Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun (musikalen)

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den lilla sjöjungfrun (musikalen)
    Postad: 24-april-2009 vid 17:42
Detta är en fortsättning på diskussionen angående musikalversionen av Den lilla sjöjungfrun med musik av Alan Menken och text av Howard Ashman och Glenn Slater.

Fortsättning från denna tråd: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=79&PN=18

Inlägg i ämnet från denna tråd har/kommer flyttas hit.
Detta inläggs skrevs 22:03 den 4 augusti 2009
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2009 vid 17:42
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:


Men neeeeej väll!? Shocked Shocked Säg inte att dom har bytt ut Tituss Burgess!? Åh Emma, hur ska detta nu gå? Ouch Tituss som spelar Sebastian så ohyggligt bra!? Han är som klippt och skuren för den rollen och jag kan bara inte tänka mig hur någon annan skulle kunna göra rollen bättre? Cry Nu blir jag riktigt orolig över att även Sierra kommer att bytas ut i framtiden. Jag menar, det skulle verkligen vara skandal med tanke på att hon är Ariel! I vartendaste litet ansiktsuttryck som hon gör på scenen så skiner sjöjungfruns desperata längtan efter människovärlden igenom, hon gör rollen som Ariel så pass perfekt så att jag ryser igenom hela kroppen varje gång som jag ser henne. Hoppas, hoppas, hoppas att hon orkar stanna kvar hela vägen igenom! *Håller tummarna så hårt som jag bara kan* Heey, tror ni förresten att The Little Mermaid musikalen kommer att sättas upp här i Sverige sedan? Big%20smile Jag tänker så som dom gjorde med Beauty And The Beast då Charlotte Perelli gjorde huvudrollen som Belle. Tänk vad roligt det hade varit! Tongue Vilken skulle ni i sådana fall vilja se göra Ariel? Big%20smile



Han som spelar Sebastian nu ser mycke yngre ut än vad jag tycker en Sebastian ska se ut som, men han kanske är bra. Har bara sett lite av "Under the sea" då han sjunger. Men Tituss gjorde rollen såå hääär bra!

Tänk när de byter ut Sierra, sett klipp från när hennes understudy spelar och visst är hon bra, men Sierra är såå perfekt;D

OM den kommer till Sverige hoppas jag för allt i världen att de inte gör nya sångtexter! Och bra skådespelar/sångare. Helst någon oupptäckt talang tycker jag vore roligt
Men det hade varit ÄNNU bättre om den kom till London, som jag tror att The Lion King har gjort, och med originalensamblen, det hade vart
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 20:08

Sierra's Understudy!?! Shocked Åååh, Emma, vad betyder det här!? Är det hon som kommer att ta över efter Sierra då hon bestämmer sig för att lämna scenen!? Pinch

Joo, men jag skulle faktiskt kunna se dem översätta alla Broadway låtarna till svenska ifall musikalen nu skulle sättas upp här. Smile Originallåtarna är ju redan översatta till de mest fantastiska texterna, men det är klart.. Där emot så hade jag nog varit lite rädd för att "If Only", "I Want The Goodtimes Back" och alla dessa skulle bli förstörda i en översättning... Det hade ju nästan varit lite typiskt Sverige. Embarrassed Min kompis föreslog Pernilla Walhgren som Ariel, men för mig så är det bara NEJ, NEJ, NEJ och åter NEEJ!! Dead Jag hoppas nämligen också i såna fall på en oupptäckt talang!Det viktigaste är inte att hon ser ut som Ariel, huvudsaken är att hon rör sig, för sig samt låter som henne. Thumbs%20Up
 
Ååååh, JAAA!! Big%20smile Tänk om The Little Mermaid hade satts upp i London istället med hjälp utav originalensamblen, det hade ju bara varit fööör underbart för att vara sant! Big%20smile Då hade det inte funnits några som helst tvivel om saken - Jag hade åkt dit med en gång! Tongue Jag har en polare som precis har flyttat till London, och han hade fått mig som våldgäst vare sig han hade velat eller inte, haha! LOL Vart har du sett den nya Sebastian någonstans förresten, Emma? På YouTube kanske? Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 26-april-2009 vid 20:10
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 22:36
Hennes understudy spelade när Sierra var sjuk eller något liknande.. den spelas ju typ 5 ggr/vecka och varje vecka nästan hela året. Någon gång måste man ju bli sjuk eller missa. Hon var rätt bra men Sierra är bäääst!

Det kan ju gå att översätta låtarna till svenska har testat i mitt huvud på hur "If Only" kunde låta som svenska, det kan gå men neeej, helst inte. Om man skulle tänka "smart" hade man ju kunnat ha Myrra Malmberg som Ariel, hon är ju musikalstjärna och har rösten till Ariel i uppföljarna.. fast naa, helst en okänd.

