, och den innehåller väldigt många intressanta och väldesignade karaktärer. Zazu är en solklar favorit.
Säg den som inte grinar som en galning när Mufasa dör!WinkShocked Nej, skoja bara. Nämen jag håller med om att det är superlätt att gråta när Mufasa dör. Musiken blir som så vacker. Hela filmen är jättebra och jag håller med om rösterna i Sverige. Är stolt över att jag är svensk! ClapLOLBig smileWink

 

Men jag har en ynka fråga.  Gjorde  Jim Cummings rösten till Scar (om du ser meningen i fetstil)? Jag har för mig att det var Jeremy Irons som stod för fiolerna. Och den lyckosten fick pris för sin insats som Scar!Shocked Fast jag kan ha fel. Kan du vara snäll och förklara meningen med fetstil. Fattar dessvärre inte! Embarrassed

 

 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 14:36
Jim stod endast för sånginsatsen i låten "Be prepared" i övrigt var det, precis som du påpekar, Jeremy Irons som gjorde rösten åt Scar. Jag uttryckte mig lite klantigt, borde ha poängterat att det rörde sig om just såninsatsen och inte själva röstskådespelandet.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 15:19
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Jim stod endast för sånginsatsen i låten "Be prepared" i övrigt var det, precis som du påpekar, Jeremy Irons som gjorde rösten åt Scar. Jag uttryckte mig lite klantigt, borde ha poängterat att det rörde sig om just såninsatsen och inte själva röstskådespelandet.

 

Ja då förstår jag. Smile Blev superosäker först, men det är inte ditt fel. Du kanske hade annat att tänka på när du skrev. Sånt händer. Smile

Det stämmer att Jim Cummings fick hoppa in under sången "Be Prepared". I alla fall i slutet av den. Texten kommer från imdb's kuriosa-sida.

 

Jim Cummings had to fill in for Jeremy Irons during the song "Be Prepared". Jeremy threw out his voice after singing, "You won't get a sniff without me!".
Om någon på forumet kan översätta det där, är han/hon min hjälte.ClapStarSmile Har försökt men jag kan inte översätta så att det låter bra.Embarrassed
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 15:34
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 

 Jeremy threw out his voice after singing, "You won't get a sniff without me!".
Om någon på forumet kan översätta det där, är han/hon min hjälte.ClapStarSmile Har försökt men jag kan inte översätta så att det låter bra.Embarrassed

I den svenska översättningen av texten har man översatt "You won't get a sniff without me" med   "är det tämligen ute med er" som föregås av texten "Förutan min kraft och min vishet".  Men en mer korrekt översättnsing borde vara nått i stil med "Ni kommer inte att få ett dyfft utan mig".

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 16:07
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 

 Jeremy threw out his voice after singing, "You won't get a sniff without me!".
Om någon på forumet kan översätta det där, är han/hon min hjälte.ClapStarSmile Har försökt men jag kan inte översätta så att det låter bra.Embarrassed

I den svenska översättningen av texten har man översatt "You won't get a sniff without me" med   "är det tämligen ute med er" som föregås av texten "Förutan min kraft och min vishet".  Men en mer korrekt översättnsing borde vara nått i stil med "Ni kommer inte att få ett dyfft utan mig".

 

Tack för infon. SmileMen jag undrar vad "threw out his voice" betyder.Confused Fattar att det måste ha blivit trubbel, så Jim fick hoppa in.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 16:32
En kvalificerad gissning från min sida är att han slet ut rösten. Men det kanske någon annan har bättre koll på?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 17:19
Låter ju rimligt. eftersom det stod att han "threw out his voice" när han sjöng den biten...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 19:11
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Låter ju rimligt. eftersom det stod att han "threw out his voice" när han sjöng den biten...

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

En kvalificerad gissning från min sida är att han slet ut rösten. Men det kanske någon annan har bättre koll på?

