Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Att förstöra en klassiker

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Att förstöra en klassiker
    Postad: 14-februari-2010 vid 19:37
ville bara höra er åsikt om de NYA scenerna i lejonkungen och skönheten och odjuret specialutgåvorna
jag har aldrig förstått vitsen i att ändra i en redan perfekt film zazus sång har jag väll börjat smälta vid det här laget men MÄNNISKA IGEN i skönheten och odjuret där sången börjar vid det mest olämpliga av tillfällen och förstör hela filmens flow? den är ju inte ens animerad i samma stil som den klassiska filmen...Confused

Jag förstår att musikalerna går väldigt bra och vist kan det väll vara en rolig ide att lägga in låtar därifrån i en film men då kan det väll i allafall finnas valmöjligheter? de kan ju släppa en omgjord musikalutgåva OCH den klassiska filmen om de nu nödvändigtvis måste ändra i den.

jag hoppas att dessa sånger är borttagna i kommande dvder så att mina fauvoritklassiker i fortsättningen får vara obefläckade Ouch
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 21:34

Jag har bara sett Lejonkungen i "extended edition" och har från första början känt att sången "Morgonrapport" är avskyvärt usel. Man hör så väl att det inte är Johan Halldén som sjunger och låten i sig är bara banal. Ett perfekt exempel på hur man drar ner kvalitén på en klassiker helt enkelt. Som tur är finns ju möjligheten att välja vilken version av filmen man vill se, något jag tyvärr kom på först efter tredje kollningen av filmen...



Ändrad av 101dalmatiner - 14-februari-2010 vid 21:43
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 21:47
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Som tur är finns ju möjligheten att välja vilken version av filmen man vill se, något jag tyvärr kom på först efter tredje kollningen av filmen...


finns det!? känner mej nu extremt fårskallig då jag säkert har sett dvd versionen ett tiotal gånger redan hur väljer man vilken versjion man vill se då?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 22:53
Har för mig att det inte går att välja version på DVD-utgåvan av Skönheten och Odjuret. Men DVD:n med Lejonkungen ska det gå, men jag minns inte hur då det var länge sedan jag kollade på den. Men kolla runt i menyerna så hittar du säker där man byter. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:13
Någonstans i ljud-menyn ska det gå att välja. Men det är omkring två år sedan jag senast petade på filmen så jag minns inte exakt var du hittar alternativet.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2010 vid 09:39
Postad av Daniel Daniel skrev:

Har för mig att det inte går att välja version på DVD-utgåvan av Skönheten och Odjuret. Men DVD:n med Lejonkungen ska det gå, men jag minns inte hur då det var länge sedan jag kollade på den. Men kolla runt i menyerna så hittar du säker där man byter.

Det går faktiskt att välja version även på Skönheten och odjuret, men bara om man har deluxe-utgåvan.

Då kan man välja tre olika versioner:
  • Original bioversion
  • Specialversion med den nya sången
  • "Work in progress", en halvfärdig förhandsversion av filmen som blev mycket hyllad på New York Film Festival 1991
Tyvärr har deluxe-utgåvan inte svenskt tal, bara svensk text.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2010 vid 11:20
ok ska kolla in menyn på lejonkungen idag vi kom ifrån ämnet lite här :P vad tycker ni om att man ändrar i klassikerna?
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 08:44
Jag håller fullständigt med om att det är dåligt att de ändrar klassikerna!Cry Ta till exempel scenen från "Skönheten och Odjuret". Den finns inte med på min whs och den känns inte rikigt rätt på något sätt när jag ser den på youtube.

 

Hade de tagit med sången "Människa igen" från allra första början, hade man kanske uppskattat den lite mer. Den scenen får då ingen bra kritik på youtube av varken Egnland eller Sverige, det kan jag lova. Och jag förstår det.Ouch

 

En del figurer har ju inte ens samma röster här i Sverige! Okej, att de var tvungna att ha en ny röst till Clockworth, kan jag förstå med tanke på att Åke Lagergren har varit död sen 1999 (Vila i Frid!Cry). Det är förståeligt. Men jag är fruktansvärt missnöjd med Odjurets röst! Det ska vara Tommy Körberg!Angry Den röst han har i extrascenen, känns nästan fånig!