Jag har sett intervjuer med honom på den officiella hemsidan. Vet inte om något klipp ligger på youtube med honom.

Här är länken iaf:D


http://disney.go.com/theatre/thelittlemermaid/#/video/lm-broadwaysebastian/





Ändrad av Emmaaa - 26-april-2009 vid 22:37
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2009 vid 22:26
Jahaaaa!! Big%20smile Är det alltså det går till med en understudy? Tänk att nu hänger jag med, Emma! Big%20smile Jag skulle vilja se Sierra's understudy, hon måste vara världens allra lyckligaste som får ta över en så underbar roll som självaste Ariel. Heart
 
Ahaaaaaa, är det den nya Sebastian!? Big%20smile Jaa, han ser faktiskt mycket yngre ut än den första. Smile Men han ser ändå ut att kunna göra rollen väldigt, väldigt bra. Det ska bli himla spännande att få se honom "in action" och liksom få se vart han kan föra rollen som Sebastian. Thumbs%20Up Ååååh, Myrra Malmberg som Ariel hade ju varit alldeles, alldeles STRÅLANDE, Emma! Clap Jaaa! Hon är ju faktskt musikalstjärna och gör Ariel riktigt, riktigt bra i uppföljarna. Hon har dessutom en utav Sveriges absolut bästa Disney röster, enligt mig, så henne skulle jag mer än gärna vilja se som Ariel. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2009 vid 22:37
Tjaa, hon är ju på bild under Cast and creative team (tror jaa att fiken heter) Hon måste ha det rätt bra ja, fast Sierra har det nog bättre

Har inte sett intervjun på ett tag med honom men tror du att de har höjt eller sänkt "Under the sea" nu? nämner det om han är tenor? De var ju tvungna att höja eller sänka den till broadway för att Tittuss var tenor.. undrar om de har mixat med låten igen.. löjlig fråga men ja undrar

Kul att du hängde på iden där om Myrra, här kan man ju bara fortsätta tills rollistan är klar, vem blir Sebastian?   
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2009 vid 02:56
Ååååh, jag vet tyvärr inte riktigt vad de sa om den nye Sebastian, om han är tenor eller inte. Jag blev så uppslukad utav hans oerhörda glädje över att ha fått rollen, så jag glömde helt bort att lyssna efter detta. Embarrassed Men förmodligen så kommer de nog att behålla "Under The Sea" i den tonarten som Tittuss valde. Smile Fast å andra sidan, ifall de nu ändrade tonarten för Tittuss skull, så ändrar dom kanske tillbaka den nu när den nye musikalstjärnan éntrar scenen? Tongue Det ska bli väääldigt spännande att se tycker jag! Big%20smile Du Emma, du vet förresten inte ifall de planerar att släppa musikalen på DVD sedan? Du vet, man sitter och försöker se alla låtarna på YouTube, men det blir ju inte alls samma sak att se dem filmade ifrån en stökig publik med dålig kvalité på både ljud och bild. Embarrassed
 
Vet du vaaad? Big%20smile Big%20smile Jag skulle minsann kunna tänka mig att Rennie Mirro hade gjort ett strålande jobb som Sebastian. Tongue Jag vet inte riktigt vad du tycker, men visst liknar han Sebastian lite? LOL Nu vill jag inte alls peka ut Rennie och säga att han liknar en krabba, men han ser verkligen ut som någon som skulle kunna göra rollen riktigt, riktigt bra. Smile Men duu, vet du vad jag precis kom på? Är inte även Eva-Britt Strandberg en känd musikalartist här i Sverige? Jag har för mig det nämligen. Vad säger du? Hade hon passat bra som vår älskade, lila sjöhäxa kanske? Big%20smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 29-april-2009 vid 03:06
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2009 vid 14:48
Ja tror inte att de kommer att släppa den på DVD, de har ju inte gjort de med skönheten och odjuret, Lejonkungen eller Mary Poppins, själv har jag sett hela musikalen på internet fast nu har de ändrat den så mycket så att det inte stämmer.
Vet egentligen inte vad jag tycker om musikalen, skådespelarna och rekvisitan/scenografin är greeeat!    och framför allt musiken! "Beyond my wildest dreams" och "She`s in love" är så skööna! Men historien och hur mycket de har ändrat kan jag störa mig lite på.. statyn är borta..hajscenen är borta och har ersatts med en sång "The World above" NU KOMMER SPOILERS FÖR MUSIKALEN NI SOM INTE VILL VETA Det är inte Eric som räddar Ariel utan Ariel "saves the day" och en massa annat.. lite långt ifrån filmen men det är ju en egen tolkning så ... eller ska det vara det?

