Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen
    Postad: 22-juni-2011 vid 18:00
Jag märkte den Svenska titeln idag. Jag tycker den är ganska kass. "Nya Äventyr i Sjumilaskogen" är en fin-fin undertitel men att de känner att varje Puh-film måste innehålla ordet "film" i titeln börjare bli lite irriterande. Vad var det för fel på "Nalle Puh - Nya äventyr i Sjumilaskogen"?
"Nalle Puhs film..." känns bara ansträngt. Illa nog att Heffa har raderats ur universumet. Nu fattas det bara att det är samma dassiga röster som i teaser-trailern som kommer att användas i den färdiga filmen.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2011 vid 16:46
Jag håller med! Det hade räckt med "Nya äventyr i Sjumilaskogen". "Nalle Puhs film" låter bara dumt, och tänk om man förväxlar den med "Filmen om Nalle Puh" (som jag för övrigt också tycker är en ganska dum titel).
Och så får man ju som sagt innerligt hoppas på andra röster än i trailern.
Annars tror jag det blir en ganska bra film. Den tycks ju utgå ifrån Milnes historier, vilket alltid är ett plus.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2011 vid 18:00
Att det blir en bra film är jag övertygad om. Men om det blir en bra film på svenska återstår att se. Det kommer onekligen också kännas mycket tomt utan Heffa. Om vi bara fick en garanti på att han kommer att användas igen skulle jag kunna acceptera den tillfälliga frånvaron. Men om Disney bara dumpar honom och sedan inte låtsas som att han någonsin har funnits, då är det krig.

Ändrad av Guybrush_Threepwood - 29-juni-2011 vid 15:30
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2011 vid 18:33
Jag tycker inte det gör någonting att Heffa inte är med. Jag är inte riktigt förtjust i honom. Varför vet jag inte, men han passar på nåt sätt inte bland de andra invånarna i Sjumilaskogen. Kanske för att han inte var med från början. Jag har inget emot hans film, men om jag fått bestämma hade han inte återkommit i fler filmer.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2011 vid 16:00
Tyvärr tycks den uppfattningen vara den allmänna. Heffa har förvisso drösvis med fans världen över och det är definitivt fler än jag som är irriterade på Disney som verkar göra allt för att sopa honom under mattan! Jag menar, "My Friends Tigger & Pooh" är ju en av Playhouse Disneys största succéer men den fick inte ens visas i sin helhet i Sverige innan den slets bort! Jag vet inte ens om hela serien har dubbats till svenska. Det är helt klart en konsipiration mot heffaklumparna som pågår och jag tänker gå till botten med det här!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2011 vid 16:53
Jaha, lycka till då!

Själv väntar jag med spänd förväntan på att få se om den nya filmen håller samma klass som "The Many Adventures of Winnie the Pooh", vilket jag hoppas den kommer att göra. Jag hoppas på att det kapitlet är med, där "Kanin har en arbetsam dag och vi får veta, hur Christoffer Robin tillbringar sina morgnar". Verkligen konstigt att det inte har blivit film tidigare, det är så bra.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 12:00
Det är ett bra kapitel, jag håller med. Men tror du att Disney har begravt Heffa för gott?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 15:09
Lite osäker... Men jag kan förstå att de inte tar med honom för de tycks ju vilja gå tillbaka till "rötterna" mer med denna film. Sorken/Gopher finns ju inte ens med verkar det ju som.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2011 vid 10:00
Nej, just det. För övrigt verkade det ju ett bra tag som att de begravt Uggla för gott också men han är ju back in business. Jag fattar ju givetvis hela back-to-the-roots-tänket som ligger till grund för filmen, men vad jag inte förstår är hur de ska behandla heffaklumparna i fortsättningen. Medge att det luktar skumt. Det är tydligt att Disney tar omvägar runt Heffa nu förtiden. Gå tillbaka tre år och du kunde kasta en pil genom fönstret och träffa en handdukshållare med Heffa-motiv.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2011 vid 23:35
Samtidigt så tror jag nog att det är en skillnad mellan Heffa och Uggla. Det är nog lättare att begrava Heffa än vad det skulle vara att göra samma sak med Uggla. För även om Heffa är en väldigt omtyckt karaktär (jag har inget emot honom, men jag klarar mig lika bra utan honom) så hör han inte till originalhistorierna. Visst hör Heffaklumpar till originalhistorierna, men Heffa som karaktär finns ju inte. Det gör ju däremot Uggla. Det skulle nog bli rätt så stort ståhej om Uggla skulle försvinna för gott, men inte lika stort om det skulle beslutas att Heffa ska bort.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 15:06
Jag håller med Jeppe. Däremot så ser jag det nog inte som att "Heffa ska bort", mer som att de väljer att inte återanvända honom. Däremot tycker jag det är tråkigt att Sorken inte är med. Han är ju förvisso inte med i boken (som Puh så vackert säger på engelska), men jag gillar honom och han är med i den första filmen. Han kunde gott ha varit med i den här nya filmen, om de nu vill återgå till rötterna med hjälp av en film. Hoppas jag fick fram vad jag menade.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 23:11
Det ska bli spännande att se denna film. Att den återgår till Milnes böcker och rötter tycker jag är kul. Även om de flesta av Puhfilmerna har varit riktigt bra, några mindre bra så är jag själv övertygad om denna kommer att vara bra. Trailen verkar lovande iallafall så det återstår att se.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Annette12 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2011
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Annette12 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2011 vid 04:18
Ska de göra ännu en film med Nalle puh? Har de inte kramat ur den gamla björnen tillräckligt?
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2011 vid 10:05
Man kan ju tycka det men det har varit lite mindre lyckade resultat den sista tiden. Det är de flesta av långfilmerna och den första serien som har hållit sig bra. Jag tror att denna nya film kan bli givande. Om det sedan ska göras mer efter den återstår att se. Lyckas de behålla den mysiga stämningen som i de andra filmerna så fungerar det. Dessutom går de tillbaka till Milnes berättelser som inte har använts.
MVH
   //Håkan
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2011 vid 21:39
Jag har sett filmen nu fast på engelska. Jag tycker att den var helt okej, den var inte lika bra som ''Filmen om Nalle Puh''
Det kändes om att handlingen var för svag. För mig så var det inte en klassiker. Det passar mer i en kategori med långfilmer med Nalle Puh än som en Disney klassiker.
Jag blev besviken på handlingen för den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2011 vid 18:01
Kom just tillbaka från bion. Helt okej och mycket gullig men nog var saknaden av Heffa stor. Tråkiga röster på Puh och Berättaren.


