Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skurkar som dör

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skurkar som dör
    Postad: 01-mars-2010 vid 21:54
Dör skurkarna i klassikerna alltid i slutet, i klasserna är det 15 som dör, men bara sex stycken dör;häxan i snövit, maleficent i törnrosa, felicia skrället och råttigan i mästerdetektiven basil mus, kroken snoken och ursula i den lilla sjöjungfrun, mcleatch i bernard och bianca i australien och scar i lejonkungen
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 13:07
Ja dem brukar dö i sluten men varför vet jag inte, kanske för att det blir lite konstigt om en ''ond figur'' dör i mitten av filmen. Filmen ska ju sluta lyckligt och om den ''onda'' dör i mitten så blir det inte samma sak som om den skulle ha död på slutet.
Fattar du vad jag menar?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 15:31
Ja, men jag undrar vilka fler skurkar som dör.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2010 vid 11:26
Du som verkar ha sett alla Disneyfilmer borde väl ha koll på skurkarna själv?

Gaston, Frollo och han i Tarzan (kommer inte på vad han heter) dör också. Sykes i Oliver & gänget är ett annat exempel.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2010 vid 19:55
Jag vet hur de tidigare skurkarna jag nämde dör
häxan ramlar ner för berget när blixten slår ner
maleficent får svärdet i hjärtat
felicia(råttigans katt) jagas in i hundreservatet av toby(basils hund)
skrället(råttigans fladdermus) blir nerslängd i vattnet av råttigan
råttigan ramlar ner från big ben
kroken och snoken(ursulas ålar) brinner upp
ursula får skeppets vassa bodsprö i hjärtat
mcleatch ramlar ner för vattenfallet
scar blir attacerad av hyenorna(och elden)
andra skurkar som dör är råttan i lady och lufsen och björnen i micke och molle, fast dom kanske inte räknas
styvmodern dör inte, hon och syvsystrarna blir bara dödsförskräckta när dom ser att askungen har den andra skon, men lucifer dör(trillar ner för tornet)
hjärter dam dör inte heller, och det var bara en mardröm, men jag kan erkänna att alice skrämde ilskan ur henne genom att äta växsmampen, däremot hugger hjärder dam huvudet av 3 klöver och 1 hjärter
tant sara och katterna är bara i ladys hus en stund som tur är
visserligen trillar cruella och hjalle och jeppe i snödrivan, men ingen av dom dör
madam mim får vattkoppor
edgar skickas till timbuktu västra afrika
prins john, sir väs och schiriffen av notting ham får sitt straffarbete
schifen(amosslades hund) bryter bara benet
amosslade går i rävfällan och bryter också benet(han bryter det inte, men han blir haltande)
dumbo har inga skurkar, och det har inte bambi heller
räknar bara med skurkarna från de bättre klassikerna
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 20:28
PS till svenzon, jag hade för mig att du(precis som jag) inte gillar tarzan, gillar du den, eller är du på fel spår.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 20:32
Postad av Svenzon Svenzon skrev:



 Han i Tarzan (kommer inte på vad han heter) dör också.

Clayton om jag inte mins fel... Hans död är enligt mig en av det brutalades döden i en disney film.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 21:35
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:


dumbo har inga skurkar, och det har inte bambi heller

Bambi har ju människan på sätt och vis och han dör ju i skogsbranden. Jag har faktiskt inte sett Dumbo men andra jag känner som sett den säger att de tycker att cirkusdirektören räknas som skurk.