Rennie Mirro hade vart bra tror jaa, såg han i "Grease" på Göta Lejon för några år sedan... men vet inte om jag ser Sebastian framför mig när jag tänker på honom men kanske.
Annars tycker jag att han som spelar piano i Så ska det låta, Putte eller nåt skulle kunna passa om han kan sjunga vet jag inte   

Det hade vart jättekul om Eva Britt hade varit sjöhäxan då hade man ju känt igen rösten också!   
Angående klippet var det ju mystiskt men det står ju att det är en CD men de borde ju lagt på den repliken till DVD:n!

Svar till Disney girl
Neej, den repliken är inte med i filmen du kan nog hitta slutet på youtube men min dator segar så jag kan inte få fram nåt klipp nu,:/

Ändrad av Emmaaa - 29-april-2009 vid 14:49
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2009 vid 17:20
HAR DU SETT HELA MUSIKALEN PÅ INTERNET, EMMA!?! Shocked Shocked Shocked Åååh, var då någonstans!? Big%20smile Det skulle jag verkligen vilja se. Jag har sett nästan alla låtarna på YouTube, men inte alls replikerna i mellan dem, och det är just dessa som jag är sååå nyfiken på! Big%20smile
 
*VARNING FÖR SPOILERS I FÖLJANDE TEXT*
 
Jag själv är faktiskt väldigt, väldigt förtjust i musikalversionen måste jag erkänna! Big%20smile Men självklart, man saknar en heeel del scener samt storylines ifrån filmen. Det största felet som jag tycker att de har gjort är just slutet, att Ariel räddar havsriket istället för Eric. Jag menar, han är ju trots allt prinsen i berättelsen och det brukar ju oftast vara dessa som räddar den vackra jungfrun och inte tvärt om. *Slå mig inte nu tjejer! Embarrassed* Men vet ni vad jag mest utav allt saknar i musikalen? Joo, Vanessa! Tongue Alltså jag fullständigt älskar Ursula's vackra alter ego i filmen och tycker faktiskt att de kunde ha skippat "The Consert" scenen och låtit Vanessa ha dykt upp istället. Jag hade verkligen sett fram emot en förlängd version utav hennes sång och jag håller med dig Emma, slutet på musikalen liknar inte alls den i filmen vilket är väldans synd. Hur känner ni inför Vanessa? Saknar ni henne lika mycket som jag, tro? Smile Och förresten, hunden Max! Honom saknar jag minsann också lite grann. Embarrassed
 
*VARNING FÖR SPOILERS I OVANSTÅENDE TEXT*
 
Åååååh, jaa!! Big%20smile Big%20smile Putte! Emma, han hade ju varit alldeles fantastiskt perfekt som Sebastian. Han är ju så där charmig och söt och skulle alldeles garanterat kunna bjuda publiken på en riktigt, riktigt skön show! Big%20smile Jag vet tyvärr inte heller ifall han kan sjunga på en stor musikalscen, men med lite eventuella tonartsändringar här och var så går det säkert bra. LOL Okeej, nästa karaktär! Eric - Vem ska spela Eric nu då?
 


Ändrad av Dinkelhopparen - 29-april-2009 vid 17:23
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2009 vid 20:33
Det var någon hemsida jag såg den på.. var helt crazy och letade som en galning runt hela internet för att se om hela musikalen fanns någonstans och fick napp det var en konstig hemsida man typ var tvungen att ladda ner och en massa grejer.. om det är någon speciell scen du undrar över kan jag förklara det för dig vad som händer ( inte lika kul kanske men ändå;D
Och jag håller med dig, fick panik att jag aldrig kunde höra repliker utan bara sångerna ville gärna veta vad som hände emellan!

JAA! Vanessa saknar jag också! Och Max såklart! Riktigt tråkigt att de tog bort de karaktärerna. "The Concert" scenen som du nämner, tycke jag är jättekonstig.. Känner bara sån Askungen feeling över den, och de är nee jah vet inte, tycker inte att de skulle ha med den delen i musikalen.. hur svårt kan det vara att göra en Vanessa liksom? Kanske var de att hon skulle ha Ariels röst men anställ en flicka som låter lite om Sierra och vips är kanske inte problemet jätte löst men naaa..
Spoilers till högsta nivå nu!
Om nån verkligen inte vill ha reda på hur slutstriden är så sluta läs nu!

En sak jag är glad att de ändra är att under de första föreställningarna så gjorde inte Kung Triton Ariel till människa, hon förvandlades aldrig tillbaka till sjöjungfru efter hon blev människa ... men de ändrade slutet sedan (tack och lov, eftersom att de är hela "poängen" med filmen, tycker ja) De lilla att de gjort att Ursula och Triton är syskon som klipptes bort vet jag inte heller hur mycket jag stödjer hahaha! vad negativ jag låter men musikalen är jättebra, älllskarr när hon precis har räddat Eric och sen sjunger "Part of your world" som de har ändrat så hon går upp en oktav mäktigt!

