Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker på Blu-Ray

 Svara Svara Sida  <1 23456 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 20:01
Pappomslag är ju idiotiskt. Snacka om onödigt slitage på miljön!
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 20:11
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Personligen föredrar jag tunna fodral utan pappomslag. Då tar filmerna mindre plats på hyllan, något som uppskattas mer och mer efterhand som samlingen växer.

De där s.k. digitala kopiorna kan de gärna få slopa helt. Om man vill ha filmen på datorn eller surfplattan finns det gott om program, både fria och kommersiella, som lätt som en plätt omvandlar en vanlig DVD eller Blu-ray till en fil på hårddisken, men utan alla de restriktioner som de digitala kopiorna är behäftade med.

Det är legitima åsikter, men för en samlare spelar nog inte två extra millimeter per Disneyklassiker någon roll i filmhyllan - och det går ju alltid att slänga slipcasen om man inte bryr sig om det och hellre knör in en film eller två till per hyllmeter.

...och personligen stör inte restriktionerna mig alls vad gäller e-copys, har aldrig råkat ut för någon spärr eller något hinder och gillar att jag på några sekunder kan få över en film på surfplattan istället för att köra den genom datorn ett par timmar. 

Men det hör inte till saken i det här sammanhanget, poängen är att den svenska utgåvan (av Peter Pan) är en lågbudgetvariant i jämförelse med den amerikanska och att det är väldigt tydligt att Disney också ser på den så i och med att man slutar med slipcase, medföljande dvd och massa extramaterial - och dessutom inte bryr sig om att ryggen ska vara enhetlig med tidigare i samma serie. Det tycker jag är mycket tråkigt.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 20:15
Postad av Patch Patch skrev:

Pappomslag är ju idiotiskt. Snacka om onödigt slitage på miljön!

Det resonemanget kan man ju köra med in absurdum, och har man den inställningen bör man nog inte köpa filmer alls på DVD eller Blu-ray. De finns ju att köpa via itunes eller andra legala nedladdningssidor med minimal miljöpåverkan. Disneyklassikerna har dessutom endast haft slipcase på den begränsade förstautgåvan. 

Släng inte gamla strumpor - laga dem!


Ändrad av rooney - 11-februari-2013 vid 20:17
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 20:21
Vem har sagt att jag slänger gamla strumpor? Många bäckar små. Att hugga ner fem miljoner träd extra om året helt i onödan är helt vansinnigt.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 20:27
Postad av Patch Patch skrev:

Vem har sagt att jag slänger gamla strumpor? Många bäckar små. Att hugga ner fem miljoner träd extra om året helt i onödan är helt vansinnigt.

Det finns kanske andra samlare du kan rikta dina insatser mot i första hand? Filatelisterna sägs vara duktiga på att skövla träd. ...och kanske kan man måla omslagen direkt på plastfodralen, så måste man inte ha något papper alls med i utgåvan?

...och att det är tillåtet att handla varor från USA/andra länder och skeppa dem till Sverige, är inte det ett större problem för miljön? Faktiskt att distanshandel är laglig alls, även inom landets gränser. Vi borde kanske, för miljöns skull, endast handla lokalproducerade filmer.

...och att själva skivan/fodralet förmodligen är tillverkade i Asien, är inte det ett större problem för miljön? Ska man rädda världen bör man nog börja i rätt ände.

Urspårning modell större. Tillbaka till ämnet?


Ändrad av rooney - 11-februari-2013 vid 20:42
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2013 vid 08:53
Postad av rooney rooney skrev:

Det är legitima åsikter, men för en samlare spelar nog inte två extra millimeter per Disneyklassiker någon roll i filmhyllan - och det går ju alltid att slänga slipcasen om man inte bryr sig om det och hellre knör in en film eller två till per hyllmeter.

Det är just för en samlare med stor samling som varje millimeter räknas. Om vi tar extremfallet och jämför tunna fodral utan pappomslag med tjocka fodral med pappfodral så får man i det första fallet in mer än 25 filmer extra per hyllmeter. Om vi tar samma tjocklek på fodralen och bara jämför skillnaden med och utan pappomslag rör det sig om 5-10 filmer mer per hyllmeter om man slipper pappomslagen.

