Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Diamond Edition tråden

 Svara Svara Sida  <1234 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 09:52
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad är kaptelinlagorna?

Kapitelinlaga är ett tryckt blad eller litet häfte med en lista på filmens kapitelindelning så att man lätt ska kunna hitta till ett visst ställe i filmen, exempelvis en sång.

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 13:50
Postad av Blunder Blunder skrev:




 

 

Jag undrar också vad som har hänt med Belles ansikte. ConfusedOuch Hon ser inte så där ödmjuk och klok ut som hon gör på mitt gamla whsfodral!CryHon ser...bara konstigt ut. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklra, nja, det finns nog en bättre förklaring. Hon ser i alla fall inte romantisk och ödmjuk ut.

 

Rosen kan jag dock godkänna för den är ju viktig i filmens handling. Odjuret ser finare ut när ögonlocken är sänkta, men att han har ett leende på läpparna så lite besviken blev jag när ögonen nästan är vidöppna.. Men det är väl bara att acceptera, men ändå.

 

Gaston tycker jag faktiskt var bra att de tog med. Han är ju skurken i dramat, fast Maurice var kanske lite, lite för mycket av det goda.



Ändrad av Tinsan-girl - 14-juni-2010 vid 16:00
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 17:35
Hur ser omslaget till alice i underlandet ut.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 19:05
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad är kaptelinlagorna?

Kapitelinlaga är ett tryckt blad eller litet häfte med en lista på filmens kapitelindelning så att man lätt ska kunna hitta till ett visst ställe i filmen, exempelvis en sång.

 

Har de någonsin haft det?. Jag tror inte jag har det i någon film.

 

 



Ändrad av Jeppe - 14-juni-2010 vid 19:06
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 19:54
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad är kaptelinlagorna?

Kapitelinlaga är ett tryckt blad eller litet häfte med en lista på filmens kapitelindelning så att man lätt ska kunna hitta till ett visst ställe i filmen, exempelvis en sång.

 

Har de någonsin haft det?. Jag tror inte jag har det i någon film.

 

 

Möjligtvis har du slängt dem, små papperslappar som kommer i fodralet är ingenting man (jag, i alla fall) brukar spara. Framförallt inte om de finns med bland reklam. Annars kanske du tappat och glömt bort dem om du haft dvdn länge :P

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2010 vid 00:17
Nä, jag brukar spara allting som kommer med av någon anledning. Jag tycker det är lite kul att ha. Vem vet, de kanske är i någon film som jag inte har :) Eller så har jag bara missat att de finns i den.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2010 vid 00:40
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad är kaptelinlagorna?

Kapitelinlaga är ett tryckt blad eller litet häfte med en lista på filmens kapitelindelning så att man lätt ska kunna hitta till ett visst ställe i filmen, exempelvis en sång.

Har de någonsin haft det?. Jag tror inte jag har det i någon film.

Det var väl evigheter sen de slutade med med dem, runt 2003/2004 skulle jag tippa.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2010 vid 19:00

Nu blir jag nyfiken. Finns det någon Klassiker som de här kapitelinlagorna ska ha följt med i.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2010 vid 20:33
Postad av Blunder Blunder skrev:

Och nu har DVD-fodralet för Skönheten & Odjuret släppts..
Ursäkta språket, men vad fan har dom gjort med Belles ansikte?! Trodde inte det kunde bli värre än blu-ray omslaget, men detta är bara pinsamt.



Tycker omslaget funkar men som sagt de är lite rörigt. Jag skulle velat att omsalget endast bestod av slottet, Belle och odjuret, tror de skulle blivit fint och enkelt.

Love will be your guide
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 21:00
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nu blir jag nyfiken. Finns det någon Klassiker som de här kapitelinlagorna ska ha följt med i.

Praktiskt taget alla Disney-DVDer hade sådana från slutet av 90-talet när DVD var nytt och några år in på 2000-talet. Exakt när de slutade med dem kan jag inte säga, men det är mycket möjligt att Adrina har rätt och att det var omkring 2003/2004. Det kan också ha varit något år senare.

