Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kärlek

Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Kärlek
    Postad: 23-maj-2009 vid 14:51
Vilken/Vilka disney filmer tycker ni har finast kärlekshistoria ? Jag tycker mycket om kärlekshistorien i Pocahontas och Den Lilla Sjöjungfrun. Även Skönheten och Odjuret har fin kärlekshistoria.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 20:11
Jag måste nog säga att Pocahontas och John Smith står för den finaste kärlekshistorien i mitt tycke (om man ignorerar uppföljaren, vilket jag definitivt gör). Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan som dyker upp när man tittar på filmen, den är bara så underbar. Det är kärlek över alla gränser och kärlek som är stark nog att släppa taget när det krävs. Äsch, nån annan kanske kan förklara bättre. Underbar är den i alla fall.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 21:43
Jag är beredd att hålla med dig Svenzon, i vanlig ordning.Wink Pocahontas och John känns så uppriktiga på något vis, de bråkar och tycker ju faktiskt inte att den andre är helt totalt perfekt alla gånger och ändå älskar de varandra. Om man jämför med exempelvis Askungen och hennes prins så är ju de två varandras drömpartner men jag tror faktiskt inte att det är så i Pocahontas och Johns fall - vilket bara gör det bättre och mer trovärdigt. Vem skulle stå ut med någon som var perfekt och allt man ville ha i det långa loppet - det vore ju jättetråkigt.

Samtidigt är det ju just så som du säger Svenzon - att de hade en kärlek som var stark nog att släppa taget när det krävdes. De älskar varandra på ett mer moget sätt än vad många av Disneys andra par gör, och handlar på ett mer moget sätt i och med att de offrar en sådan sak för något annat. För samtidigt så vet de ju om att deras kärlek håller även om de inte är tillsammans och det kanske är just det som gör att jag tycker bäst om dem?

De påminner faktiskt aningen om Phoebus och Esmeralda som också har ett mer moget förhållande. Men ja, något speciellt är det ju med Smith och Pocahontas. Kanske är det kärlek över gränserna som är grejjen? Jag är lite svag för sådantTongue

Jaja, jag vet inte hur flammsigt det här blev nu. Har just avslutat en krånglig psykologi uppgift och är förmodligen lite förvirrad  haha. 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 22:00
Håller med om Esmerlade och Pheubus, deras kärlek är mogen och trovärdig men också väldigt fin Tongue jag är också svag för lite sådär "barnslig" kärlek som i Herkules och Tarzan, hur söta är inte respektives kyssar i slutet av filmen egentligen? Embarrassed

Tycker även om Simba och Nala som par, det känns trovärdigt med tanke på att de var vänner som barn och känner varandra så pass bra att de också kan bråka och tjivas med varandra. (Jag tycker för övrigt att "Känn en doft av kärleken" är den bästa kärlekslåten av alla disneyfilmer, hands down)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 22:05
Du sa allt som jag menade, Bara lilla jag. Wink

Jag gillar också Phoebus och Esmeralda, men tycker ändå att John och Pocahontas är snäppet vassare. Däremot tycker jag inte att t.ex. Simba och Nala eller de klassiska prinsessagorna är så jätteintressanta kärlekshistorier egentligen. Det blir inte riktigt samma sak när de har känt varandra sen barn eller "tar första bästa". Men det är kanske som Bara lilla jag säger, kärlek över gränserna är nog grejjen.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 23:32
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Du sa allt som jag menade, Bara lilla jag. Wink

Jag gillar också Phoebus och Esmeralda, men tycker ändå att John och Pocahontas är snäppet vassare. Däremot tycker jag inte att t.ex. Simba och Nala eller de klassiska prinsessagorna är så jätteintressanta kärlekshistorier egentligen. Det blir inte riktigt samma sak när de har känt varandra sen barn eller "tar första bästa". Men det är kanske som Bara lilla jag säger, kärlek över gränserna är nog grejjen.

jag måste nog säga emot här, jag tycker om många av de "första bästa paren". Ett av de mest romantiska paren som finns, Skönheten och Odjuret t.ex. är ju på ett sett ett "första-bästa" par eftersom det är den enda kvinna Odjuret träffat sen han blev förvandlad.

