Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låst6 klassiker med underbaraste karaktärinnor

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2010 vid 23:30
Att kalla dem feminina karaktärer tycker jag bara är onödigt, hur de än är så är de kvinnliga karaktärer och Svenzon lyckades ta exakt samma exempel som jag tänkte skriva när jag läste Emmylees inlägg. I en film som till exempel Robin Hood så skulle ju karaktärerna i så fall vara Feminina eller Maskulina och de ordens betydelse för mig är en stereotypisk kvinna och en stereotypisk man, och jag hatar stereotyper så jag har svårt att tänka mig att karaktärerna kan vara det, så vad kan de vara då, ja kanske kvinnliga och manliga karaktärer, för de är ändå det de är karaktärer av antingen kvinnligt eller manligt kön, något mer är det inte med det.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2010 vid 20:42
Det finns människan: Man & Kvinna.

Det finns djurriket: Hane & Hona.

Att jag nämnde i mitt första inlägg om "kvinnlig" var för att jag kunde svära på att Eliaspbo hade skrivit det. Eller så antog jag bara att det var vad han menade. Hursomhelst så uppfattade jag väl fel. Sen var det någon annan som drog upp ämnet och då svarade jag. Inget jag hakat upp mig på, även om jag tycker att det är lite oroväckande när vissa försöker dementera att det är någon skillnad. För det handlar ju inte om åsikt - det är ju fakta! På engelska säger female och male till både djur, insekter och människor. Men jag har aldrig hört någon kalla en katt för kvinnlig. Det är allt jag har att säga om den saken!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2010 vid 21:01
Jo, men jag tycker ändå på något sätt att t.ex. Robin Hood är man och inte rävhane, jag menar det är ju inte varje dag som man ser en räv i storlek med en människa som springer omkring i tröja och hatt och med en pilbåge i högsta hugg.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2010 vid 21:53
Det är ju för att filmerna ryms av fantasi-inslag och fantasi-karaktärer. Men det förändrar ju inte det biologiska perspektivet.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 02:55
Alla av feminint kön täcks av titeln kvinnlig karaktär inom film. 
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 09:15
Ska man se det rent biologiskt så är människan också hona/hane, precis som alla andra däggdjur. Orden kvinna/man är mer känslomässigt laddade och rymmer en hel hög med andra värderingar också.

Så länge vi ger djuren förmänskligade roller, som tex Duchess, Robin Hood osv, så tycker jag att vi kan kalla dem kvinnliga resp manliga karaktärer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 14:08
Haha, gud vad ni håller på. Men aja.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 08:03
Haha, ja det blev en väldigt udda sidodiskussion det här. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 22:25
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Själv skulle jag tagit med Mulan, Pocahontas och Esmeralda, istället för Duchess, Alice och Törnrosa.

Vad är det för trams, jag tycker absolut att snövit, askungen, alice i underlandet, törnrosa, aristocats och den lilla sjöjungfrun är bättre än peter pan, taran och den magiska kitteln, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringaren i notre dame, herkules, mulan och tarzan, hur kan du säga sån sak
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 22:39
Ursäkta mig, men jag har en liten dum gissning på varför hon kunde säga så, kan det möjligtvis vara så att hon tycker att Mulan, Pocahontas och Esmeralda är bättre kvinnliga karaktärer?...Bara en gissning.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 01:31
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Själv skulle jag tagit med Mulan, Pocahontas och Esmeralda, istället för Duchess, Alice och Törnrosa.

Vad är det för trams, jag tycker absolut att snövit, askungen, alice i underlandet, törnrosa, aristocats och den lilla sjöjungfrun är bättre än peter pan, taran och den magiska kitteln, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringaren i notre dame, herkules, mulan och tarzan, hur kan du säga sån sak


Nu får du GE DIG, Elias. Jag har bara varit medlem på forumet nån vecka och jag har redan börjat tröttnat. Du kan väl åtminstone säga något av värde i dina inlägg, till exempel VARFÖR du tycker som du gör och varför du inte håller med någon annan?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 08:00
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Själv skulle jag tagit med Mulan, Pocahontas och Esmeralda, istället för Duchess, Alice och Törnrosa.

Vad är det för trams, jag tycker absolut att snövit, askungen, alice i underlandet, törnrosa, aristocats och den lilla sjöjungfrun är bättre än peter pan, taran och den magiska kitteln, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringaren i notre dame, herkules, mulan och tarzan, hur kan du säga sån sak



För det första så är varken Peter Pan, Taran, Aladdin, Ringaren, Herkules eller Tarzan kvinnliga karaktärer ("karaktärinnor") så varför du drar upp dem vet jag inte.

För det andra så tycker jag helt enkelt att Mulan, Pocahontas och Esmeralda är bättre än de som du rabblade upp, just för att deras karaktärer är mycket starkare. De klassiska prinsessorna gör ju knappt nån i filmerna, de är mest söta och sitter och väntar på att den stilige prinsen ska komma och rädda dem. Pocahnotas, Mulan och Esmeralda tar hand om sig själv och jobbar för att nå sina mål utan att låta motgångarna slå ner dem. DET är för mig starka karaktärer.

Varför tycker DU att Törnrosa och de andra som du nämnde är bättre?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 13:54
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Själv skulle jag tagit med Mulan, Pocahontas och Esmeralda, istället för Duchess, Alice och Törnrosa.

Vad är det för trams, jag tycker absolut att snövit, askungen, alice i underlandet, törnrosa, aristocats och den lilla sjöjungfrun är bättre än peter pan, taran och den magiska kitteln, skönheten och odjuret, aladdin, pocahontas, ringaren i notre dame, herkules, mulan och tarzan, hur kan du säga sån sak

vad ÄR det för trams? hur kan man överhuvudtaget välja alice i underlandet före karaktärer som bell esmeralda eller jasmine? hur kan du tycka så? Tongue

nu lekte jag bara lite med komentaren ovan men att skriva "vad är det för trams" om någons personliga åsikter känns faktiskt lite tyket.
att undra varför någon tycker på ett vist sätt däremot känns mer befogat men isåfall borde ju även du förklara varför du föredrar dina fauvorit karaktärer och vad det är som du ogillar hos de du tycker är dåliga

ett litet tipps bara om du inte vill att alla ska bli upprörda över vad du skriver: läs igenom det du just skrivit innan du skickar det och fundera över om du kanske skrev något som kan ha gjort någon annan upprörd
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 21:37
Svenzon:i peter pan är lena en kvinnlig karaktär, i taran och den magiska kitteln är eilonwy en kvinnlig karaktär, i aladdin är jasmine en kvinnlig karaktär, i ringaren i notre dame är esmeralda en kvinnlig karaktär, i herkules är merega en kvinnlig karaktär och i tarzan är jane en kvinnlig karaktär, dessutom "rabblade" jag inte upp dem, utan snarare höll dem kärt om mitt hjärta efter att dom har räddat mig från disneyskurkarna.






Dreamer:jag tycker inte att 1990-talets klassiker är så bra(det är lejonkungen och bernard och bianca i australien som är bäst).

Ändrad av Eliaspbo - 27-april-2010 vid 21:51
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 21:45
Nu är forumet kört i botten, va?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 21:49
Nu hängde jag inte riktigt med.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media