Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker på Blu-Ray

 Svara Svara Sida  <1 45678>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2013 vid 10:24
Well, jag som inte är vidare tekniskt bevandrad eller ens intresserad vill ha "bättre bild och ljud" och som samlare är även jag självklart intresserad av det rent estetiska i tex ett fodral. Djungelbokens bildkvalité har jag inga klagomål på, inte heller originalljudet. Det svenska ljudspåret är vad det är, ingen har väl räknat med nåt annat. Extramaterialet faller platt jämfört med senare års utgåvor av Skönheten och Odjuret och Lejonkungen, men ligger å andra sidan på samma nivå som Bambi och Askungen; mestadels samma som den gamla dvdn, plus lite nytt intetsägande. Fodralet ser för jävligt ut.

Anledningen till frågan är att den amerikanska blurayutgåvan av Ringaren i Notre Dame var ett så rejält uppköp från den svenska dvdn, framför allt på extramaterialsfronten då den innehöll bakom kulisserna-dokumentär (nåja), samt kommentarspår vilket alltså även den gamla amerikanska dvdn gjorde. Just kommentarspår vill jag minnas att även Den lilla sjöjungfrun hade i tidigare utgåva i hemlandet och undrar därför huruvida det skulle ge mer att köpa den amerikanska versionen. En mer genomarbetad utgåva är att föredra.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2013 vid 07:10
Postad av Hades Hades skrev:

Det svenska ljudspåret är vad det är, ingen har väl räknat med nåt annat.

Det är just det, det svenska ljudspåret är inte bara "vad det är". Det finns ett svenskt monoljudspår som håller mycket bättre ljudkvalité än det stereospår som hittills har använts på alla VHS- och DVD-utgåvor. Lyssna på det här klippet och jämför med hur samma avsnitt låter på DVD och Blu-ray:
http://youtu.be/er-0w9aMxDw

Man ska nog ha en ganska dålig ljudanläggning för att inte höra den skillnaden! Med lite god vilja från Disney hade hela filmen kunna låta så.

Sånt är väsentligt för mig. Omslaget är kanske inte det vackraste jag har sett, men det duger gott som det är!


Ändrad av Anders M Olsson - 31-augusti-2013 vid 07:18
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2013 vid 12:45
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Jag är alltid lika förvånad över de ändlösa diskussionerna om kosmetiska saker som pappomslag, nummer på ryggen, om omslagsbilden är vacker eller inte, filmtitelns placering på omslaget, om skivetiketten är tryckt i full färg osv. Däremot skrivs det väldigt lite här om det som verkligen betyder något, dvs hur själva filmen ser ut och låter.

Man kan inte förutsätta att bara för att en film ges ut på Blu-ray så måste bild- och ljudkvalitén automatiskt vara i topp.

Men som du säger förutsätter man redan att bild och ljud ska vara på topp (vilket det kanske ändå inte alltid är) och kvar att diskutera finns alltså själva utseendet. Hur estetiskt tilltalande utgåvan är, samt hur exklusiv den känns. Själv tycker jag nästan det utgör hälften av ett nysläpp.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2013 vid 01:35
Jag tycker det är ett mycket gott betyg åt Disney att vi mycket sällan trillar in på diskussioner om bild och ljudkvalitet och istället riktar vår kritik mot själva utgåvorna. Det svenska ljudspåret till Djungelboken låter inte bra, inte alls faktiskt. Det upplevs dessutom som ännu sämre jämfört med det engelska, och det sägs att Svärdet i stenen har mycket dålig bildkvalitet, vilket väl egentligen i så fall är den första klassikern som håller låg klass där?