Kom på ett till urgulligt par, Bernard och Bianca! De är ju bara för gulliga och det tar nästan hela två filmer innan de blir "tillsammans". Så sockersött att mitt hjärta smälter! ^^

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:34
Mja.. Missförstå mig rätt här nu, Skönheten & Odjuret är en av de bästa klassikerna, men som du säger så är de ju ett "första-bästa-par" och jag tycker just kärlekshistorien aldrig blir riktigt lika gripande som John och Pocahontas. Möjligtvis från Belles sida (om man kan få dela på paret i analysen), för hon blir ju faktiskt inte kär i Odjuret förrän efter diverse strapatser och händelser. Han däremot tänker ju direkt på att hon kan bryta förtrollningen så fort han ser hene. Även om det också växer till kärlek efterhand. (Haha, insåg just att det är väldigt länge sedan jag såg filmen, får kanske göra det innan jag säger nåt jag kommer att ångra här.)

Ett annat "par" som jag tycker är lite söta är Mulan och Shang. Deras kärlekshistoria hinner knappt börja innan filmen är slut, men det är lätt att föreställa sig en egen fortsättning. De har också flera hundra år gamla traditioner emot sig, liksom Pocahontas och John.

Och visst är Bernard och Bianca söta. Och allting bara kommer ivägen när han ska fria till henne.  Stackars Benard. :p
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:43

Mja.. Missförstå mig rätt här nu, Skönheten & Odjuret är en av de bästa klassikerna, men som du säger så är de ju ett "första-bästa-par" och jag tycker just kärlekshistorien aldrig blir riktigt lika gripande som John och Pocahontas. Möjligtvis från Belles sida (om man kan få dela på paret i analysen), för hon blir ju faktiskt inte kär i Odjuret förrän efter diverse strapatser och händelser. Han däremot tänker ju direkt på att hon kan bryta förtrollningen så fort han ser hene. Även om det också växer till kärlek efterhand. (Haha, insåg just att det är väldigt länge sedan jag såg filmen, får kanske göra det innan jag säger nåt jag kommer att ångra här.)

Ett annat "par" som jag tycker är lite söta är Mulan och Shang. Deras kärlekshistoria hinner knappt börja innan filmen är slut, men det är lätt att föreställa sig en egen fortsättning. De har också flera hundra år gamla traditioner emot sig, liksom Pocahontas och John.

Och visst är Bernard och Bianca söta. Och allting bara kommer ivägen när han ska fria till henne.  Stackars Benard. :p

Just ja, Mulan och Shang får man inte glömma!Tycker också att de är rätt söta, särskilt som det verkar att Shang har lite känslor för Mulan redan när hon är "Ping" vilket måste ha varit en ganska traumatisk tid för honom ShockedWink Men vadå flera hundra år gamla traditioner mot sig? Det finns väl inget i deras kultur eller religion som säger att de inte får vara tillsamans?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:49

Mulan och Shang är ju som Svenzon säger ett jätte sött par!

Man ser att de är intresserade av varandra men Shang är lite feg i början (efter han fått reda på att hon är kvinna). Shang räddar ju även hennes liv när han vägra avrätta henne. Nej de är en riktigt fin kärleks historia.

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 21:17

Mja.. Missförstå mig rätt här nu, Skönheten & Odjuret är en av de bästa klassikerna, men som du säger så är de ju ett "första-bästa-par" och jag tycker just kärlekshistorien aldrig blir riktigt lika gripande som John och Pocahontas. Möjligtvis från Belles sida (om man kan få dela på paret i analysen), för hon blir ju faktiskt inte kär i Odjuret förrän efter diverse strapatser och händelser. Han däremot tänker ju direkt på att hon kan bryta förtrollningen så fort han ser hene. Även om det också växer till kärlek efterhand.

Oj, vad sant allting är som du skriver där! Håller med dig i allting. Vad fel det känns att tänka så om odjuret men har faktiskt aldrig tänkt de på det viset att de är ju faktiskt säkra på en gång att hon ska bryta förtrollningen.

Men, men.. själv tycker jag att alla filmer som innehåller omöjlig kärlek är den vackraste.. som ungefär alla disney par men det är ju så gulligt när de äntligen får varandra i slutet
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 08:46
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Just ja, Mulan och Shang får man inte glömma!Tycker också att de är rätt söta, särskilt som det verkar att Shang har lite känslor för Mulan redan när hon är "Ping" vilket måste ha varit en ganska traumatisk tid för honom ShockedWink Men vadå flera hundra år gamla traditioner mot sig? Det finns väl inget i deras kultur eller religion som säger att de inte får vara tillsamans?

