Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En julsaga, äntligen här

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: En julsaga, äntligen här
    Postad: 09-oktober-2010 vid 10:24
Äntligen har Robert Zemeckis "En julsaga" fått realisedatumet den 17/11.
Jag minns att jag såg denna film strax innan nyår förra året och det var verkligen en upplevelse. Zemeckis hade verkligen lyckas med att återskapa den perfekta julstämningen med denna klassiska julsaga. Precis som med "Polarexpressen" (2004) har Zemeckis skapat några av de mest utvecklade och underhållande julfilmer som någonsin gjorts.
Jag kan knappt vänta tills jag har denna i min samling.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 00:48
Uh... jag känner hur det bara börjar bubbla i min mage...

Zemeckis "En Julsaga" är bland de mest patetiska jag sett, alla kategorier, vad det gäller julfilmer. Den är helt förbluffande kylig.

Jag måste få fråga - om du tycker den här är en av de bästa julfilmerna du nånsin sett - hur ser din referensram ut? Den här är bland de VÄRSTA jag sett. Det är det sämsta Jim Carrey gjort och det är det sämsta Robert Zemeckis har gjort. Och det är dessutom en helt och hållet onödig (som alla remakes är) och en förnedrande återupprepning av den klassiska sagan.
Och motion-capture har aldrig sett bra ut. Antingen animerar ni fullt ut eller så spelar ni in Live-action! Zemeckis kan ta och släppa sina försök med att vilja betraktas som pionjären bakom trenden, för visserligen så har folk hakat på - men dessvärre så ser det alldeles förfärligt ut.

Affischerna till filmen såg annars jättehärliga ut (http://www.impawards.com/2009/christmas_carol.html), och dem skulle satsat på att få med mer av den känslan som finns där till filmen - med ett bättre manus, annan huvudroll och annat förhållningssätt till effekterna för att skapa den magiska julkänslan. Slutresultatet blev en dum film helt utan själ med en visuell funktion som är oinspirerande, platt och bara fungerar som en gimmick.

Ändrad av Emmylee - 10-oktober-2010 vid 00:49
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 11:53
Det är tråkigt att du känner så.

Jag har en förmåga att se filmer ur ett annat perspektiv som många andra inte ser. Det finns många filmer som folk avskyr som jag själv tycker är hur bra som helst.

Visst kan det finnas någon enstaka sak i filmen som kanske är lite överdrivet men jag gillar den för att den är annorlunda och jag har sett många julfilmer i mina dagar.
Ge exempel på julfilmer som du gillar så får vi se vad jag tror.
Det finns en del julfilmer som jag gillar och jag tycker helt enkelt om den här tolkningen. Jag hade nog tyckt att det varit mera uttjatat om de gjort en till tecknad eller otäcknad som man redan sett en del av. Men det finns några andra tolkningar av en julsaga som jag gillar men bara ett fåtal tolkningar ligger mig varmt om hjärtat.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2010 vid 18:11
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Det är tråkigt att du känner så.

Jag har en förmåga att se filmer ur ett annat perspektiv som många andra inte ser. Det finns många filmer som folk avskyr som jag själv tycker är hur bra som helst.

Snarare en förbannelse?

Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Ge exempel på julfilmer som du gillar så får vi se vad jag tror.


Mina favoriter (Engelska titlar):
It's A Wonderful Life (1946)
Home Alone (1990)
I'll Be Home For Christmas (1998)
Mickey's Christmas Carol (1983)
The Mupper Christmas Carol (1992)
Christmas Vacation (1989)
The Santa Clause (1994)
Eight Crazy Nights (2002) - som egentligen är mer om Chanukah.
A Charlie Brown Christmas (1965) - kortfilm.
Mickey's Once Upon a Christmas (1999)

Och så filmer som inte normalt klassas som julfilmer, men som jag kopplar mycket till julen:
Hook (1991)
Skönheten & Odjuret (1991)
Planes, Trains & Automobiles (1988) - lite av en stretch, med tanke på att det är en Thanksgiving-film. Men det är rätt nära julen!






Ändrad av Emmylee - 10-oktober-2010 vid 18:20
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 08:58
Räknas inte The Muppet Christmas Carol som remake?


Jag såg En julsaga på bio och tyckte den var bra. Lite långdragen och för snabbt slut, men annars helt okej. Jag gillade utseendet på filmen, speciellt vyerna över staden var helt underbara. Hade kunnat tänka mig att se filmen igen, men tror inte jag kommer att köpa den.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 10:22
Har varken sett filmen eller ägnat den någon tanke. Eftersom det verkar vara delade meningar här på forumet kanske man skulle se den och bilda sig en egen uppfattning :)
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 12:45
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Räknas inte The Muppet Christmas Carol som remake?


