Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2011 vid 00:10

Jag såg den idag, (I 3D men jag tyckte inte det var något specielt med det)

Jag gillade den faktiskt, hade dock ganska låga förväntnigar. För att vara en datoranimerad film från disney var den riktigt bra. Jag tyckte både den var rolig och väldigt fin på sinna ställen. Jag gillar även huvudrollerna, dock var de andra karaktärerna väldigt "platta" tex: SPOILER så fick ju Rapunzels stackars föreldrar inte ord att säga efter att saknat sin dotter i 18 år SPOILER.
Bland sångerna gillar jag mest, Mother know best. En riktigt bra skurk låt. Det var också roligt att se en så anorlunda relation mellan skurken och huvudrollen. Som några tidigare nämt så liknar den lite Frollo och Quasimodo. Men jag tycker den här är hemskare för Rapunzel älskar verkligen Gothel.
Inte det bästa disney har gjort men absolut inte det sämsta, den är värd att se. Både fin, rolig och sorlig. Presis som disney ska vara. Saknar dock att se mer än huvudrollerna, de flesta karaktärrer blir helt enkelt för platta och det är det som drar ner betyget.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2011 vid 10:41
SPOILERS förekommer, läs inte om ni inte sett filmen!

Då var...vad kan det vara? Sju års väntan, kanske, över. Hade inte jättehöga förväntningar dock, eftersom alla trailers visat att detta är typ "tidernas roligaste film". Det är den också. Tycker många. Inte så, jag skrattade till kanske tre gånger, och skrattar jag tre gånger till en Disneyfilm är jag nöjd. Ser inte Disneyfilmer för humorns skull, utan för resten kan man säga. 
Det finns lite djupare delar i Tangled också, men oj vad de kommer i skymundan. Mot slutet börjar det bli nåt, blir tom riktigt dramatiskt en stund (dödsfall och haircuts), men det låter man inte gå vidare långt. Helt plötsligt har Rapunzel magiska tårar och på så vis får man till ett överlyckligt slut. Precis vad man väntat sig från Disney. Personligen hoppas jag Disney hittar sin dramatiska ådra igen och gör någonting som andas lite Ringaren i Notre Dame. Jag förespråkar förvisso att Disney tar död på sina skurkar, det gör filmerna mörkare och passar ofta ihop med berättelsernas ursprung. Fast jag vet inte om Mother Gothel riktigt förtjänade det. Det passade lite dåligt ihop med resten av filmen.
Musiken är bra, fast är tyvärr ett av Alan Menkens tråkigaste soundtracks. Eller jag vet inte. Själva scoret är riktigt bra, men sångerna är ganska tama. Lättglömda, minns bara Mother Knows Best. Lite kluven är jag.
Det mest positiva med filmen är att den är helt fantastiskt vacker att se på! En av Disneys snyggaste utan vidare. Underbara miljöer, och jag är mycket förtjust i karaktärernas design även om jag vet att många inte är det. För mig är det visuella Tangleds starkaste kort, absolut. Hur mycket jag än älskar traditionell animation är detta mycket snyggt.

Alltså, renodlad komedi förutom ett par minuter mot slutet, med en rätt sorglig story, som inte berör särskilt mycket, som grund. Det är lite synd, bättre balans hade varit skönt. Den har svaga ekon från Ringaren i Notre Dame och Den Lilla Sjöjungfrun och framför allt Shrek. Men jag gillar den, framför allt den fantastiska animationen, och självklart är det kul att Disney gjort lite fairy tales igen. Hoppas vi aldrig mer behöver se kycklingar och utomjordingar i amerikansk skolmiljö. Tangled har inte en chans mot The Princess and the Frog, men samtidigt är den i klass med, eller bättre än, det mesta Disney gjort de senaste tolv åren.

3/5
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2011 vid 12:50
Glöm inte recensionsfunktionen om ni vill recensera en film ^_^ (det går bra att skriva på båda ställena)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
ehansi View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 10
inläggsval inläggsval   Citera ehansi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2011 vid 16:20
Såg filmen idag, på svenska. Hade väldigt låga förväntningar på filmen före jag såg den, så det kunde egentligen bara bli bättre. Vilket det blev. Jag tyckte väldigt mycket om filmen. Visst, den höjer sig inte med storfilmerna från 90-talet, men den är verkligen inte bland de sämsta. Lite synd att jag såg den på svenska, men gick med min syster och såg den så det var inte så mycket val där haha. Ska se till att se den på engelska, så kanske filmen blir ännu bättre. Nej, men jag är väldigt nöjd. Synd dock att låtarna var så tråkiga. Minns inte någon av låtarna speciellt mycket, ingen gjorde något större intryck på mig. 
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2011 vid 19:38
Såg filmen för några dagar sedan på engelska. Jag gillar filmen, jag håller med många den var inte den bäste men inte heller den sämsta.
Gillar låten I see the light, Mandy Moore gör den så fin. Zachary Levi sjunger också en den låten.
När jag hörde låten för första gången så reagerade jag när han sjung ''It's crystal clear'' för då kom jag bara och tänka på Aladdin när dem sjunger A Whole New World, för i den låten så sjunger Jasmin samma rad :) Jag kan inte fatta att jag kom ihåg att just den raden var med i Aladdin, det är väl för att man har sett filmen så många gånger och hört låten 1000 gånger om inte mer :P

