Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Diamond Edition tråden

 Svara Svara Sida  <12345 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 10:18
Jag har börjat gilla det kommande Skönheten och Odjuret-omslaget mer och mer. Det är väldigt fint egentligen. Lite för många karaktärer, men fint ändå :). Även fast det inte på långa vägar slår Platinum Edition-omslaget som är min absoluta favorit :)
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 20:57
Jag tycker inte omslaget ser så tokigt ut. Det är i alla fall mycket snyggare än det amerikanska omslaget. Men jag är kanske inte så kräsen av mig. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2010 vid 15:45
Att så många figurer är med tycker jag bara är en fördel. Och rosen passar fint där. Jag tycker man ska känna igen så mycket som möjligt av filmen i omslaget, men inte så det blir rörigt, utan på ett elegant sätt. Jag hade inte ens haft något emot att Gaston var med på omslaget, men kanske i bakgrunden då, exempelvis att han stormar in på slottet.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2010 vid 17:21
Åh jag längtar så mycket efter att dena film ska komma!

Det är en av de få disney filmer jag aldig sett! Även verkar det var den film fles människor tycker om, så jag sitter och räknar dagarna till den kommer ut på dvd.

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2010 vid 22:23
Om Gaston kom inrusande i bakgrunden så skulle det på något sätt förstöra hela omslaget...
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2010 vid 08:14
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Åh jag längtar så mycket efter att dena film ska komma!

Det är en av de få disney filmer jag aldig sett! Även verkar det var den film fles människor tycker om, så jag sitter och räknar dagarna till den kommer ut på dvd.



Om du aldrig har sett filmen förr så har du verkligen nåt att se fram emot. Det finns förstås de som inte gillar filmen lika mycket, men de flesta jag känner älskar den. Själv tänker jag vara först med att köpa filmen när Ica öppnar på onsdag morgon. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2010 vid 15:12
Fast jag måste säga att jag tyckte om filmen väldigt mycket mer än förut senast jag såg den. Fast jag har vuxit upp med den och aldrig riktigt förstått mig på den förut, men nu gjorde jag det. Den är dock ingen av mina absoluta, absoluta favoriter, men jag tror jag kommer tycka mer om den i framtiden ... kanske.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2010 vid 19:24
Är det nån som har deltagit i nya tävlingen ?
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2010 vid 20:36
Jag gjorde det :P Var lite osäker på frågorna, men jag tror jag gissade någorlunda rätt ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2010 vid 07:40
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Fast jag måste säga att jag tyckte om filmen väldigt mycket mer än förut senast jag såg den. Fast jag har vuxit upp med den och aldrig riktigt förstått mig på den förut, men nu gjorde jag det. Den är dock ingen av mina absoluta, absoluta favoriter, men jag tror jag kommer tycka mer om den i framtiden ... kanske.


Jomenvisst, så kan det också vara. En del filmer blir bättre för var gång. Jag har också några filmer som jag inte gillade så värst när jag var mindre, men som nu är helt okej.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2010 vid 15:50
Kommer det gå att stänga av den nya scenen, tro? Det gick tydligen inte på den gamla DVD-utgåvan?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2010 vid 17:12
Någon sa innan att båda versionerna av filmen skulle vara med på den nya dvd:n, så man kan välja om man vill se filmen som den var från början eller med den nya scenen. Jag hoppas verkligen att det stämmer...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2010 vid 17:46
Jag har kollat igenom DVD-utgåvan och kan för min själ inte lista ut hur man ser originalversion och WIP-versionen av filmen trots att det står att de ska finnas på DVD-omslaget. Det är visserligen DVD-skivan från Blu-ray utgåvan jag kollade på men jag har antagit att det är samma som första skivan i DVD-utgåvan (känns ju lite onödigt med ytterligare en special-mastering av DVD-skivan för BD-utgåvan).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2010 vid 17:24
Neeeej, säg inte så! Jag hoppas innerligt att du har fel och att dvd-utgåvan inte är samma som dvd:n för blu-ray. Kan dock inte säga att jag har några högre förväntningar nu...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2010 vid 14:04
Jag ska höra mig för hos Disney imorgon om detta. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2010 vid 20:03
Det står på fodralet att den ska innehålla "TRE förtrollande versioner S&O"?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2010 vid 20:27
Ja i alla fall enligt det pressmaterialet jag fått tagit del av. Både i själva presstexten och i den PDF av fodralet (där man ser både fram- och baksida)så står det att det ska vara 3 versioner.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 16:09
Jag har nu fått svaret från Disney och tyvärr så rör det sig om feltryck av omslaget och pressmaterialet. DVD-utgåvan innehåller ENDAST Specialutgåvan (dvs. samma som DVD-släppet 2002).