Jovisst.


Ändrad av Emmylee - 11-oktober-2010 vid 12:45
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2010 vid 13:51
Menar bara det. Fick inte riktigt ihop din åsikt om remakes är helt och hållet onödiga och att filmen är en förnedrande återupprepning av den klassiska sagan. Det skulle i mina ögon lika gärna passa in på Mupparnas julsaga, som du tycker är en av de bästa julfilmerna, men du kanske ser det som undantaget som bekräftar regeln.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 19:14

"Uh... jag känner hur det bara börjar bubbla i min mage..."

För mycket negativitet kan bland annat leda till sura uppstötningar.


"Zemeckis "En Julsaga" är bland de mest patetiska jag sett, alla kategorier, vad det gäller julfilmer."

Du kan inte ha sett mycket.

"Den är helt förbluffande kylig."

Tja, den utspelar ju sig i December i en tid då växthuseffekten ännu inte var uppfunnen. Skämt åsido. Den är jätte-varm och mysig. Som en stor kopp rykande choklad en vintereftermiddag.


"Jag måste få fråga - om du tycker den här är en av de bästa julfilmerna du nånsin sett - hur ser din referensram ut?"

Efter vad jag har läst, den kan inte vara mycket sämre än din.

"Den här är bland de VÄRSTA jag sett."

*Se punkt 2*

"Det är det sämsta Jim Carrey gjort"

Hmm. Ace Ventura 1 & 2...

"och det är det sämsta Robert Zemeckis har gjort."

Hmm. Cast Away. R.I.P Wilson!

"Och det är dessutom en helt och hållet onödig (som alla remakes är)"

Fel på mer än bara gramatiken i den här meningen. ALLA remakes är inte onödiga. The Thing, Dawn of the Dead och King Kong är alla exempel på förbättringar jämte sina orginal. Dessutom är inte A Christmas Carol en remake. Liksom Alice i Underlandet har förlagan filmatiserats otaliga gånger och liksom de flesta är det här en adaptation av boken.

"och en förnedrande återupprepning av den klassiska sagan."

På vilket sett är den förnedrande? Och på vilket sett är det en återupprepning? Är inte de flesta adaptioner av boken "återupprepningar" på berättelsen som för övrigt är helt tidlös och kommer att vara så i minst ytterliga 100 år framöver.


"Och motion-capture har aldrig sett bra ut."

Konstigt, den gjorde det i den här filmen i alla fall.

"Antingen animerar ni fullt ut eller så spelar ni in Live-action!"

Det är nog upp till den/de som gör filmen. Men jag är säker på att det kommer att bli en oskriven lag någon gång. 

"Zemeckis kan ta och släppa sina försök med att vilja betraktas som pionjären bakom trenden,"

Såvitt jag förstått så ÄR han pionjären bakom "trenden". Det är ingen som har försökt bevisa någonting annat.

"för visserligen så har folk hakat på - men dessvärre så ser det alldeles förfärligt ut."

Tydligen går det hem i vilket fall som.


"med ett bättre manus"

Okunnigheten lyser igenom (som vanligt). Manuset låg ganska pretty damn nära förlagan. Minus den rätt skruvade (och lite väl utdragna) jaktscenen så var det här nog en av de trognare versionerna jag har sett.

"annan huvudroll"

Carrey är jag inget jätte-fan av. Bäst är han i The Mask. Men jag måste säga att han imponerade i samtliga roller i En Julsaga.

"och annat förhållningssätt till effekterna för att skapa den magiska julkänslan."

Både jag och min bror tyckte att julkänslan satt som en smäck när vi såg den på bio.

Jag längtar till att få lägga den här filmen till min samling och till mina jultraditioner. Den ska från och med förra året ses varje jul livet ut.

Ändrad av Proximus - 19-oktober-2010 vid 20:42
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 20:44
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:


Massa text.


Raderade de rena personliga påhoppen i ditt inlägg, jag råder dig att tona ner dina inlägg i framtiden.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 20:51
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Borttagen text. /Prox

Uppenbarligen så skiljer sig ditt och mitt förhållningssätt gentemot Emmylees inlägg väldigt radikalt från varandra. Där du väljer att se "ett dumt inlägg fullt med meningslös kritik" väljer jag att se ett fullt legitimt uttryck av åsikter, där en person väljer att beskriva sin uppfattning av en film som hon ansåg misslyckades med att motsvara hennes förväntningar på vad en bra film är och bör vara, i enlighet med hennes eget och högst personliga tycke och smak. I det avseendet har Emmylee inte gjort något fel och hon är i sin fulla rätt att uttrycka sina åsikter, oavsett hur dessa må stå sig i förhållande till andra människors uppfattningar.

