Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa bakgrundsmusik?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bästa bakgrundsmusik?
    Postad: 13-februari-2012 vid 17:54
Vilken tycker ni är den bästa bakgrundsmusiken (Inte sånger alltså) i Disneyklassiker? Själv gillar jag till exempel "Sanctuary" från ringaren i Notre dame, den seriösa delen i "Battle on the tower" från Skönheten och odjuret och "To die for" "King of pride rock" "Hyenorna" och musiken under Simbas strid mot Scar/Simbas och Mufasas samtal under stjärnorna, från Lejonkungen.

Vilka är era favoriter?


Ändrad av jordgubbsanka - 13-mars-2012 vid 20:51
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2012 vid 18:15
Jag gillar musiken till Björnbröder. Likaså Skönheten och Odjuret har mycket bra bakrundsmusik.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2012 vid 19:29
Det brukar alltid ändras när jag sett en film som jag inte har sett på ett tag :P Men just nu, och rent spontant så blir jag att tänka på:
Lejonkungen (Gnurusningen, när Simba och Mufasa pratar under stjärnorna och när Simba tar plats på Lejonklippan i slutet),
Pocahontas (När de kysser varandra i skogen och när hon springer ut på klippan i slutet för att vinka adjö till John Smith)
Ringaren i Notre Dame (Typ allt :P Men framför allt Sanctuary, Paris Burning och And He Shall Smite The Wicked),
Skönheten och Odjuret (Förvandlingen i slutet är helt fantastisk)
Mulan (När hon bestämmer sig för att ta sin fars plats och klipper håret)
Tarzan (Typ allt igen, men framför allt den delen då han återvänder till trädkojan)
Trassel (Kingdom Dance och precis innan I See The Light då de släpper upp lyktorna)

Upp (Får man välja Pixar?) (Varenda gång som den där enkla men fina melodin upprepas, speciellt när han tittar i albumet och minns)

Sjöjungfrun (Då de dansar på skeppet)

Egentligen är jag oftast mest förtjust i sångerna, men om man bara ska se till bakgrundsmusiken så är det nog just nu så här :)
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2012 vid 01:07
Såg om björnbröder nyss, och några soundtrack från den som jag gillar är:
Musiken under striden mellan Kenai och Kodas mamma (Gillar tex hur den blir mer och mer intense i takt med striden)
Och musiken där Kenai förvandlas till björn (Mäktigt!)

Har även börjat gilla soundtracken "farewell" "Skimrish" och "Ship at sea" från Pocahontas ganska mycket.


Ändrad av jordgubbsanka - 30-mars-2012 vid 18:07
Hope, faith, love. <3
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2013 vid 21:13
Jag har många favoriter. Jag gillar musiken i början av Den Lilla Sjöjungfrun.(då dom simmar mot slottet)West wing (Skönheten och Odjuret)Hans Zimmer´s musik till Lejonkungen, The Battle (Narnia) Farewell (Pocahontas) Kenai blir björn (Björnbröder) och många fler
Till toppen
AzkabanPrisoner View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-oktober-2013
var: Lund
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera AzkabanPrisoner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2013 vid 19:56
Pinocchio, Bambi, Pocahontas och Aladdin! 
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2014 vid 16:48
Jag gillar också musiken till Narnia Prins Caspian. Delar av den påminner om den första filmen. Det finns många filmer som har bra musik. Jag gillar också intro musiken till Monster´s Inc.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media