Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstDisney Princessornas TV-serie

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Tråd: Disney Princessornas TV-serie
    Postad: 08-maj-2010 vid 11:54
Jag önskar att de kunde ha gjort en tv-serie med wendy (lena) , eilonwy, belle, jasmine, pocahontas, esmeralda, megera, mulan, jane, snövit, askungen, alice, aurora (törnrosa) , duchess och ariel som barn, precis som de gjorde med djungelboken.










Vet någon om det är på gång.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 13:34
Det önskar jag verkligen inte. Håll allt bevarat, och skapa nytt istället. Herregud.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 14:01
Jag hoppas verkligen att Disney inte har sjunkit så pass lågt så att de funderar på en sådan idé, det skulle endast bli hemskt dåligt.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 14:01
Men Emmylee och Jeppe, varför säga så.

Ändrad av Eliaspbo - 08-maj-2010 vid 14:02
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 14:10
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Men Emmylee och Jeppe, varför säga så.

 

De skriver så just för att det är deras åsikter. Jag kan faktiskt hålla med dem. Det räcker med att dessa figurer som nämdes, medverkar i "Hos Musse".  Tycker det räcker med att "Den lilla sjöjungfrun" och "Aladdin" fick en egen tv-serie.

 

Jag skulle bli ganska så besviken om Disney gjorde en tv-serie av "Ringaren i Notre Dame", för första filmen skulle kännas konstig. Nej, jag tycker inte de ska bli små. Det blir trist tror jag.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 16:08
Detta är ingenting jag vill se heller. Alla dessa Disney "Prinsessor" är så pass olika i personlighet att det skulle vara omöjligt att ha dem alla i samma produktion utan att det blir krystat. Dessutom så behöver man ju då också ta samtliga karaktärer ur sin kontext från filmerna så det skulle förstöra mer än vad det skulle underhålla. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:16
Ni har sårat mina känslor .
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:20
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Ni har sårat mina känslor .

Om allt som krävs för att såra dina känslor är att man inte håller med om vad du tycker så ska du kanske inte vara på ett diskussionsforum som detta.  Skärp dig!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:29
Det har jag redan gjort, lugna dig, var inte så arg, säg något värdefullt så skärper jag mig mer.

Ändrad av Eliaspbo - 08-maj-2010 vid 18:36
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:50
Du får självklart tycka som du vill, men jag håller med de andra och skulle inte vilja se nån tv-serie med Disneyprinsessorna. Jag gillar inte när man försöker dra ut mesta möjliga av en redan befintlig film utan Disney borde koncentrera sig på att hitta på nya grejer istället.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 20:21
Jag tycker det bör vara helt självklart (speciellt av ett Disney-fan!!!) att inte ens tanken ska komma upp. Karaktärer som Musse, Kalle och Långben är ju återkommande i olika form och kommer på så sätt fortsätta, så Musse får gärna för mig ges en egen film, serie eller vad det nu kan vara. Men karaktärer som Ariel, Belle, Aurora och även alla andra FILM-karaktärer, har sin speciella plats i filmernas universum och får aldrig tas därifrån! Uppföljare har lyckats några gånger, som t.ex Bernard & Bianca i Australien, just för att karaktärerna har samma - om inte till och med större - djup och för att filmskaparna visste vad de höll på med. Men det är ett sällsynt undantag (tycker dess. utom att tvåan är mycket bättre än ettan)

Som sagt. Det här tycker jag är helt befängt att ens diskutera - det är väl helt j*vla kristallklart att filmerna och dess karaktärer ska bevaras på bästa möjliga sätt. Eller hur, Elias?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 21:10
Håller fullständigt med om att Bernard och Bianca i Australien är bättre än ettan, även om disney är mitt personliga intresse.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 21:42
Snälla, Elias. Försök att förklara så man förstår.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 21:42
Jag håller fullständigt med Emmylee. Musse, Kalle och Långben får vara var som helst för de är de redan ("De tre musketörerna" är faktiskt rätt så rolig). Men personerna från långfilmerna kan högst tillägnas en uppföljare eller en egen serie. Aladdin och Den lilla Sjöjungfrun är ju två serier som faktiskt var helt ok. Uppföljare har ju klarat sig också. Jag har inte sett Bernard och Bianca i Australien, så den vet jag inget om. Men Lejonkungen två tycker jag är grymt lyckad för att vara en uppföljare, så även Bambi 2. Men helst ska långfilmskaraktärerna vara i originalfilmen, det är ändå där de passar bäst.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 15:57
Precis, man bör ha klart för sig att man inte får förstöra orginalen. Det är som att gå in i ett fotoalbum och rita mustascher på allas ansikten. Eller djävulshorn, rättare sagt.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 21:50
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag önskar att de kunde ha gjort en tv-serie med wendy (lena) , eilonwy, belle, jasmine, pocahontas, esmeralda, megera, mulan, jane, snövit, askungen, alice, aurora (törnrosa) , duchess och ariel som barn, precis som de gjorde med djungelboken.