 

Lejonkungens scen "Morgonrapport" känns inte heller bra. Den stämmer inte överens med whs-filmen om ni förstår. Som jag skrev tidigare, tror jag att sången hade blivit mer uppskattad om den tagits med från början. Men Simbas röst i denna sång är...inte...bra!Thumbs Down

 

Usch! Tanken på att "Ringaren i Notre Dame" får en extra scen (om den ska komma ut som special DVD-utgåva, förstås. Jag vet inte.) får mig att må illa!Sick Då har de kanske förstört ännu en bra klassiker!

 



Ändrad av Tinsan-girl - 16-februari-2010 vid 08:50
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 15:19
Håller helt med, jag rös när jag såg snövit igen, det är i omdubbningen fortfarande, men varför ändrar dom uttryck i omdubbningen, i det gamla säger i snövit nej nej nej nej nej när ekorrarna sopar under mattan och i det nya säger hon ajajaj inte under mattan, och det förstör för filmen när det redan är omdubbad, någon som vet varför dom gjorde så.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 16:57
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Håller helt med, jag rös när jag såg snövit igen, det är i omdubbningen fortfarande, men varför ändrar dom uttryck i omdubbningen, i det gamla säger i snövit nej nej nej nej nej när ekorrarna sopar under mattan och i det nya säger hon ajajaj inte under mattan, och det förstör för filmen när det redan är omdubbad, någon som vet varför dom gjorde så.

ingen aning men de dubbade ju om bambi också så nu får jag njuta av de gammla raspiga rösterna på engelska också

har märkt att de gammla kortfilmerna också ofta dubbas om nuförtiden det tycker jag är riktigt konstigt då handlingen ändå är tydlig utan några svenska röster
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:22
Att de dubbar om filmer som har gamal ljudspår med dålig kvalitet, kan jag möööljligtvis förstå och acceptera. Att man lägger till extra scener i en redan färdig och visad film är för mig fullständigt obegripligt. Jag menar, de har ju plockat bort scenen en gång, förhoppningsvis av någon bra anledning. De  får mer än gärna ha med extra scener bland bonusmaterialet, det kan ju vara kul att se ibland, men att sabotera hela filmen med nya scener (som dessutom (!) har andra röster än resten av filmen) är riktigt, riktigt värdelöst. Jag saknar både Skönheten & Odjuret och Lejonkungen på dvd och hoppas för guds skull att de tar med originalversionerna när filmerna släpps igen, så man åtminstone kan välja själv om man vill se med eller utan extrascenerna.

Angående omdubbning så är det rent av löjligt att de ändrar så små grejer som Snövits "nej, nej, nej" till "aj, aj, aj" (har inte hört det själv, men utgår från att Eliaspho har rätt) och Bambis "sparrrrv" till "foggel". Hallå liksom. Vad var poängen med det?

(På tal om omdubbningar, en kompis lyssnade på Folk och rövare i Kamomilla stad häromdagen och då hade de bytt namn på lilla Columbine till Kamomilla ("precis som staden"). Fullständigt obegripligt.)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:48
"(På tal om omdubbningar, en kompis lyssnade på Folk och rövare i Kamomilla stad häromdagen och då hade de bytt namn på lilla Columbine till Kamomilla ("precis som staden"). Fullständigt obegripligt.)"