Rennie Mirro som du nämnde innan, tror du inte att han hade varit perfekt som Eric också? Han är lite lik Sean Palmer Bara han som kan spela honom kan göra "Her Voice" lika maffigt som originalet som är den personen välkommen   

Okeej, jag veet att wikipedia INTE är en pålitlig källa men det står att 2 juni kommer Chelsea Morgan Stock ersätta Sierra Boggess!! Nu måste jag surfa runt och ta reda på om detta är sant!

Ändrad av Emmaaa - 29-april-2009 vid 20:37
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2009 vid 01:10
*VARNING* SPOILERS FÖREKOMMER I FÖLJANDE TEXT *VARNING*
 
Men eller hur, Emma!? Hur svårt kan det egentligen vara att göra en Vanessa!? LOL LOL Det är ju lätt som en plätt när man tänker på det. Allt man behöver göra är, som du sa, att finna en kvinnlig skådespelerska som antingen har en röst som liknar Sierra's eller också så skulle hon ju helt enkelt kunna mima Sierra? Tongue Det är ju trots allt inte så mycket som Vanessa säger i filmen, så det skulle faktiskt kunna fungera. Wink
 
Men VAAA!!? Shocked Shocked Shocked Menar du att Kung Triton inte förvandlade Ariel till människa under de första föreställningarna!? Shocked Jösses, vad GLAD jag är över att de ändrade detta för det är precis som du säger, Emma, det är ju faktiskt den scenen som liksom knyter ihop handlingens röda tråd och som verkligen berör åskådarna. Jag kan inte ens förstå hur de först kunde vara så pass klantiga? FY Broadway! Tongue Och Guuuud vad besviken jag blir nu, har de ändrat så att Ursula och Triton inte är syskon längre? Awww, detta som var sååå påhittigt i mitt tycke. LOL Jag gillade verkligen idén om att Triton och Ursula var syskon, det gjorde intrigerna i mellan dem båda bara ännu mer hetare, det var en utav ändringarna som jag verkligen gillade och jag måste bara få fråga, hur gör de nu med låt frasen; "When daddy dear was floating on his deathbed, he divvied up the kingdom into two"? Åååååh, vad jag är avundsjuk på dej Emma som faktiskt har sett hela musikalen! Big%20smile Jag bara MÅSTE, MÅSTE, MÅSTE söka upp den, jag också! Tongue Och du är såååå snäll som erbjuder dej att ge mig en revy på önskade låtar, detta ska jag heeelt klart komma ihåg! Big%20smile *Ger dej en stor kram*
 
Men JAAA!! Big%20smile Rennie Mirro som Eric, att jag inte tänkte på det förut!? Big%20smile Självklart passar han mycket, mycket bättre som prins än som krabba. Tongue Det är precis som du säger Emma, han liknar faktiskt Palmer riktigt mycket om man tänker efter och sjunga kan han ju också! Så där har vi helt klart vår Eric! Wink Nästa blir Kung Triton! Har vi några passande kandidater till hans roll?
 
Men NEEEEEEEEJ!!! Shocked Shocked Shocked Vad är det du säger, Emma!? Ska Chelsea Morgan Stock ersätta Sierra Boggess!?!?!? Confused Ååååh neeej, ska Sierra verkligen sluta!? Låt detta endast vara ett dumt litet Broadway rykte. Cry Hur går det för dig min vän? Har du hittat yttligare information om denna skandalösa nyhet?


Ändrad av Dinkelhopparen - 30-april-2009 vid 01:14
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2009 vid 00:19
Inget dåligt inlägg du hahaha

Nee, som sagt det gjorde han inte men de ändrade de rätt tidigt tror ja, den finalen som är nu är jättehäftig (om de inte har bytt igen de vill säga) Var ett tag sedan jag såg något nytt klipp, men de har nog inte ändrat tillbaka det iaf    
Och neej neej jag menade att de lagt till de i musikalen att de är syskon Vilket som de var tänkt i filmen men togs sedan bort... som hon säger "oh, brother darling your right on cue" så syskon är de så allt är lungt på den biten ( var kanske lite otydlig )

En roll för Kung Triton är rätt svår, eftersom att han sjunger i musikalen så måste han ju ha en bra sångröst och Norm Lewis ser ju inte så jättegammal ut de lägger ju bara till lite skägg på honom men denna var svår.. kommer inte på någon, gör du? eller någon annan?   

Har inte hittat någon mer information om det.. men Chelsea är med i ensamblen för Ariel eller nåt sånt så de är ju inte omöjligt.. och alla andra   som bytt ut sina roller stämmer med det wikipedia skrivit,
Här är hennes sida på hemsidan

Hon är ju rätt lik Sierra men det är sååå synd tråkigt ju!