Andra sätt att dö på i Disneyfilmer är ju t.ex.:
Gaston - Faller från ett av tornen på slottet
Shan Yu (Är det så han stavar?) - Fastnar på ett tak med ett svärd nerstucket i hans tröja så han inte kan röra sig när en fyrverkeriraket kommer flygande mot honom (Brutalt?)
Shere Khan - Jag har fattat det som att han dör i tvåan då han får en stor stenkoloss från templet över sig.
Syndrome - Dras in i en flygplansmotor på grund av hans mantel
Frollo - Ramlar från Notre Dame ner i ett eldhav på marken
Hades - Dras ner bland alla själarna
Den Hornkrönte - Har glömt hur han dör, men dör det gör han.
Skurkar som inte dör (Förutom de som redan sagts):
Alla former av skurkar i Pinocchio
Kapten Krok
Jafar (I första, har inte sett tvåan men skulle tro att han dör där)
Radcliffe
Yzma
Alameda Slim
Gantu (Stavning?)
Filmer utan skurkar (Förutom de som sagts):
Nalle Puh
Björnbröder (Det största hotet där är ju Dehnai och jag ser inte honbom som skurk)
Lilla Kycklingen (Har även svårt att se rymdisarna som skukar)
Det finns säkert skurkar jag glömteller inte sett, men det är dessa jag minns.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 21:46
Vem är syndrome och gantu.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 21:48
Räknade inte djungelbokens skurkar då de är snälla i tv-serien lilla djungelboken.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 21:56
Syndrome är skurken i Pixar-filmen Superhjältarna (Räknar alla dessa filmer till Disneyklassiker då jag tycker att de håller väldigt hög klass)

 

Gantu är den enda egentliga skurken i Lilo och Stitch han dyker upp mest mot slutet (Spelar dock en större roll i TV-serien och Uppföljarna) innan dess så har Jumba, Pleakley, Kobra Bubbles och faktiskt lite Stitch själv varit de största hoten i filmern, men jag räknar inte dom som skurkar eftersom de blir snälla sen.

 

Jag gillar inte riktigt att både Kaa och Shere Khan är snälla i Lilla Djungelboken det ger en fel intryck på något sätt. Jag har svårt att först se Ballo och Shere Khan i en livlig och rolig dans i Lilla Djungelboken och sedan en kamp på liv och död mellan dem i Djungelboken.

Eller varför inte Kung Louie som är en av Baloos bästa vänner i Lilla Djungelboken. I Djungelboken senare så tycker både Baloo och Bagheera att Kung Louie är hemsk och de både slåss och springer runt med varandra, jag skulle i alla fall inte kittla min barndomskompisnär han står under ett rasande tempel så att han ska tappa taget och få templet över sig (Dock händer inte det iDjungelboken men det kunde ju ha hänt)

 

Kaa är väl den enda som jag lite grann kan ha tyckt fungerade som han fungerad i Lilla Djungelboken och passar ändå in i Djungelboken.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 23:21
Men människan i bambi får man aldrig se en skymt av, det bevisar jag med att det inte finns skurkar i bambi, och enda gången cirkusdirektören är elak är när han burar in fru jumbo, visserligen är elefanthonorna(med undantag för fru jumbo) elaka i filmens början, men musen thimoty får dom att ändra sig och hjälpa dumbo, pojken som retar dumbo får man aldrig höra namnet av eftersom han bara är med en liten stund i filmen, det bevisar jag själv med att dumbo inte har någon skurk.

Räknar inte 2000-talets klassiker heller då jag tycker att de är sämre än 1900-talet som är bättre än 2000-talet

Merlock i knattarna i jakten på den försvunna lampan dör, han tappar amuletten och trillar ner från hilmen och slår ihjäl sig(denna film är i utmärkt klass, så jag räknar den som klassiker).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 23:45
Jag gillar inte att man överhuvud taget räknar "Lilla Djungelboken" till de två filmernas kontinuitet. Det skär sig som senap i filmjölken. Precis som "Timon & Pumbaa" som till skillnad från "Lilla Djungelboken" åtminstonde är bra, men ingen ska komma och säga att det är "samma" Timon & Pumbaa som i Lejonkungen. Det är bara två karaktärer (okej det är flera karaktärer från filmen med i serien) som har klippts ut ur ett mästerverk och klistrats in i en gapig Loony Toon-aktig serie. Men som sagt det funkade bättre än "Lilla Djungelboken" där man ofta vred sig i plågor till vedervärdiga sånger och fick kväljningar när den ena moralkakan efter den andra trycktes ned i halsen på en...
Förresten så är väl inte Shere Khan speciellt snäll i serien? Han är inte heller rakt i genom elak, utan snarare en wannabe som försöker spela cool och lyckas ganska bra tack vare att de andra djuren i hans omgivning är en bunt nördar som ofta viker sig för hans dödshot.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 08:02
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

PS till svenzon, jag hade för mig att du(precis som jag) inte gillar tarzan, gillar du den, eller är du på fel spår.