 

Jag har alltid trott att hon hette "Lilla Kamomilla", i alla fall på det gamla kasettbandet jag har som är riktigt gammal, Den svenska dubbningen av den norksa filmen från 1988 med röster av bl.a Irene Lindh, Allan Svensson och Nils Eklund... vilka alla tre har jobbat med Disney-dubbningar.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 11:47
Extrascener som lagts till är nog det mest irriterande som finns, om disney nu måste lägga till nya scener i storslagna klassiker som Lejonkungen och Skönheten och Odjuret, tycker jag gott och väl de kan spara det till extramaterialet. Man tittar på dessa filmer för nostalgins och nöjets skull, om det helt plötsligt kommer in något helt oväntat, med nya röster..och till och med annan animation(!!!), Ahhhh, jag sliter mitt hår!Confused
Vad det gäller rösterna så ser jag alltid filmer på orginalspråket så jag har inte lagt märket till de nya svenska rösterna, men jag tycker helt klart att alla klassiker bör ha samma röster som andra generationer växt upp med, annars är ju hela känslan förstörd. Ex: Min farfar kan fortfarande sitta och gapflappa åt Cruella de Vils elaka humor, han säger att han aldrig glömmer den stämman.Om man helt plötsligt bytte ut Mona Seilitzs röst ( som är klockren för Cruella) mot en annan, så hade det inte varit samma Cruella längre, och vad händer då med nostalgin??...borta. Disney borde tänka mer på den äldre generationen i det här läget ,tycker jag.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 08:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

 

Jag har alltid trott att hon hette "Lilla Kamomilla", i alla fall på det gamla kasettbandet jag har som är riktigt gammal, Den svenska dubbningen av den norksa filmen från 1988 med röster av bl.a Irene Lindh, Allan Svensson och Nils Eklund... vilka alla tre har jobbat med Disney-dubbningar.



Nej, nej, nej, nej, hon heter Columbine. Columbine på mitt kassettband (som jag antar är äldre än ditt Wink ) och Columbine i boken. Gissar att spårvagnsföraren inte heter Enoksson på ditt kassettband heller...? Men jag fattar liksom inte poängen med att byta namn på karaktärerna. Skulle Kamomilla vara lättare att uttala än Columbine, eller vad...?


Förlåt för OT, Daniel!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2010 vid 12:38
Jag blev jätte besviken när jag köpte Oliver och Gänget specialutgåva och märkte att det var fel röster Låtarna var också fel. Älskar låten Gatans Guld och så är det fel person som sjunger. Det stämde bara inte.

På Den lilla sjöjungfrun specialutgåva har dem också lagt till fler scener men det tycker jag inte förstör filmen så mycket, bara lite grann att de har förlängt låten ''Les poissons'' men annars tycker jag att den är helt okej.
När jag såg den för första gången då såg jag vad dem hade lagt till, och det visar ju bara på att jag har sett ett antal gånger
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2010 vid 12:45
Å, en till som är uppvuxen med de gamla rösterna till Oliver & Gänget? Big smile Förstår precis hur du känner med rösterna. Det blir ju som Art_Of_Minnie är inne på, hela nostalgin försvinner när filmerna dubbas om.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2010 vid 15:18
Postad av 92juar 92juar skrev:

På Den lilla sjöjungfrun specialutgåva har dem också lagt till fler scener men det tycker jag inte förstör filmen så mycket, bara lite grann att de har förlängt låten ''Les poissons'' men annars tycker jag att den är helt okej.
När jag såg den för första gången då såg jag vad dem hade lagt till, och det visar ju bara på att jag har sett ett antal gånger

Det finns inga nya scener i Den lilla sjöjungfrun. Däremot har filmen varit kortad i Sverige vid tidigare visningar, och DVDn är nu återställd till sin rätta längd.

Orsaken till klippen är att Disney ville vara helt säkra på att filmen skulle bli barntillåten i censuren, inte 7-årstillåten. Därför klippte Disney bort en del av de mera våldsamma scenerna inför biopremiären i Sverige. Men det är alltså bara i Sverige som filmen har visats i just denna kortade version. Även i Norge gjordes en del klipp, men inte fullt så omfattande som här.