Uppdatering!

Sökte runt lite och hittade en hemsida som verkar väldigt säker... det står att det ryktas om att hon får rollen. Sierras sista framträdande blir 31 maj.
Om ni vill läsa artikeln hittar ni den HÄR

Ändrad av Emmaaa - 01-maj-2009 vid 00:52
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 12:21
Hahahaha, jahaaaaaa!! Embarrassed Embarrassed Embarrassed Gud så virrig jag är Emma, jag trodde att du menade att de hade tagit bort den handlingen om att Triton och Ursula är syskon. LOL Jag tror inte alls att det var du som var otydlig utan helt enkelt jag som läste för fort och reagerade för starkt, hihi! Embarrassed
Hmmm... *Matte tänker så att det knakar* En skådespelare till Kung Triton, säger du!? Kanske Tommy Körberg!!? Big%20smile Haha, eller är jag kanske heeelt ute och cyklar i det blå nu? Embarrassed Men han har ju faktiskt en väääldigt stark och pampig röst. Fast det är klart... En Triton roll kräver ju faktiskt att skådespelaren i fråga trippar omkring utan så mycket som en sytråd på överkroppen, och jag vill absolut inte påstå att Körberg är tjock på några sätt, men skulle han verkligen passa i en tight liten fiskstjärt? Embarrassed LOL Haha, vi struntar i Triton så länge och tar Blunder istället! Wink Benjamin Wahlgren kanske? Tongue
 
Ååååååååh neeeeeeeeeeeeej!! Cry Cry Cry Cry Är det alltså sant Emma!? Att Sierra avgår redan denna månaden!? HY så tråkigt! Disapprove Chelsea är garanterat jätte duktig på alla sätt och vis, men snacka om att hon har STORA skor att fylla nu! Jag tycker att det är jätte sorgligt att Sierra ska lämna sin roll som Ariel. Jag menar, om jag hade varit henne så hade jag då aldrig någonsin blivit trött på att spela den livliga lilla sjöjungfrun. Tongue Men tror du att det är på detta viset, Emma? Att Sierra helt enkelt är trött på att springa runt i fiskstjärt hela dagarna?


Ändrad av Dinkelhopparen - 04-maj-2009 vid 12:30
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 16:52
Jaaa, skådespelare till Kung Triton är lite klurigt, Tommy Körberg kunde ju ha gått... men jag ser inte honom i den rollen (än) kanske kan tänka på det ett tag och återkomma
Men Blunder jaa. Kanske att Benjamin hade gjort det bra men jag hade hellre sett någon som är liite äldre.. inte jätte mycket äldre men något år kanske, tror i och för sig att Trevor och Brian (Blunder på Broadway) är särskilt mycket äldre men ändå, Meen tjaa, Benjamin hade nog varit ett bra val: )

Jaa, Sierra slutar 31 maj, hennes sista föreställning är (enligt rykten) det. Chelsea var hennes "understudy" och folk har sett henne i "action" så att säga    Tydligen är de bra på olika saker, men att hon helt klart är ett bra val! och hon sjunger ju vackert ( men iiingen kan mäta sig med Sierra när det gäller att sjunga "Part of your world" (läs= alltså reprisen, folk har en tendens att tro att den låten hon sjunger i grottan också heter your world när den heter that world, ville bara påpeka det )

Jag tror inte att hon är trött på det hon kanske letar variation eller vill göra något nytt men hon är nog inte trött tror ja intte. Hennes dröm sen hon var liten var att spela Ariel och det var ju en "dream come true" för henne och hennes broadway debut.. men det är ju kontrakt och så.. klart hon vill testa något annat men tänk vad gärna hon måste vilja tillbaka sen om något år!

Ändrad av Emmaaa - 04-maj-2009 vid 16:58
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2009 vid 12:04
Och vi får ju absolut inte glömma bort den fisktokiga köksmästaren, Louis! Big%20smile Big%20smile Big%20smile Men jösses så svårt det kommer bli att finna en passande skådespelare till denna sanslöst charmerande roll! Tongue Louis har aldrig varit särskilt populär för mig tidigare. Sången som han sjunger, "Les Poissons", är faktiskt den som jag minst uppskattar i filmen och innehåller även de scener som jag flest gånger har spolat förbi. Embarrassed Men, tack vare John Treacy Egan så har jag nu äntligen förstått mig på tjusningen, charmen samt komiken bakom Louis och hans vilda köksscener! LOL
Så det gäller minsann att vi hittar en riktigt komisk filur till att spela honom. Claes Malmberg kanske? Big%20smile Han är ju så där lite rund om höfterna och kan verkligen konsten att bjuda på sig själv. Eller han, vad heter han? Henrik Dorsin ifrån Parlamentet! Big%20smile Nu vet jag i och för sig inte ifall någon utav dessa har "Musikalstjärna" skrivna på sina meritlistor, men Malmberg har ju faktiskt dubbat Skönheten Och Odjuret's vimsiga LeFou en gång i tiden, så lite Disneyblod rinner minsann i hans ådror. Tongue LOL


