Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur många klassiker har ni?

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 12:24
Det finns ju så mycket man kan samla på: Klassikerna, spelfilmerna, alla kortfilmer, olika utgåvor, böcker, serier, prylar, ja allt möjligt. Så mitt samlande lär nog fortgå under större delen av mitt liv. Smile
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 17:51
Du har helt rätt, Trubaduren! Ofta är det ju samlandet i sig som är det fina. Jag har bestämt mig för att samla på Disney-klassikerna på både DVD och VHS. Varför vet jag inte. Förmodligen för att jag tycker det är roligt att samla. Dessutom samlar jag på serier och främst då Kalle Anka-tidningar och Kalle Ankas Pocket. Att samla ihop alla Kalle Anka-tidningar som givits ut är ingen lätt match... Men som sagt, utmaningen är en del av tjusningen.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 21:42
Jag har lyckas samla ihop alla klassiker (inte datoranimerade, dvs bara nr 1-44) på dvd. Lejonkungen som släpptes nu var den sista pusselbiten. Känns lite konstigt att inte ha några utgivningar att längta efter längre, men å andra sidan kan jag nu se vilken klassiker som helst, när som helst, vilket inte är helt fel det heller. Och om jag känner mig själv rätt, så börjas det snart samlas på något annat istället. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2011 vid 09:39
Har en (Björnbröder) på DVD. På VHS har jag följande: (Om jag inte missat någon :D)

Pinocchio
Bambi
Törnrosa
Pongo & de 101 dalmatinerna
Djungelboken
Aristocats
Filmen om Nalle puh
Bernad och Bianca
Micke och Molle
Taran och den magiska kitteln
Mästerdetektiven Basil mus
Oliver och gänget
Skönheten och odjuret
Aladdin
Lejonkungen
Pocahontas
Mulan
Tarzan 
Kejsarens nya stil

Så jag saknar en del alltså, doch bara 2 för att få 70- och 80-talen kompletta :D


(Har även Robin Hood men jag antar att det exemplar jag har är en kopia, och sådant vill jag inte kolla på :D)

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:49
Postad av Guybrush_Threepwood Guybrush_Threepwood skrev:

Jag är på god väg att ha en komplett Disney-DVD-samling. Saknar bara omkring tio stycken, vilket jag själv tycker är ganska skapligt med tanke på att jag började införskaffandet av klassikerna för knappt ett år sedan. Fram till 2010 hade jag bara "Lejonkungen" och "Filmen om Nalle Puh" på DVD.

Hade sedan tidigare "Djungelboken" och "Pinocchio" på WHS. Så även om jag har älskat Disney hela mitt liv så har det varit sparsmakat på hemvideo-fronten fram till nu.

Sådär! Mitt mål att ha en komplett Klassiker-samling innan årsskiftet är fullbordat. Jag har nu samtliga 50 klassiker på DVD!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 01:43
Fick idag (När vi firade lite jul samtidigt som nyårsfirandet, tillsammans med folk som inte var hemma på jul) Två stycken klassiker på Blu-ray. Trassel och Bambi :D Så nu är samlingen två filmer större :D
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 09:32
Jag har två Disney klassiker på Blu-ray, Snövit och de sju dvärgarna och Skönheten och Odjuret.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 16:28
Jag köpte Trassel, Fantasia 2000 och Bolt nu nyligen från CDON, de hade ett bra erbjudande (tror det var "3 till priset av 2" eller något) så jag kunde inte låta bli. Är ganska nära en komplett samling nu, eller iallafall en komplett samling av klassiker jag vill ha. Alltså utan Kogänget, Vilddjuren, Make Mine Music och några till.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 21:34
Jag är förvånad över att det tog så lång tid för mig att uppnå mitt mål. Jag har ju som sagt varit ett fan av Disney så långt tillbaka jag kan minnas. Förmodligen har väl ekonomin (eller bristen på en sådan) spelat in tidigare i livet. Nu är 50st DVD-filmer helt enkelt en lyx jag kan unna mig. Ska införskaffa de riktigt speciella klassikerna på Bluray. Har just nu bara Alice i Underlandet.
Till toppen
Inger View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 07-januari-2012
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Inger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2012 vid 16:23
Jag har en komplett samling av klassiker.
Tänkte dock att jag skulle sälja den.
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2012 vid 14:46
Har utökat min samling med följande:

(Troligen efter första inlägget) Tidigare VHS-utgåva av djungelboken (Hade en nyare utgåva fr 2000 skulle jag gissa, men köpte 1993-utgåvan på second hand-affär då jag trodde att den nyare var borta, mamma/pappa har dock hittat den igen)

Tidigare VHS-utgåva av lejonkungen (Hade specialutgåvan sen tidigare och ville ha en utan morgonrapporten)

