Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Små einsteins

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Små einsteins
    Postad: 09-mars-2010 vid 20:35
Hejsan allihopa, vad gillar ni små einsteins, jag tycker den är bra, leos röst är perfekt, och june, annie och quincy är underbara.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 21:49
Personligen så tycker jag att rösterna är lite för mycket, men jag skulle tro att det är rösterna som gör det till ett av favoritprogrammen hos min lillasyster. Det är otroligt tydliga röster (Nästan för tydliga) och mycket upprepningar vilket då gör programmet till ett av de bästa programmen från Disney när det gäller inlärning.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 00:24

Jag tycker att det är otäckt. Läskigt på allvar. De där ungarna ger mig "the heebie jeebies". Dessutom känns det påtvingat med all klassisk musik, ingenting jag har någonting emot i sig men det är så jäkla övertydligt att skaparna av serien själva tror på det där skitsnacket om att ungar blir intelligentare av att lyssna på Wagner. Nej, jag hatar den här serien och jag bryr mig inte om att jag är nästa 20 år över den tilltänkta målgruppen. Mina Vänner Tiger och Nalle Puh är riktade till samma åldrar och den serien tycker jag är förträfflig. Kanske mycket för att den har behagliga och älskvärda karaktärer i en mysig, lummig skog och inte några groteska ungar med enorma huvuden som glor in i kameran och åker omkring i en skrikigt röd raket. Osmakligt.

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:00

Något av det jag stör mig mest på är introt då de sjunger "Följ vår färd och upptäck våran jord" rimmar inte värld lite bättre på färd? Senare så sjunger de "Kom ombord och upptäck våran värld" Samma sak där, rimmar inte jord lite bättre på ombord, bara jag som inte ser logiken i det hela?

Tiger och Nalle Puh gillar jag inte heller, jag gillar inte Ditte.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 18:09
Jag har aldrig orkat lyssna på introlåten, jag får huvudvärk av den.

Jag gillar Ditte, trodde att det skulle suga med att byta ut Christoffer Robin men det fungerade väldigt bra.

Ändrad av 101dalmatiner - 15-mars-2010 vid 18:13
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 18:15
Jag brukar inte gilla playhouse disney serierna, men små einsteins, higglystans hjältar, nalle har ett stort blått hus, mina vänner tiger och nalle puh, musses klubbhus, boken om puh och disneys djurens värld har både humor, budskap och miljöer.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 18:19
De enda serier som jag tycker är helt ok av dem där är Nalle har ett stort blått hus, Musses klubbhus och Boken om Puh. Resten tycker jag inte om alls, jag vet inte varför, jag bara inte gör det.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 18:19
Du räknade liksom upp hälften av serierna som visas och har visats på kanalen.
Säg mig, var finns humorn i Små Einsteins? Vad finns det som du finner genuint roligt i den serien?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 20:43
Små einsteins är rolig med vad leo säger;gör er klara för avfärd, vi kommer behöva mycket hjälp med att flyga iväg, klapp klapp klapp, june klappar, quincy klappar, annie klappar, men vi behöver ännumera klapp.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 20:45
Okej, men dessa är de enda playhousedisneyserierna jag gillar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2010 vid 00:54
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Små einsteins är rolig med vad leo säger;gör er klara för avfärd, vi kommer behöva mycket hjälp med att flyga iväg, klapp klapp klapp, june klappar, quincy klappar, annie klappar, men vi behöver ännumera klapp.

 

Så roligt... Jag håller mig enbart för skratt för att jag är rädd att mitt huvud skulle trilla av på grund av skrattsalvorna. Aj, ironi-mätaren sprack nyss.

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2010 vid 10:49
Får jag bara fråga lite snabbt vad du kan finna för roligt i skrikiga höga röster och upprepningar om samma sak, klapp, klapp, klapp, klapp.
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 23:10
Jag har sett det massor av gånger eftersom min lillasyster älskar det, och jag tycker att det är riktigt charmigt faktiskt. Miljöerna är mysiga och djuren är söta. :)
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 20:42
Precis som jag väntat, ännu en person som gillar serien, vad roligt att du gillade den.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 12:18
Nu kanske jag är väl hård, men jag tycker faktiskt att dessa utbildningsprogram för barn som Disney har producerat fram på senare år är rena skiten. Det är en kränkning mot barnens intelligens.

Jag minns själv hur det var när jag befann mig i den åldern som dessa program inriktar sig till. Det fanns liknande program även på den tiden, bl.a. nått som hette Den magiska skolbussen. Och jag tyckte att detta var så ofattbart tråkigt och banalt. Det enda dessa program gav mig var besvikelse. Jag ville ha spännande och mysiga program, som Nalle Puh, Ducktales, Bumbibjörnarna och Blufferna. Inte en massa barn och vuxna som skulle lära mig skillnaden mellan blått och rött, mellan runda föremål och rektangulära.

Det känns som att man i program av det här slaget (Små einsteins, Higglystans hjältar, Musses klubbhus m.fl.) dumförklarar barnen. I Den magiska skolbussen fick man åtminsone lära sig om ekosystemet, om olika djur och varför der regnar osv. Och även om jag tyckte det var enormt tråkigt, så var det ingen tecknad unge med gäll och pipig röst som ville att jag skulle ställa mig framför tv:n och dansa muskedansen.

Jag tror helt enkelt inte att den här typen av program når ut till rätt målgrupp. De barn som programmens innehåll är anpassade för ser i regel inte på tv (och definitivt inte klockan 2 på natten då dessa serier ofta sänds på Disney Chanel), och de barn som gör det är för gamla för att tycka att det är intressant.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 14:26
Jag ser att jag innan varit rätt så positiv till den här serien. Jag har sett flera avsnitt med min lillasyster nu och måste säga att jag verkligen har ändrat uppfattning. Jag klarar inte av den längre.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2010 vid 12:33
"Jag ville ha spännande och mysiga program, som Nalle Puh, Ducktales, Bumbibjörnarna och Blufferna."

Bluffarna!!! Vilket mästerverk!!! En av mina absoluta favoritserier. Clandestino är ju badass! Jag har två köpfilmer och ett par avsnitt nerladdade.
Bild

Mina Vänner Tiger och Nalle Puh är det enda som INTE förolämpar en unges intelligens i dagsläget på Playhouse. Det är riktiga stories som berättas och istället för att köra ner lärdomar i halsen på ungarna så petas de in lite i förbifarten.

Till skillnad från skit som just Små Einsteins.

En annan dadda-serie som faktiskt var bra(!) var ju Pocyo. Ingen lärdom där inte, bara skoj, total anarki och mästaren Stephen Fry som berättarröst!


Ändrad av Cadpig. - 29-augusti-2010 vid 16:43
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media