Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 00:27
Men trailern är bara en liten del ni sett än...
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 00:56
Japp. Men jag hade som ett par andra här set fram emot en lite mer allvarlig Disneyfilm. Och då verkar trailern inte alls lovande. Det roliga är att de sämsta Disneyfilmerna är de datatanimerade. Varför är det just dem? Jag menar Pixar klarar det ju. Vad är det som gör att Disneys Datatanimerade filmer är rent ut sagt löjliga.

 

Men som sagt. Detta är bara en trailer. Vem vet. Filmen kanske överraskar mig och är jättebra, kanske. Ja vi får se. 

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 02:59
Men nu handlar filmen så vitt jag vet om en söt prinsessa i ett torn med långt, magiskt guld-hår och en prins i ett sagoland.
Jag tycker inte det verkar som ett bra upplägg för en "allvarligare" film. Då tycker jag det jag sett hittills är mer lyckat.

Jag borde väl också säga att jag är inte så överdrivet förtjust i filmerna Snövit och de sju dvärgarna, Askungen, Törnrosa och liknande filmer där en hjälplös och personlighetslös prinsessa bara sitter och väntar på att Prinsen med stort P ska komma och rädda henne med "kärlekens sanna kyss" och sånt tramsigt.

En dataanimerad film som kommit nyligen och inte är dålig är Disney's Bolt, den är jättebra.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 10:01
Jag håller med Amina om att Bolt är jättebra, men vissa andra dataanimerade disneyfilmer jag sett *host, Chicken Little* är inte alls lika bra, och på Bolts trailer verkade den mycket bättre än vad den här verkar (om man ska gå efter trailern)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 18:32
Jag tror absolut att de skulle kunna göra den här filmen mer allvarlig utan att ändra på prinsessans sätt. Skönheten och Odjuret till exempel är ju en film med en prinsessa som inte sitter och väntar på en prins. Och jag skulle vilja kalla den filmen en rätt så seriös film.

 

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 18:59
Nej, Lilla kycklingen är ingen höjdare.
Skönheten och odjuret är en film jag gillar starkt och Belle är en självständig individ med personlighet, verkligen ingen tafatt prinsessa som sitter och väntar på prinsen.
Här är det snarare tvärtom - odjuret som sitter och väntar i ett torn och blir räddad av prinsessan.


Ändrad av Amina - 13-juni-2010 vid 19:02
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 20:15
Jag byter namn på denna tråd till Tangled (2010) då titeln tycks vara så gott som fastställd.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 08:13
Ett plus på Snövit är djuren som är söta men de andra karaktärerna är väldigt platta, Snövit och Prinsens relation är lika menlös som Bella och Edward i Twilight. Det var väl gångbart 1937 antar jag.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2010 vid 21:39
Postad av Amina Amina skrev:

Jag borde väl också säga att jag är inte så överdrivet förtjust i filmerna Snövit och de sju dvärgarna, Askungen, Törnrosa och liknande filmer där en hjälplös och personlighetslös prinsessa bara sitter och väntar på att Prinsen med stort P ska komma och rädda henne med "kärlekens sanna kyss" och sånt tramsigt.

Jag håller med om att pinsarna i filmerna är jobbiga och att sluten är tradiga, annars är de bra, så nu överdrev du med mig.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2010 vid 21:51

Samtidigt så är ju till exempel Snövit, Törnrosa och Askungen klassiska sagor som har sitt ursprung för länge sedan då det oftast var så att det var männen som skulle vara modiga och ridderliga i sagor och hjälpa kvinnan i nöd. Och att ändra på dessa sagor för att göra en film känns ändå fel. Det är ju att ändra på originalsagan.

 

Missförstå mig inte. Jag säger inte att det är så det ska vara. Jag gillar sagor och berättelser där det är kvinnan som är den modiga och ridderliga. Barn måste ju faktiskt tidigt veta att de faktiskt kan och får vara som de vill och till det tycker jag att detta hemska med manligt och kvinnligt måste ingå. Alla måste ju få veta från tidig ålder att manligt och kvinnligt är trams.