I USA var det många som blev upprörda när de slutade med kapitelinlagorna. Disneys supportnummer blev alldeles nedringt av arga kunder, så till minst en film tryckte de upp kapitelinlagorna separat och skickade ut i efterhand till alla som ringde in och klagade.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2010 vid 21:07
Detta är Lejonkungen Diamond Edition Trailern.


http://www.youtube.com/watch?v=Cqi8no7UJaA&translated=1

Ändrad av disney_girl - 08-augusti-2010 vid 21:08
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 18:32
Själv har jag ett sjukligt behov av att alltid ha det nyaste :/ Känner kanske att blu-ray inte är det nödvändigaste då man måste köpa ny tv, ny spelare och nya filmer. Och det är trots allt inte en så stor grej. Har visserligen aldrig kollat på en blu-ray film men steget mellan DVD och blu-ray är ju knappast lika stort som mellan DVD och VHS. Dessutom har jag snart alla på DVD och ska man då börja samla dem på Blu-ray hinner man inte klart förräns nästa fenomen kommer.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 18:45
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad är kaptelinlagorna?

Kapitelinlaga är ett tryckt blad eller litet häfte med en lista på filmens kapitelindelning så att man lätt ska kunna hitta till ett visst ställe i filmen, exempelvis en sång.

 

Har de någonsin haft det?. Jag tror inte jag har det i någon film.

 

 

Möjligtvis har du slängt dem, små papperslappar som kommer i fodralet är ingenting man (jag, i alla fall) brukar spara. Framförallt inte om de finns med bland reklam. Annars kanske du tappat och glömt bort dem om du haft dvdn länge :P


Jag har aldrig slängt något sånt i hela mitt liv men är nästan säker på att det inte följt med på någon. Kanske inte har tilräckligt gamla filmer då men det hade varit grymt bra om det varit så fortfarande.
Till toppen
ehansi View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 10
inläggsval inläggsval   Citera ehansi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 23:18
Jag kommer definitivt att uppgradera mina favorit klassiker (bland annat Lejonkungen och Skönheten och Odjuret) till blu-ray. Men det är också för att det finns en blu-ray spelare i hemmet. Annars kan jag förstå att det kan kännas lite onödigt att köpa en ny spelare bara för att köpa blu-ray skivor. Men samtidigt, en blu-ray spelare tar både dvd skivor och blu-ray skivor så i mina ögon är det helt klart värt att ha en blu-ray spelare.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 23:31
Jag har funderat på att skaffa favoriterna på Blu-ray. Men jag är osäker på hur jag gör. Men jag är räött så säkerpå att de filmer som verkar bättre i Diamond Edition kommer jag skaffa på i alla fall DVD även om jag redan har den på Platinum (Till exempel om Den lilla Sjöjungfrun kommer på 2-disc) 
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 08:41
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Har visserligen aldrig kollat på en blu-ray film men steget mellan DVD och blu-ray är ju knappast lika stort som mellan DVD och VHS.

Det är faktiskt större skillnad mellan Blu-ray och DVD än vad det är mellan DVD och VHS.

DVD har bara 2 - 4 gånger fler bildelement (pixlar) än VHS medan Blu-ray har 5 - 6 gånger fler bildelement än DVD. (Jämförelsen mellan DVD och VHS blir aldrig helt exakt eftersom VHS är ett analogt format där det inte finns några egentliga pixlar.)

En annan stor fördel med Blu-ray förutom den högre upplösningen är att filmerna går med rätt hastighet, 24 bilder i sekunden. De flesta DVD-filmer här i Europa är uppspeedade till 25 bilder i sekunden, vilket ibland får till följd att ljudet får en lite ljusare klangfärg. (Det finns visserligen olika tekniska knep för att kringgå dessa nackdelar, men det får andra biverkningar.)

