Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frankenweenie

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 01:45
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

Struntprat, struntprat och mer struntprat. Burton är en av få i Hollywood som har hjärta och passion. Han är INTE LAT. Hur många andra skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar till scenen i Jordnötsrummet i Charlie & The Chocolate Factory? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat?  Jo, just det, Tim Burton.
Och attityden gentemot den bäste skådespelaren av sin generation är ganska motbjudande på den här sidan. Savvy? 


Hjärta och passion? Tim Burton har inte gjort något originellt sen Beetlejuice. Han har inte gjort något bra sedan Ed Wood. Tim Burton är en av de mest ytligaste och enformigaste regissörer som verkar i Hollywood idag. De filmer som hade potential som Edward Scissorhands och Big Fish faller helt platt till marken - dem krossar aldrig målet!

Hur många skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Vilka fåniga exempel för att beskriva en bra filmskapare! Det finns tusentals som skulle klara av dem som nämndes ovan. Tim Burton bidrar inget till de här filmerna som inte någon annan kan eller redan har gjort.

Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat? Ett CGI-klimat som Burton utan någon som helst värdighet tar och utnyttjar till det fullaste.

Tim Burton var en av mina favoritregissörer förut, vilket gör mig väldigt besviken, ledsen och förbannad över det faktum att han grävt ner sig i detta träsk.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 23:36
Förresten, den här tråden hör hemma i Animerade Filmer.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 23:34
Struntprat, struntprat och mer struntprat. Burton är en av få i Hollywood som har hjärta och passion. Han är INTE LAT. Hur många andra skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar till scenen i Jordnötsrummet i Charlie & The Chocolate Factory? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat?  Jo, just det, Tim Burton.
Och attityden gentemot den bäste skådespelaren av sin generation är ganska motbjudande på den här sidan. Savvy? 
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:54
Exakt, Dreamer. Ska det vara stop-motion så ska det vara det fullt ut!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:43
jeppe nu är jag ingen vidare skrivare så gå inte efter vad du läser av mej för då låter väll allt halvdant Tongue

Och emmyleee jag hade blivit otroligt besviken om de hade datoranimerat detaljer som ögon och munnar... jag menar det är ju en av de facinerande detaljerna i tex Corpse bride att de inte gjorde det >.< och att lägga till en massa datoranimerade actionsekvenser känns också bara som något som förstör (vet att det finns vissa sånna i tidigare nämnda film) jag håller med det du nämnde om 3D efekterna i avatar (att det blev rörig altså) men för mej var det mest texten jag störde mej på så jag struntade snabbt i att läsa.
jag såg avatar både med och utan 3D och vist var 3D mer mäktigt men jag kände att jag lättare tog till mej filmen när den var i 2D (man lade märke till mer detaljer då)

roligt att du också gillar Cristopher Lee han har varit en av mina fauvoritskådisar ganska länge nu (fick nydligen lånat en engelsk ljudbok där han var uppläsaren och jag njöt verkligen av att höra honom läsa ) jag har inte så stor koll på vem jon hurts är men jag får väll söka på youtube och lystna på hur han låter
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:37
John Hurt älskar jag som draken i Merlin som gick på TV förra året. En underbar karaktär med en mysig röst,jag hade ingen aning om att han gör The horned king, men jag kan lätt tro att det är bra. Jag har inte sett Taran på flera år och när jag såg den visste jag inte att den var en Disneyfilm. Därför så ser jag grymt mycket fram emot att den kommer på DVD och som jag har fattat det så kommer den i sommar, eller?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 23:22
Postad av Dreamer Dreamer skrev:


så du tror inte på 3D till stop-motion? varför inte? jag är nyfiken på om man kunde få in ett större djup i bilden med den tekniken och kanske förtydliga lite mer att det är dockor de filmar och inte något som är animerat

undrar hur lönsamt det är egentligen att göra en sån film i dagens samhälle? jag menar det är ju ett otroligt tidskrävande jobb att ta kort-flytta-ta kort-flytta hela tiden fast nu när jag tänker lite på det så kanske det inte är så stor skildnad från hur disney tecknade många av sina filmer med teckningar som skiljer sej lite från varandra hela tiden

och apropå röstskådisar så hoppas jag att han lyckas klämma in Cristopher Lee nånstans igen för jag gillar verkligen hans röst