...men jag tycker diskussionen om kvaliteten på det runt omkring är mer intressant. Designen på omslagen blir jag mig ganska lite om, men samlaren i mig hade önskat att Disney fortsatt på den inslagna linjen med slipcase, filmen på DVD och mycket matigt extramaterial, istället för att spara in överallt där det är möjligt. Var går gränsen? Om man inte bryr sig om detta kunde man väl lika gärna köpa filmen i en plastficka med "Djungelboken" ditritat med en tuschpenna?
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2013 vid 21:26
Lilla Sjöjungfrun kommer iallafall med slipcase för de som undrar. Själv har jag ändå tagit av dem från mina bluray-utgåvor.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2013 vid 14:19
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Lilla Sjöjungfrun kommer iallafall med slipcase för de som undrar. Själv har jag ändå tagit av dem från mina bluray-utgåvor.

Hur vet du det?? Shocked

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2013 vid 21:04
Postad av Blunder Blunder skrev:

Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Lilla Sjöjungfrun kommer iallafall med slipcase för de som undrar. Själv har jag ändå tagit av dem från mina bluray-utgåvor.

Hur vet du det?? Shocked


Jag mailade svenska Disney och frågade varför Djungelboken blev som den blev, när de tidigare sagt att alla Diamond Editions skulle komma med slipcase och DVD och då sa de att Lilla Sjöjungfrun kommer med slipcase ;)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2013 vid 15:36
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:


Postad av Blunder Blunder skrev:


Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Lilla Sjöjungfrun kommer iallafall med slipcase för de som undrar. Själv har jag ändå tagit av dem från mina bluray-utgåvor.


Hur vet du det?? Shocked



Jag mailade svenska Disney och frågade varför Djungelboken blev som den blev, när de tidigare sagt att alla Diamond Editions skulle komma med slipcase och DVD och då sa de att Lilla Sjöjungfrun kommer med slipcase ;)


Vad är slipcase ?
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2013 vid 22:26
Postad av disney_girl disney_girl skrev:



Vad är slipcase ? 


Pappfodralen som sitter över vissa DVD-/Bluray-fodral :)


Ändrad av Aug_ust - 03-september-2013 vid 22:28
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2013 vid 00:20
I våras pratade vi här om vissa hinder, på vissa filmer, som gör att ljudet inte går att spela utanför USA eller nåt liknande. Tror det var Frankenweenie (ev Peter Pan) som var "drabbat" då. Vet någon/Anders M Olsson hur vidare detta gäller på andra filmer som släppta på bluray i USA i år? Ringaren i Notre Dame har jag, och den har inte denna inställning. Planerar en liten beställning men eftersom jag inte vet vad jag letar efter frågar jag här först!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2013 vid 20:38
Postad av Hades Hades skrev:

I våras pratade vi här om vissa hinder, på vissa filmer, som gör att ljudet inte går att spela utanför USA eller nåt liknande. Tror det var Frankenweenie (ev Peter Pan) som var "drabbat" då. Vet någon/Anders M Olsson hur vidare detta gäller på andra filmer som släppta på bluray i USA i år? Ringaren i Notre Dame har jag, och den har inte denna inställning. Planerar en liten beställning men eftersom jag inte vet vad jag letar efter frågar jag här först!

Det vi pratade om var Cinavia som är en sorts kopieringsskydd i ljudspåret.
http://www.d-zine.se/noterat/20130206.htm

Av Disneys filmer är det hittills bara Frankenweenie som använder det, och det finns både på DVD- och Blu-rayutgåvorna, både amerikanska och svenska utgåvor.

Under ett par år har de flesta av de stora filmbolagen experimenterat med Cinavia på enstaka utgåvor. Men nu tycks det bara vara Sony som envist håller fast vid det.

En lista på vilka titlar som är Cinavia-skadade finns här:
http://blog.dvdfab.com/cinavia-protection.html

För den tekniskt intresserade har DVD-Ranger skrivit ett dokument som i detalj beskriver hur Cinavia fungerar, och varför det är totalt meningslöst med högkvalitativa ljudspår (DTS-HD Master Audio m.fl.) i kombination med Cinavia:
http://www.dvd2hd.com/2013/08/10/cinex-white-paper-updated/

DVD-Ranger har även en produkt som kan ta bort Cinavia, men tyvärr är den ännu(?) inte i sådant skick att jag kan rekommendera den.