 

Men som sagt detta är klassiska sagor so skulle vara fel att ändra på.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 15:56
När jag först såg den nya trailern så blev jag rent sagt förannad. Jag gillade inte inte alls idén om att göra en komedi om allt sammans. Jag förväntade mig en klassisk, mystisk och vacker disneyfilm..i 3D dock men ändå. Jag fick panik när jag såg trailern och ville seriöst slå sönder nått..men efter att ha kollat lite mer och tagit reda på lite mer om filmen så accepterade jag idén om att göra en komedi..bara det inte ballar ur och blir en ny Shrek..ShockedDead Disney balanserar på en sköör tråd nu...hoppas,hoppas,hoppas
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 23:09
Elias: Hur överdrev jag med dig? Jo, visst prinsarna är jobbigast, de har inte så många repliker heller.

Jeppe: Ja, filmerna är gjorda med sagoböcker som förebild, inte konstigt att det blev lite platt då.
I originalsagan på Askungen tror jag de styvsystrarna klipper av sig tårna och sånt läskigt, det hade verkligen inte funkat i en barnfilm, så det är ändrat på ett bra sätt.
Varför sa du att manligt och kvinnligt är trams, är du feminist?
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 00:25
I och med att jag inte har sån himla koll på vad att vara en feminist innebär så tänker jag inte säga att jag är det. Varför måste man vara något bara för att man har en viss åsikt?

 

Jag har en åsikt av att bilden av män som stora, starka, okänsliga m.m. och bilden av kvinnor som väna, lugna, rara, svaga m.m. måste bort. Absolut har mycket av detta redan försvunnit och det är bara bra. Men det jag menar är att bara för att man är t.ex. kvinna ska man inte behöva stämma in i en förutbestämd mall som många lär sig som barn via att en tjej kanske får rosa kläder och dockor att leka med och en kille får blåa kläder och bilar att leka med. Sedan har föräldrar kanske ursäkten att "Men det är ju så hon har valt det. Hon gillar ju rosa" Ja, för en ettåring väljer ju verkligten vilka kläder hon vill köpa.

 

Som sagt. Barn måste kunna välja själva. Då kan man ju försöka att få dem att förstå redan då att de får vara som de vill. Kanske genom att ge dem både dockor och bilar att leka med.

 

Det här är ju väldigt off topic och jag är ledsen om det är rörigt men jag försöker förklara lite kortfattat hur jag menar och då blir det väl lätt rörigt. Men jag hoppas ni förstår hur jag tänker :) 

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 19:03
Postad av Amina Amina skrev:

Elias: Hur överdrev jag med dig? Jo, visst prinsarna är jobbigast, de har inte så många repliker heller.

Jag gillar inte när man ogillar mina favoritdisneyfilmer/serier, då blir jag verkligen upprörd, men de enda karaktärerna i dessa filmerna jag fastnar för är huvudkaraktärerna, hursomhelst, om man ogillar mina disneyfavoriter skär det sig som kaviar i gröten, precis som med bernard och bianca i australien som är bättre än ettan, även om ettan är helt ok, men ingen ska komma och säga att det är samma, bernard och bianca som i bernard och bianca i australien, för det är inte samma skurk och inte samma barn.

Att säga att snövit, askungen, törnrosa, alice i underlandet, dumbo och bambi är dåliga är att överdriva, även om det bara är huvudkaraktärerna i filmerna jag gillar.

Ändrad av Eliaspbo - 23-juni-2010 vid 19:04
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 19:54
Jag sa inte att de filmerna var dåliga för de är de inte, Jag kritiserade bara.
Jag gillar animeringen på Törnrosa men föredrar nyare filmer för att karaktärerna känns mer levande där.
Om du inte vill att andra ska säga att dina favoritfilmer är dåliga, borde du inte göra det heller.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 20:50
Jag har aldrig sagt att mina disneyfavoriter är dåliga.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:03
Nej, jag menade att du säger att andras favoritfilmer är dåliga. Jag tycker till exempel att Bolt är jättebra men du sa i en annan tråd att du inte gillade den filmen.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:31
I vilken tråd sa jag det.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:54
I tråden "Hur många klassiker har ni?" skrev du så här:

Men jag räknar bara upp dem jag gillar, och jag gillar INTE familjen Robinson och Bolt.

