Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilka blu-ray har pappfodral?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vilka blu-ray har pappfodral?
    Postad: 25-april-2011 vid 17:27
Hej!

Ny medlem här på Magic Movies och har en fråga direkt:
Vilka blu-ray-utgåvor av klassikerna har pappfodral, ska det finnas till alla?

Jag har samtliga hittills släppta klassiker och saknar pappfordral till Lilla Kycklingen, Vilddjuren, Familjen Robinson och Bolt.

1. Snövit *
2. Pinocchio *
3. Fantasia *
4. Dumbo *
5. Bambi *
13. Alice i underlandet *
16. Törnrosa *
30. Skönheten & odjuret *
45. Lilla Kycklingen
46. Vilddjuren
47. Familjen Robinson
48. Bolt
49. Prinsessan och grodan *
50. Trassel *

* har pappfodral


Ändrad av rooney - 18-augusti-2011 vid 14:38
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2011 vid 20:57
Jag vet att Pinocchio har haft pappfodral, men jag tror inte att Lilla kycklingen, Vilddjuren, Familjen Robinson och Bolt någonsin har haft det på Blu-ray.

Om det ska finnas är en helt annan fråga. Disney slopar ofta pappfodralen när en film har funnits ute ett tag.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2011 vid 22:48
Ok, så man kan kanske räkna med att första leveransen av varje film (förutom några av de senare då) har pappfodral, men sedan inte?

Nåväl, om någon har ett pappfodral till Pinocchio blu-ray som de känner att de inte har behov av så är jag intresserad av att köpa det! Skicka ett PM i så fall...
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2011 vid 21:51
45. Lilla Kycklingen
46. Vilddjuren
47. Familjen Robinson
48. Bolt

Dessa saknar, alla andra har (eller hade) pappfodral. Min Pinocchio har pappfodral.

Jag brukar slänga de flesta pappfodral då de känns tämligen meningslösa, men på disneyfilmerna sparar jag dem då de ofta är väldigt snygga och påkostade. Det ökar förmodligen andrahandsvärdet på dem också den dag man kanske säljer dem...
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2011 vid 10:54
Har fått fatt i ett pappfodral till Pinocchio :)

Ändrad av rooney - 18-augusti-2011 vid 14:40
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2012 vid 17:47
@rooney Hur fick du tag i det? :) Är själv ute efter en Pinocchio-utgåva med fodral.

Ändrad av MiniWalt_Disney - 19-september-2012 vid 17:48
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2012 vid 04:46
Någon som köpt någon av dessa på blu-ray och kan säga om de har pappfodral eller inte?

Askungen 2 & 3
Pixar Short Films 2
Kalle Ankas Julfavoriter

Smile
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2012 vid 05:56
Postad av Blunder Blunder skrev:

Någon som köpt någon av dessa på blu-ray och kan säga om de har pappfodral eller inte?

Askungen 2 & 3
Pixar Short Films 2
Kalle Ankas Julfavoriter

Smile

Kalle Ankas julfavoriter har pappfodral men inte de andra två.

Ändrad av Anders M Olsson - 29-november-2012 vid 05:57
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2012 vid 22:46
Oväntat att Kalle Anka har det måste jag säga! Tongue Vad kul. Också oväntat att Pixar INTE har det då den första short films samlingen hade det, hmm? Konstigt. 
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2012 vid 23:59
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

@rooney Hur fick du tag i det? :) Är själv ute efter en Pinocchio-utgåva med fodral.

Jag köpte det av en forumanvändare som inte var lika intresserad av papp som jag för 100kr :)
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2013 vid 13:52
Verkar som om Peter Pan inte har något pappfodral heller. Någon som vet säkert?
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2013 vid 00:22
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Verkar som om Peter Pan inte har något pappfodral heller. Någon som vet säkert?

Japp, Peter Pan släpptes inte med pappfodral =( Och det verkar tyvärr (enligt några på andra forum) bli en trend i Europa att släppa klassikerna utan pappfodral, så jag misstänker att många kommande filmer inte kommer ha det (t.ex. Pocahontas). Tror däremot alla Diamond-utgåvorna kommer ha det. 