Nej, du har rätt, jag gillar inte Tarzan. Men skurken, Clayton, dör i alla fall på ett av de brutalare sätten i Disneyvärlden.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 13:56
jag tycker lilla jungelboken var helmysig (såg den nr jag var liten och det var iofs flera år sedan nu :P ) jag såg aldrig karaktärerna i lilla jungelboken som samma karaktärer som i disneys klassiker jag älskade verkligen kung loui och det sitter nog kvar lite än för jag är fortfarande barnsligt förtjust i orangutangungar med fluffiga frisyrer Big smile timon och pumbaa serien mins jag mest som irriterande och jobbig så den föll mej inte alls i smaken

ps vet att det här inte handlade något om skurkars brutala död så jag får väll säga att min teori är att shere khan aldrig dog däremot lär han fått en rejält förkortad svans efter bataljen med mougli

måste verkligen se djungelboken snart jag saknar de uttråkade gamarna LOL
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 22:50
Nej i första filmen så dog Shere Khan inte, men gjorde han inte det i andra filmen.
"Eliaspbo" Jag tycker inte heller 200-talets klassiker är så bra (Det är Lilo och Stitch och Björnbröder som är bäst) men hur det än är så har filmerna skurkar och några av dem dör så då tog jag med dem här.
Snälla du,även om man inte ser en skymt av människan behöver det ju inte betyda att han inte är en skurk, han är ju det överhängande hotet, han dödar Bambis mamma och sätter eld på skogen, jag vet inte var skurkgränsen går men ur huvudpersonernas synvinkel så skulle jag inte se människan som en bra karaktär.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 15:34
jag har inte sett djungelboken 2 hade ingen aning om att shere khan dör i den !? hur dör han? och är det en bra uppföljare eller bara ännu en av alla halvdanna tvåor?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 16:37
Jeppe, de enda 2000-tals klassikerna jag gillar är kejsarens nya stil, björnbröder, kogänget, lilla kycklingen och vilddjuren(fast dom är ändå sämre än 1900-talet).
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 21:04
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jeppe, de enda 2000-tals klassikerna jag gillar är kejsarens nya stil, björnbröder, kogänget, lilla kycklingen och vilddjuren(fast dom är ändå sämre än 1900-talet).

Haha, vad kul förutom Björnbröder så är det där de filmer från 2000-talet som jag tycker skämmer ut Disney totalt.

 

Shere Khan dör på pådet sättet att under en strid i Kung Louies palats (som på något vis byggts upp igen) mellan han, Baloo, Mowgli och Shanti (Djungelflickan i första filmen) så rasar det ner an bit av palatset på honom och jag har fattat det som att han dör i alla fall.

Det var jättelängesen som jag såg den så det är inte säkert att allt är rätt.

Den är inte heller en speciell uppföljare på något sätt utan jag räknar den till en av de sämsta för den har varken bra musik eller handling och Baloos nya röst passar inte honom.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 21:10
Jag gillar inte heller djungelboken 2(det enda jag gillar är när mowgli träffar baloo igen), jag gillar inte uppföljarna, förutom lejonkungen 2, lejonkungen 3 och den lilla sjöjungfrun 3.
Dessa tre har humor(är roliga).

Ändrad av Eliaspbo - 12-mars-2010 vid 21:14
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 21:36
Jag gillar inte när Disney i stort sett gör en uppföljare för att få ett mer "bra" slut på filmen än de lite mer sorgliga sluten i de första, t. ex. Ringaren i Notre Dame och Djungelboken . 
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 21:41
Vad är det för sorgligt med dessa filmer då.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 22:01
mowgli lämnar jungeln och djuren (mest balou) känner sej ensamma

quasimodo tvingas aceptera esmeralda och vad var hans namn nu igen.... nåntong om en solgud... phil...p.. äsh! han med den blanka rustningens kärlek och inte vara så svartjuk

ska man räkna in lite småsorgliga slut borde väll pocahontas räknas in också va?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 01:52
Tror som Jeppe att man ofta gör uppföljare för att "rätta till" och lägga till rätta lite som inte kom med i originalfilmen.