Snövit på VHS

Dumbo och Ringaren i Notre dame på DVD



Ändrad av jordgubbsanka - 25-januari-2012 vid 16:36
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2012 vid 14:49
Köpte häromdagen den senaste utgåvan av Alice i Underlandet på Blu-ray. Inte en utav mina favoriter bland klassikerna, men samlar man så samlar man, och så var den på rea :)
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2012 vid 18:53

Jag har 35 Disneyklassiker på VHS och ett gäng på DVD

Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2012 vid 19:45
Jag fyllde år för ungefär en vecka sedan och fick Disney klassikern Lady och Lufsen på Bluray.
Så nu har jag tre Disney klassiker på Blu-ray: Snövit och de sju dvärgarna, Skönheten och Odjuret, Lady och Lufsen.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2012 vid 21:34
Uppdaterar listan: Min samling består nu av:
VHS:
Snövit och de sju dvärgarna
Pinocchio
Bambi
Alice I underlandet
Peter Pan
Lady & Lufsen
Törnrosa
Pongo & de 101 dalmatinerna
Svärdet i stenen
Djungelboken (2 olika utgåvor)
Aristocats
Robin hood (En kopia jag inte sett på länge och en original-VHS)
Filmen om Nalle Puh
Bernad och Bianca
Micke och Molle
Taran och den magiska kitteln
Mästerdetektiven Basil mus
Oliver & gänget
Den lilla sjöjungfrun
Skönheten och odjuret
Aladdin
Pocahontas
Herkules
Mulan
Tarzan
Kejsarens nya stil
Atlantis
Lilo & Stitch

DVD:
Dumbo
Lejonkungen
Ringaren i Notre dame
Björnbröder 
Trassel

33 allt som allt om jag inte räknade fel alltså. har haft Kogänget på DVD men den sålde vi.
Hope, faith, love. <3
Till toppen
idol 2010-jesper9292 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-september-2010
var: gotland
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera idol 2010-jesper9292 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2012 vid 15:32
jag har alla 50 disneyklassiker på brändskivor och några på dvd och vhs
Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 17-april-2011
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2012 vid 11:57
Jag har 35 st på Dvd och 8 på blu ray. De som fattar är:
Askungen
Peter Pan
Pongo och de 101 dalmatinerna
Djungelboken
Familjen robinsson
Bolt

De första finns inte utgivna medan de två sista har jag inte hunnit köpa ännu :)
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2012 vid 02:04
Jag har alla Disney & Pixar klassiker som hittills släppts på blu-ray, och även en del DVD-filmer som jag förmodligen kommer sälja när de blir aktuella som blu-ray filmer. En liten bild på mina Blu-rays:



Smile
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2012 vid 22:50
Jag börjar nu (första Maj känns rätt) med mitt projekt att se alla Disney-"klassikerna" i tur och ordning, samtliga med engelskt tal. Jag bröt just plasten på Snow White and the Seven Dwarfs som jag bara har sett en gång i hela mitt liv och det var mellan 15 och 20 år sedan. Jag ska försöka bedöma samtliga "klassiker" helt utifrån mina värderingar och livsåskådning som de ser ut idag. Jag återkommer efter att jag har sett filmen.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2012 vid 06:33
Bra idé! Det ska bli kul att se vad du tyckte om filmen och sen resten av filmerna.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2012 vid 23:00
Jag bröt plasten på Pinocchio för en stund sedan och ska nu se den. Till skillnad från Snow White så är Pinocchio en Disney-klassiker jag växt upp med och sett många gånger men det är säkert över tio år sedan jag såg den i sin helhet sist och givetvis blir ikväll första gången jag ser den med engelskt tal.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2012 vid 23:53

Låter som ett härligt Disneymaraton LeChuck. Önskar man kunde göra något liknande. Skriv gärna mer om hur det hela fortlöper sig.Smile

Jag själv har tillsammans med mina bröder för tillfället ganska precis 30 Disneyklassiker på DVD. Orkar inte namnge alla eller bigofa nummrerna men kan säga att det är nästan alla från 90-talet och större delen från 00-talet, sedan resten lite sprida under alla de årtionden innan dess. (Några stycken från varje årtionde typ.)


Tarzan har jag bara beställt än så länge, så tekniskt sett så har jag väl den inte, men jag räknar med den ändå. På Blu-ray har jag inga Disneyklassiker, även om jag beställt Bambi 2 i det formatet. På VHS har vi väl gott och väl ett gäng på drygt 20 st Disneyklassiker som ligger bortsorterade någonstans. Kanske man får ta och damma av dem och bara njuta av nån slags nostalgikick.


Jag är skeptiskt till att försöka att samla på mig ALLA Disneyklassikerna, då det är många så kallade paketfilmer från 40-talet som jag inte är dyft intresserad av att titta på. Förutom dem så har man väl sett alla de andra Disneyklassikerna. Lilla kycklingen kommer jag troligtvis aldrig att införskaffa, men man vet aldrig vad småbröderna kan tänkas göra. Ser dock fram emot några av de gamla klassikerna som (Kanske? Jag vet inte riktigt 100) kommer ut nu iår eller nästa år. Askungen, Peter Pan, Djungelboken och Den lilla sjöjungfrun är de jag saknar mest i min samling.  