(jag vet här kommer också återanvändande av skådis in igen men han är ju inte med i alla filmer iallafall :P )
Jag har sett bl.a Avatar i 3D på bio, och visst det var rätt coolt - men OCKSÅ onödigt jobbigt. Det blev kladdigt på brillorna, bilden var inte det bästa, struligt för ögonen tycker de flesta. Och jag tycker faktiskt att en 3D-film kräver en 3D-duk! Som på Liseberg, där är det helt otroligt bra. Och sen ogillar jag att 3D i fortsättningen kommer användas som ett fånigt försäljningsknep. Clash of the Titans spelades inte in i 3D, det lade dem på efteråt vilket är helt meningslöst eftersom den inte filmats för att anpassas åt 3D. Jag pröjsar hellre 50:- mindre för 2D, tack!
Angående stop-motion, vilket jag oftast älskar (speciellt Wallace & Gromit) så tror jag i Burton's fall att mycket kommer att finslipas med datoranimation. Om munnarna ska röras till exempel, ögon blinkas osv. Sen kommer förmodligen mycket actionsekvenser (om det nu är det i just den här story) att datoranimeras. Men kanske inte, jag är iallafall väldigt kritisk - som förmodligen märksTongue

Och Christopher Lee får ALLTID vara med. Mycket bra skådis som sällan sviker och en mycket bra röst. De får gärna plocka med John Hurt också (hört honom som the Horned King i engelska versionen av "Taran..."?), mycket bra skådis och väldigt cool röst. Jag ser hellre att dem använder sig av folk som kan använda sina röster och som har väldigt trevliga röster att lyssna på, istället för att plocka skådisar populära i Hollywood (som i alla Dreamworks värdelösa datoranimerade filmer till exempel).

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 22:05
Avnågon anledning så tycker jag inte den här historien låter som något riktigt bra, det är nog inget jag kommer vänta som en tok på, jag kommer nog se den, men av det jag läst här så har jag inte så stora förväntningar. 
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:32
Inga problem Emmylee Vad vore ett diskutionsforum om alla tyckte likadant hela tiden? ^-^

Beetlejuice har jag faktiskt aldrig sett men det som gör mej sugen på Frankenweenie är att jag är så förtjust i Corpse bride och hoppas på att burtons ska göra nått liknande

jag har aldrig varit något större fan av tex Nigtmare before cristmas (ok gillar stilen på karaktärerna men inte mycket mer)

så du tror inte på 3D till stop-motion? varför inte? jag är nyfiken på om man kunde få in ett större djup i bilden med den tekniken och kanske förtydliga lite mer att det är dockor de filmar och inte något som är animerat

undrar hur lönsamt det är egentligen att göra en sån film i dagens samhälle? jag menar det är ju ett otroligt tidskrävande jobb att ta kort-flytta-ta kort-flytta hela tiden fast nu när jag tänker lite på det så kanske det inte är så stor skildnad från hur disney tecknade många av sina filmer med teckningar som skiljer sej lite från varandra hela tiden

och apropå röstskådisar så hoppas jag att han lyckas klämma in Cristopher Lee nånstans igen för jag gillar verkligen hans röst

(jag vet här kommer också återanvändande av skådis in igen men han är ju inte med i alla filmer iallafall :P )
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 19:53
Intressant karaktär den där Frankenweenie, visst. Men personligen så förväntar jag mig inget som är bra av Tim Burton (hans bästa är Beetlejuice - resten har han varit enormt slarvig med). Får helt enkelt se hur det blir - hoppas dem kör på med stop-motion. 3D:n kan dem slopa direkt. Och jag hoppas vi slipper Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Och han får gärna lägga ner mer av sin frånvarande passion och hjärta i det här.
Förlåt om jag ältar om och om igen med mitt misstycke för Burton, men - you brought it up!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 16:30


Nån mer än jag som längtar efter Tim burtons kommande stopmotion Film?

troligtvis så komer den väll med 3D efekter och det är jag väldigt nyfiken på hur det kan bli

Jag såg den gammla svartvita filmen för ett tag sedan och iden med att ha en hund som en slags frankenstein tycker jag var jätte härlig (DEN SVARTVITA fRANKENWEENIE ÄR CHARMIG MEN RÄTT SEG I ÖVRIGT) råkade trycka på caps lock... orkar inte ändra :P
men jag gillar storyn och hoppas den blir bra ^-^
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media