Detta är enligt mig ett STORT minus. Jag brukade alltid rusa ut på releasedagen för att köpa blu-ray-filmerna för att leta upp ett snyggt pappfodral och säkra mig om att jag får en av dem, men nu har jag ingen brådska att köpa filmerna första dagen längre. Nu kan man lika gärna vänta tills de blir lite billigare... Det kändes "exklusivt" och snyggare att ha dem med ett yttre fodral. Förstår inte varför Disney skulle sluta med det... Rent ekonomiskt kan det inte handla om så mycket pengar om bara första leveransen av filmerna får pappfodral? Med tanke på priset de tar för dem...
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2013 vid 15:51
Jag håller fullständigt med. Jag satsade på att byta ut min dvd-samling mot blu-ray, självklart för filmen i sig men även för att ha alla med pappfodral. Idiotiskt när dom ska bryta såna här saker mitt i. Vart kan man vända sig om man vill klaga? :)
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2013 vid 12:33
Kanske är Linda M. Andersson rätt person att kontakta och visa sitt missnöje med detta: linda.m.andersson.-ND@disney.com

Hon är PR manager för The Walt Disney Company Nordic, och borde i alla fall kunna hänvisa oss rätt..,

Mitt samlarintresse tvärdog i och med detta. Gillar ju filmerna, men det blev helt plötsligt inte lika viktigt att äga dem eller att visa upp dem i filmhyllan. Dags att lägga pengarna på något annat tror jag minsann.


Ändrad av rooney - 13-januari-2013 vid 12:36
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2013 vid 21:00
Postad av rooney rooney skrev:

Kanske är Linda M. Andersson rätt person att kontakta och visa sitt missnöje med detta: linda.m.andersson.-ND@disney.com

Hon är PR manager för The Walt Disney Company Nordic, och borde i alla fall kunna hänvisa oss rätt..,

Mitt samlarintresse tvärdog i och med detta. Gillar ju filmerna, men det blev helt plötsligt inte lika viktigt att äga dem eller att visa upp dem i filmhyllan. Dags att lägga pengarna på något annat tror jag minsann.

Känner lite som du. Men jag ska faktiskt maila henne och se vad den egentliga anledningen är. Tack!
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2013 vid 21:12
Jag tog kanske i att samlarintresset tvärdog, men det ser inte helt bra ut i hyllan nu... (ja, jag köpte så klart filmen)..

Och varför i hela friden har de bytt plats på numreringen och den lilla bilden??




Ändrad av rooney - 14-januari-2013 vid 21:14
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2013 vid 09:58
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2013 vid 17:53
Man ser inte bilderna rooney. Men det är lite irriterande att Peter Pan inte har numreringen och bilden på samma ställe som de andra. Tror nog att Pocahontas också kommer vara så här.

Ändrad av Agrabah - 15-januari-2013 vid 17:53
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
HectorLiza View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2013
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera HectorLiza Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2013 vid 17:07
Ser att ni har diskuterat detta med pappfodral. Har själv samma problem. Köpte min första Disneydvd med pappfodral för att jag, precis som ni, tycker det är finast! Ångrar lite nu i efterhand att jag inte började köpa blueray och känner inte att jag kan byta nu efter ett antal filmer för det kommer ju inte se bra ut i hyllan! (löjligt egentligen...men har ändå hunnit köpa på mig 6 st) 
Vill gärna ha Lejonkungen i pappfodral men då finns det bara i blueray vad jag har sett :/ Har n i fått något svar på mejlet om papputgåvorna? :) 
Vad tycker ni, bör jag helt enkelt gå över till blueray eller ge upp detta med pappfodral? Det är ju så himla mycket snyggare Cry Någon som sett Lejonkungen i papp på vanlig dvd?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2013 vid 11:29
Jag har sett Lejonkungen Diamond edition DVD utgåvan med pappfodral. De kanske bara inte har det i din butik men den finns med pappfodral, försök att leta i andra butiker eller på hemsidor om de säljer den med pappfodral.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2013 vid 15:04
Oavsett om du väljer att gå över till Blu-ray kommer du inte kunna få alla med pappfodral, då både Pocahontas och Peter Pan säljs utan :/

Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2013 vid 23:44
"Pappfodral på filmer är som att sätta hjul på en tomat; tidskrävande och helt onödigt"

- Dr. Samuel Johnson.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2013 vid 20:20
Postad av Patch Patch skrev:

"Pappfodral på filmer är som att sätta hjul på en tomat; tidskrävande och helt onödigt"

- Dr. Samuel Johnson.

Jag kan hålla med, då fodralet inte har någon direkt funktion (förutom att det är snyggt). Men då tycker jag de får bestämma det innan att antingen kör vi med pappfodral, eller så skippar vi det helt och hållet.
Själv har jag tagit av alla fodralen nu för att jag inte tycker det är snyggt när enstaka filmer är utan. 
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2013 vid 07:27
Hur är det med Filmen om Nalle Puh och nya Röjar-Ralf. Har någon fått dessa med pappfodral?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2013 vid 10:58
Tyvärr har ingen utav dem fått något pappfodral. Det är väldigt synd tycker jag.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media