I mina ögon är pappomslagen totalt onödiga, liksom den digitala kopian, även om man kanske inte ska överdriva miljöbelastningen.

Postad av rooney rooney skrev:

...och personligen stör inte restriktionerna mig alls vad gäller e-copys, har aldrig råkat ut för någon spärr eller något hinder och gillar att jag på några sekunder kan få över en film på surfplattan istället för att köra den genom datorn ett par timmar.

Tidsmässiga restriktioner (går inte att aktivera efter ett visst datum), geografiska restriktioner (går inte att aktivera utanför den region som skivan är avsedd för), spelarmässiga restriktioner (går bara att spela med iTunes, MS Media Player etc.), krav på konto för att kunna aktivera, omöjligt att aktivera om man köper en begagnad film osv. osv. Då lägger jag mycket hellre någon timme på att låta datorn konvertera filmen och får en kopia helt utan några artificiella tekniska begränsningar.

Postad av rooney rooney skrev:

Men det hör inte till saken i det här sammanhanget, poängen är att den svenska utgåvan (av Peter Pan) är en lågbudgetvariant i jämförelse med den amerikanska och att det är väldigt tydligt att Disney också ser på den så i och med att man slutar med slipcase, medföljande dvd och massa extramaterial - och dessutom inte bryr sig om att ryggen ska vara enhetlig med tidigare i samma serie. Det tycker jag är mycket tråkigt.

Visst. Jag håller med om att vi innehållsmässigt borde ha fått samma utgåva som i USA, och att få både Blu-ray och DVD på en gång är alltid välkommet. Hur förpackningen ser ut är mindre viktigt för mig.


Ändrad av Anders M Olsson - 12-februari-2013 vid 17:55
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2013 vid 14:31
Ok, vad tråkigt. Hade väldigt gärna haft den där utgåvan av Peter Pan :( Men tack för svar :)

Men Peter Pan ges ut som Diamond Edition i USA men inte i Sverige alltså? Men nästa film i Diamond Edition-utgivningen (Vilken det nu är?) kommer se ut som de tidigare (Snövit - Askungen). Är det någon som vet så är jag hemskt tacksam för svar på även det :)

Gällande slip-case, nummer och tjocklek på fodralet så är det mest bara jag som är lite överdrivet petig med att om jag nu skaffat de andra filmerna på Blu-ray så blir det inte så snyggt när Peter Pan och Pocahontas kommer dit och är så tråkiga. Känns lite som när de drog ner budgeten på DVD-utgåvorna till förmån för Blu-ray, bara det att den här gången är det inte till förmån för något, annat än typ digitala versioner till datorn, men det tjänar de väl ändå inte så mycket på?

I alla fall, jag kan klara mig utan de där grejerna, det är bara synd att de inte är där :) Gällande Digital Copy så har jag aldrig riktigt brytt mig om det, och det har mest känts onödigt. Fast den förlorade DVD-skivan känns inte alls lika kul. Möjligheterna att se filmen när som helst, var som helst blir som sagt lite mer begränsade. 


Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2013 vid 16:18

Fast dessa utgåvor har ju inte Sverige skapat själva utan dem har ju order om att släppa ut de utgåvorna från huvudkontoret. Jag antar att dessa utgåvor tillverkades av Disney UK i England. Man känner igen deras snåla stil vilket dessa utgåvor har.

Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
DCJ85 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera DCJ85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2013 vid 22:59
Postad av rooney rooney skrev:

Jag har mailat Disney om vad jag tycker. Tror ingen är särskilt missnöjd med det tunnare fodralet, som du säger finns flera sådana redan utgivna, det är slipcasen som är så tråkigt att de slutat med - och att numreringen helt i onödan hamnat på fel plats. Varför skulle man göra så? 

Att samma misstag begåtts med DVD-utgåvorna är inte direkt någon "tröst" ;)

Visst, givetvis är innehållet det viktigaste, men även här har man kört budgetvarianten då DVD-skivan saknas (ingen Peter Pan i bilen eller hos vänner), ingen digital kopia till datorn/surfplattan och massa saknat extramaterial som finns med på amerikanska utgåvan. Det är synd att svenska Disney inte tror mer på Peter Pan och Pocahontas. 