Jag tycker ändå att filmen är helt okej, längtar tills Disney gör en sån där film som dem gjorde på 90-talet, som man kan se om och om igen och aldrig riktigt tröttnar på :)

Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2011 vid 16:12

Nu har jag sett filmen... tre gånger :P

 

Jag kanske överreagerar, men det var längesedan som Disney skämde bort oss med två bra filmer på raken. Jag menar både Prinsessan och Grodan och Trassel. De är två riktigt bra filmer. Och fortsätter det i den här takten ett tag till så tror jag absolut att vi till slut kommer få se lika bra filmer som på 90-talet.

 

Filmen är mycket bättre på engelska och borde därför ses på engelska. Många av skämten i filmen går tyvärr förlorade i den svenska versionen. Sångerna är dessutom VÄLDIGT mycket bättre på engelska.

 

Sångerna är nog en av de grejerna som jag är mest nöjd med i filmen. jag förstår inte riktigt kommentarerna om att Alan Menken kan så mycket bättre. Grejen med Alan Menken är ju faktiskt att han nästan jämt förvånar med att göra något nytt. Trasselsoundtracket skiljer sig från andra, men ändå inte. When Will My Life Begin är en sorts låt som vi inte riktigt hört tidigare i en Disneyfilm. emn den passar till Trassel, och den är, när man tänker efter riktigt bra. Medans till exempel Mother Knows Best (Reprisen) liknar tidigare skurksånger och är en av de bästa sångerna i hela filmen. Även bakgrundsmusiken är nyskapande. Mitt favoritstycke är Kingdom Dance och jag tror inte att vi har hört något liknande i en Disneyfilm tidigare.

 

Mother Gothel har blivit en av mina favoritskurkar. Med sitt manipulerande sätt påminner hon faktiskt lite om Claude Frollo, och hon hör till de skurkar som faktiskt vid vissa tillfällen blir läskiga på riktigt just för att de är så pass manipulerande.

 

Kort och gott så är denna filmen riktigt bra och jag skulle vilja kalla den Disneys bästa sedan 90-talet. Den och Prinsessan och Grodan är början på något nytt men samtidigt klassiskt inom Disney.

 

 

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2011 vid 18:14
Jag tycker den här filmen förtjänar en fyra. Musiken är fin (fast bakgrundsmusiken är bättre än sångerna, mina favoriter är The Tear Heals och Kingdom Dance). When Will My Life Begin tycker jag påminner om en schlager i melodifestivalen, men en BRA sådan även om den inte passar in i en disneyfilm ... alltså, det är en bra låt, men i filmen kunde de ha gjort någonting bättre.
Jag tycker absolut inte man ska jämföra denna med Prinsessan och Grodan, även om de är ganska lika på sina ställen (t ex innehåller den en fåfäng, självgod kille som får ett slag av tjejen första gången de träffas). Prinsessan och Grodan är en mycket seriösare film än den här, men den här har också ett budskap jag lyckades tänka ut (och det är ett budskap jag tycker om): Man ska inte låtsas vara någonting man inte är.

Handlingen är fin, och jag älskar att (spoiler) Flynn egentligen inte hette Flynn ... hans namn var så prinsigt att det var gulligt. xD

Men även om jag tycker mycket om filmen i allmänhet har den också sina nackdelar. Först och främst, de svenska rösterna saknar känsla i sången (tyckte i alla fall jag, när jag såg den på svenska). Sedan händer det att skämten förstör det lite seriösa i filmen, av någon anledning tror jag denna film skulle ha passat bättre som något i stil med Prinsessan och Grodan. Och sist av allt, jag hatar fortfarande det svenska namnet >_>

Och (spoiler), slutet när den skumma gubben flyger upp i ballongerna är det bästa i filmen ^^ bland de oseriösa sakerna, det vill säga.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2011 vid 21:42
(Spoiler)