Haha, jag var nog lite trött igår, för jag vet inte riktigt vad jag menade. Embarrassed Men jag tror jag tänkte att det nog inte var så vanligt att mannen "stannar på middag". Det är väl därför Mulan gick till äktenskapsmäklerskan, man gifter sig först och lär känna varandra sen. Tänkte att de skilde sig från mängden på det sättet.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 09:44

Haha, jag var nog lite trött igår, för jag vet inte riktigt vad jag menade. Embarrassed Men jag tror jag tänkte att det nog inte var så vanligt att mannen "stannar på middag". Det är väl därför Mulan gick till äktenskapsmäklerskan, man gifter sig först och lär känna varandra sen. Tänkte att de skilde sig från mängden på det sättet.

Det har du absolut rätt i! För en gångs skull så känner de varandra lite innan de gifter sig och skaffar familj och allt ^^
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 16:13
Apråpå Mulan och Shang så är de ett av de par vars kärlekshistoria jag faktiskt inte tycker förstörs av uppföljaren. Mulan 2 är inte världens bästa uppföljare, absolut inte, men den är helt okej. Den är lite utav en "men-vad-händer-efter-att-de-fick-varandra-och-vandrade-tillsammans-in-i-solnedgången?-film" och det tycker jag är rätt vågat av Disney på sitt sätt.
Mulan och Shang är även en av mina favoriter bland Disneys alla par. Som ni redan sagt så är ju de några av de få som faktiskt lär känna varandra innan de gifter sig - vilket är ett plus. Samtidigt så är det ju rätt roligt att se hur de båda börjar få känslor för varandra när Mulan då fortfarande är Ping. Shangs alla små minspel av förvirring under den tiden höjer faktiskt deras förhållande ett par snäpp högre upp på listan.  

Men visst är det samtidigt härligt med alla lite mer oskyldiga kärlekspar som Sockerpajen nämnde. Just Herkules och Meg, och Tarzan och Jane är också dom favoriter. För det är ju något visst med det där naiva spelet dem imellan. I Herkules och Megs fall är det dessutom kul att han är den naiva och hon den erfarna - ytterst ovanligt men oj så skoj.Wink

Sedan måste jag ju bara ta upp en sak som stör mig lite. Nämligen de kärlekspar som får barn i en uppföljare. Det är jag lite anti faktiskt för det känns i regel alltid så fel. Som Ariel och Eric - det förstör hela deras förhållande för mig på ett sätt. Ariel är inte ens samma person längre och visst är det väl klart att man förändras men ändå! Simba och Nala har jag också lite svårt för även om de är ett av de par som faktiskt lyckas ha kvar lite utav de som de hade i ettan även efter att Kiara anlänt in i historien. Men överlag är det ett stort nej till barn i uppföljare från min sida.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 17:05

Håller med typ alla ovanstående, jag är inte heller förtjust i paren från dom gamla filmerna. Däremot har jag svårt för Ariel & Eric och Aladdin & Jasmine, dom känns väl inte helt seriösa Tongue  Fast A & J har ju åtm. pratat med varandra, och grundar sig på lite mer än love @ first sight.

Annars är väl S & O och JS & P mina favoriter^^

Ändrad av Bellis - 27-maj-2009 vid 17:06
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 20:16
Jag tvärvägrar att se några som helst uppföljare efter att ha tittat på Pocahontas 2, så jag kan inte uttala mig om varken Shangs och Mulans eller Ariels och Eriks förhållande i uppföljarna. Men visst måste det ha varit en traumatisk tid för Shang när han verkar få känslor för Mulan när han tror att hon är en man. LOL

Jag tycker också om de oskyldiga paren på sitt sätt, de passar ju in i sina filmer. Hur konstigt hade inte det blivit om Askungen och prinsen hade börjat käbbla om politik och "mitt och ditt folk" på balen. ^^ Men när det handlar om den finaste kärlekshistorien så håller jag fortfarande på John och Pocahontas.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 20:26

Jag hade velat sett Askungen och prinsen inne i en urartad diskussion om politik LOL Det hade varit något det! Men skämt å sido så är det klart att det ska vara sådär klassiskt och fint när det gäller de gamla paren - och visst har de sin charm. Trots att exempelvis Snövit aldrig sagt så mycket mer än hej till sin grabb innan han kysste henne när hon var medvetslös och de gifte sig. Men även det paret har ju en viss charm - det är trots allt de "gamla godingarna" på något sätt.

