Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Winnie the Pooh-spel

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Winnie the Pooh-spel
    Postad: 27-maj-2022 vid 19:30
Piglets big game till Nintendo var ett underbart äventyr
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2021 vid 23:22
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Vore det inte underbart om det gjordes ett riktigt mörkt Pooh-spel? Typ en blandning av "Alice in Wonderland" (2010) och "Epic Mickey".


Fem år senare och den här idén känns till och med mer lovande idag.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 11:17
Sjukt att inte ett enda Pooh-lir har innehållit Lumpy! Inte ens "Kingdom Hearts" kunde släppa in heffaklumpen i stugvärmen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2016 vid 17:38
Vore det inte underbart om det gjordes ett riktigt mörkt Pooh-spel? Typ en blandning av "Alice in Wonderland" (2010) och "Epic Mickey".
Till toppen
Tigger View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Tigger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2015 vid 17:27
För några veckor sedan spelade jag för första gången igenom Piglet's BIG Game till Gameboy Advance.

Jag fullkomligen avgudar PS2-versionen av spelet men blev knappast lika begeistrad av den bärbara efterapningen.
Det är absolut inte ett dåligt spel i sig, men ställt bredvid sin storebror är det bara en torftigare skugga av det grymt underskattade huvudliret.

Ungefär exakt samma sak kan man iofs säga om uppföljaren Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure. Smått underbart på PS2 och en småtrevlig bagatell på GBA.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 18:32
Den något obskyra PC-versionen av Piglet's BIG Game... 

Har spelat igenom den två gånger och senast i anknytning till Puhs Film om Heffaklumpens tio-tioårsjubileum. 

Här finns en playthrough av spelet som hade enorm potential att bli ett riktigt coolt point & click adventure, men mest blev en axelryckning till bagatell. 

https://www.youtube.com/watch?v=Fwfocv1nGXA
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2012 vid 17:02
För fem veckor sedan på självaste Heffaloween så började jag spela ett Pooh-lir som jag köpt beggat från Tradera i September.
Spelet var "Party time with Winnie the Pooh" till Playstation och är ett slags simpelt "party-spel".
Utan tvivel det sämsta av Pooh-spelen jag hittills spelat.
Det består egentligen bara av fem stycken (ofta helt vansinniga) minispel i olika miljöer.
Dessa minispel skulle jag inte klanka ner på om de fanns som bonus-spel till det "riktiga" spelet men att hela spelet består av dessa är... inte bra. De är riktigt, riktigt konstiga. Jag ska gå in i detalj på var och ett av de senare.


Spelets bästa aspekt är helt klart filmsekvenserna som faktiskt innehåller en mer intressant story än man är van vid när det kommer
till dadda-spel som det här, synd bara att allt i slutet visar sig vara Puhs dröm... Suck.

 

 

 



Ändrad av LeChuck. - 23-november-2012 vid 17:03
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2012 vid 18:10
När jag kom hem från jobbet idag så plöjde jag igenom banorna en sista gång och samlade ihop den sista bunten kort så nu är "Tigger's Honey Hunt" klarat till 100%. Kan dock säga att det var SVINSVÅRT att klara vissa av banorna på en bestämd tid. Hur någon unge som tillhör spelets tilltänkta målgrupp skulle kunna göra det när det tog mellan 20-50 försök för en 24-åring att göra det går bortom allt vad sunt förnuft heter.

+ Mysig grafik
+ Mysiga miljöer
+ Hyfsat plattformshoppande
 
- För kort
- Lam "story"
- Stundtals svårkontrollerat
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2012 vid 20:10
Hmmm, irriterande. När jag slutade spela igår så hade jag tydligen bara ett uschligt mini-spel kvar sedan var jag "klar" med spelet. "Klar" därför att det finns en massa meningslöst backtrackande att göra som att med hjälp av de specialfärdigheter man låst upp under spelets gång samla in alla 100 håningsburkar på varje bana och samla kort föreställande vännerna i Sjumilaskogen. Fattar mig inte riktigt på upplägget i det här spelet. Vilken unge kommer att sitta och spela om varje bana 50 gånger för att låsa upp bilder i ett fotoalbum i menyn?
 
Det här spelet blir nog att jag spelar lite pö om pö framöver när jag har tråkigt och nöter igenom banorna tills allt är upplåst. Som sagt, irriterande. Slutet var för övrigt hastigt och nonsensartat.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2012 vid 00:55
Ookej, över två år utan ett enda napp. Jag köpte "Tigger's Honey Hunt" till N64 i januari i år och började spela det igår på eftermiddagen. Riktigt schysst och förvånansvärt utmanande för ett daddaspel. Det är ett sidscrollande plattformsspel i 3D med snygg, stilren grafik och väldigt mysiga miljöer. Det är inte lika bra som de två ovan nämnda efterföljarna men ligger inte långt efter.

Lite synd att karaktärerna saknar röster och bara talar genom text. Lite b-igt när det är ett spel från 2000 som jag starkt misstänker släpptes i samband med The Tigger Movie.
 
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 20:52
Det är tyvärr ett smalt ämne, men det finns några titlar där ute. Jag undrar om någon har några erfarenheter av allas vår favorit-hånings-tokige björn i spelform.

Känner någon till Piglet's Big Game och Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media