Jag tycker att hela sången i puben är helt underbar. Jag och de som jag gick och såg filmen med skrattade så vi grät, och speciellt åt den lilla gubben som både är en vacker fröken och Amor :P Jättekul :D

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2011 vid 15:33
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

(Spoiler)

Jag tycker att hela sången i puben är helt underbar. Jag och de som jag gick och såg filmen med skrattade så vi grät, och speciellt åt den lilla gubben som både är en vacker fröken och Amor :P Jättekul :D


Jag gillade inte den låten först ... men sedan insåg jag att man kan känna igen sig i texten ^^'

Btw, den här filmen känns lite som en parodi på klassiska sagor i allmänhet. Rapunzel med sin typiska prinsess-look (det gyllene, vågiga, långa håret och den rosa puffärmsklänningen) borde väl sitta i sitt torn och vänta på att prinsen ska befria henne. (spoilers) Men nä, hon knockar prinsen, och hotar honom att om han inte hjälper henne ut får han aldrig tillbaka sitt stöldgods. Dessutom försvinner det långa, vågiga prinsess-håret vilket gör hennes ansikte mer modernt i slutet av filmen (jag tycker hon är sötare så :D).
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ehansi View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 10
inläggsval inläggsval   Citera ehansi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2011 vid 18:05
Måste rätta mig själv här känner jag. Efter att ha sett om filmen, på engelska, och lyssnat på soundtracket betydligt mer, är mina åsikter något förändrade. Filmen blev sååå mycket bättre när den sågs på engelska. Verkligen. Och låtarna, efter att ha lyssnat på dom så inser jag att det faktiskt finns några som är riktigt bra. Så det är verkligen en skillnad mellan att se filmen på engelska och svenska haha.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2011 vid 17:37
Jag var i början lite skeptisk inför filmen när trailen inte erbjöd någon större imponerande handling. Trodde att filmen skulle vara lite i Shrekandan och det skulle inte våda alltför gott med tanke på att Shrek inte tillhör någon större favorit.

Nu har jag sett filmen och måste säga detta. Det är utan tvekan det bästa som Disney har producerat på bra många år.

Även om jag har uppskattat några av de senaste filmerna och där ingår bl.a Bolt som tillhör en av de allra bästa på senare år så tillhör Tangled en av de mest klockrena typiska Disneyfilmerna. Senast jag var så här riktigt, riktigt nöjd var med skönheten och odjuret, när det gäller disneyklassiker.

Den har allt som kännetecknar Disney, bra handling, bra musik m.m.

Med andra ord en klockren disneyfilm.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2011 vid 20:17
FAAAAAAAAAAAN vad braaaaaaaa den vaaaar!! Clap
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2011 vid 11:28
För er som tänkte ut och shoppa trassel nu när den har release på dvd och blu-ray såg jag att Webhallen har specialpris på blu-ray versionen den här veckan.

http://www.webhallen.com/trassel/


Ändrad av BosarX - 08-juni-2011 vid 11:29
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 01:17
Nästan precis i tid med att denna filmen släpptes så började mitt konto krångla och har inte kunnat berätta alls vad jag tycker om denna filmen!  

Men kära nån! Vad den här filmen är fantastisk! Jag älskar den! Big smile
Den har ALLT en bra Disney film ska ha! 

När jag först såg trailer fattade jag inte alls vad handlingen och var besviken på hur den skulle animeras men den visade ju mig fel! 

Rapunzel är en väldigt bra karaktär. Hon är söt och oskyldig men är ändå den som hittar lösningar på problemen och är inte rädd för någon utmaning! (Kanske för att hon har vart inlåst hela livet och egentligen inte vet vad det är som är farligt men ändå) 
Flynn Ryder har blivit en av mina favorit prinsar! han är sarkastisk, äventyrslysten och han vill egentligen bara väl. Hans repliker är en stor del till varför jag tycker om honom! "You should know that this is the strangest thing I've ever done!"
Kemin mellan de två är intressant, hur Rapunzel bara litar på honom på en gång och det är väldigt gulligt hur mycket han ser efter henne under filmen. Loving it!
Alla andra karaktärer är också underbara men tänker inte gå in jätte mycket mer på det nuu.. 

Musiken då? amazing! Håller med något tidigare inlägg att bakgrundsmusiken är bättre än själva sångerna. Typ "Kingdom dance" eller vad den heter. Bara det stycket borde ha vunnit en heders Oscar... "I See the light" är en mycket vacker sång.. och hela omgivningen är så magisk..

