Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inloggning Misslyckas I Firefox.

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inloggning Misslyckas I Firefox.
    Postad: 25-september-2009 vid 00:19
Hejsan! Smile
Jag hoppas att det här är rätt sektion för mitt inlägg. Det är så att jag har väldiga problem med att logga in här på forumet då jag använder mig utav Firefox. Tidigare så har jag alltid använt Explorer och har då inte haft några som helst problem med att logga in på Magic Movies. Men, så bytte jag webbläsare för ett tag sedan och hur mycket som jag än försöker att logga in så bemöts jag utav samma fel meddelande;
 
Fel: Sluta Inloggningen lyckades
Du lyckades inte logga in p.g.a. session fel.
Vänligen kolla om din webbläsare tillåter cookies och att din IP-adress inte är dold eller maskad.
 
Jag har kollat igenom mina inställningar vad beträffar cookies och vad jag hittar så tillåter min webbläsare dessa. Så jag tänkte höra ifall det är fler än jag som endast kan logga in här på forumet med hjälp utav Explorer, och ifall det möjligtvis finns någon där ute som besitter en lösning på detta märkliga bekymmer?
 
Tusen tack ska ni ha på förhand! Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 25-september-2009 vid 00:25
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 02:03
Den vanligaste anledningen till att inloggning misslyckas är pga att det finns en konflikt med cookies för sidan. Det bästa sättet att lösa detta på är att rensa bort alla cookies relaterade till forumet. Det gör du lättast genom att följa denna länk (http://www.magicmovies.se/disneyssion/remove_cookies.asp) Den bekräftar ingenting utan tar bort cookiesarna och skickar dig tillbaka till forumets startsida, så även om den inte till synes har gjort nånting så har den faktiskt tagit bort cookiesarna för forumet och du ska nu kunna logga in igen och starta en ny session.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 22:47
Hej Daniel, tusen tack ska du ha för hjälpen. Smile Tyvärrmåste jag dock bekänna att jag fortfarande inte kan logga in på forumet via Firefox. Embarrassed Jag har klickat på länken ett antal gånger, både då jag har använt mig utav Explorer och Firefox, men det är fortfarande endast via Explorer som jag kan loggas in. Men det är lugnt, jag kan alltid behålla mitt Explorer och ha två webbläsare. Allt för att få komma in här och hälsa på! Wink
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 23:58
Underligt. Jag har använt FireFox i flera år och har inte haft några större problem med att logga in på forumet. Sidan är ju trots allt kodad i första hand för FF-användare. Ett annat vanligt orsak till att saker inte fungerar som det ska är cache-filerna. Testa att rensa Cachen (+plus ta bort cookiesarna för forumet) så kanske det löser sig.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2009 vid 23:59
Tusen tack ska du ha för all din hjälp, Daniel. Smile Du ska veta att jag uppskattar den något oerhört. Big%20smile Jag måste dock bara få fråga, hur exakt rensar man bort cache-filer? Embarrassed Jag är tyvärr alldeles ny med att använda mig utav Firefox, så jag har inte lärt känna alla finesser ännu.
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2009 vid 01:48
Jag kör en brittisk version av FF, och då är det Tools > Clear Recent History (har för mig den hette Clear personal data innan, så det kanske passar in bättre i den svenska översättningen av FF). Välj Everything/allt i dropdown-menyn (om den finns) och sen kryssa du av/på så att endast cachen är ikryssad. sen Clear now.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2009 vid 10:45
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag kör en brittisk version av FF, och då är det Tools > Clear Recent History (har för mig den hette Clear personal data innan, så det kanske passar in bättre i den svenska översättningen av FF). Välj Everything/allt i dropdown-menyn (om den finns) och sen kryssa du av/på så att endast cachen är ikryssad. sen Clear now.

På svenska:
  • Verktyg / Rensa ut tidigare historik...
  • Tidsintervall att ta bort: All historik
  • Bocka av/på så att endast Cache är förbockad.
  • Klicka till slut på knappen "Ta bort".
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2009 vid 12:08
DET FUNGERAR!! Big%20smile Big%20smile Big%20smile Herregud, tänk att det kan vara så lätt ändå? Så lätt men ändå så knepigt. Wink Många, många TACK ska ni ha, killar. Nu kan jag äntligen besöka Magic Movies utan att byta webbläsare titt som tätt. Clap
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media