Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker på Blu-Ray

 Svara Svara Sida  <12345 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2012 vid 01:02
Det tyckte jag absolut. Förvisso har jag inte sett hela filmen än men jag gillade det jag såg. Tilläggas ska dock att hela utgåvan känns ganska tafflig, inga trailers och inget extramaterial att tala om, samt det märkliga ljudet. Har inte läst några recensioner, men i jämförelse med Pocahontas (som ligger nära till hands att jämföra med) är utgåvan av Tarzan flera steg under, överlag.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2012 vid 01:17
Postad av Hades Hades skrev:

Det tyckte jag absolut. Förvisso har jag inte sett hela filmen än men jag gillade det jag såg. Tilläggas ska dock att hela utgåvan känns ganska tafflig, inga trailers och inget extramaterial att tala om, samt det märkliga ljudet. Har inte läst några recensioner, men i jämförelse med Pocahontas (som ligger nära till hands att jämföra med) är utgåvan av Tarzan flera steg under, överlag.

Det är ju en 3D-version på gång, så det läggs kanske mer krut på den utgåvan...
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2012 vid 18:33
Aladdin ska snart komma ut på Blu-ray, våren 2013!! Tyskland har redan fått Blu-ray trailern för Aladdin: Diamond edition!!
 
Blu-ray trailer för Aladdin:
 
Blu-ray trailer för Peter Pan:
 
Verkar som att Tyskland snart ska få Peter Pan på Blu-ray också. Hoppas vi får den i Sverige också. Det verkar som att Peter Pan inte är med i Diamond edition listan längre. Cry Är det bara jag som tycker att Diamond edition listan bara blir mindre och mindre hela tiden?! De har ju redan tagit bort 5 titlar från Diamond edition listan. Fantasia, Fantasia 2000, Peter Pan, Pongo och de 101 dalmatinerna och Pinocchio!!! Cry Varför tar de bort dessa titlar från Diamond edition listan??
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2012 vid 17:20
Det hade ju inte skadat om de ville ta med originalversionen av Arabiska natt på Blu-ray-utgåvan av Aladdin. Bara som alternatilv.
 
Och det hade verkligen inte skadat om de tog med originaldubbnigen av Peter Pan på Blu-ray-utgåvan, men det är väl en önskedröm som aldrig kommer att inträffa, även om det bara vore som alternativ.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2012 vid 21:42
Är det någon mer än jag här som längtar till nästa år? Två riktigt underbara Disney klassiker ska komma ut på Blu-ray! Smile
 
Peter Pan (2013-01-02)
 
Pocahontas (2013-02-13)
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2013 vid 22:45
Ahhh! En dröm slår in! Disney gör äntligen något rätt i omslagsväg! Nästan så man vill gråta. En av mina absoluta favoritbilder används till fodralet till Den Lilla Sjöjungfrun i USA, som släpps 1 oktober. Så enkelt, elegant och vackert. Nu hoppas jag bara Sverige får samma omslag!


Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2013 vid 13:12
12:e mars släpps Ringaren i Notre Dame i USA. Jag får nog lära dottern engelska illa kvickt, för vem orkar vänta på svensk release? :)
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2013 vid 21:09
Tror tyvärr inte vi kommer få samma omslag, utan att det blir som med t.ex. Peter Pan. Att USA får det maffiga och lite mer "seriösa" omslaget medans vi får ett käckt och färgglatt collage av samtliga karaktärer ur filmen. (Inget dåligt med det, men lite synd att det inte är samma överallt).
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2013 vid 20:46
såhär blir den amerikanska framsidan till ringaren i notre dame. riktigt fin tycker jag!

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2013 vid 20:48
hittade även en bild på den här:

så förmodligen är Mulan på väg också?
Till toppen
simba_12 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 22-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera simba_12 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2013 vid 15:08
Kan inte vänta på att Peter Pan ska komma ut på Bluray :)

Pocahontas kommer också att bli riktigt fint, hoppas de får med så mycket extramaterial som möjligt!