När filmen hade premiär fanns nämligen inte regeln att barn under sju år släpps in på sjuårstillåtna filmer i vuxens sällskap. Då var sjuårsgränsen absolut. Om filmen blev sjuårstillåten skulle Disney därmed förlora sin viktigaste målgrupp, de minsta barnen.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 18:51
Svenzon, när det gäller tråden bästa klassikern förstår jag inte hur du kan tycka att dumbo, bambi och alice i underlandet tillhör de sämsta.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:01
jag tycker inte heller om alice i underlandet alla har olika smak helt enkelt
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:12
Eh, dreamer, jag vet redan att du inte gillar alice i underlandet, så du behöver inte upprepa det.

Ändrad av Eliaspbo - 28-februari-2010 vid 19:16
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 17:45
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Eh, dreamer, jag vet redan att du inte gillar alice i underlandet, så du behöver inte upprepa det.
Först, hur många gånger upprepar inte du samma saker om och om igen? och bara för att man är medlem här på forumet och tycker om disneyfilmer behöver det inte betyda att man älskar allt som disney någonsin gjort. Som sagt, alla tycker olika. Hur intressant vore det att disskutera om alla hade samma åsikter om allt?.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 18:23

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Eh, dreamer, jag vet redan att du inte gillar alice i underlandet, så du behöver inte upprepa det.

Först, hur många gånger upprepar inte du samma saker om och om igen? och bara för att man är medlem här på forumet och tycker om disneyfilmer behöver det inte betyda att man älskar allt som disney någonsin gjort. Som sagt, alla tycker olika. Hur intressant vore det att disskutera om alla hade samma åsikter om allt?.

Jag håller med Art_of_Minnie! Du upprepar dig faktiskt också. En del gör det. Du säger aldrig till mig att jag inte behöver upprepa mig när det gäller till exempel "Ringaren i Notre Dame", eller hur? Då behöver du inte skriva så till Dreamer.

 

Art_of_Minnie har rätt, det är inte roligt att diskutera, om man tycker lika om allt. Då skulle man inte kunna ha ett forum. Jag kan/vill till exempel inte tvinga alla att tycka att Frollo är den läskigaste skurken Disney har gjort, det skulle vara okamratligt av mig!Shocked

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Svenzon, när det gäller tråden bästa klassikern förstår jag inte hur du kan tycka att dumbo, bambi och alice i underlandet tillhör de sämsta.

 

Eh, har inte du filmer som du inte gillar? Om Svenzon nu har klassat dessa filmer som de sämsta, är det väl ändå hennes ensak?Confused Jag tycker Bambi är vackert tecknad, men vad hjälper det när handlingen är tråkig och den är så seg så att man somnar i soffan? Sleepy

 

Vi tvingar väl inte dig att tycka som vi? Vi tvingar inte dig att gilla Skönheten och Odjuret, Askungen, Ringaren i Notre Dame, Den lilla sjöjungfrun och andra Disney-klassiker som många vill ha som sina favorit-filmer. Vi tvingar inte varandra heller, vi låter alla framföra sin åsikt. Och respekterar det. Då borde faktiskt du åtminstone försöka respektera Dreamer, Svenzon, Art_of_Minnie, och alla andra på forumet för att vi inte tycker som du.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:23
Det är klart att jag har klassiker som jag inte gillar och det är pinocchio, fantasia, saludos amigos, tre caballeros, spela för mig, pank och fågelfri, melody time, ichabod och herr paddas äventyr, peter pan, filmen om nalle puh(den enda dåliga nalle puh film), bernard och bianca, taran och den magiska kitteln, oliver och gänget, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringeren i notre dame, herkules, mulan, tarzan, fantasia 2000, atlantis, lilo och stitch, skattkammarplaneten, familjen robinson och bolt. snövit och de sju dvärgarna, dumbo, bambi, askungen, alice i underlandet, lady och lufsen, törnrosa, pongo och de 101 dalmatinerna, svärdet i stenen, djungelboken, aristocats, robin hood, micke och molle, mästerdetektiven basil mus, den lilla sjöjungfrun, bernard och bianca i australien och lejonkungen däremot är fullkommligt bättre. vilddjuren tycker jag är rolig även om de flesta inte gillar den. kejsarens nya stil, björnbröder, kogänget och lilla kycklingen är halvdåliga.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 21:15
Elispbo nu får du nu förklara dig,du nämner själv både Alice i Underlandet och Bambi bland de sämsta. Hur går de ihop när du inte förstå hur Svenzon kunde göra det?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 21:18
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Eh, dreamer, jag vet redan att du inte gillar alice i underlandet, så du behöver inte upprepa det.



