Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Diamond Edition tråden

 Svara Svara Sida  <1 45678>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2012 vid 21:00
Aladdin har nu officiellt blivit tillagd i Diamond Collection och släpps våren 2013! Tongue Sedan kommer många klassiker på blu-ray i år enligt bilderna nedan! 

Lejonkungen combo-pack, Aristocats, Lady & Lufsen combo-pack, Bernard & Bianca combo-pack, Pocahontas combo-pack, och så Askungen såklart! :) Hoppas allt kommer till Sverige också...







Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2012 vid 23:48
Åh, vad roligt att Pochontas äntligen ska få komma ut. Synd bara att de måste slänga ihop båda filmerna i en, konstigt påhitt. Men de här gången hoppas jag i alla fall att Pocahontas får den utgåva som den förtjänar med massa intressant bonusmaterial och mer!

 

Vad roligt att Aladdin kommer ut igen :D Och Lady och Lufsen ser jag också fram emot. Precis som Bernard och Bianca som jag inte har alls överhuvudtaget. Det här känns bra :)

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2012 vid 20:12
Nån som vet när Pocahontas släpps igen i Sverige ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 07:16
Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten.
 
Boxen innehåller alla tre Askungen filmerna.
Askungen: Diamond edition på Blu-ray, DVD och Digital Copy.
Askungen 2: Drömmen slår in på Blu-ray och DVD.
Askungen 3: Det magiska trollspöet på Blu-ray och DVD.
 
Boxen är fin men riktar sig mer till tjejer än killar. Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 08:34
Hoppas de inte bundlar alla klassiker med uppföjare... *Horror*
Hope, faith, love. <3
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 18:23
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten.
 
Boxen är fin men riktar sig mer till tjejer än killar. Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet?

Som sagt en väldigt fin och exklusiv box, men mycket som känns väldigt tjejorienterat. En slags dvd-box kombinerad smyckeskrin. Vore hemskt kul om några av de riktigt äldre klassikerna som har utgått kommer ut igen på nyutgåva, fast kanske inte alla behöver följa det här exemplet.  

"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2012 vid 15:09
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten.
......
Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet?


Som alltid tycker jag att vi ska vara väldigt tydliga med att det här inte är någon svensk utgåva, och det är knappast troligt att det utförandet kommer att användas i Sverige.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2012 vid 12:23

Aww vad fint omslag!! Hoppas vi får samma i Sverige. Smile Disney gjorde något rätt i omslagsväg för en gångs skull..


Ändrad av Blunder - 13-maj-2012 vid 12:23
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2012 vid 14:46
Hur länge kommer det att heta diamond edition ? Kommer samma filmer släppas igen under nåt annat namn sen ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2012 vid 07:21


Nya omslaget till Askungen. Jag tycker det är fint.
Vad tycker ni ?

http://www.discshop.se/filmer/dvd/disney_klassiker_12_askungen/P92607

Ändrad av disney_girl - 15-augusti-2012 vid 07:22
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 17:12

Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Omslaget är från Frankrike. Vad tycker ni om omslaget?

 
Jag älskar omslaget!!! Smile


Ändrad av Agrabah - 15-oktober-2012 vid 18:42
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 17:18
Postad av Agrabah Agrabah skrev:




Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Vad tycker ni om omslaget?

 
Jag älskar omslaget!!! Smile





Det är jättefint. Hoppas vi får filmen med det omslaget. Jag ser även framemot Diamond Edition utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun.

Ändrad av disney_girl - 15-oktober-2012 vid 17:18
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 18:19
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Vad tycker ni om omslaget?

Jag älskar omslaget!!! Smile

Det där är ett franskt omslag. Fransmännen har för vana att gå sin egen väg, så det är inte alls säkert att det svenska omslaget kommer att se ut på det viset.

(Jag skulle för övrigt önska att alla som vill visa omslagsbilder är tydliga med vilket land de kommer ifrån om de inte är svenska.)


Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 18:44
Ja, men de brukar aldrig skapa helt nya omslaget med bilder på karaktärerna som aldrig har används förut. Det enda som har används förut är bilden på Peter Pan. Frankrike brukar alltid använda gamla poster eller någon annan bild till deras omslag och gör om dem lite.