Ändrad av Anders M Olsson - 10-september-2013 vid 20:42
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2013 vid 14:57
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Jag mailade svenska Disney och frågade varför Djungelboken blev som den blev, när de tidigare sagt att alla Diamond Editions skulle komma med slipcase och DVD och då sa de att Lilla Sjöjungfrun kommer med slipcase ;)


Jag kan bekräfta att Den lilla  sjöjungfrun har Slipcase. Bör även tilläggas att det har ett väldigt fin glittereffekt både på fram- och baksida av detta Slipcase.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2013 vid 16:33
Postad av Adrina Adrina skrev:

Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Jag mailade svenska Disney och frågade varför Djungelboken blev som den blev, när de tidigare sagt att alla Diamond Editions skulle komma med slipcase och DVD och då sa de att Lilla Sjöjungfrun kommer med slipcase ;)


Jag kan bekräfta att Den lilla  sjöjungfrun har Slipcase. Bör även tilläggas att det har ett väldigt fin glittereffekt både på fram- och baksida av detta Slipcase.

Vad härligt att höra! Big smile
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2013 vid 20:23
Samtidigt kan jag känna att skit samma om den får ett glittrande pappfodral. Dom har redan förstört hela slipcase-grejen för Bluray-klassikerna ändå. (inget ont mot dig Adrina, jättebra att du informerar hehe ;)
Det påminner en egentligen bara om hur bra de faktiskt hade kunnat göra alla de som bara blev simpla utgåvor :/
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 12:19
Jag såg Djungelboken i butiken häromdagen och blev, precis som er, besviken. Den såg riktigt nedsparad ut. En repris av Peter Pan liksom. Jag har blivit ok med att Peter Pan ser ut som den gör, och att många andra av filmerna (som inte ingår i Diamond Edition) kommer att se ut så. Det är ju synd, men är det det som de väljer att köra på så är det väl så.

Men varför på Djungelboken? Och varför enbart på den, ifall nu Lilla Sjöjungfrun ska komma med slip-case. Känns ju konstigt att just Djungelboken går utanför formen av det som kändes "Diamond Edition".


Har säkert frågat det här förut, men glömt svaret, så hoppas det inte känns irriterande nu ifall jag frågar igen. Visst ingick inte senaste Peter Pan i Diamond Edition-utgåvorna? 
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 15:02
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

ar säkert frågat det här förut, men glömt svaret, så hoppas det inte känns irriterande nu ifall jag frågar igen. Visst ingick inte senaste Peter Pan i Diamond Edition-utgåvorna? 

Peter Pan var Diamond Edition i USA, men inte i Sverige.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2013 vid 06:13
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Samtidigt kan jag känna att skit samma om den får ett glittrande pappfodral. Dom har redan förstört hela slipcase-grejen för Bluray-klassikerna ändå. (inget ont mot dig Adrina, jättebra att du informerar hehe ;)
Det påminner en egentligen bara om hur bra de faktiskt hade kunnat göra alla de som bara blev simpla utgåvor :/

Håller med helt och hållet, men kanske tänker de till och reparerar sitt misstag vid någon nyutgåva längre fram. Om nu blu-ray fortfarande finns då.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2013 vid 18:16
Har äntligen fått min blu-ray! Trodde den skulle komma i morgon så det var en trevlig överraskning! 

Beställde DVDn också, en princip sak liksom. 


De glittrar så fint och jag hoppas att det nu är en bra utgåva! Slipcase på båda, som tur är! :) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2013 vid 17:38
Disneys BD-live på Skönheten och Odjuret, som kräver internetuppkoppling och...vad mer? Går det att komma åt det materialet? Har inte lyckats, beror det på spelaren eller landet?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2013 vid 10:36
Postad av Hades Hades skrev:

Disneys BD-live på Skönheten och Odjuret, som kräver internetuppkoppling och...vad mer? Går det att komma åt det materialet? Har inte lyckats, beror det på spelaren eller landet?