Först, hur många gånger upprepar inte du samma saker om och om igen? och bara för att man är medlem här på forumet och tycker om disneyfilmer behöver det inte betyda att man älskar allt som disney någonsin gjort. Som sagt, alla tycker olika. Hur intressant vore det att disskutera om alla hade samma åsikter om allt?.



Jag håller med Art_of_Minnie! Du upprepar dig faktiskt också. En del gör det. Du säger aldrig till mig att jag inte behöver upprepa mig när det gäller till exempel "Ringaren i Notre Dame", eller hur? Då behöver du inte skriva så till Dreamer.



 


Art_of_Minnie har rätt, det är inte roligt att diskutera, om man tycker lika om allt. Då skulle man inte kunna ha ett forum. Jag kan/vill till exempel inte tvinga alla att tycka att Frollo är den läskigaste skurken Disney har gjort, det skulle vara okamratligt av mig!Shocked



Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Svenzon, när det gäller tråden bästa klassikern förstår jag inte hur du kan tycka att dumbo, bambi och alice i underlandet tillhör de sämsta.



 


Eh, har inte du filmer som du inte gillar? Om Svenzon nu har klassat dessa filmer som de sämsta, är det väl ändå hennes ensak?Confused Jag tycker Bambi är vackert tecknad, men vad hjälper det när handlingen är tråkig och den är så seg så att man somnar i soffan? Sleepy



 


Vi tvingar väl inte dig att tycka som vi? Vi tvingar inte dig att gilla Skönheten och Odjuret, Askungen, Ringaren i Notre Dame, Den lilla sjöjungfrun och andra Disney-klassiker som många vill ha som sina favorit-filmer. Vi tvingar inte varandra heller, vi låter alla framföra sin åsikt. Och respekterar det. Då borde faktiskt du åtminstone försöka respektera Dreamer, Svenzon, Art_of_Minnie, och alla andra på forumet för att vi inte tycker som du.


Jag försöker respektera det, men det går inte, jag lyckat det helt enkelt inte.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 21:20
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Elispbo nu får du nu förklara dig,du nämner själv både Alice i Underlandet och Bambi bland de sämsta. Hur går de ihop när du inte förstå hur Svenzon kunde göra det?

Tvärtom , jag nämner dessa som bättre än de 26 först nämda.
snövit, dumbo, bambi, askungen, alice i underlandet, lady och lufsen, törnrosa, de 101 dalmatinerna, svärdet i stenen, djungelboken, aristocats, robin hood, micke och molle, basil mus, lilla sjöjungfrun, bernard och bianca i australien och lejonkungen anser jag som bra
Det är nog du som har fått det här om bakfoten.

Ändrad av Eliaspbo - 02-mars-2010 vid 21:25
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 21:28
Oj förlåt jag såg inte det jag trode att du lista alla du inte gillade. det var en anig rörigt att läsa men nu ser jag det ^^ Men ändå ska väll alla har rätt till varsin åsikt?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 22:59
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

ville bara höra er åsikt om de NYA scenerna i lejonkungen och skönheten och odjuret specialutgåvorna
jag har aldrig förstått vitsen i att ändra i en redan perfekt film zazus sång har jag väll börjat smälta vid det här laget men MÄNNISKA IGEN i skönheten och odjuret där sången börjar vid det mest olämpliga av tillfällen och förstör hela filmens flow? den är ju inte ens animerad i samma stil som den klassiska filmen...Confused