Ändrad av Dinkelhopparen - 08-maj-2009 vid 12:04
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 17:57
Jaa, Han är lite krånglig att hitta en skådespelare till...
Claes Malmberg? tjaa, varför inte? Är kanske intte jäätte pepp på idèn men det kan nog gå, egentligen behövs det ju inte så jättemycket för han som ska spela honom. ( utseendet tänker jag på först och främst) och att han kan sjunga är ju ett stort + hahaha! Men jag vet inte, Claes Malmberg kanske hade funkat bra

Men det kanske blir så att det är bäst att ta fram lite "okända" talanger upp på scenen, vet inte hur off-topic detta har blivit men det handlar ju fortfarande om DLS så

Behöver en knäpp figur som kan spela Måsart, Är inte jättemycket för idèn om att de la till en massa andra fiskmåsar i musikalen, det var ju så att Måsart bara var Ariels koppling till människovärlden inte 9 andra måsar   
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 23:51
Nej nej nej nej nej nej nej nej nej!!


Uppdatering av Broadway

Läste något som INTE gjorde mig glad, Drew Seeley ( Sångrösten i HSM och med i "Another Cinderella story") ska ersätta Sean Palmer som Prins Eric under sommaren! Lyckligtvis kommer Sean tillbaka i augusti *PUH!*

Men hjälp inte han! han passar ju inte som Prins Eric!
Han är väl bra på sitt sätt men inte till det här!

NEJ!

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 12:18
Ååååh, nämen jag gillar faktiskt idén om att de la till en massa andra vimsiga fiskmåsar uppe på scenen! Big%20smile Big%20smile Jag ser det så att Måsart är ju ändå "huvud" fiskmåsen, medan de andra mer fungerar som bakgrundskör samt scenutfyllare. Tongue Jag minns att när jag var liten så tyckte jag alltid så synd om Måsart för att han bodde ute på den där lilla ön alldeles ensam. Embarrassed 
 
 
Jag tyckte att det var så sorgligt då han sa; "När som helst gullet... När som helst." Det lät så ledsamt på något sätt, som om han verkligen hade all tid i världen för Ariel... Och ingen annan. Cry Så jag blev bara glad då jag upptäckte att han nu äntligen hade fått sig lite vänner ute på de hala havsklipporna! LOL Men nu lämnar vi dessa skamliga pinsamheterna och återgår till ämnet! Embarrassed Tongue Okej, jag erkänner, Malmberg var kanske att ta i? Embarrassed Jag tror faktiskt också att vi behöver en lite mer oupptäckt talang till att spela rollen som Chef Louis. Big%20smile Men Måsart...? Alltså det här blir minsann bara svårare och svårare tycker jag! LOL Men hörrni, Carlotta! Skulle inte Helen Sjöholm passa bra till den rollen!? Big%20smile Hon är ju så där lite äldre och har också helt rätt typ utav röst enligt min mening. Smile Och förresten, om Rennie Mirro skulle få förhinder någon kväll så har jag hittat den perfekta ersättaren till rollen som Prince Eric. Nämligen; Anton Zetterholm! Big%20smile Den svenska musikaltalangen som för tillfället för succé i rollen som Tarzan i Tyskland. Visst hade väll han passat alldeles utmärkt som Eric? Big%20smile Både röstmässigt som utseendemässigt tycker jag. Heart
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 12:26
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Nej nej nej nej nej nej nej nej nej!!


Uppdatering av Broadway

Läste något som INTE gjorde mig glad, Drew Seeley ( Sångrösten i HSM och med i "Another Cinderella story") ska ersätta Sean Palmer som Prins Eric under sommaren! Lyckligtvis kommer Sean tillbaka i augusti *PUH!*

Men hjälp inte han! han passar ju inte som Prins Eric!
Han är väl bra på sitt sätt men inte till det här!

NEJ!

 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, NEEEEEJ!! Pinch Emma, är det verkligen sant!? Ska Drew Seeley ersätta Sean under sommaren!? Dead Vilken alldeles GALEN idé, jag håller helt och hållet med dig, Seeley är säkert jätte duktig på alla sätt och vis, men absolut inte på Broadway scenen! Confused Sicken tuuur att Palmer planerar att komma tillbaka i höst så att han kan styra upp det hela där efter. Embarrassed Är det förresten någon som vet hur länge The Little Mermaid - A Broadway Musical kommer att vara uppsatt på scenen i Broadway? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 15:35
Hm, kan hålla med dig till viss del det där om fiskmåsarna
det ser väldigt ensamt ut för honom men jag vet inte.