Vad gäller slipcasen så hade jag varit beredd att lägga en hundralapp till på utgåvan (eller om man kunde beställa bara den från Disney). Samlar man så gör man, och nu finns inte riktigt det där suget efter nya utgåvor kvar tyvärr. Det lutar åt att jag börjar med de amerikanska istället, lillan får lära sig engelska snabbt! ;)

Edit: Sagt och gjort, första amerikanska Disneyklassikern beställd! Det blev barndomsfavoriten The Great Mouse Detective. Kommer sakna det svenska ljudspåret dock, men jag har inga illusioner om att utgåvan kommer bli lika fin i Sverige längre.


Blev medlem nu bara för att ställa en fråga :)
Känner samma, dom svenska utgåvorna är lite klena. Dom senaste vill säga, skulle gärna vilja testa någon Amerikansk då dessa är väldigt snygga. Tänkte höra vart du beställde ifrån? Aldrig beställt ifrån USA så några tips? Har tänkt tanken men pga tull och sådant så har det aldrig blivit av.
Så berätta gärna vart du beställde ifrån, vad priset blev och va du tyckte :)


Ändrad av DCJ85 - 12-februari-2013 vid 23:02
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2013 vid 02:14
Anders M Olsson, vet man ifall fler utgåvor innehåller/kommer innehålla Cinavia kopieringsskydd? Tänker typ nämnda Peter Pan som ju släpptes på Bluray efter Frankenweenie? Då jag nu börjat inse att filmerna i regel är regionsfria är ju detta, som sagt, det enda problemet om man vill beställa filmerna från USA.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2013 vid 06:21
Nej, just nu är det inte känt hur Disney kommer att förhålla sig till Cinavia i fortsättningen. Jag tror inte att Peter Pan innehåller Cinavia, men jag har inte fått den ännu, så jag har inte haft möjlighet att själv kontrollera. En bra sida som håller koll på vilka utgåvor som är Cinavia-skadade är den här:
http://blog.dvdfab.com/cinavia-protection.html

Det finns en programmakare som hävdar att de har ett sätt att ta bort eller oskadliggöra Cinavia. De skulle ha börjat leverera sin lösning redan i månadsskiftet oktober/november i fjol, men hittills har inget dykt upp. Jag vet inte om de verkligen kommer att klara det som de har lovat, men även utan Cinavia-modulen är det ett hyggligt (men förhållandevis dyrt) program för att konvertera DVD:er eller Blu-rayskivor till dator, "smartfån" eller surfplatta. Dvs allt som de s.k. digitala kopiorna kan fast bättre.
http://www.dvd2hd.com/



Ändrad av Anders M Olsson - 13-februari-2013 vid 06:39
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2013 vid 11:13
Postad av DCJ85 DCJ85 skrev:

Blev medlem nu bara för att ställa en fråga :)
Känner samma, dom svenska utgåvorna är lite klena. Dom senaste vill säga, skulle gärna vilja testa någon Amerikansk då dessa är väldigt snygga. Tänkte höra vart du beställde ifrån? Aldrig beställt ifrån USA så några tips? Har tänkt tanken men pga tull och sådant så har det aldrig blivit av.
Så berätta gärna vart du beställde ifrån, vad priset blev och va du tyckte :)

Jag har genom åren beställt amerikanska utgåvor från flera olika ställen, men alla de riktigt bra ställena tycks ha bitit i gräset.

Sen Planet Axel gick i konkurs i somras har jag gått över till att handla från amazon.com. Det är säkert inte det billigaste stället, men man vet i alla fall att de är seriösa och pålitliga.