Sen är det naturligtvis en massa individuella faktorer som gör att man inte alltid uppfattar och har glädje av den stora skillnaden mellan Blu-ray och DVD. För dålig utrustning, för liten bild, för långt titt-avstånd till tv:n, dålig syn osv...

Man ska inte heller glömma att bilden mellan olika Blu-rayutgåvor kan skilja väldigt mycket. En del filmer är så dåliga tekniskt att de inte vinner mycket på en Blu-rayutgåva jämfört med DVD.

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 22:16
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Har visserligen aldrig kollat på en blu-ray film men steget mellan DVD och blu-ray är ju knappast lika stort som mellan DVD och VHS.

Det är faktiskt större skillnad mellan Blu-ray och DVD än vad det är mellan DVD och VHS.

DVD har bara 2 - 4 gånger fler bildelement (pixlar) än VHS medan Blu-ray har 5 - 6 gånger fler bildelement än DVD. (Jämförelsen mellan DVD och VHS blir aldrig helt exakt eftersom VHS är ett analogt format där det inte finns några egentliga pixlar.)

En annan stor fördel med Blu-ray förutom den högre upplösningen är att filmerna går med rätt hastighet, 24 bilder i sekunden. De flesta DVD-filmer här i Europa är uppspeedade till 25 bilder i sekunden, vilket ibland får till följd att ljudet får en lite ljusare klangfärg. (Det finns visserligen olika tekniska knep för att kringgå dessa nackdelar, men det får andra biverkningar.)

Sen är det naturligtvis en massa individuella faktorer som gör att man inte alltid uppfattar och har glädje av den stora skillnaden mellan Blu-ray och DVD. För dålig utrustning, för liten bild, för långt titt-avstånd till tv:n, dålig syn osv...

Man ska inte heller glömma att bilden mellan olika Blu-rayutgåvor kan skilja väldigt mycket. En del filmer är så dåliga tekniskt att de inte vinner mycket på en Blu-rayutgåva jämfört med DVD.


Okej, sorry, du missförstod nog mej. Eller jag kanske inte uttryckte mej tydligt men jag tänkte mest på själva meny-systemet, att man kan texta filmer, extramaterial och att man slipper spola tillbaka filmen när man sett klart den. DEN skillnaden mellan VHS och DVD. Förutom själva kvalitén på filmen är det ju egentligen inget speciellt. Men jag tror säkert att bild/ljud-kvalitén är bättre mellan DVD/Blu-ray än DVD/VHS.
Man kanske måste uppleva det själv Wink
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 08:30
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Okej, sorry, du missförstod nog mej. Eller jag kanske inte uttryckte mej tydligt men jag tänkte mest på själva meny-systemet, att man kan texta filmer, extramaterial och att man slipper spola tillbaka filmen när man sett klart den. DEN skillnaden mellan VHS och DVD. Förutom själva kvalitén på filmen är det ju egentligen inget speciellt. Men jag tror säkert att bild/ljud-kvalitén är bättre mellan DVD/Blu-ray än DVD/VHS. Man kanske måste uppleva det själv Wink

För min egen del är det skillnaden i bildkvalité (och i viss mån ljudkvalité) som är hela "grejen". Allt det andra är "nice to have" men inget som jag fäster något större avseende vid.

Men så är jag också uppväxt i en tid när tv:n var svartvit och man gick och såg storfilmer i 70mm på bio i knivskarpa visningskopior som ofta var kontaktkopierade direkt från kameranegativet. Skillnaden var enorm! Blu-ray har för första gången gett tillbaka lite av den känslan. Äntligen kan man få "riktig" bio hemma!