Jag förstår att musikalerna går väldigt bra och vist kan det väll vara en rolig ide att lägga in låtar därifrån i en film men då kan det väll i allafall finnas valmöjligheter? de kan ju släppa en omgjord musikalutgåva OCH den klassiska filmen om de nu nödvändigtvis måste ändra i den.

jag hoppas att dessa sånger är borttagna i kommande dvder så att mina fauvoritklassiker i fortsättningen får vara obefläckade Ouch

 

Nu har jag lite grejer jag vill säga här :)

Faktiskt så håller jag bara med delvis, eftersom jag sett originalversionen av Lejonkungen på Video utan Morgonrapport så stör jag mig något så in i norden på den. Men Skönheten och Odjuret har jag bara sett på specialutgåvan på video så jag har ingenting emot Mänska igen och tycker att det hör till en av de bästa sångerna i filmen. Dock så stör jag mig som ett par andra också gjorde på att Odjurets röst är annorlunda, när jag märkte det första gången och tittade på eftertexterna så står det dock bara Tommy Körberg på Odjuret (Medan det på t.ex. Cogsworth står både originaldubbaren och Mänska igen-dubbaren) Så jag blev och undra hur det egentligen går ihop. Är det Tommy Körberg som pratar utan det där bullriga som troligtvis lagts på hans röst i originalet, eller?

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 23:13
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Det är klart att jag har klassiker som jag inte gillar och det är pinocchio, fantasia, saludos amigos, tre caballeros, spela för mig, pank och fågelfri, melody time, ichabod och herr paddas äventyr, peter pan, filmen om nalle puh(den enda dåliga nalle puh film), bernard och bianca, taran och den magiska kitteln, oliver och gänget, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringeren i notre dame, herkules, mulan, tarzan, fantasia 2000, atlantis, lilo och stitch, skattkammarplaneten, familjen robinson och bolt. snövit och de sju dvärgarna, dumbo, bambi, askungen, alice i underlandet, lady och lufsen, törnrosa, pongo och de 101 dalmatinerna, svärdet i stenen, djungelboken, aristocats, robin hood, micke och molle, mästerdetektiven basil mus, den lilla sjöjungfrun, bernard och bianca i australien och lejonkungen däremot är fullkommligt bättre. vilddjuren tycker jag är rolig även om de flesta inte gillar den. kejsarens nya stil, björnbröder, kogänget och lilla kycklingen är halvdåliga.

 

Vill även säga i denna diskussion något som redan sagts (Alla har olika smak). Själv så tycker jag absolut att Alice i underlandet tillhör en av de värsta Disneyfilmerna. Man har inga känslor för Alice och den är alldeles för rörig. Det enda jag gillar med den är stilen på filmen.

Och nu måste jag säga emot mig själv, jag skrev nyss alla har olika smak, men jag måste ändå fråga hur du kan räkna filmer som Ringaren i Notre Dame, Aladdin, Pocahontas, Skönheten och Odjuret, Herkules, Tarzan och Mulan till de sämre (Svaret är troligtvis "Alla har olika smak" och anledningen att jag ställer frågan är nog för att jag själv är såld på dessa filmer, så egentligen borde jag nog inte ställa frågan för jag vet redan svaret...Men ändå.) Jag vet inte heller om jag håller med dig om Nalle Puh, jag i alla fall har lite svårt att Jämföra Filmen om Nalle Puh med till exempel Puhs film om Heffaklumpen och välja den sistnämnda, det skulle inte gå helt enkelt. Jag håller dock med om att det finns bättre uppföljaretill den. Men den absolut bästa av dem uppföljarna är i så fall Jakten på Christoffer Robin. Fast det är ju en smaksak, jag bara babblar bort det hela nu känner jag, jag behöver nog bara prata av mig...Eeehm bry er inte om det här inlägget...Fats om ni vill så får ni ju det...Ursäkta om jag är förvirrandeEmbarrassed

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 23:15
Jag har inga uppgifter på vem det är som gör odjurets röst i Mänska igen. De flesta tycks ju dock vara överens om att det inte är Körberg
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media