Lite tips:
  • Välj betalning i dollar, inte i svenska kronor även om SEK är förvalt. Det brukar bli billigast att låta din bank (kortutgivaren) bestämma växelkursen, inte Amazons webshop.
  • Beställ bara en film åt gången även om det kan vara lockande att spara porto på samsändning av flera filmer. Stora paket med flera filmer fastnar lätt i tullen, och då får man betala moms och postavgifter. Enstaka filmer kommer oftast som brev direkt hem i brevlådan utan att posttullen bryr sig om dem. Men inget är förstås helt säkert. I princip brukar man aldrig behöva betala moms och postavgifter på småbelopp (varuvärdet + portot sammanlagt under 200 kronor). Även filmer för lite högre belopp slinker ofta igenom otullade.
  • Välj alltid det billigaste fraktsättet. Fraktkostnaden räknas nämligen in i det pris som är momspliktigt, och ju mindre totalbeloppet blir, desto mindre risk att varan fastnar i tullen.
  • Köp inte en dyrare/exklusivare utgåva än du behöver. Peter Pan finns t.ex. i två Blu-rayversioner med olika omslag som är innehållsmässigt identiska förutom att den dyrare innehåller en extra skiva med "Digital Copy + Storybook App". Som jag har sagt tidigare är det tveksamt om "digital copy" från en amerikansk utgåva överhuvud taget går att aktivera här i Sverige. Så de 5 dollar extra som den utgåvan kostar är pengar i sjön och kan medföra ökad tullrisk. Digital kopia kan man med fördel tillverka själv.
  • Du behöver bara registrera ett konto för att kunna handla i alla Amazons nätbutiker. Samma id och lösenord gäller på amazon.co.uk, amazon.de, amazon.fr m.fl. sajter, dock inte den japanska. Eftersom webshopen ser likadan ut oavsett språk är det lätt att handla t.ex. på den franska även om man inte behärskar språket.




Ändrad av Anders M Olsson - 13-februari-2013 vid 12:46
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2013 vid 07:30
Postad av DCJ85 DCJ85 skrev:



Blev medlem nu bara för att ställa en fråga :)
Känner samma, dom svenska utgåvorna är lite klena. Dom senaste vill säga, skulle gärna vilja testa någon Amerikansk då dessa är väldigt snygga. Tänkte höra vart du beställde ifrån? Aldrig beställt ifrån USA så några tips? Har tänkt tanken men pga tull och sådant så har det aldrig blivit av.
Så berätta gärna vart du beställde ifrån, vad priset blev och va du tyckte :)

Jag beställde från amazon.com. Priset blev ca 170kr inklusive frakt och så länge man håller sig under ca 200kr kan det inte bli tullavgifter, precis som Anders M Olsson skrivit om här ovan. 


Ändrad av rooney - 14-februari-2013 vid 07:33
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2013 vid 07:36
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Fast dessa utgåvor har ju inte Sverige skapat själva utan dem har ju order om att släppa ut de utgåvorna från huvudkontoret. Jag antar att dessa utgåvor tillverkades av Disney UK i England. Man känner igen deras snåla stil vilket dessa utgåvor har.


I UK har de inte vår numrering på ryggen, så det är väldigt märkligt att man bytt plats på numnreringen och bilden, men i övrigt har du nog helt rätt. De engelska utgåvorna har sett ut så här tråkiga ett tag nu.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2013 vid 13:11
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Det är just för en samlare med stor samling som varje millimeter räknas. Om vi tar extremfallet och jämför tunna fodral utan pappomslag med tjocka fodral med pappfodral så får man i det första fallet in mer än 25 filmer extra per hyllmeter. Om vi tar samma tjocklek på fodralen och bara jämför skillnaden med och utan pappomslag rör det sig om 5-10 filmer mer per hyllmeter om man slipper pappomslagen.

I mina ögon är pappomslagen totalt onödiga, liksom den digitala kopian, även om man kanske inte ska överdriva miljöbelastningen.

I just det här fallet tänkte jag mer på samlare i samma bemärkelse som samlare som plastar in baseballkort eller serietidningar i "mint condition" och ger dessa en framskjutande plats i samlingen - snarare än samlare av många filmer på blu-ray/DVD, men jag förstår hur du menar.

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Tidsmässiga restriktioner (går inte att aktivera efter ett visst datum), geografiska restriktioner (går inte att aktivera utanför den region som skivan är avsedd för), spelarmässiga restriktioner (går bara att spela med iTunes, MS Media Player etc.), krav på konto för att kunna aktivera, omöjligt att aktivera om man köper en begagnad film osv. osv. Då lägger jag mycket hellre någon timme på att låta datorn konvertera filmen och får en kopia helt utan några artificiella tekniska begränsningar.

