Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice i Underlandet nyrelease 2011

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Alice i Underlandet nyrelease 2011
    Postad: 30-mars-2010 vid 08:18
Våren 2011 kommer disney att släppa ut alice i underlandet på DVD, lejonkungen kommer hösten 2011, askungen kommer 2012, och bambi och lady och lufsen kommer 2013.

Vet någon om Mästerdetektiven Basil Mus ska släppas på DVD igen.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 10:25
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Våren 2011 kommer disney att släppa ut alice i underlandet på DVD, lejonkungen kommer hösten 2011, askungen kommer 2012, och bambi och lady och lufsen kommer 2013.

Vet någon om Mästerdetektiven Basil Mus ska släppas på DVD igen.

En sak som man ska ha väldigt klart för sig om Disney är att deras planer ofta ändras. Dumbo var t.ex. tidigare inplanerad till 2011 men har redan släppts i nyutgåva i Europa.

Alice i Underlandet kommer faktiskt ut redan idag den 30 mars i USA. Jag förmodar att den har tidigarelagts för att få draghjälp av Tim Burtons spelfilm. När den kommer i Sverige är okänt. Det är möjligt att 2011 stämmer för Sveriges del, men det kan bli både tidigare och senare.

Mästerdetektiven Basil Mus kommer i nyutgåva i USA den 13 april. Det ger vissa förhoppningar om en eventuell kommande svensk utgåva, men något datum är inte känt.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 15:57
Tack för tipset, hoppas verkligen på gamla dubben, annars kommer jag bara se engelska versionen.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 14:39
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Tack för tipset, hoppas verkligen på gamla dubben, annars kommer jag bara se engelska versionen.

Tyvärr är chansen att Disney skulle släppa några gamla dubbningar på DVD väldigt, väldigt liten.

Det skulle i så fall vara om det sker av misstag, eller om Disney plötsligt och oväntat ändrar sina principer radikalt.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2010 vid 21:58
Längtar tills Alice i underlandet och Lejonkungen kommer ut
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2011 vid 01:55
Är det någon som har den nyaste utgåvan av Alice.
Jag har själv den gamla och undrar hur pass värt det är att skaffa den nyare om den är värt det. Först undrar jag om dubben är ny.
sedan är jag nyfiken kring extramaterialet "Tankar kring Alice". Hur är den dokumentären. Är det nya intervjuer där de pratar kring filmen och innehåller den något som är intressant att veta eller är det bara lite snack utan några större överasskningar. På den jag har är det en gammal dokumentär där Walt Disney är guiden kring hur filmen skapades. Vore tacksam för lite kort information kring detta.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2011 vid 21:34
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Är det någon som har den nyaste utgåvan av Alice.
Jag har själv den gamla och undrar hur pass värt det är att skaffa den nyare om den är värt det. Först undrar jag om dubben är ny.
sedan är jag nyfiken kring extramaterialet "Tankar kring Alice". Hur är den dokumentären. Är det nya intervjuer där de pratar kring filmen och innehåller den något som är intressant att veta eller är det bara lite snack utan några större överasskningar. På den jag har är det en gammal dokumentär där Walt Disney är guiden kring hur filmen skapades. Vore tacksam för lite kort information kring detta.


Det är samma dubb som tidigare utgåvor dvs den från 90-talet.
Tankar om Alice är en ca 13 min lång dokumentär med Olika nutida Disney-historiker och -medarbetare och Lewis Carrol-historiker pratar om Hur Disney försöket filmatisera Alice i Underlandet, om hur Lewis Carrol kom på historierna. Tidigare försök att filmatisera AIU. Stilen i filmen, animatörerna.

På Blu-rayversionen så finns det däremot en över en timme lång dokumentär (Genom nyckelhålet) om filmen som berättas samtidigt som filmen rullar på i bakgrunden från början till slut.

http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?id=449
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media