"Det kändes om att handlingen var för svag. För mig så var det inte en klassiker. Det passar mer i en kategori med långfilmer med Nalle Puh än som en Disney klassiker.
Jag blev besviken på handlingen för den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara."

Du vet att handlingen till stor del är baserad på orginalböckerna?
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2011 vid 16:05
Då har jag och brorsan tagit del av den nya Nalle Puh filmen. Den höll bra standad och var riktigt underhållande men ibland kunde den kännas lite stressig på sina ställen men humorn och charmen fanns på sin plats.
Rösterna var bra men Puhs röst kändes inte riktigt lika bra som tidigare Puhröster på svenska. Man vänjer sig nog men lite fel kändes det.
Annars var detta en charmig film som gick tillbaka till rötterna och det uppskattade jag. Kanske inte lika given som några av de tidigare Puh filmerna men mycket underhållande och bra Nalle Puh film.
MVH
   //Håkan
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2011 vid 16:41
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:



Du vet att handlingen till stor del är baserad på orginalböckerna?


Jag visste det inte förut men nu vet jag det för jag läste det i nåt inlägg. Jag skulle vilja läsa boken för den är nog bättre än filmer tror jag

Ändrad av 92juar - 23-oktober-2011 vid 16:44
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 17:38
Har man inte läst böckerna då har man verkligen missat nåt.

Själv tror jag att jag väntar med att se filmen tills den kommer på video. Att se en såpass kort film på bio känns inte stor idé. Om den hade varit lika lång som Filmen om Nalle Puh, så kanske... Men en timme är i kortaste laget.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2011 vid 21:42
Jag håller faktiskt på att läser den första boken om Nalle Puh nu men har inte kommit så långt. Får väl låna den andra boken sen kanske

Ja den är bara en timme, jag blev förvånad när jag såg den för den tog slut så fort.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2011 vid 13:37
Har nu sett filmen på bio. Väldigt söt och mysig film, som vanligt. Nu är jag inte så jätteinsatt i Nalle Puh, jag har inte sett alla filmerna. Men jag måste nog säga att den här hör till favoriterna. De enda som är bättre är nog de första kortfilmerna (Men det kan även vara så att jag tycker den senaste är bättre om jag bara får fundera en stund till). Tidigare har jag sagt att jag är väldigt förtjust i (Jag verkar även vara den enda om är väldigt förtjust i) Jakten på Chritoffer Robin. Den har alltid kommit lite tvåa efter den första filmen. Men nu får den se sig besegrad.

 

Den nya filmen är charmig och söt. Jag njöt av varenda sekund. Skrattade väldigt mycket och hade det väldigt trevligt. Likheterna med den första filmen är ett stort plus. Christffer Robins rum med alla gosedjuren och boken som öppnar sig i början av filmen, diskussionerna mellan karaktärerna och berättaren och all lek med bokstäverna i boken. Att det baseras på originalhistorierna är väldigt kul det också (Även fast jag, än så läge, inte läst någon av böckerna). Kanin är favoriten bland karaktärerna, alltid en plan på gång, vet alltid bäst och allt som oftast är han på gränsen till ett stort sammanbrott. Ett minus är några av de svenska rösterna. Varken Uggla eller Puh låter som de brukar göra, Puh har väl en helt ny skådespelare vad jag vet. Inte samma mysiga och charmiga röst, även fast man vänjer sig till slut. Annars, bara en massa plus till en charmig, rolig och söt historia om Nalle Puh.

