Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Numrerade Pixar-filmer?

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2011 vid 10:55
Tråkigt, då blev det helt plötsligt väldigt lågprioriterat att byta upp sig...
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2011 vid 19:14
Jag köpte "Hitta Nemo" för 49 kronor förra veckan. En sån här nyutgåva.. (DVD) det tyckte jag var kul! 
Det är första gången jag köpt en Pixar film på DVD.. har inte vart så intresserad av att köpa dem innan men kändes dumt om man inte gjorde det när det var så billigt... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2011 vid 20:24
Jag har köpt Bilar nu, så jag har alla pixarfilmer även om det är en ganska ful samling ... vissa är videoband, andra dvd:er och bara Bilar är numrerad. Men det spelar inte så stor roll för mig, jag har dem Big smile
(även om jag nog köper Ett Småkrypsliv och TS2 på dvd någon gång)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2011 vid 13:12
Hittade 6st (Toy Story 1 & 2, Ett småkryps liv, Bilar, Råttatouille och Wall-E) på City Gross för 99kr/st (blu-ray), så det blev genast ett köp :) 
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2011 vid 19:34
Postad av rooney rooney skrev:

Hittade 6st (Toy Story 1 & 2, Ett småkryps liv, Bilar, Råttatouille och Wall-E) på City Gross för 99kr/st (blu-ray), så det blev genast ett köp :) 

I vilken stad? Shocked Undra om det är så i alla City Gross.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2011 vid 21:15
Postad av Blunder Blunder skrev:

I vilken stad? Shocked Undra om det är så i alla City Gross.

Detta var i Borås.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2011 vid 22:57
I Borås!? Och det säger du först nu! :P

Då blir det till att besöka City Gross imon då. ;)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 00:08
City Gross i Borås? Jag är där jämt och har aldrig sett det LOL (alltså seriöst.. jag är typ där jämt..) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 00:11
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

City Gross i Borås? Jag är där jämt och har aldrig sett det LOL (alltså seriöst.. jag är typ där jämt..) 

Jag kanske kom precis rätt? De stod i ett ställ med 79-99-kronors-filmer längst in där filmerna är. Inte särskilt många kvar när jag lämnade :) 
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 00:18
Antagligen, folk brukar inte ha tid att vänta på mig när jag vill se på filmerna där.. tydligen så är maten viktigare så jag kanske inte har kollat där på ett tag. hahaha!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 10:40
Haha, skojar ni med mig?! Jag bor också i Borås xD Inte trodde jag det bodde så många Disney-fantaster här ^^  (och speciellt från detta forum!)

Postad av rooney rooney skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

City Gross i Borås? Jag är där jämt och har aldrig sett det LOL (alltså seriöst.. jag är typ där jämt..) 

Jag kanske kom precis rätt? De stod i ett ställ med 79-99-kronors-filmer längst in där filmerna är. Inte särskilt många kvar när jag lämnade :) 

Haha vilken tur :) Vet du om alla de 6 du köpte fanns kvar eller bara några av dom? 


Ändrad av Blunder - 10-september-2011 vid 10:41
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 12:17
Postad av Blunder Blunder skrev:

Haha, skojar ni med mig?! Jag bor också i Borås xD Inte trodde jag det bodde så många Disney-fantaster här ^^  (och speciellt från detta forum!)

Haha vilken tur :) Vet du om alla de 6 du köpte fanns kvar eller bara några av dom? 

Haha, Borås är uppenbarligen Mecka för Disneyentusiaster :D

Jag fick nog sista av några, vet att Toy Story 1 & 2 samt Ett småkryps liv fanns kvar när jag gick...
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 12:26
So this is awkward... hahah! 

Jag tror inte att jag kommer samla på mig Pixar filmerna. Men det är ju en trevlig ide att ha dem numrerade också. Men de filmerna finns väl ute jämt? De är väl inte som Disney klassikerna att de drar tillbaka dem efter ett tag..? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 12:33
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

So this is awkward... hahah! 

Jag tror inte att jag kommer samla på mig Pixar filmerna. Men det är ju en trevlig ide att ha dem numrerade också. Men de filmerna finns väl ute jämt? De är väl inte som Disney klassikerna att de drar tillbaka dem efter ett tag..? 

Jag tror inte ens Disney har klart för sig hur de kommer behandla Pixarklassikerna... Det finns förmodligen bra pengar i att skapa tryck på nysläpp genom att inte ha dem tillgängliga jämt!
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 19:26
De hade kvar Ratatouille, Ett Småkryps Liv, Toy Story 1 & 2 som jag köpte :) Nu finns det bara Toy Story 1 & 2 kvar där (två sista exemplaren). 

Bara 6 kvar att införskaffa nu då.. men detta var för bra för att inte köpas. Tack för tipset Rooney! :)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 19:38
Postad av rooney rooney skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

So this is awkward... hahah! 

Jag tror inte att jag kommer samla på mig Pixar filmerna. Men det är ju en trevlig ide att ha dem numrerade också. Men de filmerna finns väl ute jämt? De är väl inte som Disney klassikerna att de drar tillbaka dem efter ett tag..? 

Jag tror inte ens Disney har klart för sig hur de kommer behandla Pixarklassikerna... Det finns förmodligen bra pengar i att skapa tryck på nysläpp genom att inte ha dem tillgängliga jämt!

Hm, antagligen... Det funkar ju bra med Disney klassikerna. Men det känns som om de inte kommer att vara lika noga med Pixar filmerna... 

(det är lite läskigt att veta att folk springer omkring här som man pratar med på forumet och inte har någon aning om vilka det är haha!) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 19:46
Ajaj, jag ser att alla disneyfreak här i Borås redan har varit och länsat City Gross pixar-lager. Ingen större idé man tar sig dit nu då med andra ord, men tack för tipset, Rooney!


Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 (det är lite läskigt att veta att folk springer omkring här som man pratar med på forumet och inte har någon aning om vilka det är haha!) 

Ja, det var attans vad många forumsmedlemmar det verkar finnas här i Borås-trakten. Men man får väl helt enkelt gå igenom presentationstråden här på forumet och se om man kan känna igen någon på stan sen. ;) 

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2011 vid 19:54
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Ajaj, jag ser att alla disneyfreak här i Borås redan har varit och länsat City Gross pixar-lager. Ingen större idé man tar sig dit nu då med andra ord, men tack för tipset, Rooney!

Verkar så ja, tycker fortfarande att jag gjorde en bra deal när jag var på Media Markt i Borås där Pixar filmerna kostade 49 kronor haha! 


Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 (det är lite läskigt att veta att folk springer omkring här som man pratar med på forumet och inte har någon aning om vilka det är haha!) 

Ja, det var attans vad många forumsmedlemmar det verkar finnas här i Borås-trakten. Men man får väl helt enkelt gå igenom presentationstråden här på forumet och se om man kan känna igen någon på stan sen. ;) 

Och däääär raderade jag mitt inlägg i den tråden. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2011 vid 11:34
Haha, väldigt många i Boräs faktiskt. Jag får titta runt efter filmerna i närheten av mig också. Om inte någon annan Disneyfantast ifrån Dalarna redan varit där och tagit alltihop :P
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2011 vid 18:45
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Haha, väldigt många i Boräs faktiskt. Jag får titta runt efter filmerna i närheten av mig också. Om inte någon annan Disneyfantast ifrån Dalarna redan varit där och tagit alltihop :P

Är nog för att vi har en 9 meter lång Pinocchio staty här... hehe... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2011 vid 23:38
Aha, så måste det ju vara, det har jag inte tänkt på :P Vi har bara en gigantisk Dalahäst :)
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2011 vid 22:19
Jag har alla numrerade filmerna nu väntar jag bara på att Toy Story 3 ska bli numrerad
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 16:33
Snålvattnet börjar rinna:  http://www.amazon.com/Finding-Five-Disc-Ultimate-Collectors-Edition/dp/B00867GHS8/ref=pd_cart_recs2

Till våren ska - enligt uppgift - Hitta Nemo äntligen få sin svenska premiär på blu-ray, men det är väl högst tveksamt om vi lär får se en lika påkostad utgåva som den för den amerikanska marknaden. 

Är rent generellt besviken på de nya, numrerade blu-ray-utgåvorna. De tidigare utgåvorna innehöll som regel två skivor - en med själva filmen, och en extra med bonusmaterial - men de numrerade utgåvorna innehåller endast en skiva. Detta gör att man står i valet och kvalet huruvida man ska satsa på filmen med mest extramaterial, eller den med en siffra på ryggen - eller båda två, något dock inte är helt smärtfritt vad plånboken beträffar... :/


Ändrad av Trubaduren - 12-juli-2012 vid 16:34
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 23:33
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Snålvattnet börjar rinna:  http://www.amazon.com/Finding-Five-Disc-Ultimate-Collectors-Edition/dp/B00867GHS8/ref=pd_cart_recs2
Till våren ska - enligt uppgift - Hitta Nemo äntligen få sin svenska premiär på blu-ray, men det är väl högst tveksamt om vi lär får se en lika påkostad utgåva som den för den amerikanska marknaden.
Det där omslaget gillar jag skarpt i alla fall. Hoppas den svenska utgåvan får likadant.
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Är rent generellt besviken på de nya, numrerade blu-ray-utgåvorna. De tidigare utgåvorna innehöll som regel två skivor - en med själva filmen, och en extra med bonusmaterial - men de numrerade utgåvorna innehåller endast en skiva. Detta gör att man står i valet och kvalet huruvida man ska satsa på filmen med mest extramaterial, eller den med en siffra på ryggen - eller båda två, något dock inte är helt smärtfritt vad plånboken beträffar... :/
Jag väljer lätt den med mest extramaterial. Fattar egentligen inte riktigt vitsen med numrering... Visst ser det lite snitsigt ut i hyllan, och Klassikerna ska ju ha det, men på Pixar-filmerna tycker jag inte att det behövs.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2013 vid 17:56
Är det någon som vet om Toy Story 3, Bilar 2 och Modig kommer att få numrering?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2013 vid 19:20
Både Bilar 2 och Modig har numrering. Så den enda som saknar numrering är Toy Story 3 nu när Hitta Nemo äntligen har släppts!

Ändrad av Blunder - 11-mars-2013 vid 19:22
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2013 vid 01:27
Postad av Blunder Blunder skrev:

Både Bilar 2 och Modig har numrering. Så den enda som saknar numrering är Toy Story 3 nu när Hitta Nemo äntligen har släppts!

...och Toy Story 3 finns numrerad, om man köper 3D-versionen...
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2013 vid 12:19
Samlar ni på dom numrerade utgåvorna ? Vilka har ni ?
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2013 vid 14:01
Postad av rooney rooney skrev:

Postad av Blunder Blunder skrev:

Både Bilar 2 och Modig har numrering. Så den enda som saknar numrering är Toy Story 3 nu när Hitta Nemo äntligen har släppts!

...och Toy Story 3 finns numrerad, om man köper 3D-versionen...

Mer än jag visste, för har varken en 3D-tv eller 3D blu-rayspelare Tongue Hoppas den dyker upp som vanlig utgåva numrerad snart.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2013 vid 14:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Samlar ni på dom numrerade utgåvorna ? Vilka har ni ?

Alla, förutom Toy Story 3 [3D] då. Men har 2 andra utgåvor av Toy Story 3 Tongue
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media