Helen Sjöholm skulle nog vara ett bra val! Eftersom Carlotta sjunger lite i "Beyond my wildest dreams" under musikalen.. i filmen har hon ju en liiite mindre roll så det kan nog bli väldigt bra : )

Anton Zetterholm skulle vara ett väldigt bra val! Han ser ut som Sean Palmers understudy ( han var också blond )

Tur att någon höll med mig om att han inte passar på broadway.. på imdb verkar ju de tycka vara en jättebra idè *hm* Neeej, var som helst och kanske någon annan Broadwaymusikal men inte som Prins Eric ( tycker också att han ser väldigt ung ut även fast han är runt 20 )

The Little Mermaid kommr nog att spelas ett tag om intresset håller i sig. Beauty and the Beast lades ner efter 13 år ( för att ge plats åt.. jaa gissa;)
Och "The lion king"   den öppnades 97.. ett bra tag sedan..
Hoppas att den håller i sig lika länge så jag kan se musikalen : ) planerar i min vildaste fantasi att jag ska göra det sen, någon gång
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 13:43
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Hm, kan hålla med dig till viss del det där om fiskmåsarna
det ser väldigt ensamt ut för honom men jag vet inte.

Helen Sjöholm skulle nog vara ett bra val! Eftersom Carlotta sjunger lite i "Beyond my wildest dreams" under musikalen.. i filmen har hon ju en liiite mindre roll så det kan nog bli väldigt bra : )

Anton Zetterholm skulle vara ett väldigt bra val! Han ser ut som Sean Palmers understudy ( han var också blond )

Tur att någon höll med mig om att han inte passar på broadway.. på imdb verkar ju de tycka vara en jättebra idè *hm* Neeej, var som helst och kanske någon annan Broadwaymusikal men inte som Prins Eric ( tycker också att han ser väldigt ung ut även fast han är runt 20 )

The Little Mermaid kommr nog att spelas ett tag om intresset håller i sig. Beauty and the Beast lades ner efter 13 år ( för att ge plats åt.. jaa gissa;)
Och "The lion king"   den öppnades 97.. ett bra tag sedan..
Hoppas att den håller i sig lika länge så jag kan se musikalen : ) planerar i min vildaste fantasi att jag ska göra det sen, någon gång
Nämen VAAA!!? Big%20smile Big%20smile Big%20smile Ååååh, WOW Emma!! Höll Beauty And The Beast på i hela 13 år!? Shocked Jösses, nog för att jag förstod att musikalerna håller på länge, men jag hade ingen aning om att de höll på såå pass länge!? Tongue Ååååh, då finns det ju verkligen en chans för både dig och mig att vi ska kunna se denna förtrollade musikaluppsättning någon gång i framtiden! Big%20smile Jag planerar nämligen också i mina vildaste drömmar att jag någon gång i mitt liv ska stå där framför den upplysta Broadway scenen och jubla för fulla munnar då våra älskade havskaraktärer kommer utspringandes på scenen. Tongue Big%20smile Har du sett några andra Disney musikaler förrut, förresten? Eller skulle The Little Mermaid - A Broadway Musical bli den första, även för dig i såna fall? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 15:39
Tjaa, den enda disney musikalen jag har sett var Mary Poppins på Göteborgsoperan, den svenska uppsättningen. Som jag tycker var jättebra
Jag hade väldigt gärna velat se Skönheten och Odjuret på Göta Lejon men inte de.. själv? har du sett några?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2009 vid 23:51
HIttade Bilder på Chelsea och Drew när de spelar Ariel respektive Eric på Broadway :D]

http://www.broadwayworld.com/people/galleryphoto.php?photoid=101546&personid=70495


Det verkar som om de gett "Ariel" en ny peruk också denna är mycket mera lockar än vad Sierra såg ut att ha. Men men, det ser väl gulligt ut det här,

Hittade en video också på Chelsea när hon sjunger "POTW"

http://www.youtube.com/watch?v=q7Bab9cUGis



Uppdatering!

En video från Drews öppningskväll.

Klicka här!

Ändrad av Emmaaa - 17-juni-2009 vid 18:00
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2009 vid 18:13
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

HIttade Bilder på Chelsea och Drew när de spelar Ariel respektive Eric på Broadway :D]

http://www.broadwayworld.com/people/galleryphoto.php?photoid=101546&personid=70495


Det verkar som om de gett "Ariel" en ny peruk också denna är mycket mera lockar än vad Sierra såg ut att ha. Men men, det ser väl gulligt ut det här,

Hittade en video också på Chelsea när hon sjunger "POTW"

http://www.youtube.com/watch?v=q7Bab9cUGis



Uppdatering!