Här är jag med på noterna, givetvis är det bättre att kunna konvertera från skivan till en digital kopia, men det kan man ju ändå (så länge inget ont kopieringsskydd är i farten) - men jag uppskattar ändå att det finns med en e-copy som fungerar för mina syften direkt med filmen. Med det sagt så är just den digitala kopian det minst viktiga.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2013 vid 18:44
Att de slopat pappfodralen fattar jag inte. Även ifall det faktiskt kanske finns en anledning till det, så som att det kan tyckas vara onödigt eller att det kostar mer, vad vet jag. 
Men att de byter plats på numreringen/bilden på ryggen är ju helt sjukt. För VARFÖR skulle de behöva göra det? Vad jag har förstått ser även skivan till Peter Pan annorlunda ut än "standard-disney-blu-ray-skivan"? Samma sak där, varför?

Jag blir ledsen...
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2013 vid 20:02
Fick förresten hem Pocahontas idag. Vilken besvikelse. Den fattigaste Blu-Ray utgåvan hittills. 
Inte nog med att de använder ett smalt fodral och inget slipcase. Framsidan är en gammal poster eller liknande och skivan är BLÅ? 
Nu börjar jag på riktigt fundera på vad de egentligen sysslar med, är dom dumma i huvudet?
Är det någon som vet varför de ändrar och håller på, eller vad är det frågan om?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2013 vid 20:22
Postad av Hades Hades skrev:

Anders M Olsson, vet man ifall fler utgåvor innehåller/kommer innehålla Cinavia kopieringsskydd? Tänker typ nämnda Peter Pan som ju släpptes på Bluray efter Frankenweenie? Då jag nu börjat inse att filmerna i regel är regionsfria är ju detta, som sagt, det enda problemet om man vill beställa filmerna från USA.

Jag har nu testat den amerikanska utgåvan av Peter Pan.

Resultatet var ungefär som väntat:
  • Inget Cinavia-skydd.
  • Blu-rayskivan regionsfri.
  • DVD-skivan låst till regionerna 1 och 4.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2013 vid 12:43
För den intresserade kan jag meddela att dem amerikanska blurayutgåvan av Ringaren i Notre Dame inte lämnar någonting att önska bildmässigt, vilket väl ändå är det viktigaste i bluraysammanhang. Att jag dessutom räknar filmen som Disneys mest välanimerade är ett plus. Sen är fodralet tjusigare än på bild också, vilket ju är härligt. Möjligtvis kunde ljudet varit något djupare och fylligare, men DTS gör stor skillnad och det tackar vi för. Jag har inga deluxehögtalare, men det var inte heller gratis och gör sitt jobb. Extramaterialet är på fattigaste planet, man hade nog kunnat hoppas på lite mer, men att äntligen få höra directors commentary var härligt, då just detta gäng gjort mycket bra kommentarspår på sina två andra filmer!
Ringaren i Notre Dame II verkar omöjlig att ta sig igenom trots sin korta speltid. Usel.


Till toppen
katge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-mars-2013
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera katge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2013 vid 08:40
Tack för information. Det är underbar
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2013 vid 17:43
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Men att de byter plats på numreringen/bilden på ryggen är ju helt sjukt. För VARFÖR skulle de behöva göra det? Vad jag har förstått ser även skivan till Peter Pan annorlunda ut än "standard-disney-blu-ray-skivan"? Samma sak där, varför?


Den flyttade numreringen är ett rent misstag. De har tryckt ett nytt instick som man kan få om man skriver till gala@disney.com

Ange din snigelpostadress och att du önskar ett nytt omslag till Peter Pan på blu-ray.

