Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur många klassiker har ni?

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hela samlingen View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-juni-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hela samlingen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Hur många klassiker har ni?
    Postad: 17-juni-2009 vid 12:40
Nu har jag 44 st, och nästa år kommer de fyra jag saknar i min samling. Plus att primsessan och grodan kommer det blir alltså 49 st. Hur många har ni.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2009 vid 14:27
Jag har 29 st klassiker, ska försöka att samla alla (med undantag för t.ex. Fantasia, Make My Music m.fl.) Har nästan alla jag vill ha nu men saknar de allra bästa såsom Lejonkungen, Skönheten och odjuret och Aladdin. Men de är ganska svåra att få tag på så får nog vänta tills de ges ut på nytt innan de blir en del av min samling.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2009 vid 17:29
Inga.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2009 vid 18:15
Jag har 30 stycken klassiker. Jag ska skaffa Robin Hood. Och Snövit i höst. Samt Pinocchio.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2009 vid 20:37
En bild säger mer än tusen ord, då borde dessa bilder säga mycket mer än tusen ord
Jag saknar dock klassiker 1, 3 & 30, annars är samlingen hittills komplett




Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2009 vid 18:14
Min samlig är litte klenare jag har endast 23 klassiker på dvd. Jag har inte tänkt att köppa filmerna mellan bambie och askungen, jag tycker inte att de verkar så bra men man vet aldrig. Jag saknar mest filmer som går att köppa idag så jag kan nästan bara gå och köppa de jag saknar. Men det är några guldkorn som saknas.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2009 vid 18:29
Jag har nyss börjat samla dem på dvd, så har bara 4:P Peter Pan, The three caballeros, De 101 dalmatinerna och Mulan^^
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2009 vid 19:10
Ankisten: En bra början i alla fall. :)
 
 
Jag har alla fram till och med nr 44 (dock inte alla på dvd än). Vill inte ha fler heller, hädanefter blir det att jag bara köper de som är bra och inte för att ha dem i samlingen som sådan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 13:35
jag saknar:
snövit, fantasia 1 o 2,  5-11, lady o lufsen, Bambi, aladdin, lejonkungen och skönheten och odjuret. Min samling är en blandning mellan svenska och amerikanska utgåvor. Jag köper inte de animerade klassikerna, på grund av att jag inte gillar dem helt enkelt. men om det kommer någon jag tycker om kommer jag nog köpa dem. Prinsessan och grodan kommer självklart ha en plats i min samlingSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 15:57
Idag så köpte jag Robin Hood. Som är nr 21. Ska köpa filmerna innan Askungen. Te.x Bambi, Snövit, Dumbo m.fl.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 01:43
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag saknar:
snövit, fantasia 1 o 2,  5-11, lady o lufsen, Bambi, aladdin, lejonkungen och skönheten och odjuret. Min samling är en blandning mellan svenska och amerikanska utgåvor. Jag köper inte de animerade klassikerna, på grund av att jag inte gillar dem helt enkelt. men om det kommer någon jag tycker om kommer jag nog köpa dem. Prinsessan och grodan kommer självklart ha en plats i min samlingSmile
 
Men alla de filmerna du sa att du hade är animerade? Hur går det ihop? Confused
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 09:24
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag saknar:
snövit, fantasia 1 o 2,  5-11, lady o lufsen, Bambi, aladdin, lejonkungen och skönheten och odjuret. Min samling är en blandning mellan svenska och amerikanska utgåvor. Jag köper inte de animerade klassikerna, på grund av att jag inte gillar dem helt enkelt. men om det kommer någon jag tycker om kommer jag nog köpa dem. Prinsessan och grodan kommer självklart ha en plats i min samlingSmile
 
Men alla de filmerna du sa att du hade är animerade? Hur går det ihop? Confused
 
Jag anser disneys övriga klassiker som "tecknade" långfilmer. När jag säger "animerade" menar jag då # 45-48.


Ändrad av Art_of_Minnie - 20-juni-2009 vid 09:25
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 13:50
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag anser disneys övriga klassiker som "tecknade" långfilmer. När jag säger "animerade" menar jag då # 45-48.

Även de tecknade filmerna är animerade. Det du menar är datoranimerad film.

Animerad film är ett samlingsbegrepp som innefattar
- Tecknad film
- Datoranimerad film
- Stop-motionanimerad film