Jag tror inte att Disney har lanserat den tjänsten utanför Nordamerika, och det är tveksamt om den ens har så stort värde om man befinner sig där. Det verkar inte som om det är något Disney satsar på längre.

Så nej, det går nog inte att komma åt materialet i Sverige. Möjligen skulle det kunna gå om du kan köra via en proxy i USA. Kanske behövs det även en amerikansk utgåva av filmen.

Det som Disney nu tycks satsa på är en liknande funktion som de kallar för Second Screen. Då har man en iPadda eller Windows-dator med ett program som körs synkront med filmen och som visar extramaterial under filmens gång. Disney har även gjort vissa experiment med samma sak på bio i USA. Man ska ha med sig sin iPadda på bio och så kan man se extramaterial m.m. samtidigt som man ser filmen.

Även det har sina geografiska begränsningar. Det går inte att ladda hem iPad-programmet om man inte har konto i den amerikanska butiken. Dock lyckades jag ladda hem ett av Windows-programmen till Second Screen, men jag fick det inte att synka med den svenska versionen av Lejonkungen. Det går iofs att köra osynkat också.

http://disneysecondscreen.go.com/



Ändrad av Anders M Olsson - 10-oktober-2013 vid 10:40
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2013 vid 17:31
Jag förstår. Har uppfattat att det inte utnyttjats vidare mycket. Ska finnas intervjuer där, som jag är mycket intresserad av! Irriterande.
Tackar!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2013 vid 22:56
Känns väldigt distraherande att se filmen på TV/bio samtidigt som man ska kolla ner på sin iPad. Ok för att man kanske ser en film på det sättet hemma, just för extramaterialets skull, men skulle aldrig vilja se en ny film på bio och inte kunna koncentrera mig fullt på den tror jag inte.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2013 vid 23:00
Är det någon som köpt de fem senast släppta klassikerna på bluray än? Jag utgår från att alla är i samma klass som Peter Pan, och att ingen större kraftansträngning lagts på utgåvorna? Klart man kommer köpa dem oavsett, men är nog bara villig att ge runt en hundring per film. Man tycker att CDON, Discshop eller liknande borde ha någon sorts paketpris för alla fem. Någon som vet ifall det finns någonstans?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2013 vid 06:57
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

Känns väldigt distraherande att se filmen på TV/bio samtidigt som man ska kolla ner på sin iPad. Ok för att man kanske ser en film på det sättet hemma, just för extramaterialets skull, men skulle aldrig vilja se en ny film på bio och inte kunna koncentrera mig fullt på den tror jag inte.

Det gäller ännu så länge bara Den lilla sjöjungfrun på ett mindre antal biografer i USA. Man gör det antagligen som en test för att se om det här är en framkomlig väg för att locka publik till en gammal reprisfilm på bio trots att den redan har getts ut på olika hemvideoformat i flera omgångar.

Annars skulle själva tekniken kunna användas till betydligt nyttigare saker. Jag tänker på textning eller kanske t.o.m. teckenspråkstolkning för personer med nedsatt hörsel, och ljudtolkning för personer med nedsatt syn.

Det har även gjorts en 3D-version av Den lilla sjöjungfrun som också visas just nu i begränsad omfattning på bio i USA. Men folk börjar väl bli trötta på 3D kan tänkas, så Disney är väl desperata att hitta på något nytt.

Ytterligare ett desperat(?) försök att locka publik på bio görs med en "4D-version" av Nightmare Before Christmas. Det utlovas "Newly enhanced Interactive 4D Sensory Effects! Lights, Scent, Wind, Snow, Fog & More!" Bio i USA ska tydligen vara rena nöjesfälten.


Ändrad av Anders M Olsson - 11-oktober-2013 vid 07:09
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2013 vid 18:41
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

[QUOTE=Aug_ust]


Det har även gjorts en 3D-version av Den lilla sjöjungfrun som också visas just nu i begränsad omfattning på bio i USA. Men folk börjar väl bli trötta på 3D kan tänkas, så Disney är väl desperata att hitta på något nytt.

