Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

John Carter (From Mars)

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: John Carter (From Mars)
    Postad: 14-januari-2012 vid 17:27
Ser faktiskt fram emot den här filmen. Varför slopade de "From Mars"? Har det något att göra med att praktiskt taget alla filmer som har handlat om Mars har fet-floppat?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2012 vid 00:16
Kom hem för en stund sedan efter att ha varit på premiären. Filmen var sådär. Lite småseg med en handling som man redan sett ett par dussin gången. Men den var snyggt animerad och 3D:n var skaplig. Men tyvärr satt jag mest större delen av filmen och önskade att de kunde lagt de där 250 miljoner dollarna på en The Longest Journey-film istället. Designen på kläderna och vissa av varelserna fick mig helt klart att tänka på TLJ både en och två gånger.

John Carter (From Mars) får en ljummen 2/5 av mig.

"Har det något att göra med att praktiskt taget alla filmer som har handlat om Mars har fet-floppat?"
Det tycks finnas en god chans att den här filmen kan sålla sig till den gruppen.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2012 vid 13:43
Ingen annan som sett John Carter (From Mars)? Vad tyckte ni?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2012 vid 19:01
Är det verkligen ingen som har sett filmen? Vojne! Disney är mer illa ute än jag trodde.
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2012 vid 18:49
Vill se filmen men dessvärre verkar inte kompisarna vara så sugna på att hänga med. Ska försöka övertala flickvännen att följa med, haha. Annars får det bli ett köp när den släpps på Blu-ray! Återkommer med intryck när jag väl har sett den (kan ju dröja ett halvår men ändå).
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2012 vid 14:18
Gör så. Inte kul för Disney dock. De gick väl ut häromdan och klargjorde att de räknar med att gå 200 miljoner dollar back på det här kalaset. Ouch. Strax under två miljarder kronor...
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2012 vid 11:26
Oh god... Kan mycket väl vara en av de fulaste framsidorna till en film någonsin. Det är som att Disney vill att filmen ska floppa.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2012 vid 11:41
Jag håller verkligen med, Bilden på Carter i förgrunden känns dum (han ser även dum ut). Sen ser omslaget så tomt ut, i synnerhet DVD-utgåvan som inte ens har Disney-DVD på framsidan. Det kunde gott och väl även klämt in nån säljande slogan på den. Om jag inte hade vetat om filmen och sett DVD:n i en affär hade jag förmodligen inte givit den någon extra tanke och bara gått förbi.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2012 vid 00:35
Jag tyckte att filmen var bra :)

När filmen var slut så ville jag se mer. Jag vill att dem ska göra en 2:a :)
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
evali View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-december-2012
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera evali Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2012 vid 12:05
Denna har jag missat helt. Skulle gärna se den. Alltid fascinerande när filmprojekt går back så brutalt. Stor succe i ryssland tydligen.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Carter_%28film%29
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2012 vid 13:55
Jag tycker verkligen att du ska se den :)
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2013 vid 19:22
Lycka till med förhoppningarna om en uppföljare på John Carter. Personligen skulle jag inte hålla andan medan jag väntar på den.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 18:15
Jag har faktiskt, såhär efter lite mer än tre år, börjat få något av John Carter (from Mars)-abstinens! Jag vet inte varför, men suget efter att se om den här filmen har liksom kommit smygande gradvis... Creepy.

Måste skaffa den på 3D Bluray.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2016 vid 13:22
Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2016 vid 13:55
Postad av 92juar 92juar skrev:

Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.


Eh, det enkla svaret är väl; därför att filmen blev en av de dyraste flopparna i historien.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2016 vid 14:14
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.


Eh, det enkla svaret är väl; därför att filmen blev en av de dyraste flopparna i historien.


Tråkigt att de tyckte de eftersom jag såg fram emot en uppföljare.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2016 vid 23:58
Postad av 92juar 92juar skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.


Eh, det enkla svaret är väl; därför att filmen blev en av de dyraste flopparna i historien.


Tråkigt att de tyckte de eftersom jag såg fram emot en uppföljare.


Vadå "tråkigt att de tyckte det"? Vilka tyckte vad?
Filmen var en enorm publikflopp. Inget som har med någons tyckande att göra.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 16:45
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.


Eh, det enkla svaret är väl; därför att filmen blev en av de dyraste flopparna i historien.


Tråkigt att de tyckte de eftersom jag såg fram emot en uppföljare.


Vadå "tråkigt att de tyckte det"? Vilka tyckte vad?
Filmen var en enorm publikflopp. Inget som har med någons tyckande att göra.


Jag tyckte inte att filmen var en stor flopp, jag gillade den. Det är absolut inte min favorit film men jag gillade berättelsen och såg fram emot en uppföljare. Hade hört att de skulle göra tre filmer så jag blev besviken när de la ner de projektet.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 17:13
Postad av 92juar 92juar skrev:

 
Jag tyckte inte att filmen var en stor flopp, jag gillade den. Det är absolut inte min favorit film men jag gillade berättelsen och såg fram emot en uppföljare. Hade hört att de skulle göra tre filmer så jag blev besviken när de la ner de projektet.

Jag tror inte att det var filmens kvalitet som avgjorde detta (Har inte sett den så kan inte uttalamig om kvaliteten) Problemet är snarare att Disney tydligen gick back över 100 miljoner dollar på den här filmen...
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 15:33
Postad av 92juar 92juar skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:

Är det någon som har koll på varför det inte blev någon uppföljare? Jag har för mig att jag har läst någonstans satt det skulle bli en trilogi men minns inte anledningen varför.


Eh, det enkla svaret är väl; därför att filmen blev en av de dyraste flopparna i historien.


Tråkigt att de tyckte de eftersom jag såg fram emot en uppföljare.


Vadå "tråkigt att de tyckte det"? Vilka tyckte vad?
Filmen var en enorm publikflopp. Inget som har med någons tyckande att göra.


Jag tyckte inte att filmen var en stor flopp, jag gillade den. Det är absolut inte min favorit film men jag gillade berättelsen och såg fram emot en uppföljare. Hade hört att de skulle göra tre filmer så jag blev besviken när de la ner de projektet.

Vad är det du har svårt att fatta? Går ett filmbolag miljontals dollar back på ett projekt så blir det sällan uppföljare. Eller tror du att "Ghostbusters" (2016) också kommer få en sequel?
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2021 vid 11:44
Damn, vad svårt det ska vara att hitta ett ex av filmen på 3D-Bluray!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media