Hittade för övrigt denna blogg i dag: http://disneytankar.blogspot.fi/

Intressant läsning om féerna, vad tycker ni?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2013 vid 15:51
Peter Pan har redan kommit ut på Blu-ray, simba_12. Den kom ut redan den 2 januari i år. Jag äger den redan. Jag är nöjd med innehållet i Blu-ray utgåvan, Peter Pan har mycket bonusmatrial och perfekt bildkvalite.
 
Pocahontas kommer ut den 13 februari och sen kommer Filmen om Nalle Puh ut den 27 mars.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
simba_12 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 22-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera simba_12 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2013 vid 22:12
Tack ska du ha, Agrabah! Då är det att vänta några veckor till på Pocahontas :)
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2013 vid 12:03
Läget just nu:

Utgivna i Sverige
1. Snövit och de sju dvärgarna
2. Pinocchio
3. Fantasia
4. Dumbo
5. Bambi
12. Askungen
13. Alice i Underlandet
14. Peter Pan
15. Lady och Lufsen
16. Törnrosa
30. Skönheten och Odjuret
32. Lejonkungen
38. Fantasia 2000
45. Lilla kycklingen
46. Vilddjuren
47. Familjen Robinson
48. Bolt
49. Prinsessan och grodan
50. Trassel

Utgivna i USA/Europa (men inte i Sverige)
17. Pongo och de 101 dalmatinerna
20. Aristocats
23. Bernard och Bianca
24. Micke och Molle
26. Mästerdetektiven Basil Mus
29. Bernard och Bianca i Australien
37. Tarzan
42. Skattkammarplaneten
44. Kogänget

Planerade i Sverige
22. Filmen om Nalle Puh (2013-03-27)
33. Pocahontas (2013-02-13)
51. Röjar-Ralf (2013-06-05)

Planerade i USA/Europa
28. Den lilla sjöjungfrun (2013-10-01)
31. Aladdin (2013-04-01)
34. Ringaren i Notre Dame (2013-03-12)
36. Mulan (2013-03-12)
43. Björnbröder (2013-03-12)

Inte utgivna någonstans
6. Kalle Anka och Långben i Sydamerika
7. Tre Caballeros
8. Spela för mig
9. Pank och fågelfri
10. Jag spelar för dig
11. The Adventures of Ichabod and Mr Toad
18. Svärdet i stenen
19. Djungelboken
21. Robin Hood
25. Taran och den magiska kitteln
27. Oliver & gänget
35. Herkules
39. Kejsarens nya stil
40. Atlantis – En försvunnen värld
41. Lilo & Stitch


Ändrad av rooney - 03-februari-2013 vid 13:58
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2013 vid 13:52
Bra lista roodney!! Smile 
Men du glömde Kejsarens nya stil under "inte utgivna någonstans" spalten, rooney! Kejsarens nya stil är Disney klassiker nr 39 inte Björnbröder, Björnbröder är nr 43.

Ändrad av Agrabah - 03-februari-2013 vid 13:57
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2013 vid 13:59
Tack för korrigeringen, vet inte vad som hände där, rätt uppgifter fanns ju i min senaste lista (sidan 2) :)
Till toppen
oscar View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera oscar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2013 vid 17:54
ja har en heldel dubletter att byta bort
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2013 vid 23:40
Såg att Roger Rabbit släpps på Bluray i Sverige i mars, samtidigt som den släpps i USA. Vet man ifall Ringaren i Notre Dame, Mulan, och övriga klassiker som i USA släpps i mars samtidigt som Roger Rabbit kommer hit eller till Europa alls?

De verkar inte vara regionsfria nämligen så ett engelskt släpp som i fallen Pocahontas och Tarzan vore på sin plats.


Ändrad av Hades - 10-februari-2013 vid 23:53
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 10:15
Postad av Hades Hades skrev:

Såg att Roger Rabbit släpps på Bluray i Sverige i mars, samtidigt som den släpps i USA. Vet man ifall Ringaren i Notre Dame, Mulan, och övriga klassiker som i USA släpps i mars samtidigt som Roger Rabbit kommer hit eller till Europa alls?

De verkar inte vara regionsfria nämligen så ett engelskt släpp som i fallen Pocahontas och Tarzan vore på sin plats.

