Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ny Nalle Puh-Film 2011

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
spandex View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera spandex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ny Nalle Puh-Film 2011
    Postad: 05-juni-2009 vid 21:10
Som flera kanske redan vet är det en ny Nalle Puh-film på gång. Det intressanta denna gång (och som gör att jag inte postar detta i uppföljar-tråden) är att det är WDAS - Walt Disney Animation Studios som ska göra filmen. WDAS är den del av disney som producerar de filmer som vi i norden kallar "klassiker", Bolt, Familjen Robinson, Princessan och Grodan.
 
(DisneyToon Studios är den studion som gjort de tidigare Puh-filmerna; Nasses Stora Film, Tigers Film etc)
 
Enligt vad jag läste på en blogg från en av animatörerna som jobbar på Disney, så har följande kommit fram (ta det med en nypa salt):
 
- Stephen J. Anderson (Familjen Robinson) ska regissera filmen
- Clark Spencer (Bolt) ska producera
- John Lasseter blir exekutiv producent
- Filmen blir gjor i 2D - dvs traditionellt animerad, ingen CGI!
 
Inga uppgifter finns om manus kommer att baseras på "Return to the Hundred Acre Wood" (den kommande nya boken med Nalle Puh) av David Benedictus.
 
Samma animatör som läckte nyheterna påpekade att det var en "besvikelse" att nästa traditionellt animerade långfilm från Disney, efter "Princessan och Grodan" blev en Puh-film.
 
Själv är jag övertygad att Lasseter och WDAS kommer att göra en bra film...
/Spandex
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2009 vid 21:36
Va, en ny film OCH en ny bok!?! Hoppas att Heffa kommer att vara med.
Till toppen
spandex View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera spandex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2009 vid 21:46

Heffa ska vi nog inte hoppas på i boken i alla fall... Den skrivs i samma stil som de två tidigare böckerna Nalle Puh och Nalle Puhs hörna.

Vi får väl se vad som händer med filmen. Den ligger ju inte ens uppe på IMDB.com än Smile

Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2009 vid 22:34
Jag bloggade om det här redan i tisdags. 
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2009 vid 01:56
Postad av Gustaf Lindborg Gustaf Lindborg skrev:

Jag bloggade om det här redan i tisdags. 
 
Kul för dig men får alla oss som inte följer din blogg så var detta nya (och roliga) nyheter!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2009 vid 08:18
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Gustaf Lindborg Gustaf Lindborg skrev:

Jag bloggade om det här redan i tisdags. 
 
Kul för dig men får alla oss som inte följer din blogg så var detta nya (och roliga) nyheter!
Det är ett mycket logiskt beslut att börja göra det då. Big%20smile
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 14:06
Postad av spandex spandex skrev:

Den skrivs i samma stil som de två tidigare böckerna Nalle Puh och Nalle Puhs hörna.

 
Det låter ju härligt! Även om den aldrig kan komma upp i samma klass...
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 16:56
Jag hoppas på att den ska vara datoranimerad och alla nalle puhs vänner ska vara med, och den bärettelsen ska vara historie-boken.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 18:52
Det som stör mig i det här ämnet är snacket om en ny bok. "Return to the Hundred Acre Wood". Varför?! Jag AVGUDAR Milnes böcker! De är utan tvekan de bästa jag läst (och läst dem har jag gjort otaligt många gånger) och jag vill defenitivt inte ha någon efterapning på dem, för iskallt nog utgår jag ifrån att syftet med boken är att tjäna sköna pengar.
 
Jag tycker Disney har mjölkat det mesta möjliga ur Nalle Puh redan, alltså ur sin egen version av Nalle Puh. Att någon nu ska ge sig på originalen också gillar jag inte alls. Blir väl tvungen att läsa boken, och kanske ändrar jag åsikt, men...nej. Bort!
 
Konstigt nog har jag inte hört talas om det här projektet (boken) tidigare. Jag känner mig helt dålig.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 13:13
Jag håller förvisso med dig, Hades. SKriver de en sådan bok bara för att tjäna pengar så blir jag verkligen besviken.
 
Jag har en bok som är skriven i sammas stil som Milnes böcker. Framgång enligt Puh av Roger E Allen och Stephen D Allen. En trevlig bok som inte har någonting med Disney att göra och den är skriven i syfte att lära oss någonting.
Så det kan fungera att skriva i Milnes stil, om man gör det på rätt sätt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 14:23
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag hoppas på att den ska vara datoranimerad och alla nalle puhs vänner ska vara med, och den bärettelsen ska vara historie-boken.
 
Vad snackar du om???
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 15:08
Postad av stitch stitch skrev:

Jag håller förvisso med dig, Hades. SKriver de en sådan bok bara för att tjäna pengar så blir jag verkligen besviken.
 
Jag har en bok som är skriven i sammas stil som Milnes böcker. Framgång enligt Puh av Roger E Allen och Stephen D Allen. En trevlig bok som inte har någonting med Disney att göra och den är skriven i syfte att lära oss någonting.
Så det kan fungera att skriva i Milnes stil, om man gör det på rätt sätt.
 
Det känns bara som att det unika med originalböckerna kommer försvinna lite. Av mina kompisar, tex, har ofantligt få läst Milnes böcker. Många förknippar Nalle Puh, logiskt nog, med Disney. Någon har tom trott att det är Disney som ligger bakom Nalle Puh från början (han är förvisso född ett år efter mig, han har mycket att lära).
Om en ny bok skrivs, och låt oss säga hårdlanseras, kanske folk utanför England upptäcker Milnes böcker (vilket de redan borde gjort, men det känns som att många har missat dem) men inte uppskattar de så mycket som de gjort i annat fall. Jag kan inte riktigt förklara vad jag menar. Mina barn kommer dock få höra original-Puh till leda, vare sig de vill eller inte!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 19:24
Jag tror jag förstår vad du menar. Jag fick Nalle Puhs Hörna när jag var liten och har på så sätt växt upp med den boken. Den, och inte Disneys version är anledningen till att jag tycker så mycket om Nalle Puh.
Jag citerar: "Så gick de sin väg tillsammans. Men vart de än går och vad som än händer dem på vägen, så kommer alltid en liten pojke och hans Nalle-Björn att leka på den förtrollade platsen högst uppe i skogen."
Alltså, Disney kan göra vad de vill med Nalle Puh, men han kommer alltid att finnas kvar såsom han är i böckerna. (Nu känner jag mig väldigt djup.)
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2009 vid 01:02
Samma här, jag har växt upp med båda böckerna. Disneys Nalle Puh har alltid funnits med också, men har föredragit originalen. Jag gillar dock Disneys versioner, absolut. The Many Adventures of Winnie the Pooh är svinbra, och serien är en av de verkliga klassikerna. Disney får gärna spinna vidare på Nalle Puh i all oändlighet (man behöver inte spåra ur helt, kanske..) men originalen får man gärna låta bli.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 18:56
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag hoppas på att den ska vara datoranimerad och alla nalle puhs vänner ska vara med, och den bärettelsen ska vara historie-boken.




 
Vad snackar du om???
Jag snackar om den nya nalle puh-filmen år 2011, det trodde jag du visste
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2009 vid 18:21
Du är ett Troll va?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 16:07
Nej jag är inget troll alls. på riktigt är jag en människa.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media