Ytterligare ett desperat(?) försök att locka publik på bio görs med en "4D-version" av Nightmare Before Christmas. Det utlovas "Newly enhanced Interactive 4D Sensory Effects! Lights, Scent, Wind, Snow, Fog & More!" Bio i USA ska tydligen vara rena nöjesfälten.

Jag skulle kunna tänka mig att se Lilla Sjöjungfrun i 3D på bio. Ångrar ihjäl mig att jag inte såg Lejonkungen när den gick :/ Har inte sett någon klassiker i 3D, hur se de ut egentligen? Är det bra gjort, har dom lagt till någonting o.s.v.
TNBC i 4D låter grymt, hade gärna sett den!
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2013 vid 19:44
Känns som att luften gått ur intresset för kommande klassikersläpp i och med den senaste tidens utrullning av simpla utgåvor, men i alla fall... 

2014-01-15 kommer Pongo och de 101 dalmatinerna på blu-ray. En av mina favoriter, så jag hoppas verkligen på en påkostad utgåva med mycket extramaterial, även om precis ingenting talar för det. 
Till toppen
Reflection View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Reflection Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2013 vid 09:11
Postad av rooney rooney skrev:

Känns som att luften gått ur intresset för kommande klassikersläpp i och med den senaste tidens utrullning av simpla utgåvor, men i alla fall... 

2014-01-15 kommer Pongo och de 101 dalmatinerna på blu-ray. En av mina favoriter, så jag hoppas verkligen på en påkostad utgåva med mycket extramaterial, även om precis ingenting talar för det. 


Ja, jag har verkligen tappat intresset tyvärr. Inte ens köpt blu-ray-utgåvan av min favoritfilm Ringaren i Notre Dame för att den är så tråkig (bara omslagsbilden i sig är jag sur på, USA har ju så fin utgåva), utan väntar på lägre pris...

Åh vad roligt, den ser jag fram emot! Känner på mig att den inte heller kommer vara så påkostad men man kan ju alltid hoppas...
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2013 vid 09:11
Jag längtar faktiskt när en Disney klassiker kommer ut på Blu-ray. Även om de är kanske lite simpla än de tidigare Blu-ray utgåvorna så får ni faktiskt erkänna att det är bättre än DVD- utgåvorna i alla fall de lite mindre populära filmerna.
Jag längtar till Pongo och de 101 dalmatinerna kommer eftersom det var ett bra tag sedan jag såg filmen. Blu-ray utgåvan kommer troligen att vara som den britiska, och den britiska utgåvan vad jag har för har mycket extramaterial. Jag vet att den har allt tidigare extramaterial från DVD-utgåvan från 2008.

Föresten jag vet inte om det är sant men jag har hört att Bernard och Bianca i Australien ska komma ut på Blu-ray i Sverige någon gång i mars. Är det någon som vet om det är sant?

Ändrad av Agrabah - 18-november-2013 vid 09:12
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2013 vid 11:20
Ja, själva filmen är ju varje gång ett rejält lyft jämfört med DVD-utgåvorna, och inte heller kan man klaga på prissättningen (de nysläppta kostar redan 99kr/st), men jag hade hellre betalat 249 för en lyxigare utgåva, främst med mycket extramaterial, filmen på DVD, slipcase och allt det där som gjorde dem så bra tidigare.
Till toppen
Reflection View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Reflection Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2013 vid 22:12
Jadå filmerna är bättre på blu-ray och ska definitivt köpas :) Känner bara ingen brådska liksom, utan kan vänta tills de blir billigare.

Så de kostar 99 kr nu, kanske blir att köpa någon snart då.

Bernard och Bianca i Australien är en av de klassiker jag aldrig ägt, den skulle vara himla kul att få på blu-ray snart! Hoppas!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media