Vet någon om det är på gång.

har svårt att se det framför mej.... ariel kan man ju se som barn i den senaste lilla sjöjungfrun filmen och vem vet kanske kommer man få se de andra som barn i framtiden också

jag hade gärna sett jasmine som barn nån gång... få veta vad som hände med hennes mamma och hur hon utvecklades till den karaktär hon är i filmen

alice är väll ändå ett barn? och vad tusan gjorde wendy och lena i lndet ingenstans (bara barn får resa dit) om de inte var just barn?

det är bara min personliga åsikt och med tanke på vilken kassako disneyprinsessorna ändå är så är det ju inte omöjligt att disney faktiskt gör en tv serie i det temat ( AAAAARGHHH!!!! hoppas nått sånt dröjer o.O)

"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 00:58
Disney är försiktiga med sånt för vet ni vad - det finns vissa på företaget som faktiskt bryr sig om orginalens betydelse! Kanske kommer som en överraskning för er, ni verkar ju inte vara på samma plan. Vem tittar ens frivilligt på "Den Lilla Sjöjungfrun 3", ärligt talat?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 10:36
Jag försöker ge alla filmer en chans, jag gav G-force en chans, jag tyckte den hade sina roliga stunder, men jag gillade inte storyn så värst.

 

Sedan gör jag så att jag ser frivilligt på de flesta filmer jag ser, jag blir aldrig tvingad att se en film. jag ger uppföljare en chans trots att det är uppföljare, för trots allt så har lyckade uppföljare gjorts, jag har inte sett Den lilla Sjöjungfrun 3, men jag skulle säkert se den om jag fick chansen, sedan avgör jag efteråt om den skämmer ut originalet eller inte.

Jag tycker absolut att man bör respektera originalen när man gör en uppföljare, men trots allt så är det ju tyvärr pengar som gäller och pengar drar de in på att göra filmer, så uppföljare får produceras, men det ska vara med en respekt till originalen (T.ex. Lejonkungen 2, Bambi 2) Bra animation för en uppföljare, en story som fungerar, karaktärerna är de samma och de skämmer inte ut originalet.

Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 23:50
Jag måste erkänna att jag nästan kastade mig över Den lilla sjöjungfrun 3. Den verkade så söt och mysig, och det tyckte jag att de lyckades med. Sen är filmen egentligen inte särskilt bra. Man får ju ta det för vad det är, och den lilla sjöjungfrun 3 är en uppföljare - en mycket bättre sådan än tvåan enligt mig.

Men tillbaka till tråden. Personligen hade jag inte velat se den här tv-serien, men jag var inte särskilt intresserad av versionen av Djungelboken heller. Däremot tror jag att prinsessorna skapar problem då de lever i helt olika sammanhang och tider, det blir nog svårt att föra dem samman. I Djungelboken hade de ju fördelen av att alla tillhörde samma historia. Men jag gillar idén av att göra filmer med hjältinnorna som barn LOL Men det är bara för att jag tror att de hade kunnat göra det förbaskat gulligt - och jag har en förkärlek för gullighet, även om kvalitet och intressant handling måste stryka med.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2010 vid 17:49
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Vem tittar ens frivilligt på "Den Lilla Sjöjungfrun 3", ärligt talat?


Jag gör!  Även om filmen inte är den bästa är ju fortfarande karaktärerna de jag tycker om. Fast det är väl undantaget då, det är inte många uppföljare jag tycker om. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 17:10
lena är 12 år, eilonwy är 13 år, belle är 19 år, jasmine är 18 år, pocahontas 19 år, esmeralda är 18 år, megera är 17 år, mulan är 18 år, jane 15 år, snövit är 18 år, askungen är 19 år, törnrosa är 17 år, ariel är 16 år, alice är 12 år och duchess är 20 år.