 

Okej, då fattar jag! Tusen, tusen tack!Big smile Engelskan är inte sådär superbra, men nu förstår jag!Smile Tack båda två!Thumbs Up

 

Kom på att jag inte tröttnar på Skattkammarplaneten. Den är superhäftig. Mest fokus på vänskapen mellan Jim och Silver, och det är jättebra. Mycket fina miljöer och bra bakgrundsmusik. Jag tycker bäst om kapten Amelia! Hon är störtskön! Hon är viljestark och visar att även kvinnor kan vara ledare. Gillar doktor Doppler också. Han är bara för galet rolig och jag garvar nästan varje gång jag ser honom. Och att Loa Falkman gör hans röst, gör väl inte saken sämre?ClapSmile
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 21:17
Jag tröttnar inte på en enda pixarfilm. Upp blir bara bättre och bättre, Ett Småkryps Liv GÅR inte att tröttna på efter att ha lärt sig alla repliker utantill och fortfarande inte tröttnat, Hitta Nemo funkar alltid ... Möjligtvis tröttnar man på Monsters Inc efter ett tag, men den är fortfarande riktigt bra varje gång. De andra pixarfilmerna orkar jag inte räkna upp, de är så många nuförtiden, men jag kan se allihop om och om igen (Bilar är dock ett undantag, för den har jag aldrig gett en riktig chans. Jag ska göra det någon gång).
Andra filmer jag inte kan tröttna på är Lejonkungen och Kejsarens nya stil. Lejonkungen kan man aldrig få nog av just eftersom den alltid bidrar med den där känslan att, tänk om det där var jag? Samma sak gäller Ringaren i Notre Dame. Och Kejsarens nya stil är mest rolig, och den har man liksom växt upp med så att man inte tröttnat på den. Den har inte en riktig disneykänsla i sig, som de andra, men den blir heller aldrig gammal i mina ögon.

Ändrad av Eilonwy - 20-oktober-2010 vid 21:20
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 21:49
Lejonkungen ger mig exakt samma intryck, känsla och stämning nu som när jag var liten och såg den första gången. Jag minns det för det är en alldeles speciell känsla, svår att rättvis beskriva.

En annan som alltjämt står sig är Djungelboken, den allra första film jag såg på bio. Så det är klart att den ligger mig varmt om hjärtat.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 22:21
Kan känna igen det där, såg Tarzan när den gick på bio och varje gång jag ser den så får jag samma känsla som jag hade när jag satt där i salongen -99.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2010 vid 08:27
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Kom på att jag inte tröttnar på Skattkammarplaneten. Den är superhäftig. Mest fokus på vänskapen mellan Jim och Silver, och det är jättebra. Mycket fina miljöer och bra bakgrundsmusik. Jag tycker bäst om kapten Amelia! Hon är störtskön! Hon är viljestark och visar att även kvinnor kan vara ledare. Gillar doktor Doppler också. Han är bara för galet rolig och jag garvar nästan varje gång jag ser honom. Och att Loa Falkman gör hans röst, gör väl inte saken sämre?ClapSmile



Jag håller helt med! Haha, det är inte så ofta man hittar folk som tycker om Skattkammarplaneten, det verkar vanligare att tycka den är skräp. Men jag gillar den verkligen. Min favoritfigur är dock Silver (pirat, så klart Embarrassed ). Hans dilemma om att behålla vänskapen med Jim eller fortsätta sitt skurkaktiga liv med myteri och gud vet allt påverkar hela filmen. Vänskapen (om man nu kan kalla det det, det är väl snarare någon sorts far-och-son-band) som växer fram mellan Silver och "Jimbo" är något som berör. Tröttar aldrig på den här filmen!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2010 vid 17:07
Jag gillar också Skattkammarplaneten. En film med en skurk som både är god och sympatisk och samtidigt en skurk är ganska sällsynt, och dem lyckades verkligen väldigt väl med karaktären Silver. Kanske en av mina favoriter bland Disney-skurkar just därför.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2010 vid 21:54
Jag har aldrig sett Skattkammarplaneten. Men jag vill de nu när ni pratar så bra om den.

