Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Diamond Edition tråden

 Svara Svara Sida  <1 34567 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2011 vid 23:32
Hoppas inte det. Eller så hoppas jag att de gör likadant som på den förra utgåvan så att man kan välja vilken version av filmen som man vill se. Egentligen borde jag inte bry mig eftersom jag redan har filmen. Men det är hack i den jag har, så jag hoppas för allt i världen att jag får slippa Morgonrapport om jag köper den

 

Oj, blev mest svammel det där... 

Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 15:07
Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner? för jag trodde att det betydde att de hade en verion med originalrösterna(hör att de har ändrat rösterna på endel ställen jämfört med VHS versionen) och en version utan den tillagda scenen....men jag vet inte.!!! nån som vet?
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 15:59
Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner?                  
 
Nu är jag inte helt hundra, men är det inte så att när man väljer "Spela film" (eller vad nu kallas) dyker det upp en liten lista med olika versioner där man kan välja vilken man vill se? Har för mig att det är så i alla fall.
EDIT: Jag har Blu-ray-versionen dock så jag vet inte om det är likadant på dvd (har inte använt dvd-skivan som medföljde).

Ändrad av Teddan - 15-juli-2011 vid 16:01
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:04
Okej. Men jag kollade nyss på filmens sida här på MagicMovies och där stod det att det stod fel på endel dvd fodral. Det är endast på Blueray-utgåvan som d finns tre versioner. Så det måste vara det som har blivit fel. Men tack för att du svarade
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:08
Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner? för jag trodde att det betydde att de hade en verion med originalrösterna(hör att de har ändrat rösterna på endel ställen jämfört med VHS versionen) och en version utan den tillagda scenen....men jag vet inte.!!! nån som vet?

Det är tyvärr feltryck på omslaget. DVD-utgåvan innehåller bara en version av filmen, nämligen den förlängda specialversionen.

På Blu-rayutgåvan finns däremot möjlighet att välja tre olika versioner:
  • Den ursprungliga bioversionen
  • Den förlängda specialversionen
  • Work-in-progress-versionen (som filmen såg ut innan den var riktigt färdig)
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:17
Okej jag förstår...typiskt! Det var ju på grund av det som jag ville köpa filmen, att det skulle finnas flera versioner av den...! happ så är det ibland..men jag tycker att extramaterialet är spännande så det gör inte så mkt ändå:) Tack för ditt svar!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2011 vid 18:38
Vilken film kommer släppas i diamant edition efter Lejonkungen ? Vad tror ni ?
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 10:38
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilken film kommer släppas i diamant edition efter Lejonkungen ? Vad tror ni ?

Jag såg någonstans att Lady och Lufsen ska släppas till våren, men det kanske inte gäller Sverige.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 12:22
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Jag såg någonstans att Lady och Lufsen ska släppas till våren, men det kanske inte gäller Sverige.

Jo, det gör det med allra största sannolikhet. Diamantutgåvorna brukar vara någorlunda synkroniserade i hela världen.
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2011 vid 23:16
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Jo, det gör det med allra största sannolikhet. Diamantutgåvorna brukar vara någorlunda synkroniserade i hela världen.
Jaha, okej. Det visste jag inte, så det var bra att jag fick veta. :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2011 vid 13:18
Hittade en bild på Lady och Lufsen Diamond Edition

http://www.blu-raydefinition.com/news/lady-and-the-tramp-and-cinderella-diamond-edition-blu-rays-for-2012.html
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2011 vid 18:14
oj vad fint det var, har tyckt det varit lite fula omslag den sista tiden men det här gillade jag verkligen!
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2011 vid 20:58
Jag begriper då inte varför titeln ska stå lodrätt. Dessutom så tycker jag bäst om den bilden som används på VHS-omslaget från 1997 och DVD-omslaget från 2000. Det nya känns lite mesigare på nåt sätt och så tycker jag att Lufsen ser konstig ut. (Se här för att jämföra:  http://www.d-zine.se/filmer/ladyochlufsen.htm)
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 00:57
Håller med om att det där var ett väldigt fint omslag. Förutom det faktum att de envisas med att ha titeln lodrät... Fattar inte grejen. Men annars så var det vädligt fint :)
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 13:50

Har hittat ett annat omslag med Lady och Lufsen: Diamond edition där titeln inte är lodrätt. Hoppas vi får det här omslaget i Sverige. Föresten jag är ny här på Magicmovies och jag hoppas att jag kommer att trivas här.

Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 13:58
Här är en länk ifall bilden inte funkar.
http://www.dvdcollections.co.uk/search/fetchPrices.php?id=mfno1113164
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 15:39
Det ser helt klart bättre ut när titeln står vågrätt, men jag hade ändå föredragit den gamla bilden.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 18:16
Håller helt enkelt med er. Det där sista med titeln vågrät är definitivt bättre, och när jag tittar tillbaka på de andra omslagen så tycker jag nog ändå att det här är det finaste som Lady och Lufsen har haft.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2011 vid 10:27
Är det någon här som kan ladda upp en bild på den svenska Blu-ray skivan av Bambi: Diamond edition? Jag har Bambi på DVD men skulle gärna vilja veta hur Blu-ray skivan ser ut?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2011 vid 15:10
Är det själva skivan du menar och inte omslaget? Annars finns alla omslagen på bild här: http://www.d-zine.se/filmer/bambi.htm
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2011 vid 15:34
Jag menar skivan.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2011 vid 18:08
Vilka Diamant utgåvor har ni? Jag har Snövit och de sju dvärgarna: Diamond edition och Skönheten och Odjuret: Diamond edtion på Blu-ray. Jag älskar dem, bildkvaliten och bonusmatrialet tycker jag är av yttersta klass på båda. Har inte Bambi eller Lejonkungen på Blu-ray för jag tyckte inte riktigt om deras omslag särskilt mycket och jag har redan deras Platina utgåvor på DVD så jag känner inte för att uppgradera dem två till Blu-ray. Men det verkar som om Lady och Lufsen kommer att få ett jättefint omslag, så jag ska nog köpa Blu-ray utgåvan. Är det någon som vet varför de två senaste Diamant utgåvorna inte har haft 2 Blu-ray skivor som de två första Diamant utgåvorna har haft?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2012 vid 13:26
Nu har det svenska omslaget till Lady och Lufsen: Diamond edition kommit.
http://www.discshopkids.se/filmer/bluray/disney_klassiker_15_lady_och_lufsen_blu_ray_dvd/P95589
Vad tycker ni om det svenska omslaget?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2012 vid 15:40
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Nu har det svenska omslaget till Lady och Lufsen: Diamond edition kommit.
http://www.discshopkids.se/filmer/bluray/disney_klassiker_15_lady_och_lufsen_blu_ray_dvd/P95589
Vad tycker ni om det svenska omslaget?


Tycker det nya omslaget påminner om den gamla utgåvan.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2012 vid 21:28
Den gamla utgåvan? Menar du den senaste, från 2006? Ja, det är ju samma bild, skillnaden är väl att den har fler figurer i bakgrunden. Själv tycker jag fortfarande bäst om den gamla bilden, den på vhs-omslaget från 1997 och DVD-omslaget från 2000.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2012 vid 22:09
Gillar som sagt bilden, och skönt att vi får titeln vågrät. Men jag förstår inte vad det där stora gula bandet med DVD+Blu-ray ska göra där uppe, det är riktigt fult...
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2012 vid 02:47
Att nya utgåvan påminner en del om den som kom 2006 är ju inte så konstigt då de återanvänt alla bildelement från 2006 års utgåva. Bilden på Lady och Lufsen vid bordet med frikadellerna är exakt samma och bilden på Tony är bara spegelvänd.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2012 vid 15:29
Ja, därför är det inte så konstigt att omslagen är lika... Men det var ju konstigt att ingen mer än jag tycker bäst om den gamla bilden på utgåvorna från 1997 och 2000. Till och med den allra äldsta på 1990 års utgåva tycker jag är snyggare än den nyaste.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2012 vid 17:53
Verkar som om omslaget till Askungen: Diamond edition har kommit också. Ifall det blir det här omslaget, då är jag riktigt nöjd. Det är ett jättevackert omslag.
http://imageshack.us/f/832/cindyp.png/
Vad tycker ni om omslaget?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2012 vid 23:15
Det var ju ingen vidare upplösning på den bilden. Men såvitt jag kan bedöma hade omslaget kunnat vara bra mycket bättre. Bortsett från att titeln, som förhoppningsvis kommer att placeras vågrätt på den svenska utgåvan, så tycker jag inte riktigt om bilden. Men det är svårt att säga så mycket om en så pass lågupplöst bild. Men att det inte är lika fint som de tidigare utgåvorna, det ser jag.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media