Ändrad av Eliaspbo - 13-juni-2010 vid 21:37

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 00:13
Jeppe: Precis jag gillar inte heller tråkiga könsroller, barn ska såklart välja själva hur de vill vara och vilka leksaker de vill ha.

Angående filmen är jag inte säker på om jag ska se den. Verkar inte vara min typ av tecknad film.
Hennes hår rör sig av sig själv, det ser lite löjligt ut tycker jag. Filmen kanske slutar med att hon tar en tur till frisören.
Den vita hästen som syns i trailern, är det åsnan från Shrek 2 som gjort ett inhopp? Jag kommer ihåg att åsnan blev förvandlad till en häst som såg ut sådär i den filmen.


Ändrad av Amina - 24-juni-2010 vid 00:14
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 01:15
Tycker att idén är strålande, och jag har länge önskat att Disney skall gå tillbaka till att bygga sina filmer på klassiska sagor och göra en animering av bland andra just Rapunzel. Men precis som andra medlemmar redan har påpekat, så innebär det faktum att filmen produceras i 3D-format att jag blir väldigt skeptisk. Jag var positivt överaskad av Prinsessan och Grodan, som faktiskt gav mig hoppet tillbaka att Disney kanske en dag kan börja producera riktiga klassiker igen, och jag hade hoppats att denna film skulle fortsätta i den andan. Men 3D formatet lockar mig inte alls, och det ger mig ett billigt och hafsigt intryck.

Jag erkänner att jag är väldigt konservativ, och kanske är jag tråkig. Men jag anser ändå att Disney skall hålla sig till att skapa handritade filmer i 2D-format, inspirerade av klassiska sagor och berättelser och med mycket sång och musik och med engagerade och duktiga röstskådespelare som passar till de karaktärer de skall gestalta. Ett praktexempel på en sådan röstskådespelare är t.ex. Richard Wolf som Scar i Lejonkungen, eller Dan Ekborg som Anden i Aladdin och Hades i Herkules.


Ändrad av Trubaduren - 24-juni-2010 vid 02:46
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 01:55
Jag håller med dig fullt ut. Den här filmen hade varit så snygg om den handanimerades. Den hade för övrigt kunnat bli snygg som datagjord också. Men de har valt det mindre snygga alternativet.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 15:30
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 18:18
Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 22:52
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.


Precis så känns det för mig! Det känns som att allt bara blir sämre och sämre. Tråkigt nog.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2010 vid 19:40
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.


Jag måste instämma. Den här postern får mig att tänka på en Barbie-film, snarare än en Dinsey-film.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 15:30
Nu finns de en ny trailer till filmen och jag måste säga att jag gillar den, den här filmen blir bara intressantare ju mer man ser av den Big smile.
http://www.youtube.com/watch?v=ycoY201RTRo
Love will be your guide
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 16:38
Postad av Saga Saga skrev:

Nu finns de en ny trailer till filmen och jag måste säga att jag gillar den, den här filmen blir bara intressantare ju mer man ser av den Big smile.
http://www.youtube.com/watch?v=ycoY201RTRo


Tyvärr, den ser ut att mer eller mindre ha blivit en Shrek-kopia. Och att Disney skulle följa talanglösa Dreamworks Animation trodde jag ALDRIG.

Och jag som var så hypad och förvantansfull... Nej, det här ser allvarligt talat inte lovande ut. Cry
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 17:43
ohhh it made me all bubbly inside =D Den verkar ju supersöt! Håller med om att den påminner lite för mycket om Dreamworks filmer, men jag är ett stort fan av dem så jag tänker inte klaga =)
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 19:16
Åh, den där trailern sänkte inte direkt mina förväntningar! Den verkar bättre nu än den förra trailern åtminstone. Men jag tycker fortfarande de skulle ha hållit sig till planerna de hade från början, för det hade kunnat bli så bra. Men är det såhär de vill ha det, there isn't very much we can do. (Och jag kunde låten i trailern, vilket gjorde mig stolt ...)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media