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2011 vid 17:30
Den bästa? Näh. Jag har funderat lite och jag måste säga att den är sådär. Den kunde liksom inte bestämma sig för om den skulle vara sådär super-retro som det var tal om eller om de skulle peta in lite moderna skämt som att Christoffer Robin säger "Oookej..." när Uggla far iväg som skjuten ur en kanon. Sedan tog de skämten kring Puhs mage på tok för långt. Det blev bara påfrestande tillslut. Sedan var det lite märkligt att välja just kapitlena där Ior förlorar sin svans (som har använts till leda i alla olika serier) och vad Christoffer Robin gör på mornarna som gjordes i en mycket bättre adaption i just "Jakten på Christoffer Robin".

Det fanns flera andra kapitel de kunde ha valt i stället och gärna gjort tre stycken halvt fristående historier på okring 20-25 minuter vardera och på samma gång göra filmen lite längre.

Nu undrar man bara när vi får se Heffa nästa gång.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2011 vid 17:54
Sedan har inte jag överdrivet mycket att jämföra med heller. Har bara sett den första filmen, Jakten på Chritoffer Robin, Nasses film och Tigers film. Alla charmiga på sitt sätt, men den här gillade jag verkligen. Skämten kring magen tyckte jag var roliga. Även fast det kändes som lite för mycket när Puh började hallucinera kring honung. Men annars gillade jag den. Resten av skämten tyckte jag också var väldigt roliga, både de mer moderna skämten och de typiska "puh-skämten". Scenen när Nasse ska föröka hjälpa gruppen upp ur gropen tyckte jag var obetalbart rolig, speciellt Kanins reaktioner.

 

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2012 vid 18:57
Om man får tro pressbilder som Disney har släppt på de svenska omslagen till Nalle Puhs film så kommer den inte att ha något ryggnummer och ej heller marknadsföras som klassiker. Det var oväntat, måste jag säga.



Ok, gott folk - sätt igång och gnäll!


Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2012 vid 22:49
Ja, det kan man kalla oväntat. De på Disney kanske tyckte att det redan fanns en Nalle Puhfilm som kunde betraktas som klassiker så detta bara var en i mängden uppföljare och det kan jag självklart leva med men det är inte första gången det har skett. Bernard och Bianca i Austrailen räknas också som klassiker fast det är en uppföljare men de la ner hela sin själ i den till skillnad från senare uppföljare dessutom.
Ska filmen vara en klassiker så bör de göra rätt men annars får man väl se den som en vanlig uppföljare fast en bra sådan. Just Nalle Puh filmerna har de lagt krut på tycker jag, iallafall de flesta.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2012 vid 23:43
Överraskande, men ändå inte. Om man ser tillbaka på det nu så hade den ju oddsen emot sig för att kunna bli en klassiker, det räcker ju faktiskt med att den är en uppföljare. Även fast i alla fall jag tyckte att filmen i sig har samma kvalitet som många klassiker så är det ju faktiskt en uppföljare till en film som fått MÅNGA uppföljare (Varav flera blivit biovisade) men bara en av dem räknats som en klassiker. Bernard och Bianca i Australien är väl den enda uppföljaren som räknats, eller?

 

Även fast filmen borde räknas som en klassiker kvalitetsmässigt så är det egentligen ingenting att klaga på. En annan film få bli klassiker 51 :) Jag kommer skaffa denna film oavsett! 

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2012 vid 00:53
För mig gör det inte så mycket att den inte marknadsförs som klassiker. Om det blir en klassiker för mig eller inte, det återstår att se... Jag kan i alla fall säga att ett par av de nyare filmer som fått klassiker-stämpel definitivt inte är klassiker för mig.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2012 vid 07:06
Det som gör det anmärkningsvärt att Nalle Puhs film inte blir en klassiker är att den - till skillnad från de andra uppföljarna - är producerad av huvudstudion Walt Disney Animation Studios.
http://www.disneyanimation.com/aboutus/history.html

Samtliga filmer som den avdelningen har producerat tidigare (med undantag för "gökungen" Dinosaurier) har fått klassikerstämpeln. Inklusive Bernard och Bianca i Australien och Fantasia 2000.

Övriga "uppföljare" är (mass-)producerade av någon av Disneys enheter för tv-animation.


Ändrad av Anders M Olsson - 05-januari-2012 vid 07:11
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2012 vid 00:08
Tänkte bara kolla, någon som köpt filmen på blu-ray? Har den något slipcase? I butiken där jag har sett den var den utan.. 
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2012 vid 00:12
Jag har vunnit filmen på Blu-ray, och då fick jag hem den utan slipcase, och jag har inte sett den med det någin annanstans heller, så mitt svar (med den informationen jag har) är nej. Men jag kan ju ha missat något också :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media