Sen att Emmylee har ett väldigt kraftfullt och dominant sätt att uttrycka sig på, ibland nästan på gränsen till att kunna upplevas som aggresivt, innebär inte att hennes åsikter för den sakens skull är menade att uppfattas som personangrepp eller som ett reducernade av andra människors avvikande åsikter. Ett uppsåt som jag däremot tycker mig skönja i ditt inlägg, när du fördömer hennes yttrande som dumt och hennes kritik som meningslös.

Slutligen vill jag bara påpeka att jag själv inte har sett filmen i fråga och att jag därför inte har några direkta åsikter i ämnet. Däremot har jag länge sett fram emot att få se den, men efter att ha läst de så brett skilda åsiktsyttringarna så har min entusiasm blivit aningen avtrubbad. I synnerhet då min smak beträffande julfilmer verkar sammanfalla väldigt väl med den lista som Emmylee tidigare presenterade. Men då jag är ett stort fan av både Jim  Carrey och Charles Dickens A Christmas Carol, så hoppas jag fortfarande att den skall få beröra mig lika starkt som den uppenbarligen har gjort med så många andra som sett den, och att min nyligen uppkommna oro skall vara obefogad.

Ändrad av Proximus - 19-oktober-2010 vid 23:13
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 23:07
Några av de har jag sett och de är bra.
Det finns några fler som är riktigt bra utöver dem också.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2010 vid 23:09
Allas åsikter är olika. Alla behöver inte gilla en film. Det som jag gillar med den här versionen är att den är annorlunda och jag gillar det. Jag gillar den klassiska sagan och jag tror inte att jag hittils har sett någon dålig tolkning av den här sagan, bara olika bra kan man säga. Dock så tror jag att jag tycker den här tolkningen är den bästa men jag är inte helt säker. Ska se den så snart jag har den och då bilda mig en riktig uppfattning.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 00:50
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Text


Nu var det väl tur att jag inte hann läsa de personliga påhoppen innan de raderades...
Jag tänker inte gå in i en djup diskussion med någon som dig, Randolph. Cadpig. 101dalmatiner. Vad du nu vill kalla dig. Men jag vill gärna se dig skriva dina "meningsfulla" åsikter istället för att plocka isär mitt inlägg och recensera meningar. Om dina åsikter i tråden handlar om mig och mina inlägg så ber jag dig sluta. De diskussionerna kan vi ta någon annanstans.

Du hade rätt om en grej, att alla remakes inte är onödiga. Jag överdrev och det finns naturligtvis undantag. Men jag snackar 85-90%. Minst. Om vi nu ska haka upp oss på mitt ordval, "onödig": The Thing" och "Mupparnas Julsaga" är väldigt bra filmer och det finns några fler bra remakes. Men de har inte direkt berikat filmvärlden med sin existens och på så vis kan dem klassas som onödiga, för mig iallafall.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 13:57
När jag såg trailern till denna film, blev jag inte alls glad. Dels ser den inte så värst vacker ut och dessutom gillar jag inte Jim Carrey något vidare (beror mest på att han är oftast väldigt fånig i sina filmer, som jag har slopat efter fem minuter.).

 

Storyn i sig är vacker, men jag gillar "Musse Piggs Julsaga" bättre, om jag ska vara ärlig när det gäller den här versionen. Filmen med Musse och gänget är vackert tecknad och bra röster spelar också stor roll (Vila i frid John Harrysson!Cry)

 

När jag får egen lägenhet, får jag väl ta och hyra den och se om den är bra, fast jag tvivlar som sagt var starkt. Fast en chans kan den få.

Har aldrig sett "Mupparnas Julsaga" . Är den bra?
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 19:01
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Storyn i sig är vacker, men jag gillar "Musse Piggs Julsaga" bättre, om jag ska vara ärlig när det gäller den här versionen. Filmen med Musse och gänget är vackert tecknad och bra röster spelar också stor roll (Vila i frid John Harrysson!Cry)



Älskar "Musse's Julsaga". Däremot så tycker jag mer om den tidigare dubbningen med Johannes Brost som Scrooge än den med John Harryson. All respekt åt Harryson, mycket älskvärd människa som har gjort suveräna röstjobb, men jag tycker Brost är så satans perfekt som Scrooge. Jag är såå glad att jag har VHS:en med originaldubben! Den ska ses om framåt julen!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 19:24
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Storyn i sig är vacker, men jag gillar "Musse Piggs Julsaga" bättre, om jag ska vara ärlig när det gäller den här versionen. Filmen med Musse och gänget är vackert tecknad och bra röster spelar också stor roll (Vila i frid John Harrysson!Cry)



Älskar "Musse's Julsaga". Däremot så tycker jag mer om den tidigare dubbningen med Johannes Brost som Scrooge än den med John Harryson. All respekt åt Harryson, mycket älskvärd människa som har gjort suveräna röstjobb, men jag tycker Brost är så satans perfekt som Scrooge. Jag är såå glad att jag har VHS:en med originaldubben! Den ska ses om framåt julen!