Att vägra se uppföljare har du överlag gjort alldeles rätt i Svenzon! Trist bara att du råkade få stå ut med just Pocahontas 2 som faktiskt är bland de värsta av dem alla! Men jag ska inte gå in på varför, jag antar att i stort sett alla här vet att jag avskyr den filmen redan och ni är nog trötta på mitt tjat om det. Wink

Det torde verkligen vara en förvirrande tid för Shang. Undrar hur filmen hade sett ut med honom som huvudroll? Skulle faktiskt kunna vara något. Visserligen skulle det förmodligen fokuseras väldigt mycket på hans relation till sin far, men den är intressant så gärna för mig. Och Shangs känslor för Mulan/Ping hade förmodligen gjort sig riktigt komiska. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 01:25
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Jag hade velat sett Askungen och prinsen inne i en urartad diskussion om politik LOL Det hade varit något det! Men skämt å sido så är det klart att det ska vara sådär klassiskt och fint när det gäller de gamla paren - och visst har de sin charm. Trots att exempelvis Snövit aldrig sagt så mycket mer än hej till sin grabb innan han kysste henne när hon var medvetslös och de gifte sig. Men även det paret har ju en viss charm - det är trots allt de "gamla godingarna" på något sätt.

Att vägra se uppföljare har du överlag gjort alldeles rätt i Svenzon! Trist bara att du råkade få stå ut med just Pocahontas 2 som faktiskt är bland de värsta av dem alla! Men jag ska inte gå in på varför, jag antar att i stort sett alla här vet att jag avskyr den filmen redan och ni är nog trötta på mitt tjat om det. Wink

Det torde verkligen vara en förvirrande tid för Shang. Undrar hur filmen hade sett ut med honom som huvudroll? Skulle faktiskt kunna vara något. Visserligen skulle det förmodligen fokuseras väldigt mycket på hans relation till sin far, men den är intressant så gärna för mig. Och Shangs känslor för Mulan/Ping hade förmodligen gjort sig riktigt komiska. Tongue

Jag undrar när tiden är mogen för en disneyklassiker med homosexuella karaktärer...
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 04:56
Personligen ogillar jag Pocahontasparet ur första filmen.

Kanske för att jag känner till grundberättelsen.

Mataoka(Pocahontas) var 11 år när hon räddade den 27-årige Smith's liv. De lär inte ha haft någon romans. Dessutom lär John Smith inte ha varit någon trevlig person, om man får tro historien.

Senare under livet blev hon gift med John Rolfe, och tog namnet Rebecca Rolfe.

Hon dog av smittkoppor, 21 år gammal.

Antar att jag helt enkelt stör mig för mycket på hur Disney misshandlade historien.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 17:10

Jag undrar när tiden är mogen för en disneyklassiker med homosexuella karaktärer...

Det undrar jag också...antagligen inte inom den närmsta framtiden Disapprove
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 18:10
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:

Personligen ogillar jag Pocahontasparet ur första filmen.

Kanske för att jag känner till grundberättelsen.

Mataoka(Pocahontas) var 11 år när hon räddade den 27-årige Smith's liv. De lär inte ha haft någon romans. Dessutom lär John Smith inte ha varit någon trevlig person, om man får tro historien.

Senare under livet blev hon gift med John Rolfe, och tog namnet Rebecca Rolfe.

Hon dog av smittkoppor, 21 år gammal.

Antar att jag helt enkelt stör mig för mycket på hur Disney misshandlade historien.

Historiens fakta känner även jag till men det stör inte mig, fast det är så klart högst individuellt. Då stör jag mig hundra gånger mer på att de kände sig tvingade att följa historiska fakta i uppföljaren vilket ledde till en mindre katastrof.

Jag förstår din tanke men jag måste samtidigt påpeka att Disney knappast varit de enda, eller ens de första, med att "misshandla" den här historien, då det finns flera stycken andra filmer om Pocahontas där hon varken är av rätt ålder eller har ett icke-romantiskt förhållande till John Smith. Så det är kanske inte något som just endast Disney ska hållas skyldiga för.

Sockerpajen: Det undrar jag också, tycker faktiskt att det vore på tiden!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 20:09
Jag känner också till faktan bakom historien och det är heller inget som stör mig det minsta. (Och som Bara lilla jag säger så är ju uppföljaren katastrofal..) De flesta filmer är ju baserade på berättelser eller historiska fakta, det betyder inte att filmen följer handlingen slaviskt. Men visst, jag kan förstå att det kan reta en del.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2009 vid 22:01
Precis, det är förståeligt men samtidigt så kan man ju se det från andra hållet - det är inte säkert att filmen hade varit lika bra om man hållit sig till historien till punkt och pricka. Och jag för min del är högst nöjd över det faktum att man låtit relationen mellan Pocahontas och John blivit en annan än den kanske var i verkligheten. Den lilla justeringen resulterade trots allt i ett av mina absoluta favoritpar vad gäller Disney - kanske är det till och med den största favoriten? Sådant ändras ju lika ofta som vädret så det är svårt att sägaTongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2009 vid 23:46
Postad av Bellis Bellis skrev:

nej säkert inte, men jag tror starkt på att det kommer att komma någon gång iallafall. Man kan ju se att andra saker har utvecklats inom klassikerna t.ex. att kvinnor har fått anta starkare roller (jämför typ snövit och mulan) samt andra småsaker som den höggravida kvinnan i Kejsarens nya stil.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 18:41