En video från Drews öppningskväll.

Klicka här!
 
OOOOH WOW, tusen TACK ska du ha Emma!! Big%20smile Big%20smile Vad snällt av dig att dela med dig utav allt det här. Smile Jag tycker verkligen att Chelsea är riktigt, riktigt begåvad och kommer garanterat att bli huuur bra som helst som Ariel. Självklart tycker jag fortfarande att Sierra är strået vassare, men hon har absolut fått sig en riktigt duktig ersättare. Big%20smile Kommer Chelsea att ersätta rollen som Ariel permanent nu, eller är hon endast ersättare under sommaren? Smile Jag har för mig att han som spelar Eric för tillfället endast står på scen fram till höst, eller hur var det nu igen? Embarrassed
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2009 vid 18:18
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Tjaa, den enda disney musikalen jag har sett var Mary Poppins på Göteborgsoperan, den svenska uppsättningen. Som jag tycker var jättebra
Jag hade väldigt gärna velat se Skönheten och Odjuret på Göta Lejon men inte de.. själv? har du sett några?
Nämen ÅH!! Big%20smile Har du sett Mary Poppins på Göteborgsoperan!? Herregud vad roligt, jag kan absolut tänka mig att den måste ha varit alldeles underbar att se live! Big%20smile Jag själv har aldrig någonsin sett en musikal, varken en Disney eller någon annan. Embarrassed Thihi, så jag hoppas på att The Little Mermaid On Broadway ska bli mitt livs allra, allra första - Jag menar, bara tänk sicken premiär det skulle bli för mig! Wink LOL
 
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2009 vid 18:53
Jag tror att Sierra skulle göra någon annan pjäs så jag tror inte att hon kommer tillbaka : / Drew däremot ja ska bara göra under sommaren sen kommer Sean tillbaka! Jag vill så gärna höra Drew sjunga "if only" och se hur han klarar "Her voice" hoppas att någon lägger ut det på youtube

Tror att han gör rollen riktigt bra det är vad jag har hört så det hade vart roligt att se!




PS: Riktigt snygg video/trailer!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2009 vid 19:36
Ååååh, sicken tur att Sean kommer tillbaka i höst! Clap Det hoppades jag verkligen på, jag gillar nämligen honom riktigt ordentligt som vår stiliga prins Eric. Tongue Även jag är dock riktigt nyfiken på att få höra Drew's versioner utav både "If Only" samt "Her Voice". Big%20smile Det ska bli otroligt spännande att få höra dessa, precis som det var då man fick höra Chelsea's Part Of Your World för allra första gången. Big%20smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 22-juni-2009 vid 19:36
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2009 vid 13:21
Gick in på wikipedia (jaja) och där stod det att musikalen kommer att åka på en "national tour" 2010!


Nu ska det noteras att allt annat som har förändras i musikalen som har stått på wikipedia har vart sant så jag tror/hoppas verkligen att detta också stämmer!

Men ska söka runt lite på internet för att hitta säkrare källor
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 15:21
ÅÅÅÅÅH, EMMA!!!! Big%20smile Big%20smile Big%20smile Är det SANT!? Ska The Little Mermaid musikalen åka på en "national tour" år 2010!? Clap Åh Herreguuuuud så UNDERBART detta låter! Big%20smile Tänk, tänk, tänk om musikalen kommer hit till Sverige!? Alltså det hade ju varit så fantastiskt så jag vet inte vad! Tongue Tror ni att de Amerikanska musikalstjärnorna kommer att följa med ut på denna turneringen då, eller kommer varje land att få casta egna skådespelare? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 22:11
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

 ÅÅÅÅÅH, EMMA!!!! Big%20smile Big%20smile Big%20smile Är det SANT!? Ska The Little Mermaid musikalen åka på en "national tour" år 2010!? Clap Åh Herreguuuuud så UNDERBART detta låter! Big%20smile Tänk, tänk, tänk om musikalen kommer hit till Sverige!? Alltså det hade ju varit så fantastiskt så jag vet inte vad! Tongue Tror ni att de Amerikanska musikalstjärnorna kommer att följa med ut på denna turneringen då, eller kommer varje land att få casta egna skådespelare? Smile



Jag tror inte att den kommer till Sverige : /, däremot är England är nog mycket möjligt.

Det stod att det är nya skådespelare, den enda jag klaffa eller som jag kommer ihåg var han som är med och spelar i "Hairspray" han som spelar "Seaweed" ( ironiskt nog ;) Tror han heter Eljah eller nåt liknande, men hur som helst är det ju bara rykte men jag håller alla tummar jag har på att den ska ta sig till England! vilket "The lion king" har gjort så man kan ju hoppas hoppas hoppas!!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media