Beträffande utseendet på skivan är det ingen långsökt gissning att det är ett led i att minska produktionskostnaden.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2013 vid 18:18
Jo jag fick höra det när jag mailade, att det var feltryck. Men så såg jag att även Nalle Puh hade fått sitt nummer där nere (enligt bilder här ifrån hemsidan) men dem sa att så inte var fallet. 
Visste däremot inte att man kunde få ett nytt skickat, men det vore ju tacksamt! Tycker det är synd med skivorna som var så fina innan dock :/
Till toppen
katge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-mars-2013
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera katge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2013 vid 09:34
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Jo jag fick höra det när jag mailade, att det var feltryck. Men så såg jag att även Nalle Puh hade fått sitt nummer där nere (enligt bilder här ifrån hemsidan) men dem sa att så inte var fallet. 
Visste däremot inte att man kunde få ett nytt skickat, men det vore ju tacksamt! Tycker det är synd med skivorna som var så fina innan dock :/

Feltryck betyder sammlarvärd? Jaf har en feltryck från http://www.ifolor.se - www.ifolor.se
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2013 vid 13:03
Förstår inte riktigt vad du menar. Att feltryck skulle betyda samlarvärde, kanske om det är feltryck på EN av alla som producerats men nu är det ju faktiskt så att alla är fel. Och det intresserar mig faktiskt inte, jag har hellre en samling som ser komplett ut än en film som avviker från de andra :)
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2013 vid 16:04
Engligt Elgiganten så ska 3 Disney klassiker snart komma ut på Blu-ray!!
 
Disney klassiker nr 51: Röjar Ralf (2013-06-05) 5 juni 2013
 
Disney klassiker nr 28: Den lilla sjöjungfrun (2013-09-25) 25 september 2013
 
Och till sist Disney klassiker nr 19: Djungelboken (2013-08-28) 28 augusti 2013
 
Kan knappt vänta tills de kommer.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2013 vid 00:52
 
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

  
Disney klassiker nr 28: Den lilla sjöjungfrun (2013-09-25) 25 september 2013
 
Och till sist Disney klassiker nr 19: Djungelboken (2013-08-28) 28 augusti 2013
 


Den lilla sjöjungfrun och Djungelboken på Blu-ray! A dream come true! Nedräkningen har börjat.

"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2013 vid 10:53
Den 9 oktober ska 5 Disney klassiker komma ut på Blu-ray. Bernard och Bianca, Aladdin, Ringaren i Notre Dame, Tarzan och Björnbröder. Det är många klassiker på samma dag. Jag har inte råd med att köpa alla dem på samma dag, utan jag får köpa några itaget, hur ska ni göra?

Hittils så är 2013 ett kanon år med Disneyklassiker på Blu-ray.

Bernard och Bianca
http://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_23_bernard_och_bianca_blu_ray/P114642

Aladdin
http://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_31_aladdin_blu_ray/P114639

Ringaren i Notre Dame
http://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_34_ringaren_i_notre_dame_blu_ray/P114640

Tarzan
http://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_37_tarzan_blu_ray/P114641

Björnbröder
http://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_43_bjornbroder_blu_ray/P114643
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
oscar View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera oscar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2013 vid 18:06
Hej dom i listan kommer dom även i 3-d ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2013 vid 07:27
Postad av oscar oscar skrev:

Hej dom i listan kommer dom även i 3-d ?

Nej. 3D-konvertering av handtecknade filmer är en omfattande och dyr procedur om det ska bli bra. Jag tror knappast att Disney har några planer på att konvertera hela sin klassikersvit, utan bara enstaka utvalda filmer.

Som bekant har Lejonkungen och Skönheten och Odjuret redan fått den behandlingen, och även Den lilla sjöjungfrun kommer i en 3D-version. Om det blir fler får tiden utvisa, men det lär nog aldrig bli något man gör rutinmässigt.

(Datoranimerade filmer är en helt annan sak. Där är proceduren för att få ut 3D-versioner förhållandevis enkel och billig. Alla datoranimerade filmer är i princip redan i 3D, det handlar bara om att göra nya renderingar.)


Ändrad av Anders M Olsson - 22-juni-2013 vid 07:31
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2013 vid 21:28
Äntligen ges Ringaren i Notre Dame ut igen :D
Troligtvis inget man kan hoppas på, men är det inte nu som den här filmen borde få den sortens maffiga "Skönheten och Odjuret"-utgåva som den förtjänar?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media