Men i denna tv-serie skulle lena vara 4 år, eilonwy 5 år, belle 10 år, jasmine 9 år, pocahontas 10 år, esmeralda 9 år, megera 8 år, mulan 9 år, jane 7 år, snövit 9 år, askungen 10 år, törnrosa 8 år, ariel 8 år, alice 4 år och duchess 10 år

Ändrad av Eliaspbo - 15-maj-2010 vid 17:16
Till toppen
Leffe91X View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-april-2010
Status: Offline
Poäng: 21
Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 17:39
Låter som det blivit en framgångsrik serie.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 18:05
där hängde jag inte riktigt med, förklara så jag förstår.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 18:06
Sen att de flesta av dem inte levde under samma tidsepok eller att de kommer från olika länder och det faktum att en av dem är en katt är inget problem som du ser Elias?

Jag tycker denna idé är helt absurd och skulle aldrig fungera på ett tillfredsställande sätt.


Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

där hängde jag inte riktigt med, förklara så jag förstår.


Det kallas sarkasm Eliaspbo.


Ändrad av Adrina - 15-maj-2010 vid 18:10
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blomman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2010
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 17:30
jag förstår inte hur ni kan vara imot en sådan idé och välkomna de nya så kallade disney filmerna mer än att ta samtliga tidigare disney figurer och göra något nytt av det , enligt mig är även det ett sätt att bevara disneys figurer så jag tycker det är underbart med hos Musse därför det är kul att se alla figurer på samma tv duk samtidigt, Förvisso håller jag med om att disneys klassicer ska hållas varmt ,inga filmer kommer någonsin bli så bra som när Walt Disney själv gjorde dem , men detta innebär inte att vi ska leva i det förflutna eller hur ? för att citera två klassika disney figurer :som Pumbaa skulle ha sagt "lämna det bakom flutna förre dig"  ( Timon -"lämna det förflutna bakom dig" )  men nu kan tyvärr inte denna härliga man skriva sina egna manus längre , så jag tycke att Walters figurer,på nytt är mer ny skapande än att ta in figurer som inte passar in alls som de flesta nya filmer faktiskt är , så som filmen :upp med en gubbe och en pojke, vist roliga scener men det är inte disney figurer anser jag , jag menar dessa jätte nya figurer är ju inget Walt Disney själv skapat som jag tidigare sagt och då kan man knappast kalla dem riktig disney nu förtiden heller .

jag glömde då att säga att de disney figurer vi känner till är som bort blåsta snart , det är inte många barn i dag som vet vilka det är (eller ens har intresse av att se dem på filmer , så att även där är det en tanke i att bevara Walt  Disneys figurer för de nya generationerna .Tro mig jag har kollat , jobbade på dagis där var barn som knappt visste vem Simba var förrens jag började visa bilder och så )


AdminEdit: Inlägg ihopslagna



Ändrad av Adrina - 22-maj-2010 vid 12:23
Disney i mitt hjärta
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 17:43

Oh, gud, vad chockad jag blev när jag läste det :S men nu när jag tänker efter ser väl alla på Barbiefilmer och annat modernare istället. Men de har väl inte växt upp med dem på samma sätt som jag vet att de flesta här på forumet gjort. Tiana och Rapunzel kanske blir populära bland småbarnen :P

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Blomman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2010
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 18:02
Eilonwy - Nej det är det jag menar att de har ju inte växt upp med det ,och det är väldigt synd att det är så numera , alla disney klassiker har ett budskap och det ger väldigt mycket och de har skapat så bra musik. Jag har själv växt upp med disney och kommer ha det barnasinnet inom mig intill döden jag skäms inte för att jag fortfarande uppskatar att se på en bra disney film. eller lyssna på låtarna då och då,och vore kul om det kan bevars i framtiden med. 
Disney i mitt hjärta
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 20:51
Har ni sett filmen Förtrollande Äventyr ? Det är nya berättelser med Törnrosa och Jasmin.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 21:11
Känner ni till det här:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51CKHTCPHWL._SL500_AA240_.jpg
Till toppen
Blomman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2010
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 23:18
Disney_girl - Tjo låter intressant jag får ta och kolla upp det =)
Disney i mitt hjärta
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media