T.ex. Björnbröder 2, Pocahontas 2, Ringaren i Notre Dame 2 och Mulan 2 går i stort sätt bara ut på att huvudkaraktären ska bli tillsamans med någon. Antingen någon ny helt random eller någon gammal som det aldrig riktigt blev bekräftat med i första filmen.

Det är rätt vedervärdigt att se faktiskt, Ringaren i Notre Dame 2 är nog ändå det sämsta av det sämsta, den har inte ens några bra sånger eller godkänd animering vilket faktiskt Björnbröder- och Pocahontas-uppföljarna har.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 15:18
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Shere Khan dör på pådet sättet att under en strid i Kung Louies palats (som på något vis byggts upp igen) mellan han, Baloo, Mowgli och Shanti (Djungelflickan i första filmen) så rasar det ner an bit av palatset på honom och jag har fattat det som att han dör i alla fall.


Jag har för mig att Shere Khan inte dör utan att han blir fängslad under nånting i slutet av Djungeboken 2 och att Lucky hånar honom.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 22:05
En annan skurk som dör är hopper i ett småkryps liv, han blir uppäten av fågelungarna

Nuka och Zira dör också, nuka får stockarna på sig och zira ramlar ner i vattnet

Jag har för mig att häxdoktorn i prinsessan och grodan dör, tiana slår pendeln mot marken såatt statyerna tvingar in häxdoktorn i eldgrottan

Krokodilen i Lilla Djungelboken pantern som inte kunde ryta är jag osäker på om han dör när han krockar med trädet, samma sak med rödhundarna i avsnittet rödhundarna när dom hoppar i vattnet och bina följer.

Ändrad av Eliaspbo - 13-mars-2010 vid 22:07
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 23:54

Dreamer: Pocahontas ska absolut räknas in till sorgliga slut :) Fast det enda bra med uppföljaren är musiken.

Sockerpajen: Nu har ju inte jag sett hela Mulan 2, men vad är det som behöver rättas till där, jag tycker själv att Mulan inte har något som behöver rättas till i ettan.

Daniel: Ja nu när du säger det så är det nog så. Det var så himla längesen jag såg den.

Eliaspbo: Hur kunde jag glömma Nuka och Zira, Nuka är faktiskt nästan den enda gången som jag sörjer en skurks död.

Ännu en skurk som dör är ju Charles Muntz i Upp 

 

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:08
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Dreamer: Pocahontas ska absolut räknas in till sorgliga slut :) Fast det enda bra med uppföljaren är musiken.

Sockerpajen: Nu har ju inte jag sett hela Mulan 2, men vad är det som behöver rättas till där, jag tycker själv att Mulan inte har något som behöver rättas till i ettan.

Daniel: Ja nu när du säger det så är det nog så. Det var så himla längesen jag såg den.

Eliaspbo: Hur kunde jag glömma Nuka och Zira, Nuka är faktiskt nästan den enda gången som jag sörjer en skurks död.

Ännu en skurk som dör är ju Charles Muntz i Upp 

 



Det som "behöver rättas till" är att i första filmen så blir inte Mulan och Shang officiellt tillsammans. I tvåan däremot gifter de sig så då rättas det lilla "problemet" till.
Totalt onödigt och 2:an är plågsam att se.
Och just de, de fixar så att Yao, Ling och Chien Po får flickvänner också O_o
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 09:26
Ja, det förstås. Jag gillar inte Shang, jag tycker han är så konstig på nåt sätt, det känns som en god version av Gaston. Men kärlekshistorierna för Yao, Ling och Chien Po tycker jag bara är söta :)

Ändrad av Jeppe - 15-mars-2010 vid 09:27
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2010 vid 21:15
Daniel, vem är lucky.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media