Menyer hade jag helst velat slippa. Jag ser helst att filmen startar direkt utan en massa fördröjningar. (Ibland är iofs menyer nödvändiga, som till extramaterialet. Men det kan ju ligga på en egen skiva.)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2010 vid 17:51
Visst kommer Bambi släppas i Diamond Edition ? (När Den KOmmer)

Ändrad av disney_girl - 05-september-2010 vid 17:58
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2010 vid 07:18
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Visst kommer Bambi släppas i Diamond Edition ? (När Den KOmmer)

Om man ska tro den officiella hemsidan för den amerikanska blu-ray utgåvan av Skönheten och Odjuret, så kommer Bambi som Diamond Edition våren 2011, & Lejonkungen sedan till hösten

Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2010 vid 21:59
Well, här är Bambi diamond edition trailern som dök upp för någon vecka sen

& detta är en liten gnutta av bonusmaterialet som skall medfölja:
*Bridgit Mendler of Disney Channel's Good Luck Charlie sings "Little April Showers" in an all new music video! 
*Watch the movie like never before and play along with "Fandub" mode! Pick a part, and then follow the words on screen. You'll soon think you're Bambi, Thumper or perhaps even Friend Owl! 
*Never before seen deleted scene: Watch out for that wasp! 
*Alternate ending: The Forest rises against the hunters 
*A sneak preview of Thumper, the first in an exciting new series of computer animated Disney Bunnies films, coming exclusively to Disney Blu-Ray and DVD! 

Det där sista, en filmserie med Stampe är lite pessimistiskt inställd till, blir väl i samma stil som Tingeling filmserien, och har lite svårt att föreställa mig Stampe dataanimerad Confused
Menmen, vi får väl se... för övrigt mycket glad att Bambi äntligen ges ut på blu ray ^^
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2010 vid 16:03
Postad av Blunder Blunder skrev:



Nej, vilket fult omslag. Jag tycker att det gamla DVD-omslaget hade fungerat mycket bättre. Men finast är ju naturligtvis VHS-omslaget.
Det jag skrev nu gäller av någon konstig anledning praktiskt taget alla filmer. Egentligen kan man fråga sig varför de över huvud taget skall byta omslagsbild. Hade det inte varit smartare att använda en bild som folk känner igen?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2010 vid 08:28
Postad av stitch stitch skrev:

Nej, vilket fult omslag. Jag tycker att det gamla DVD-omslaget hade fungerat mycket bättre. Men finast är ju naturligtvis VHS-omslaget.
Det jag skrev nu gäller av någon konstig anledning praktiskt taget alla filmer. Egentligen kan man fråga sig varför de över huvud taget skall byta omslagsbild. Hade det inte varit smartare att använda en bild som folk känner igen?

Det svenska DVD-omslaget kommer inte att se ut på det viset. Det blir i princip samma omslagsbild på DVD som på Blu-ray (se det första inlägget i den här tråden), fast utan de blå kanterna.

Det är inte heller säkert att den amerikanska DVD-utgåvan kommer att se ut exakt som den visas här. Det är en tidig "teaser" som kan komma att ändras innan release. I alla händelser hör de feta gula banden med texterna "2-DISC DVD" och "LIMITED TIME" inte till det riktiga omslaget.

Tydligen säljer filmerna bättre om man förnyar omslagen, så ur marknadsperspektiv är det inte smart att återanvända gamla omslag.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2010 vid 00:35

Det är alltså det här omslaget det kommer att bli? Det var betydligt bättre och påminner faktiskt om VHS-omslaget, trots att det inte är lika fint som det.
Jag begriper inte varför de har börjat placera titeln i mitten av bilden istället för högst upp... Och så är det ju som vanligt ingen liten bild på ryggen, för det har de ju slutat helt med på senare år. Något som jag heller inte begriper.
Här är en sak till som jag inte begriper: Alla DVD-fodral som tillverkas är gjorda så att det kan sitta ett häfte i. Men det finns inga häften numera.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2010 vid 11:28
Postad av stitch stitch skrev:

Här är en sak till som jag inte begriper: Alla DVD-fodral som tillverkas är gjorda så att det kan sitta ett häfte i. Men det finns inga häften numera.