 

Jag har visst högre upp i tråden sagt att jag aldrig kan tröttna på Ringaren i Notre Dame. Jag undrar om jag var sjuk när jag skrev det :P  Ringaren är en av mina absoluta favoriter bland Disneyfilmer. Men ser man en film för ofta så blir den förstörd. Jag såg Ringaren för första gången för kanske två år sedan och har sedan dess sett den 4 gånger. Senaste gången var för ett par veckor sedan, jag märkte då att jag inte ryste till musiken lika mycket som jag gjort innan. Därför ska jag nu ta en liten paus från Ringaren i Notre Dame och hoppas att nästa gång jag ser den så kommer det kännas lika bra som alla andra gånger jag sett den :)

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2010 vid 22:10
Ja, det får du göra! Och så berätta vad du tyckte om den sen. :)

Jag tror jag skulle trötta på de flesta filmer om jag såg dem var och varannan dag, så därför låter jag bli att titta så ofta. Inte så att det blir ett medvetet val att undvika en viss film, men det är ofta de filmerna som det var mest länge sen jag såg som lockar att se igen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 09:29
Skönheten och Odjuret utan tvekan :)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2010 vid 10:35
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

1. Och slutligen, filmernas film: Skönheten & Odjuret. Den filmen har allt! En spännande berättelse, fantastisk musik (framförallt älskar jag den dystra inledningsmusiken), mängder av intressanta och fängslande karaktärer, samt en underbar story. Den balanserar på ett underbart sätt mellan skräck, spänning, kärlek och humor. Mellan sång och handling. Det finns inte en enda sång eller musikstycke i den här filmen som inte är ett mästerverk. Jag kan lyssna på soundtracket i timmar. Och den svenska dubbningen slår allt. Sofia Källgren och Tommy Körbergs sånginsatser är fantastiska. Jag blir knäsvag bara jag tänker på det. Den här filmen är sannerligen Disneys allra mest lyckade verk genom alla tider. Den är fullkomligt oslagbar och jag kan se den hur många gånger som helst.
Åh gudars, du kan sannerligen konsten att beskriva det underbara med Skönheten och Odjuret! Den dystra inledningsmusiken som du nämner, är också något som jag älskar. Den ger en så perfekt känsla och hela filmen antar en mystisk ton. Musiken gör definitivt introt! Jag håller vidare med om allt annat du sa också. Som du säger så är filmen fullkomligt oslagbar och man kan inte få nog utav den! Jag har inte sett den på något år nu och har köpt den på DVD men får inte tag på den förrän den 12:e november och jag hade verkligen tänkt vänta med att se den till dess, istället för att se min gamla vhs en gång till innan. Men nu blev det verkligen inte lätt! Men jag ska försöka så att mästerverket kommer att lysa ännu starkare när jag väl kan se den!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Kickiss View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Kickiss Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2011 vid 20:40
En film jag aldrig tröttnar på är Björnbröder. Faktiskt, båda filmerna. Dem är så otroligt gulliga.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 16:26
Herkules, så jäkla rolig och precis lagom känslosam. Kan se den väldigt ofta.
Även Oliver och Gänget, så mysig film och ganska kort. Samt Bernard och Bianca i Australien, den filmen är så underskattat!

Jag tröttnar inte direkt på någon Disneyfilm (förutom Peter Pan, så dålig), det är mer så att jag inte vill se dem för ofta för att jag inte orkar bli så känslomässigt berörd hela tiden. Några filmer jag inte kan se ofta pågrund av den anledningen är: Lejonkungen, Tarzan, Björnbröder, Pocahontas och Ringaren i Notre Dame.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 23:56
Jag har säkert sagt detta förut. men jag kan väldigt sällan se om en film direkt efter att jag sett den första gången. Jag är liksom orolig att jag ska märka grejer som drar ner hela filmen, saker som jag inte upptäckt än men som gö filmen sämre, jag vill ju inte sluta gilla filmen. Detta gäller t.ex. Den lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Oduret, Pocahontas, Ringaren och Tarzan. Jag tycker om dem alldeles för mycket och det skulle inte kännas kul att helt plötsligt inte göra det.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2015 vid 15:01
Råttatouille kan jag aldrig få nog av. Kan se den hur många gånger som helst oerhört vacker film och att den utspelar sig i Paris med dess miljöer bara gör mig förälskad i hela filmen. Ett sant mästerverk och min favorit Pixar film.
Måste se den ikväll tack vare detta inlägg.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2015 vid 15:59
Åh, Frollo, nu vart jag riktigt sugen på att se Ratatouille. Var ett antal år sen sist.

