Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur många klassiker har ni?

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2011 vid 15:56
Efter att ha fått Skönheten och Odjuret i julklapp har jag nu 17 filmer i min samling.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2011 vid 17:00
Jag är på god väg att ha en komplett Disney-DVD-samling. Saknar bara omkring tio stycken, vilket jag själv tycker är ganska skapligt med tanke på att jag började införskaffandet av klassikerna för knappt ett år sedan. Fram till 2010 hade jag bara "Lejonkungen" och "Filmen om Nalle Puh" på DVD.

Hade sedan tidigare "Djungelboken" och "Pinocchio" på WHS. Så även om jag har älskat Disney hela mitt liv så har det varit sparsmakat på hemvideo-fronten fram till nu.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2011 vid 20:03
Jag har nu ca 20 filmer på DVD, två på Blu-ray och kanske ca 10 på VHS. Det är många VHS-Filmer som jag harpå DVD och så, så jag har långt ifrån alla filmer i någon form.

 

Mitt samlande har stannat av nu ett rätt så bra tag medans jag funderar på vilka filmer jag vill införskaffa först och medans jag väntar på att jag känner att jag har pengar nog att lägga ut på filmer.

Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 17-april-2011
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2011 vid 21:38
Jag har 17 st i min samling nu :) Men jag klickade hem "Den lilla sjöjungfrun" från tradera idag, så snart utökas den en aning! :)
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2011 vid 22:07
Jag har för närvarande 11 klassiker på Blu-ray, samt 7 på dvd. Sen har jag en hel del filmer på vhs, både klassiker och annat.  

Jag är dock endast intresserad av klassiker fram till Herkules. Ända undantagen är Prinsessan & Grodan  och Tarzan.


Ändrad av Trubaduren - 02-maj-2011 vid 22:10
Till toppen
JessicaK View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2011
var: Eskilstuna
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera JessicaK Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 10:24
Det fattas några klassiker i min sammling...nån som ar koll på när/om de släpps igen?

nr 12 - Askungen
nr 14 - Peter Pan
nr 15 - Lady och lufsen
nr 19 - Djungelboken
nr 32 - Lejonkungen
nr 43 - Björnbröder
Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 17-april-2011
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 10:34
Askungen kommer ut 2012, har jag för mig
Lady och Lufsen 2013
Lejonkunden kommer ut i Oktober Smile
 
Tyvärr vet jag inte när Peter Pan, Djungelboken och Björnbröder kommer ut. :/
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 17:00
49. Smile

De flesta på DVD, några på blu-ray. Har även dubbel uppsättning av några filmer i olika utgåvor.

Dessutom har jag alla svenska utgåvor i serien Walt Disney Treasures (och även några på region 1).
Till toppen
andrea86 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-april-2011
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera andrea86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2011 vid 14:11
Allihopa. :) Inväntar Trassel med spänning!!
Till toppen
Zarah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Zarah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2011 vid 00:24
IDAG blev min Klassiker-samling komplett! (Fantasia och Fantasia 2000 köpte jag idag)

Har tom vissa dubletter då jag köpt de nya med papphölje runt, men dessa (gamla) dubletter ska säljas. :)

Hara alla i papphölje som finns/sålts i papphölje, har även alla i den "disneyblåa"-DVD-omslagsfärgen. Små detaljer som är (jobbigt) viktiga för mig *LOL*
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2011 vid 12:01
Jag har alla som har givits ut på blu-ray, alltså 15 st. Har även beställt Lejonkungen. Jag har som krav att alla ska ha papphölje, så givetvis har alla det (utom de fyra som dessvärre inte blivit utgivna med det).

Hade nästan en komplett samling med dvd-filmerna för något år sedan, men sålde dem. I januari i år ville jag börja samla igen och bestämde mig för att köpa dem på blu-ray. Trots att Törnrosa utgått lyckades jag hitta ett sista exemplar i en butik! :)
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2011 vid 22:40
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Jag har alla som har givits ut på blu-ray, alltså 15 st. Har även beställt Lejonkungen. Jag har som krav att alla ska ha papphölje, så givetvis har alla det (utom de fyra som dessvärre inte blivit utgivna med det).