För Sveriges del har jag inte hört något mer än att Aladdin ska släppas under våren. Men det är väl troligt att även övriga titlar kommer att släppas så småningom.

I Tyskland kommer följande den 7 mars:
  • Ringaren i Notre Dame
  • Mulan
  • Björnbröder
och Aladdin den 4 april.

I England kommer följande den 15 april:
  • Ringaren i Notre Dame
  • Mulan
  • Björnbröder
  • Aladdin


Varför tror du att vårens amerikanska utgåvor inte kommer att bli regionsfria?

Ett värre problem än eventuellt regionslås är i så fall Cinavia kopieringsskydd som Disney har infört på Frankenweenie. Låt oss hoppas att det bara är en tillfällig test och att de inte har bestämt sig för att Cinavia-skydda alla kommande utgåvor.



Ändrad av Anders M Olsson - 11-februari-2013 vid 11:02
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 12:29
Jag har en liten undran. Har inte riktigt hängt med i alla utgåvor som kommit den senaste tiden eller ska komma snart. Jag är helt enkelt lite dåligt uppdaterad. Har sett att det pratats lite om detta på annat håll i forumet, men har ändå inte riktigt fattat hur det ligger till.

Det är rätt så skönt att veta att jag inte är ensam om att vara lite besviken över senaste utgåvan av Peter Pan på Blu-ray. Inget slip-case, smalare fodral, ingen medföljande DVD-skiva, "ryggsiffran" på fel ställe m.m. (Egentligen bara smågrejer, men ändå). Allt sådant hade jag hoppats att man kunde förvänta sig, i alla fall från Klassikerna. Är det någon som vet ifall det här är det som gäller för alla kommande klassiker på Blu-ray nu? Till exempel den kommande utgåvan av Pocahontas (som jag har väntat så länge på :D)

Och en till grej. Som jag har fattat det så ingick väl Peter Pan i Diamond Edition-utgivningen. Togs den bort därifrån? Eller har de slutat med Diamond Edition? Har de börjat utforma Diamond Edition så här nu istället för det som varit hittills? Ser den här utgåvan annorlunda ut i USA?

Tack på förhand! :)
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 12:45
Det är framöver endast Diamond Edition som kommer ha slipcase tyvärr, och jag vet inte varför Peter Pan nedgraderats till den här lite enklare varianten :(

Nalle Puh släpps med siffran på fel ställe, men den hamnar rätt igen på Pocahontas.

Peter Pan är utgiven i USA i en riktigt fin utgåva: http://www.amazon.com/Peter-Pan-Three-Disc-Diamond-Edition/dp/B00A0MJ9ZA


Ändrad av rooney - 11-februari-2013 vid 12:46
Till toppen
Reflection View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Reflection Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 14:04
Jag fick hem min Pocahontas på blu-ray idag från Discshop. Man visste ju att den inte skulle ha något pappfodral och att den skulle vara så där tunn och tråkig... men ändå är jag så himla besviken! Åhhh, varför kunde de inte bara fortsätta på samma sätt genom hela serien för...?!

Själva skivan är bara enkelt blå, inget påkostat alls.
Pocahontas är min favorit-Disney så det känns extra tråkigt för mig att den blev så här i Sverige.

Skulle så gärna vilja köpa filmerna från USA istället men då får man ju inte svenskt tal.
Bra att åtminstone Diamond Edition kommer ha slipcase som rooney säger, men... det är inte bra nog :(
Behövde skriva av mig lite.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 14:43
Enligt Amazon kommer de amerikanska vara låsta till Region A/1. Vet inte hur tillförlitlig sidan är men tillräckligt antar jag. Bra med engelska släpp, Pocahontas och Tarzan var inte "tunna" någon av dem så det blir perfekt. Enklare att skeppa därifrån än från USA tänker jag.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 15:41
Postad av Hades Hades skrev:

Enligt Amazon kommer de amerikanska vara låsta till Region A/1. Vet inte hur tillförlitlig sidan är men tillräckligt antar jag. Bra med engelska släpp, Pocahontas och Tarzan var inte "tunna" någon av dem så det blir perfekt. Enklare att skeppa därifrån än från USA tänker jag.