Ska inte skriva alldeles för långt nu men jag älskar verkligen den här filmen! Tror att det kan ha att göra med att den är rätt lik DLS.. Den är som en blandning mellan Den Lilla Sjöjungfrun och Ringaren i Notre Dame. Rapunzel har Ariel looken (stora oskyldiga ögon, långt (!) hår och personligheten är ganska lik. (Kanske inte är så konstigt eftersom Mandy Moore som gjorde rösten baserade Rapunzel på henne) 

Blev det här lång? Jag har velat skriva av mig i ett halvår så det får vara okej just nu. haha!
På tal om, denna filmen måste ju nästan vara den enda då huvudrollsinnehavarens sidekick inte pratar? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2011 vid 23:41
Är det ingen som har något mer att säga om filmen?  Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2011 vid 15:20
Jag tycker väldigt mycket om denna film. Hyrde den första dagen på semestern och den var så rolig, så mamma och jag såg om den samma dag som vi hade sett den. Men farsan sov då!Tongue

 

I alla fall så gillade jag Maximus bäst. Han påminde mer om en hund, och han var roligt när han retades lite med Flynn på en del scener. Tycker också Rapunzel är en bra karaktär. Påminner om Belle när hon gillar att läsa böcker(tyckte att tre böcker var lite för lite.) Tuff, men ändå ödmjuk, så borde alla människor vara.

De svenska rösterna var bra och jag är än idag förvånad över hur skådespelarna kan hålla sig från att brista ut i gapskratt mitt i en rolig scen! Tyckte nästan bäst om scenen då busarna hjälper Flynn att fly från vakterna. Busen* som begärde att få lösenord var klart bäst (Han som hade en pil och låtsades vara Amor på den där puben).

Som några andra (inklusive jag själv har nämnt. påminde den till stor del om Ringaren i Notre Dame.

Kan inte säga så mycket mer nu, annat än att jag gärna ser om den nån gång i framtiden.

 

*Jag tror det var Bert-Åke Varg

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2011 vid 20:05
Har en liten diskussion med brorsan. Jag tror att Flynn/Eugene dör i slutet, men min brorsa tror att han inte gör det, att han bara blir medvetslös, för att Rapunzel inte kan väcka döda med sin kraft. Men snälla nån, är det inte typiskt Disney att man dör, inte blir medvetslös? Vad tror ni? Håller ni med mig eller min brorsa?

Och en annan sak: vad är det Pascal gör under tiden Rapunzel botar Flynns hand? Han gör nån slags "peace" tecken o pekar på den med andra handen. Vad är det han menar???

AdminEdit: Inlägg ihopslagna


Ändrad av Adrina - 30-augusti-2011 vid 21:53
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2011 vid 22:37
Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Har en liten diskussion med brorsan. Jag tror att Flynn/Eugene dör i slutet, men min brorsa tror att han inte gör det, att han bara blir medvetslös, för att Rapunzel inte kan väcka döda med sin kraft. Men snälla nån, är det inte typiskt Disney att man dör, inte blir medvetslös? Vad tror ni? Håller ni med mig eller min brorsa?

Har faktiskt aldrig tänkt på det. Har svårt att tro att han verkligen dör eftersom som du skrev så kan hon ju inte väcka döda. Men han ser ju inte så pigg ut direkt.. han kanske är i något sorts limbo.
Man ser ju också att han låter de sista andetaget gå ut innan han "slappnar" av och inte rör sig något mer förrän han vaknar.. 

Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Och en annan sak: vad är det Pascal gör under tiden Rapunzel botar Flynns hand? Han gör nån slags "peace" tecken o pekar på den med andra handen. Vad är det han menar???

AdminEdit: Inlägg ihopslagna

Han gör ingen peace tecken. Det ser bara ut så eftersom han bara har två "fingrar" (eller vad det ni heter) han pekar bara på sin hand. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2011 vid 18:31
Det är möjligt att jag bara har missat det, men jag är förvånad över att ingen verkar ha påpekat de stora likheterna mellan den här filmens handling och den i Herkules

1. Båda huvudkaraktärerna blir bortrövade från sina föräldrar strax efter födseln av filmernas respektive huvudantagonister och trots att de båda har föräldrar, så känner de innerst inne att det är något som inte riktigt stämmer och att de inte passar in i den miljö som de befinner sig i. 
2. Båda har övermänskliga förmågor.
3. Båda söker de efter sitt ursprung. Kanske inte riktigt lika tydligt för Rapunsel i Trassel, men hon känner ändå intuitivt att lyktorna är ämnade för henne och hon löser "koden" i sina egna målningar som vittnar om hennes härkomst.
4. Båda faller för en person av det motsatta könet med tvivelaktig moral och ett skönt yttre, men med ett gott hjärta innerst inne.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2011 vid 18:22
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Det är möjligt att jag bara har missat det, men jag är förvånad över att ingen verkar ha påpekat de stora likheterna mellan den här filmens handling och den i Herkules