Hade nästan en komplett samling med dvd-filmerna för något år sedan, men sålde dem. I januari i år ville jag börja samla igen och bestämde mig för att köpa dem på blu-ray. Trots att Törnrosa utgått lyckades jag hitta ett sista exemplar i en butik! :)

Haha som mig då! :) Har alla som utgetts på blu-ray, och även alla pixar filmer. Men kluven hur jag ska göra nu när de släpps på nytt med numreringar -_- 
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 12:43
Postad av Blunder Blunder skrev:

Haha som mig då! :) Har alla som utgetts på blu-ray, och även alla pixar filmer. Men kluven hur jag ska göra nu när de släpps på nytt med numreringar -_- 

Och jag har inga Pixar-filmer alls, men nu när de kommer säljas med numrering funderar jag på att kanske börja samla. :)
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 12:48
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Jag har alla som har givits ut på blu-ray, alltså 15 st.
 
Samma här. (:
 
 
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Trots att Törnrosa utgått lyckades jag hitta ett sista exemplar i en butik! :)
 
Haha, köpte den filmen för någon månad sedan för ett otroligt överpris. Tror att det var runt 400 spänn! Men vad gör man inte för sin samling?


Ändrad av Teddan - 14-juli-2011 vid 12:49
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 13:08
Postad av Teddan Teddan skrev:

Haha, köpte den filmen för någon månad sedan för ett otroligt överpris. Tror att det var runt 400 spänn! Men vad gör man inte för sin samling?

Ja, det är inte lätt att hitta den till ett normalt pris. Gör man det har man nog en väldig tur, vilket jag ju hade. Men när jag samlade på dvd-filmerna för länge sen köpte jag Snövit för 900 kr! Shocked Fast sen när jag sålde den (efter att ha kommit fram till att den var på tok för dyr för mig) fick jag nästan det dubbla.

Men det är ju bra att vi börjat samla så pass tidigt. Nästa som utgår borde väl vara Pinocchio skulle jag tro.
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 21:11
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Ja, det är inte lätt att hitta den till ett normalt pris. Gör man det har man nog en väldig tur, vilket jag ju hade. Men när jag samlade på dvd-filmerna för länge sen köpte jag Snövit för 900 kr! Shocked Fast sen när jag sålde den (efter att ha kommit fram till att den var på tok för dyr för mig) fick jag nästan det dubbla.

Men det är ju bra att vi börjat samla så pass tidigt. Nästa som utgår borde väl vara Pinocchio skulle jag tro.
 
Jag var på tok för sent ute med dvd-filmerna. Mitt Disney-intresse svalnade (i takt med att man växte upp) och det var först för något år sedan jag fick upp intresset igen. Då var det förstås för sent om man ville bygga upp en komplett samling. Men så köpte jag en Blu-ray-spelare i vintras och beslutade mig för att börja samla i god tid den här gången. Och hittills har det ju gått bra! :)
 
Pinocchio, Snövit, Fantasia och Fantasia 2000 är ju i "Disney Vault" sedan i april, så om man ska ha någon av dem är det nog bäst att passa på nu medan det fortfarande finns exemplar kvar i butikerna.
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 10:22
Postad av Teddan Teddan skrev:


Pinocchio, Snövit, Fantasia och Fantasia 2000 är ju i "Disney Vault" sedan i april

Var har du fått den informationen ifrån? Finns det någon hemsida man kan läsa det på?
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 15:54
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Var har du fått den informationen ifrån? Finns det någon hemsida man kan läsa det på?
 
Engelska Wikipedia och där finns också källor bifogade.
 
 
 


Ändrad av Teddan - 15-juli-2011 vid 15:56
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:34
Postad av Teddan Teddan skrev:

Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Var har du fått den informationen ifrån? Finns det någon hemsida man kan läsa det på?
Engelska Wikipedia och där finns också källor bifogade.