 

Nu var det så otroligt länge sen jag såg orginaldubben (Tror TV4 sände filmen ett par gånger, med orginaldubben) så jag har pinsamt nog glömt bort Brosts röst!Embarrassed (Du får gärna skratta, det bjuder jag på!Wink). Jag tror då Brost hade lite mörkare röst, än vad Harrysson hade, fast jag kan ha fel.

Jaja, huvudsaken är att vi kan tycka olika men ändå vara vänner!TongueWinkSmileSmileBig smile
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 19:26
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Storyn i sig är vacker, men jag gillar "Musse Piggs Julsaga" bättre, om jag ska vara ärlig när det gäller den här versionen. Filmen med Musse och gänget är vackert tecknad och bra röster spelar också stor roll (Vila i frid John Harrysson!Cry)



Älskar "Musse's Julsaga". Däremot så tycker jag mer om den tidigare dubbningen med Johannes Brost som Scrooge än den med John Harryson. All respekt åt Harryson, mycket älskvärd människa som har gjort suveräna röstjobb, men jag tycker Brost är så satans perfekt som Scrooge. Jag är såå glad att jag har VHS:en med originaldubben! Den ska ses om framåt julen!

Instämmer till 100%!

Jag älskar verkligen John Harryssons dubbningsinsatser, både som Ior i Nya äventyr med Nalle Puh, Sheriffen av Nottingham I Robin Hood och Joakim von Anka i Ducktales. Men just när det gäller Musse Piggs julsaga så föredrar jag den svenska originaldubbningen med Johannes Brost som Ebenezer Scrooge.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 21:37
John Harryson är den ende sanne Joakim von Anka för mig. Jag har sett Musse Piggs julsaga med Johannes Brost som Joakim en gång. Det var ett bra tag sen och jag kan inte minnas exakt hur han lät, men jag vill minnas att jag inte tyckte att han var lika bra som John Harryson. Däremot är den gamla dubbningen i övrigt mycket, mycket bättre än den nya.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2010 vid 17:22
Postad av stitch stitch skrev:

John Harryson är den ende sanne Joakim von Anka för mig. Jag har sett Musse Piggs julsaga med Johannes Brost som Joakim en gång. Det var ett bra tag sen och jag kan inte minnas exakt hur han lät, men jag vill minnas att jag inte tyckte att han var lika bra som John Harryson. Däremot är den gamla dubbningen i övrigt mycket, mycket bättre än den nya.


Nu var ju iofs Johannes Brost den förste att rösta Joakim. Och John Harryson passar perfekt som Joakim i Jakten På Den Försvunna Lampan och Knattarna-serien. Men just i Musse's Julsaga, så ogillar jag versionen med Harryson och föredrar den med Brost. Tycker Brost slår Harrysons insats med hästlängder. I den filmen.

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 11:22
Allt jag föredrar i den nya versionen är Joakims röst. I övrigt föredrar jag den gamla versionen. Men det var som sagt länge sen jag såg den så jag kan inte riktigt komma ihåg hur Joakim lät. Jag borde försöka få tag på den filmen (även om det inte är det lättaste). Det är synd att den inte går på TV oftare. Det var nämligen på TV jag såg den, men det var flera år sedan.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 12:03
Ja, den gick alltid på julaftonsmorgon förr. Men nu var det många år sen. Själv fick jag tag på ett ex av vhs:en på tradera, och det måste jag säga är ett av mina mest lyckade köp någonsin. Det är en investering som jag aldrig kommer att ångra.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 17:07
Jag känner att jag har missat nåt. Har aldrig sett Musses julsaga... Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 21:21
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag känner att jag har missat nåt. Har aldrig sett Musses julsaga... Embarrassed
Ja, då har du sannerligen missat något. Smile
Om du inte har något emot att se den på engelska, så ligger den uppe på youtube. Annars råder jag dig till att leta reda på vhs:en, om du nu inte tycker att det duger lika bra med den omdubbade versionen. I så fall kan du hitta den på dvd:n Musse Piggs magiska jul - julfest hos Musse.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 21:27
Roligt nog så ligger den även högt uppe på MagicMovies betygstopp. Nr. 4!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 09:32
Har verkligen sett fram emot den här filmen. Såg den aldrig på bio, men den verkar riktigt bra. Jag ska köpa DVD:n och hoppas att den lever upp till mina förväntningar :)
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media