Ändrad av Anders M Olsson - 20-juni-2009 vid 13:50
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2009 vid 00:49
Jag har 28 stycken, härnäst ska jag skaffa klassiker 6-11, Snövit och Fantasia, sen ska jag köpa alla de nästkommande jag inte har som kommer ut. Eventuellt ska jag köpa några av dem på Tradera eller liknande innan de kommer på nytt.
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 16:17
Jag har 35 st Jag fyller snart år så jag hoppas att jag kommer att få några fler då eller att jag får pengar så att jag kan köpa fler
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2010 vid 18:53
Nu saknar jag bara nr. 3,4,13,18,23,26,29,30,32,35,38 och 49 när den kommer ut.
Har slagit vad med mamma, hon tror inte att jag kan låta bli att köpa filmer på 3 månader. Så nu har jag bara den här månaden kvar sedan ska jag köpa filmer.
Är lite av ett filmfreake
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2010 vid 19:53
Jag har nu köpt klassiker nr 7 och 8. Har sen bara kvar 3,4,8,9.10,11,38 och 47.
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 23:26
Jag har precis börjat samla dem på DVD, så jag har bara fem stycken för tillfället. Pinocchio, Bernard och Bianca, Bernard och Bianca i Australien, Ringaren i Notre Dame och Kejsarens nya stil.
Otototototoi!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:32
Jag har 14 filmer på DVD just nu, jag siktar på att skaffa alla. Jag har några fler med video men jag räknar inte med dem.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 18:23
Alla 1900-tals klassikerna jag har har jag på VHS.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 19:10
Två... Filmen om Nalle Puh och Lejonkungen. Jag planerar att skaffa alla. Någon dag...
Till toppen
tomano58 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 19-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera tomano58 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2010 vid 17:33
Har alla klassiker, dock inte Fantasia / Fantasia2000 / Skönheten o Odjuret på DVD/BD. Även Peter o Draken på VHS som då tillhörde Klassikerna. Men det ser ju ut som att de 3 jag saknar på DVD/BD kommer i år med lite flyt :)
Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 23:49
De klassiker jag saknar på DVD är:
- Fantasia
- Fun and fancy free
- Melody time
- The adventures of Ichabod and Mr Toad
- Skönheten och Odjuret
- Fantasia 2000
Min plan ser just nu ut som så att jag bara ska samla på mig 1-43 då filmerna efter Björnbröder helt enkelt inte känns intressanta. Men vem vet? Kanske ändrar mig. :P
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 00:36
Saknar sju klassiker för tillfället, men min samling ökar stadigt Smile
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 15:13
Min samling är inte så imponerande med 16 stycken men jag strävar inte efter att köpa alla. Skulle gärna ha allihop men prioriterar vissa... är helt ointresserad av Dumbo, Bambi och Pinocchio till exempel eftersom jag direkt ogillar dem. Även Atlantis och alla därifrån är ointressanta. Tänker dock inhandla Prinsessan och Grodan! Sitter och velar om jag ska köpa Törnrosa och Snövit, de är inte precis några favoriter men bör ju stå i hyllan...

I vilket fall, den enda jag direkt SAKNAR är Skönheten och Odjuret, Nalle Puh (väntar på Specialutgåva) och Fantasia. Jag har alla mina favoriter och lite till! Peter Pan, Pongo och de 101 Dalmatinerna, Svärdet i Stenen, Djungelboken, Aristocats, Robin Hood, Micke och Molle, Den Lilla Sjöjungfrun, Aladdin, Lejonkungen, Herkules, Mulan, Tarzan, Kejsarens Nya Stil

Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 16:10
Jag har just nu 27 stycken klassiker, inte jättemånga alltså. Har de flesta av de jag tycker om mest men saknar min absoluta favorit - Skönheten och Odjuret. Men som jag har fattat det kommer den ut snart(?) Dessutom har jag inte Lejonkungen vilket är rätt tråkigt och det lär väl dröja innan den släpps som nyutgåva (suuck). De två är ju absoluta måsten. Å andra sidan är det ju lite kul att ha något att se fram emot och sen tittar jag inte sönder favoriten.. Är hursom väldiiigt glad över att de ÄNTLIGEN släppte Aladdin iår, har väntat ett bra tag på den haha.
Kanske borde påpeka att detta är på DVD, räknar man med VHS så blir det nog runt 30 st klassiker sammanlagt :)
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 17:28
som jag har förstått så kommer lejonkungen på dvd redan 2011 så där har du något att se fram emot ^-^

jag fick just tag på den förra alladin dvdn på tradera vilket gjorde mej jätteglad jag ville inte köpa den nya dvdn eftersom jag tycker att allt extramatreal är en av tjusningarna med dvder och som jag har förstått var det inte så mycket sånt i sing along utgåvan
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 23:18
Nä, jag tycker exakt som du så jag köpte även jag den förra utgåvan på Blocket, den nya innehöll bara singalong på sångerna, vilket även den förra gjorde.
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 23:26

Åh, men då är det ju inte alls långt kvar! Gud vad bra, det kan jag verkligen se fram emot - tack :)

Och ja, det är lite synd att det inte är mer extramaterial på nyutgåvan av Aladdin :/ men jag är glad över att jag iaf har filmen, haha. Det var så länge sedan jag såg den så det känns fint att äntligen ha den i samlingen. Men vad kul att lyckades få tag förra versionen :) brukar ju vara ganska svårt med såna populära Disneyklassiker.
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2010 vid 19:50
Postad av hellowsunshine hellowsunshine skrev:

Åh, men då är det ju inte alls långt kvar! Gud vad bra, det kan jag verkligen se fram emot - tack :)

Och ja, det är lite synd att det inte är mer extramaterial på nyutgåvan av Aladdin :/ men jag är glad över att jag iaf har filmen, haha. Det var så länge sedan jag såg den så det känns fint att äntligen ha den i samlingen. Men vad kul att lyckades få tag förra versionen :) brukar ju vara ganska svårt med såna populära Disneyklassiker.

jo men det verkar faktiskt som om priset har gått ner en hel del nu när alladin går att köpa i afärerna igen jag har försökt få tag i den ett tag men de flesta bud har gått över 200 kr vet inte exakt hur högt slutbudet brukar bli och eftersom jag är lite småsnål och inte vill buda över 150 så...... ja du förstår säkert
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media