Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Köpa filmer på Discshop

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Köpa filmer på Discshop
    Postad: 21-juli-2010 vid 20:30
Jag tänkte prova att beställa DVD-filmer därifrån.
Jag undrar om man när man får hem filmerna, är de inplastade då?
Och vissa filmer brukar ha ett sådant fint pappersomslag, får man ett sånt på filmen även om man köper från internet?
Det är lite viktigt för mig att veta därför undrar jag.

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2010 vid 20:35
Jag har bara bra erfarenheter därifrån Smile Filmerna kommer oftast alltid hem 1-2 dagar efter att man har lagt beställningen (om man har gjort den innan kl. 16.00 dagen före dvs.)

De är också alltid inplastade. Men angående kartongfodralet (slipcaset), det är en stor grej för mig också, och jag har t.om. kontaktat deras kundtjänst angående detta och deras svar var att om filmen har släppts med ett slipcase så skickas filmen med det. De plockar aldrig bort sådant för att minska fraktkostnaderna. MEN viktigt att veta är att det oftast bara är första utgåvan av filmerna som kommer med slipcase, när det kommer nya utgåvor produceras de oftast utan. Så man får försöka hålla koll på hur länge filmen har funnits ute etc.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2010 vid 21:31
Tack för svaret! Jag ringer alltså till kundtjänst och frågar vilken utgåva som finns kvar.
På Discshop har de också godissorter från USA som man kan beställa samtidigt, rolig grej tycker jag.
Till toppen
jojogo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2010
var: köping
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera jojogo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 14:50
Ginza ger de väldigt bra information om vad det är man får för pengarna när det gäller filmer och musik, men sen kan det ju hända att de inte alltid är tillräckligt bra uppdaterade i vad som är nytt på just denna rätt snäva marknad, så utbudet är kanske inte jämnt vad man skulle kunna önska.

om ONOFF verkar för tillfället ha de billigaste priserna, trots att de inte är en nätbutik. Kanske för att man "slipper" frakten, vilken man får justera priset för lite.

Det finns dock ingen site jag riktigt gillar, än mindre älskar

Ändrad av jojogo - 11-augusti-2010 vid 10:26
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2010 vid 12:59
Tycker ofta Discshop tar väldigt god tid på sig att skicka grejorna. Men det kanske bara är jag som har otur?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2010 vid 13:41
Jag har sällan haft problem med Discshop. Dagen efter om man beställer för 16:00 vardagen innan är väl rätt snabbt och för mig är det en sak de klarat av de flesta gånger. Och då har jag ändå beställt  filmer ett otal gånger från Discshop sen 2003.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2010 vid 17:35
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag har sällan haft problem med Discshop. Dagen efter om man beställer för 16:00 vardagen innan är väl rätt snabbt och för mig är det en sak de klarat av de flesta gånger. Och då har jag ändå beställt  filmer ett otal gånger från Discshop sen 2003.


Håller med fullständigt. Discshop är alltid på topp!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2010 vid 22:27
Deras sortiment är ganska tunt också. Åtminstonde när det kommer till filmer som jag är ute efter. Nej, kan inte säga att jag gillar discshop.
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 08:45
Jag har testat alla tre stora nätbutiker. Alltså Ginza, CDON och Discshop.
1. Discshop har alltid levererat till nästa dag om jag beställt före 16.00. Undantag i maj när de införde nåt slags klimatbrev, då tog det 3 dagar. Det fungerade inte för Norrland och Gotland. De återgick där till vanlig leverans. Fungerat perfekt. Inget fel på sortimentet - de har det som filmbolagen har tillgängligt.
2. CDON har också fungerat bra. Däremot inte lika snabba som Discshop. De har också dessa sk. klimatbrev, och tänker INTE ändra detta för Norrland och Gotland. Så vi är diskriminerade hos dem. 
3. Ginza. Fungerar bra, dock lite långsamma med leverans och oftast dyrast, men man kan fynda där. Hemsidan seg. Men ofta först med nyheterna, dock utan bilder som de är sista att sätta upp.

Slutsats. Det fungerar bra på dessa tre. Jag har dessutom min samling på Discshops hemsida, en trevlig grej.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 14:18
Det enda som jag stör mig på är om en film inte finns eller har utgått - men det är som Lars-Erik sa, filmbolagets fel, och inte Discshop.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 15:53
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Deras sortiment är ganska tunt också. Åtminstonde när det kommer till filmer som jag är ute efter. Nej, kan inte säga att jag gillar discshop.

Det där förstod jag inte alls. Vad är det för speciella filmer som du är ute efter?

Jag har svårt att tänka mig någon annan svensk DVD-butik som skulle ha större sortiment - eller fler filmer på lager. Om en film finns utgiven i Sverige ska den i princip alltid gå att beställa hos Discshop förutsatt att den inte har utgått hos filmbolaget. Någon enstaka gång kan väl en utgiven titel ha blivit överhoppad av misstag. Det händer inte ofta, men sådant brukar de åtgärda om man påpekar det.


Ändrad av Anders M Olsson - 27-augusti-2010 vid 15:54
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2015 vid 17:18
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Deras sortiment är ganska tunt också. Åtminstonde när det kommer till filmer som jag är ute efter. Nej, kan inte säga att jag gillar discshop.

Det där förstod jag inte alls. Vad är det för speciella filmer som du är ute efter?

Jag har svårt att tänka mig någon annan svensk DVD-butik som skulle ha större sortiment - eller fler filmer på lager. Om en film finns utgiven i Sverige ska den i princip alltid gå att beställa hos Discshop förutsatt att den inte har utgått hos filmbolaget. Någon enstaka gång kan väl en utgiven titel ha blivit överhoppad av misstag. Det händer inte ofta, men sådant brukar de åtgärda om man påpekar det.


Haha! Ja, det är "speciella" filmer. Kan inte riktigt gå in på det här. Discshop har blivit bättre med åren får jag erkänna.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media