Amazon är inte att lita på i det avseendet. De anger alltid, eller nästan alltid, bara region A även på utgåvor som i verkligheten är regionsfria. Disney har kört med regionsfria Blu-ray i flera år och jag har svårt att tro att de plötsligt skulle ändra sig nu. Allt är förstås möjligt, så vi får väl se när filmerna faktiskt finns i handeln.

(I den mån filmerna levereras med både DVD och Blu-ray i samma förpackning kan man förstås vänta sig att DVD-skivorna är låsta till region 1.)
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 16:22
Vad finns det då för bra källor så man inte skickar efter något obrukbart, när filmerna finns i handeln sen? Aldrig beställt från usa.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 16:32
Postad av Hades Hades skrev:

Vad finns det då för bra källor så man inte skickar efter något obrukbart, när filmerna finns i handeln sen? Aldrig beställt från usa.

Det några sajter som håller koll på sånt där, men de verkar kanske inte vara så uppdaterade?


Ändrad av rooney - 11-februari-2013 vid 16:34
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 17:37
Tackar! Kikar vidare framöver, väntar annars på England!
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 18:05
Jag vet att alla klagar över utseendet på utgåvorna men engligt mig så är innehållet det viktigaste. Visst klassikerna kommer i ett tunt fodral men det har de faktiskt kommit innan, så klaga inte mycket om det. Numret på Peter Pan och kommande Nalle Puh har bilden och numreringen på fel plats men det gjorde dem under DVD-perioden också. Minns ni DVD utgåvan av 70 års jubeliumet av Dumbo och DVD utgåvan av Bernard och Bianca. Deras nummer var också på fel plats. Jag förstår hur ni tycker och jag håller med lite men jag är nöjd så länge innehållet är bra och det är det fortfarande. Bildkvaliten och ljudkvaliten på alla är otroliga och de innehåller mycket bonusmatrial mer än vad några DVD utgåvor ville erbjuda. Ni kan maila till Disney om vad ni tycker.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 18:15
Jag har mailat Disney om vad jag tycker. Tror ingen är särskilt missnöjd med det tunnare fodralet, som du säger finns flera sådana redan utgivna, det är slipcasen som är så tråkigt att de slutat med - och att numreringen helt i onödan hamnat på fel plats. Varför skulle man göra så? 

Att samma misstag begåtts med DVD-utgåvorna är inte direkt någon "tröst" ;)

Visst, givetvis är innehållet det viktigaste, men även här har man kört budgetvarianten då DVD-skivan saknas (ingen Peter Pan i bilen eller hos vänner), ingen digital kopia till datorn/surfplattan och massa saknat extramaterial som finns med på amerikanska utgåvan. Det är synd att svenska Disney inte tror mer på Peter Pan och Pocahontas. 

Vad gäller slipcasen så hade jag varit beredd att lägga en hundralapp till på utgåvan (eller om man kunde beställa bara den från Disney). Samlar man så gör man, och nu finns inte riktigt det där suget efter nya utgåvor kvar tyvärr. Det lutar åt att jag börjar med de amerikanska istället, lillan får lära sig engelska snabbt! ;)

Edit: Sagt och gjort, första amerikanska Disneyklassikern beställd! Det blev barndomsfavoriten The Great Mouse Detective. Kommer sakna det svenska ljudspåret dock, men jag har inga illusioner om att utgåvan kommer bli lika fin i Sverige längre.


Ändrad av rooney - 11-februari-2013 vid 18:29
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 19:26
Personligen föredrar jag tunna fodral utan pappomslag. Då tar filmerna mindre plats på hyllan, något som uppskattas mer och mer efterhand som samlingen växer.

De där s.k. digitala kopiorna kan de gärna få slopa helt. Om man vill ha filmen på datorn eller surfplattan finns det gott om program, både fria och kommersiella, som lätt som en plätt omvandlar en vanlig DVD eller Blu-ray till en fil på hårddisken, men utan alla de restriktioner som de digitala kopiorna är behäftade med.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media