Vill man ha originalversionen så är det Blu-ray som gäller. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 16:23
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag har nu fått svaret från Disney och tyvärr så rör det sig om feltryck av omslaget och pressmaterialet. DVD-utgåvan innehåller ENDAST Specialutgåvan (dvs. samma som DVD-släppet 2002).

Vill man ha originalversionen så är det Blu-ray som gäller. 


Men herregud. Verkar som Disney numera består helt och hållet av inkompetenta idioter som inte bryr sig.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 18:09
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag har kollat igenom DVD-utgåvan och kan för min själ inte lista ut hur man ser originalversion och WIP-versionen av filmen trots att det står att de ska finnas på DVD-omslaget. Det är visserligen DVD-skivan från Blu-ray utgåvan jag kollade på men jag har antagit att det är samma som första skivan i DVD-utgåvan (känns ju lite onödigt med ytterligare en special-mastering av DVD-skivan för BD-utgåvan).


Hur har du kunnat kollat igenom nya utgåvan ? Den kommer ju inte förän på Onsdag ? Varför är det alltid Onsdagar som filmerna kommer på ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 18:40
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hur har du kunnat kollat igenom nya utgåvan ? Den kommer ju inte förän på Onsdag ?


I detta fall pga. att jag fick hem priserna till tävlingen (+ en egen kopia) från Disney redan förra veckan.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 20:44
Jaha, då får det bli Blu-ray då då. Jag vägrar nöja mig med den fåniga extrascenen som förstör hela filmen.


Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag har kollat igenom DVD-utgåvan och kan för min själ inte lista ut hur man ser originalversion och WIP-versionen av filmen trots att det står att de ska finnas på DVD-omslaget. Det är visserligen DVD-skivan från Blu-ray utgåvan jag kollade på men jag har antagit att det är samma som första skivan i DVD-utgåvan (känns ju lite onödigt med ytterligare en special-mastering av DVD-skivan för BD-utgåvan).




En fråga bara: om man köper Blu-ray, får man både en dvd-skiva och en blu-ray-skiva då? eller har jag missat nåt..?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 21:38
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

En fråga bara: om man köper Blu-ray, får man både en dvd-skiva och en blu-ray-skiva då? eller har jag missat nåt..?

Man ska få två blu-rayskivor och en DVD-skiva. En blu-rayskiva med själva filmen+lite extramaterial. En blu-rayskiva med bara extramaterial och en DVD-skiva som är samma som skiva nummer 1 i DVD-utgåvan, dvs filmen + lite extramaterial.

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Varför är det alltid Onsdagar som filmerna kommer på ?

Bra fråga. Det är väl någon som vill ha lite ordning i tillvaron... Wink

I England släpps DVD-filmer vanligtvis på måndagar och i USA på tisdagar.

När jag var barn hade alla biofilmer premiär på måndagar, men numera är det vanligtvis fredagar som gäller.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2010 vid 21:54
Tack för svaret. Blir definitivt en Blu-ray för min del då. :)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 13:06
Va?! Originalversionen är alltså inte med på DVD-utgåvan? Nu känns det nästan mest aktuellt för mig att köpa den gamla VHS-utgåvan från 90-talet.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 13:30
Jag fick hem min Blu-ray-utgåva av filmen igår, och skall precis till att sätta mig ner och kolla igenom extramaterialet.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 16:54
Vad är skilnaden mellan utgåvorna igentligen, är det något som en som aldrig set filmen skulle störa sig på?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 17:12
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Vad är skilnaden mellan utgåvorna igentligen, är det något som en som aldrig set filmen skulle störa sig på?
Syftar du på skillnaden mellan dvd- och blu-ray-utgåvan, eller skillanden mellan den nya dvd:n och tidigare utgåvor, både på dvd och vhs?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 18:07
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Vad är skilnaden mellan utgåvorna igentligen, är det något som en som aldrig set filmen skulle störa sig på?


Du borde undvika versionen med det nyinsatta musicscenen som pesten! Den är helt missanpassad.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 18:47
Jag har aldrig sett originalversionen. Jag har alltså enbart sett versionen med Mänska igen. Detta har lett till att jag gillar låten och därför tycker att den inte gör så mycket (Då är det värre med Morgonrapport från Lejonkungen. Där har jag sett originalversionen)

 

Låten är enligt mig därför inget jag stör mig på. Förutom att ett par röster är andra. I övrigt liknar sången Be our guest lite grann tycker jag. Jag skulle dock gärna vilja se originalversionen. Därför blir det väl till att skaffa Blu-ray. Synd bara att det kommer se dumt ut bland de andra klassikerna som jag har på DVD.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media