Det som står där gäller i första hand för USA. Disney har inte riktigt samma strategi över hela världen. Pinocchio och Snövit har funnits ute sen 2009 och är förvisso på utgående även här i Sverige, men Fantasia-filmerna tror jag däremot kommer att finnas att köpa här i landet betydligt längre - förmodligen minst året ut.
Till toppen
idol 2010-jesper9292 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-september-2010
var: gotland
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera idol 2010-jesper9292 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2011 vid 10:39
jag har alla disney klassiker men har inte den 51 filmen som kommer på bio i höst
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2011 vid 18:38
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Postad av Blunder Blunder skrev:

Haha som mig då! :) Har alla som utgetts på blu-ray, och även alla pixar filmer. Men kluven hur jag ska göra nu när de släpps på nytt med numreringar -_- 

Och jag har inga Pixar-filmer alls, men nu när de kommer säljas med numrering funderar jag på att kanske börja samla. :)

Haha, tur! -_- Jag får nog sälja mina och gå några hundringar i förlust, och alla är i nyskick -_- Nåväl. Hur ska du göra med uppföljarna, som inte är numrerade? Typ Bambi 2? Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa dem eller inte, har inte ens sett 90% av uppföljarna...
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2011 vid 12:36
Postad av Blunder Blunder skrev:

Hur ska du göra med uppföljarna, som inte är numrerade? Typ Bambi 2? Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa dem eller inte, har inte ens sett 90% av uppföljarna...

Jag samlar inte på uppföljarna. Har bara sett någon enstaka och känner att jag bara vill ha originalfilmerna. Ser inte på uppföljarna eftersom jag inte vill "förstöra" originalet, har i alla fall fått för mig att uppföljarna inte är riktigt lika bra. Och sen känns det konstigt att det inte är samma röster. Och eftersom jag inte vill kolla på uppföljarna vill jag inte heller ha dem i samlingen.
Till toppen
VideX View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera VideX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2011 vid 23:53
Jag har samtliga klassiker på DVD i numrerade versioner, har även Snövit i Blu-ray i Diamant-utgåvan (den med "sammetslådan").
Har nästan alla Pixars filmer på DVD fram till Bilar. Har nästan alla på Blu-ray förrutom Hitta Nemo och Superhjältarna, Blu-ray-versionerna förvarar jag i Luxo Jr-stället (börjar bli trångt där, alla ryms inte).
Nu när Pixars filmer skall komma i numrerad utgåva, blir man lite kluven om man skall byta ut de man har mot de numrerade i stället...
Till toppen
Kickiss View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Kickiss Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2011 vid 22:05
Jag har alla utom Fantasia, Fantasia 2000 och Trassel. Det är helt sjukt hur nära man är den kompletta samlingen. Jag började samla på Disneyfilmer ca 2003-2004 och då var min första DVD-film Lejonkungen. Fantasiafilmerna har faktiskt jag aldrig sett så det ska bli kul att införskaffa sig dem. Trassel däremot är en underbar film och det ska bli jättekul att se den i samlingen snart
Till toppen
RetroS View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 20-augusti-2011
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera RetroS Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2011 vid 00:55
Självklart har jag alla. Även om vi inte tittar på vissa av dom mer än max en gång!Tongue
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2011 vid 22:16
Idag fick jag ett paket från cdon.com och i paketet så låg Lejonkungen, jag blev så glad att jag började hoppa
Nu har jag alla klassikerna, det tog 5 år att samla ihop 50 filmer.

Jag kan inte fatta att det var nästan 5 år sedan jag vann Den lilla sjöjungfrun på dvd (+ en bärbar dvdspelare) och det var så allt började och nu har jag alla 50 och dem står så fint i min hylla.
Jag vill inte räkna ut hur mycket pengar jag har lagt ner på alla dem filmerna för det är en del
Vad ska jag nu börja samla på då?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2011 vid 23:06
Postad av 92juar 92juar skrev:

Vad ska jag nu börja samla på då?

Disney-klassikerna på blu-ray?
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2011 vid 00:27
Ja kanske de, men inte nu i alla fall
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2011 vid 21:47
Har bara Lady och Lufsen kvar nu. Känns konstigt att vara så nära Smile Men i mitt fall finns det många fler filmer jag vill ha - pixar och Ghibli är bland favoriterna just nu. Men det kommer vara en annorlunda känsla att väl vara färdig med mitt samlande, har tagit det lugnt och inte stressat, så jag har varit en "disneysamlare" i ett par år nu...
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 10:08
Jag försöker verkligen att inte stressa med mitt samlande :P VIll inte vara klar än på ett tag. Jag är nog uppe i ca 20 filmer, på DVD, just nu :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media