En film jag kan se i all oändlighet är Kejsarens nya stil. Ett mästerverk som bara tycks bli roligare och roligare ju äldre jag blir och ju fler gånger jag ser den. Samma sak gäller första Toy Story, det är en film jag citerar i tid och otid ("Du är en tvär och bitter liten man. Jag tycker synd om dig" är en fantastisk comeback för dryga personer)
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2015 vid 18:49
Åh, det var länge sedan jag skrev här så vill skriva igen.

(Med risk för upprepning)

Jag blir aldrig trött på att se Den Lilla Sjöjungfrun, jag vet inte längre varför. Jag ser filmen så mycket oftare än andra Disneyfilmer. (Ofta, en till två gånger i månaden.) Jag har lätt sett den över 100 gånger (Har nästan räknat.) och varje gång jag ser den så upptäcker jag ändå något nytt. Det spelar heller ingen roll hur många gånger jag ser den för varenda gång när "Main Titles"  börjar spelas och fisken simmar ner i havet blir jag lika lycklig. Det är som att alla mina problem försvinner för en liten stund. Ni hör ju. 

Men annars så är det inte många filmer som jag tröttnar på. Eftersom det ändå går ett tag mellan visningarna så blir man ju sugen att se dem när man väl sätter igång dem. 
Men några hedervärda filmer är Tangled, Ringaren i Notre Dame och som ovan mig skrev, Kejsarens nya stil. Är jag på dålig humör så får den filmen mig att bli glad på en gång. Citerar filmen dagligen, även fast ingen fattar. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2015 vid 20:38
Jag har personligen rätt svårt för Den lilla sjöjungfrun, och det ligger i princip helt i Ariel själv. Jag tycker hon är irriterande naiv och självisk, och hon har egentligen inget character arc. Hon vill ha någonting, hon försätter hela sitt rike i fara för att få det, hon får det, slut. Filmen hade nog varit betydligt mer intressant om den fokuserade på Kung Triton, för det är ju egentligen han som förändras och lär sig saker, a'la Marvin i hitta nemo. Filmen är fint animerad och har en riktigt minnesvärd antagonist, men Ariel förstör filmen för mig.

Men men, en annan film jag inte tröttnar på är Skattkammarplaneten. Karaktärerna är väldigt välskrivna och välbalanserade, med en antagonist som för ovanlighetens skull befinner sig i en moralisk gråzon istället för att vara ond in på själen. Den har också bra musik och en fantastisk visuell stil. Jag är inget fan av roboten B.E.N, men lyckligtvis är han ju inte med så mycket.
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2015 vid 01:04
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Jag har personligen rätt svårt för Den lilla sjöjungfrun, och det ligger i princip helt i Ariel själv. Jag tycker hon är irriterande naiv och självisk, och hon har egentligen inget character arc. Hon vill ha någonting, hon försätter hela sitt rike i fara för att få det, hon får det, slut. Filmen hade nog varit betydligt mer intressant om den fokuserade på Kung Triton, för det är ju egentligen han som förändras och lär sig saker, a'la Marvin i hitta nemo. Filmen är fint animerad och har en riktigt minnesvärd antagonist, men Ariel förstör filmen för mig.


Nooo, naiv är hon, men jag tycker inte hon är självisk. Det beror ju helt på hur man ser på karaktären. I filmen utsätter hon aldrig någon annan för fara, egentligen. Varje gång någon av hennes vänner råkar illa ut så släpper hon allt och hjälper dem först (När Blunder blir jagad av hajen till exempel, hon släpper sina människoprylar utan att tänka för att hjälpa honom.) Hon vill någonting och hon gör vad hon kan för att få det, men hennes intention var aldrig att någon annan skulle råka illa ut pga henne. 
Men jag håller med dig om Kung Triton med. Det är lite Skönheten och Odjuret varning på det. Jag tycker personligen Belle är fruktansvärt tråkig karaktär och ingenting hon vill (förutom att gifta sig med en prins) går i uppfyllelse. Men Odjuret däremot, är den intressanta karaktären. Ändå handlar filmen mest om Belle. (Hade velat ha en Aladdin kind of movie här.) 

Men men, alla tycker olika och tur är väl det. Aladdin är en annan film som jag aldrig någonsin kommer att tröttna på. Jag kan aldrig bestämma vilket språk jag ska se filmen på dock... jag tycker svenska versionen är bättre men liksom, Robin Williams... svårt. 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media