Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den modiga lilla brödrosten

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den modiga lilla brödrosten
    Postad: 03-april-2010 vid 22:28
Hade en film när jag var liten som hette "Den modiga lilla brödrosten" (Det var min allra första DVD-film så jag såg den ett par gånger tills jag skaffat en annan film)som handlade om en massa övergivna vardagsprylar som försökte hitta tillbaka till deras ägare. Jag minns att den var helt ok, varken bra eller dålig.

Men, men. Till saken hör att jag minns att det stod på baksidan av den att den var gjord av gamla Disneyanimatörer, detta var innan jag blev så pass intresserad av Disney som jag är nu så jag brydde mig inte så mycket om det. Men hur som helst, helt plötsligt idag så blev jag att tänka på filmen igen och sökte på den på youtube, då fick jag upp en film där man kunde se reklamen som var innan filmen på den amerikanska VHS-utgåvan. Då var det en massa Disneyreklam och loggor som om filmen var en riktig Disneyfilm, det var reklam för Djungelboken och så. Så nu undrar jag hur mycket har egentligen Disney att göra med denna film, är det bara några animatörer eller tillhör filmen Disney, för jag hittade den inte på filmlistorna här heller. Är det någon som vet?

Klippet jag såg:
http://www.youtube.com/watch?v=St3HR6uR8Lk&feature=related
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2010 vid 22:55

Kommer också ihåg den. Kanske svara det här på några frågor: http://www.youtube.com/watch?v=9OVsYvqCemE&feature=related

Det står till och med på VHS-omslaget att det är Disney. Jag har dock alltid trott att det varit en icke-disney filmConfused
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2010 vid 23:26
Jag tycker liksom fortfarande inte stilen känns det minsta Disney, varken på sångerna eller animationen, eller ens handlingen. Dessutom blir man ju och undra vad som skulle kunna göra att denna inte räknas som en klassiker?
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2010 vid 00:08
Jag har aldrig sett filmen som en Disneyfilm alls, hade ingen aning om att den skulle tillhöra Disney på något vis, så när jag läste detta var jag ju tvungen att kolla runt lite =)
Vet inte om man alltid kan lita på Wikipedia, men jag tycker att texten verkar seriös.

Från Engelska Wikipedia:

The film rights to The Brave Little Toaster, the original novel, were bought by the Disney Studios in 1982, two years after its appearance in print. After John Lasseter and Glen Keane had finished a short 2D/3D test film based on the book Where the Wild Things Are, Lasseter and Thomas L. Wilhite decided they wanted to make a whole feature this way. The story they chose was The Brave Little Toaster, but in their enthusiasm, they ran into issues pitching the idea to two high level Disney executives, animation administrator Ed Hansen, and head of Disney studios Ron Miller. During Lasseter and Wilhite's pitch, the film was rejected due to the costs of having traditionally animated characters inside expensive computer-generated backgrounds.A few minutes after the meeting, Lasseter received a phone call from Hansen and was asked to come down to his office, where Lasseter was told that his job had been terminated. The development was then transferred to the new Hyperion Pictures, the creation of former Disney employees Wilhite and Willard Carroll, who took the production along with them.[3]

With Disney backing the project, Toaster soon turned into an independent effort; the electronics company TDK and video distributor CBS-Fox soon joined in. In 1986, Hyperion began to work on the story and characters, with Taiwan's Wang Film Productions for the overseas unit.[3] The cost was reduced to $2.3 million as production began. Jerry Rees, a crew member on two previous Disney films, The Fox and the Hound and Tron, and a friend of Lasseter, was chosen to direct the film, and was also a writer on the screenplay along with Joe Ranft. Rees' inspiration for voice casting came from the Groundlings improvisational group, some of whose members (Jon Lovitz, Phil Hartman, Timothy Stack, and Mindy Sterling) voiced characters in the film. Lovitz and Hartman were stars of Saturday Night Live at the time. The color stylist was veteran Disney animator Ken O'Connor, a member of Disney's feature animation department from its establishment

[...]

The Brave Little Toaster was initially released on July 10, 1987, and made its way to the Sundance Film Festival the following year. Despite being a favorite with festival audiences, it failed to find a distributor. Disney, who held the video and television rights, withdrew its official theatrical distribution, intending it to be shown on its new premium cable service instead.

Länken till sidan:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Brave_Little_Toaster_(film))

I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2010 vid 09:24
Hah, den har jag faktiskt sett också xD (för typ 4 år sen, kommer bara ihåg att pojken i familjen snackade med apparaterna och hans bästis var typ brödrosten ... sen försvann han. Tror inte jag såg slutet) Tycker också den där texten verkade seriös, men men. Man kan aldrig vara riktigt säker med wikipedia.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media