 



Ändrad av jamtchess - 02-maj-2012 vid 23:53
"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2012 vid 01:27
LeChuck: Hur många filmer har du hunnit se? Och vad tycker du om de du hunnit se?
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2012 vid 18:55
Jag var på Elgiganten idag och köpte Disney klassikern: Pinocchio på Blu-ray. Blev riktigt glad att jag köpte den för Pinocchio på Blu-ray brukar vara svår att hitta i butikerna. Elgiganten hade många andra Disneyklassiker på Blu-ray också men jag köpte inte någon av dem. De hade bl.a Skönheten och Odjuret, Dumbo, Bambi, Alice i Underlandet, Lejonkungen och många fler.
 
Jag har nu 4 Disney klassiker på Blu-ray: Snövit och de sju dvärgarna, Pinocchio, Lady och Lufsen och Skönheten och Odjuret. Jag ska inte samla alla på Blu-ray utan bara de som jag gillar.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2012 vid 23:08
Ursäkta min långa frånvaro. Tog lite tvärstopp där efter Pinocchio. Har bland annat varit på en tripp till Mallorca mellan då och nu. Jag bröt just plasten på Fantasia som jag ska se för första gången. Jag skriver om vad jag tyckte om samtliga tre (futtigt jag vet) klassiker nu i midsommar på deras respektive trådar. Ha de gött, nu blir det lite äkta Disney-magi.
Till toppen
Fluttershy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juni-2012
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Fluttershy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2012 vid 07:34
Min samling är rätt liten, jag har bara 20 klassiker. Jag vill inte köpa filmerna som Robin Hood,Aristocats,Jungelboken osv eftersom jag tyckte att de var tråkiga xD
Just nu vill jag köpa Lady & Lufsen på blu ray, problemet är att jag saknar pengar hela tiden xD
 Jag vill också skaffa mig en Törnrosa på bluray men jag får vänta liten till innan filmen kommer ut på blu ray ;T
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2012 vid 15:46
Postad av Fluttershy Fluttershy skrev:

Min samling är rätt liten, jag har bara 20 klassiker. Jag vill inte köpa filmerna som Robin Hood,Aristocats,Jungelboken osv eftersom jag tyckte att de var tråkiga xD
Just nu vill jag köpa Lady & Lufsen på blu ray, problemet är att jag saknar pengar hela tiden xD
 Jag vill också skaffa mig en Törnrosa på bluray men jag får vänta liten till innan filmen kommer ut på blu ray ;T


Törnrosa finns redan utgiven på blu-ray, men den är tyvärr indragen sedan länge. Så hittar du den inte på tradera då får du nog vänta länge är jag rädd.

Intressant för övrigt att du gillar Törnrosa, men finner Djungelboken, Robin Hood och Aristocats tråkiga. Robin Hood var den mest spännande filmen jag visste när jag växte upp.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2012 vid 21:39
Respekt till alla som äger alla utgivna klassiker :D, Sj har jag väl runt 20-25 st.. Satsar ju på alla favoriter först & främst.. men hittar man nån billig så slår man ju till :D 
Till toppen
Fluttershy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juni-2012
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Fluttershy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2012 vid 22:09
Törnrosa finns redan utgiven på blu-ray, men den är tyvärr indragen sedan länge. Så hittar du den inte på tradera då får du nog vänta länge är jag rädd.

Intressant för övrigt att du gillar Törnrosa, men finner Djungelboken, Robin Hood och Aristocats tråkiga. Robin Hood var den mest spännande filmen jag visste när jag växte upp.

Ja jag vet, Törnrosa var utgiven i 2009 om jag minns rätt?
När det gäller Djungelboken,Robin Hood och Aristocats så ogillar jag de på grund av deras animationskvalitet. Jag blir alltid så irriterad när jag ser alla dessa hjälplinjer på karaktärerna. xD Det andra som jag gillar inte med klassikerna från 60 till 80 talet är det att animatörer använde sig av samma animationssekvenser flera gånger i filmerna, lite slarvigt enligt mig :/ Dock kan jag inte säga att jag hatar alla gamla klassiker. 101 dalmatinerna var roliga och de har jag på dvd,Micke och Mulle gillade jag också (jag har faktiskt även en originell Mulle skiss som Randy Cartwright tecknade).  Det är bara så, jag undviker de flesta 60 och 70 tals klassiker,haha xD
Förresten, ni får ursäkta min svenska, polska är min modersmål x3
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2012 vid 16:35



Min filmsamling http://www.youtube.com/watch?v=7S1kJwMYdSU&feature=plcp

Ändrad av disney_girl - 27-juni-2012 vid 16:36
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media