Ibland följer det faktisk med häften (som Disney DVD Insider) och/eller informationsblad om erbjudanden .  Anledningen till att alla Disneys DVD-fodralen har hållare är förmodligen att det är billigare att låta tillverka ett sorts fodral än 2 olika. Ju fler man köper desto billigare per enhet brukar det ju bli.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2010 vid 16:33
Jag är inte riktigt nöjd med omslaget om jag ska vara helt ärlig. Som någon har skrivit tidigare, tar titeln för mycket plats när den inte är högst upp på bilden. Sedan tycker jag Belle ser frånvarande ut. Det ser ut som hon inte tittar på Odjuret utan i taket. Det gillar inte jag. Rosen kan jag godkänna. Den är ju en symbol för förtrollningen. Tjänstefolket är också godkända. Det är ju de som försöker få romansen att spira mellan Belle och Odjuret.

Fast jag föredrar omslaget till WHS-versionen. Belle ser snällare ut på det omslaget. Tongue

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2010 vid 23:30
Jag håller med, Belle ser bättre ut på det gamla omslaget. Odjuret också.
Förresten är det väl samma bild på det gamla DVD-omslaget som på VHS-omslaget? En del ändringar har gjorts och bakgrunden är borttagen, men det är ju samma "Skönhet" och "Odjur", inte sant?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 01:02
Jag tycker verkligen att det nya omslaget ser riktigt fattigt ut. Jag förstår inte vad Disney håller på med.
Den första VHS-utgåvan ser jättebra ut:
http://www.boavideo.com/catalog/images/vhs_7249.jpg

Men jag tycker nog faktiskt att specialutgåvan (både VHS & DVD) är den bästa:
http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_large/4/32024.jpg
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 11:51
Jag tror jag sätter mig lite på tvären och säger att jag själv är ganska förtjust i omslaget. Om det här http://www.boavideo.com/catalog/images/vhs_7249.jpg omslaget är bättre eller sämre rent utseendemässigt kan diskuteras. Men till skillnad från det kommande så ropar det 90-tal. Något inte den tidlösa filmen Skönheten och Odjuret i sig gör. Det nya blandar en ikonisk och superklassisk bild med ett utseende som säger att det här är 2010 års utgåva av filmen.

Dessutom tycker jag att nya omslag till nya utgåvor också förmedlar att det är just en nyutgåva och inte bara att filmen nu finns i lager hos butiker igen till fullpris. Den säger istället att i 5 år har vi slitit med att putsa med en liten filtduk på ljudspåren och plockat ut dammkorn för dammkorn ur filmrullen med en liten pinne, och sedan fyllt på med lite härligt bonusmaterial. Och nu är vi klara. Tadaa! (Ja, ungefär så fantiserar jag om att ett restaureringsarbete av en film går till. ^^)
Och när jag får se en sån här http://www.stitchkingdom.com/wp-content/uploads/2010/03/BeautyAndBeastDiamondBlurayCombo.jpg överdrivet högupplöst bild av blurayomslaget blir jag ju lite som ett barn pånytt. Disney Magic när det är som allra bäst - Nu i High Definition. Ja tack!

Sen får man också tänka på att det inte bara är die-hard disneyfantaster med sönderspelade VHS-kasetter av samma film som är köparna. Jag hade kunnat tänka mig att man kunde släppa en special- eller samlarutgåva i orginalutförande eller något i stil med http://myhaven.files.wordpress.com/2008/09/beauty-the-beast.jpg, i filmbox eller steelbook-omslag eller nån annan form av mervärde.


Ändrad av BosarX - 10-oktober-2010 vid 11:53
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 20:30
Jag har egentligen ingenting emot att de gör nya omslag, sålänge omslagen är snygga. Men det är det de oftast inte är, enligt min åsikt. Fast Skönheten och Odjurets snyggaste omslag tycker jag nog är det mörkblå, tror det var den förra dvd-utgåvan ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media