1. Båda huvudkaraktärerna blir bortrövade från sina föräldrar strax efter födseln av filmernas respektive huvudantagonister och trots att de båda har föräldrar, så känner de innerst inne att det är något som inte riktigt stämmer och att de inte passar in i den miljö som de befinner sig i. 
2. Båda har övermänskliga förmågor.
3. Båda söker de efter sitt ursprung. Kanske inte riktigt lika tydligt för Rapunsel i Trassel, men hon känner ändå intuitivt att lyktorna är ämnade för henne och hon löser "koden" i sina egna målningar som vittnar om hennes härkomst.
4. Båda faller för en person av det motsatta könet med tvivelaktig moral och ett skönt yttre, men med ett gott hjärta innerst inne.

Sant! Än så länge är den här filmen en blandning mellan Herkules, Ringaren i Notre Dame och Den Lilla Sjöjungfrun.. inte konstigt att den är bra LOL

Ne men det stämmer, filmerna är så olika varandra egentligen så man tänker inte så lätt på det men där ser man. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2011 vid 19:04
Okay, så är det någon som hört något om en Tangled Ever After som ska sändas på Disney Channel 2012? Inte jag heller men jag hittade en hemsida och vet inte hur säker den är... 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2011 vid 21:58
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Sant! Än så länge är den här filmen en blandning mellan Herkules, Ringaren i Notre Dame och Den Lilla Sjöjungfrun.. inte konstigt att den är bra LOL

Ne men det stämmer, filmerna är så olika varandra egentligen så man tänker inte så lätt på det men där ser man. 


+ Skönheten och Odjuret! Både Eugen och prins Hairy dör i slutet, vilket innebär att både Trassel och miss Belle med sina begåvningar behöver styra upp situationen för att rädda filmsluten.

Men personligen tycker jag Trassel gör ett bättre jobb. Ett fullkomligt fantastiskt stycke film!
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2011 vid 22:53
Postad av Jake Jake skrev:

 

+ Skönheten och Odjuret! Både Eugen och prins Hairy dör i slutet

Jag läste prins Harry först. Fattade inte alls vad du fick det ifrån hahaha! 




Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 21:04
Haha. Jag hade inte heller fattat vad jag mena om ja råkat skriva Harry =)

Den enda Harry ja kommer på som iaf har lite med saken att göra är ju som tippat Harry Potter. Fast honom kan man med fördel också kalla Hairy... Hairy Potta.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2011 vid 19:36
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Okay, så är det någon som hört något om en Tangled Ever After som ska sändas på Disney Channel 2012? Inte jag heller men jag hittade en hemsida och vet inte hur säker den är... 


Tangled Ever After skall tydligen visas innan Skönheten & Odjuret 3D när den börjar visas på bio i januari i USA.

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2011 vid 19:49
Ser ju väldigt mycket ut som div posters till Shrekuppföljare, och den fjärde Shrek har ju undertiteln "Forever After" - vad händer?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2011 vid 20:08
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Okay, så är det någon som hört något om en Tangled Ever After som ska sändas på Disney Channel 2012? Inte jag heller men jag hittade en hemsida och vet inte hur säker den är... 


Tangled Ever After skall tydligen visas innan Skönheten & Odjuret 3D när den börjar visas på bio i januari i USA.


Ahaa.. tja, det kan ju bli underhållande. Eftersom filmen kom ut nyss så blir det ju ingen stor skillnad på teckningsstilen som man kan störa sig på. (Säkert sämre än filmen men det finns ju värre..) 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2012 vid 23:49
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2013 vid 11:23
Såg Tangled igår för första gången, herrejisses vilken bra film Big smile Kommer forever sörja över att Disney inte gör 2D längre, men annars tycker jag inte det var något större fel på den ^_^ Men jag förstod inte riktigt slutet Confused
-------- *spoilers*--------
Flynn Rider dog ju, och Rapunzels hår var avskuret, hur kunde hennes tårar bring him back to life? Confused Förstod aldrig den delen xD
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2013 vid 12:52
Jag minns ärligt talat inte den detaljen av slutet men jag tyckte aldrig att det var något konstigt med det.

Såg du den i 3D eller 2D? Den var fantastisk i 3D på bio.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media