Ändrad av Agrabah - 15-oktober-2012 vid 18:47
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2012 vid 01:09

Nya utgåvan av Peter Pan

http://www.discshop.se/filmer/dvd/disney_klassiker_14_peter_pan/P92608

Ändrad av disney_girl - 24-november-2012 vid 01:10
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2012 vid 19:34
Jag visste väl att vi skulle få det omslaget som jag nämde tidigare i tråden. Fast detta betyder ju att vi inte kommer att få någon Diamond edition av Peter Pan här i Sverige. Undrar om vi kommer få någon Diamond edition alls nu i vår? Aladdin kanske?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2012 vid 16:10
Sing along utgåvan av Aladdin finns kvar att köpa. Kommer det en ny utgåva av Aladdin. Även om sing along utgåvan fortfarande går att fåtag i ?
Till toppen
simba_12 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 22-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera simba_12 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2013 vid 22:33
Vad är en sing along utgåva? :)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2013 vid 10:51
Postad av simba_12 simba_12 skrev:

Vad är en sing along utgåva? :)


Det är inget märkvärdigt alls. Man har bara lagt in ett menyval som ger undertexter under sångerna. I övrigt är den utgåvan tämligen tom på extramaterial.
Till toppen
oscar View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera oscar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-januari-2013 vid 17:35
Hej ja undrar om det är någon som har dubletter att byta ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2013 vid 17:24
Nu har 3D trailern för Den Lilla Sjöjungfrun kommit. Jag älskar den här trailern, den tar verkligen fram magin ur Den Lilla Sjöjungfrun. Längtar tills den kommer Vad tycker ni?
 
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2013 vid 22:09
Helt underbar
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2013 vid 13:39
Enligt disneyania så kommer både Den Lilla Sjöjungfrun och Djungelboken i höst. Blir bägge utgåvorna diamond edition utgåvor ? Brukar inte en släppas på hösten och en på våren ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2013 vid 17:09
Japp, både kommer att vara Diamond edition utgåvor. Alla länder som inte fick Peter Pan som Diamond edition i våras kommer nu att få både Djungelboken och Den lilla Sjöjungfrun Diamond edition i höst som plåster på såret. Djungelboken kommer även att ha en 40 minuters dokumentär om "The nine old men"som var på Diamond edition utgåvan av Peter Pan. De gör så här så ingen ska behöva importera för att se den dokumentären.
 
Djungelboken Diamond edition kommer ut den 28 augusti 2013 (Längtar redan och bara några få månader kvar till den också) =)
Vi har även fått ett svenskt omslag till Djungelboken Diamond edition. Omslaget är inte helt klart (den fattas "Svenskt tal" och "Diamond edition"skylten)  men vi kan förvänta oss det här omslaget. Jag älskar det här omslaget.
Den lilla sjöjungfrun kommer ut den 25 september 2013 (Kan knappt vänta)
 
Här är Tyskland Diamond edition utgåva av Djungelboken. Det färdiga  omslaget kommer nog se ut så här i Sverige också.


Ändrad av Agrabah - 10-maj-2013 vid 17:16
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2013 vid 18:41
Postad av Agrabah Agrabah skrev:





Japp, både kommer att vara Diamond edition utgåvor. Alla länder som inte fick Peter Pan som Diamond edition i våras kommer nu att få både Djungelboken och Den lilla Sjöjungfrun Diamond edition i höst som plåster på såret. Djungelboken kommer även att ha en 40 minuters dokumentär om "The nine old men"som var på Diamond edition utgåvan av Peter Pan. De gör så här så ingen ska behöva importera för att se den dokumentären.
 
Djungelboken Diamond edition kommer ut den 28 augusti 2013 (Längtar redan och bara några få månader kvar till den också) =)
Vi har även fått ett svenskt omslag till Djungelboken Diamond edition. Omslaget är inte helt klart (den fattas "Svenskt tal" och "Diamond edition"skylten)  men vi kan förvänta oss det här omslaget. Jag älskar det här omslaget.
Den lilla sjöjungfrun kommer ut den 25 september 2013 (Kan knappt vänta)
 
Här är Tyskland Diamond edition utgåva av Djungelboken. Det färdiga  omslaget kommer nog se ut så här i Sverige också.




Gavs Peter Pan ut som diamond edition i USA ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2013 vid 12:02
Ja, de länder som fick Peter Pan som Diamond edition i våras var USA, Kanada, Sydamerika och Frankrike. Alla andra länder fick Peter Pan som en vanlig Blu-ray utgåva.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2013 vid 17:33
Har läst att Aladdin ska släppas igen. Blir det ocskå diamond utgåva ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2013 vid 19:59
Vi vet ännu inte om det. Aladdin var tänkt som en Diamond utgåva våren 2013 men av någon anledning så ändrade de det till Peter Pan istället. Aladdin har kommit ut på Blu-ray i några länder (England, Australien, Frankrike). Men det är ingen Diamond utgåva utan det är en vanlig utgåva ungefär som den Peter Pan utgåvan vi fick i Sverige. Aladdin har inte kommit ut på Blu-ray i hemlandet USA än, ifall du ville veta det.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2013 vid 10:39
http://www.discshop.se/filmer/dvd/disney_klassiker_28_den_lilla_sjojungfrun/P92613

Omslaget till Den Lilla Sjöjungfrun Diamond Edition.

Ändrad av disney_girl - 16-juni-2013 vid 10:40
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2013 vid 09:16
Eh, varför är Triton en liten sjögurka intryckt i bakgrunden? Är det så svårt att hitta bra layout-artister nu för tiden?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media