Och det är något ni saknar?, vrf ska det vara nödvändigt?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 19:18
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Och det är något ni saknar?, vrf ska det vara nödvändigt?

Det var något av det dummaste jag någonsin har hört! Vadå "varför är det nödvändigt?" ??
För att homosexuella är en del av samhället och av samma anledning som att man vill av spridning av den etniska tillhörigheten hos karaktärerna så kan man väl ha spridning bland deras sexualitet. 
Och ja, det är något jag saknar i Disneyklassikerna, jag tycker att det hade varit grymt av de att visa sin åsikt och stå kvar vid den utan att bry sig om vad andra tycker (t.ex. vissa religioner som är emot homosexuella) samt att det hade varit jätte gulligt att se! Embarrassed
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 19:30
Jag älskar Pocahontas och John smiths kärlekshistoria. Den är otroligt romantisk, och att dom faktiskt inte gifter sig i slutet och lever lyckliga i alla sina dagar, gör allt mer effektfullt. Deras förhållande är förbjuden och passionsfylld. Helt briljant. Skönheten och odjurets kärlek är rörande, på så vis att Belle struntar i att han är ett monster, utan blir kär i honom i alla fall.  Jag är starkt emot "lyckliga i alla sina dagar" egentligen, men i en del disneyfilmer som i bla, Den lilla sjöjungfrun, mulan och Tarzan, fungerar ändå romantiken, på grund av att båda är starka karaktärer och att dom har en bakrund, dessutom, (åtminstone i mulan o Tarzan) så känner karaktärerna varann när dom faktiskt blir ett par. Det är ganska positivtWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 00:06
Visst är homosexualitet en del av samhället, men frågan är om disney någonsin kommer kunna ta det steget att ha med det i någon av sina filmer, jag tror dom kan riskera grymt med kritik från föräldrarna i publiken.
Personligen tycker jag man redan både ser och hör så mycket om homosexualitet på annat håll, och ser det absolut inte som ett önskemål, att ha med det i filmer som till stor del är riktade åt barn.

Ändrad av Art_of_Minnie - 03-juni-2009 vid 00:16

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 01:24
Jag har det inte heller som ett önskemål, tyvärr tycker jag nästan det skulle kännas pretentiösts av Disney att med våld (vilket det skulle bli, för vad ni än säger skulle det inte kännas naturligt i en Disneyfilm, sorry)trycka in homosexualitet i en film. Man kan tycka vad man vill, men för mycket skulle kretsa kring just att filmen tog upp homosexualitet och budskapet skulle kännas övertydligt.

Ta Brokeback Mountain. ALLA som inte sett den, känner till den enbart därför att den handlar om två homosexuella cowboys. Folk får fel fokus, för den filmens problem är såklart inte att den handlar om homosexualitet utan att det är en tråkig film.

"Ska det vara nödvändigt?" må vara en av de dummaste frågor Sockerpajen hört, men jag tycker den är ganska befogad. Man behöver inte rota i alla lådor, det finns fler "delar av samhället" som inte behandlats av Disney. Att uppröra och provocera osäkra människor (för det skulle man ju tyvärr göra i ett sådant här fall) känns, enligt mig, bara onödigt. Lite som att bli tvångsmatad. Hoppas ingen tar illa upp.

Ändrad av Hades - 03-juni-2009 vid 01:26
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 09:08
Om Disney skulle vilja ha en homosexuell person i en Disney-film så tror jag nog att det skulle bli en liten biroll med en svag antydan av homosexualitet utan att behöva en romans inblandad.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 18:30
Är jag helt ute och yrar nu eller har de inte redan antytt en homosexuell relation i Ringaren i Notre Dame II? Geten är väl en han? Det är åtminstone vad jag kan minnas att han refereras som ("han är inte så förtjust i soldater" exempelvis). Stenfiguren Hugo är ju också en kille - och blir inte de två "kära" i varandra i uppföljaren?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media