| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Agrabah
Inbetweener
Status: Offline
Poäng: 169
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Tråd: Disneyland Paris Postad: 26-februari-2012 vid 08:35 |
Jag ska åka till Disneyland Paris nu i sommar och jag kan knappt vänta, det ska bli så kul. Särskilt eftersom att de firar sitt 20-års jubelium iår. Här är en video som jag hittade där de berättar om vad som kommer att hända på Disneyland Paris iår. Är det några fler här som ska åka till Disneyland Paris iår?
|
|
- Här kommer benet, Tony!
- Si, si ben. Ben! Sacramento idioto! Jag ska giva dig på moppo!
|
 |
Agrabah
Inbetweener
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 26-februari-2012 vid 08:37 |
|
|
|
|
 |
Trubaduren
Animatör
var: Borås
Poäng: 315
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 26-februari-2012 vid 13:21 |
Kul! Då kanske vi stöter på varandra. Eventuellt åker jag till Disnyland i Kalifornien i sommar, men skulle det inte bli av så blir det ett par dagar i parken i Paris istället.
Sist jag var där firade Disneyland Paris 15-årsjubileum (och när jag var på Walt Disney World nu förra sommaren så firade de 40-årsjubileum), så det kunde vara kul att även få uppelva 20-års firandet. :)
Ändrad av Trubaduren - 26-februari-2012 vid 13:24
|
|
"Blathering blatherskite!"
Disney Geek of the Week, June 13
http://d23.disney.go.com/news/2012/06/d23s-disney-geek-of-the-week-dennis-nydahl/
Proud member of the D23
|
 |
ClopinTrouillefou
Nykomling
Poäng: 7
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 26-februari-2012 vid 15:23 |
Jag var i Disneyland Paris, fast det var minst 15 år sedan... Vill till Paris igen dock... främst för att få se Notre-Dame de Paris (igen  )
Ändrad av ClopinTrouillefou - 26-februari-2012 vid 15:23
|
|
Disney-benundrare sedan 1991 :)
|
 |
Agrabah
Inbetweener
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 31-mars-2012 vid 07:53 |
Förr några dagar sedan så började den nya 20-års jubeliums paraden i Disneyland Paris att visas. Jag tycker att det är en jättefin parad. Några nya vagnar och massor med nya karaktärer bl.a Rapunzel och Duffy. Vad tycker ni om den nya paraden?
|
|
|
 |
jordgubbsanka
Animatör
var: Östersund
Poäng: 305
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 31-mars-2012 vid 09:11 |
|
Skulle gärna åka till Disneyland någon gång! Blir antagligen inte i sommar dock, familjen måste hålla budgeten begränsad pga att vi tänker åka på ngn lång utlandsresa över jul/nyår.
|
|
Hope, faith, love. <3
|
 |
Agrabah
Inbetweener
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 17-juni-2012 vid 18:39 |
Jag har nu kommit hem från resan till Disneyland Paris. Det var helt underbart, såg den nya 20års- jubeliumsparaden, köpte många Disney saker bl.a Disney pins. Såg Disneys Stars and cars paraden i Walt Disney studios. Bodde på Disneyhotellet: Santa Fe. Hela resan var jätterolig, jag träffade även 9 olika Disney karaktärer, jag tog foto med dem och fick deras autograf, de karaktärerna var Musse Pigg, Mimmi Pigg, Pluto, Långben, Kalle Anka, Kajsa Anka, Buzz Lightyear, Törnrosa och Peter Pan. Jag vill gärna åka dit där snart igen. Hur var era resa till Disneyland Paris?
|
|
|
 |
Emmaaa
Matte Artist
var: Sweden
Poäng: 620
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 27-september-2012 vid 15:49 |
Hur mycket kostar inträdet? Eller hur ligger priserna? Försöker hitta något om det, men jag ger upp innan jag knappt har börjat leta.
Go me.
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
PrincessOfUtopia
Springschas
var: Göteborg
Poäng: 41
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 03-februari-2013 vid 19:12 |
Ska åka i April ;D Någon som vet hur många dagar som blir lagom tid att vara där? ^_^ Vill gärna besöka båda parkerna btw
|
|
Princesses don't marry kitchen boys
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1689
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 03-februari-2013 vid 23:39 |
|
När jag var där för några år sedan så stannade vi i 4 dagar + 5e dagen för hemresa. 3 av dagarna spenderade vi i parken och 1 i Paris. Tycker man lyckades få med det mesta på den tiden.
En intressant sak var när vi åkte en mindre åkattraktion med Pinocchio-tema så gick den sönder... tåget stannade och vi fick hoppa av och gå ut... för att vi skulle se vart vi gick så tände de så klart upp insidan ordentligt. Det var intressant att se hur de ser ut i fullt ljus ^_^
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
PrincessOfUtopia
Springschas
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 04-februari-2013 vid 16:46 |
Oj, det är nästan dubbel så lång tid som jag trodde då xD Åh vad mysigt det låter, speciellt om det är sådär lite på kvällen då den gick sönder 
|
|
|
 |
PrincessOfUtopia
Springschas
|
inläggsval
Tack(0)
Citera Svar
Postad: 06-april-2013 vid 14:55 |
Disneyland Paris var jättenice, tycker personligen att man deff ska besöka båda parkerna, men gå i så fall till studios först, för den stänger tidigare  Attraktionerna och paraderna var oxå skoj, men vädret var en chock x( xD Man skulle ju tro att det är varmare i Frankrike än i Sverige, men jag tvivla på det  Inte när vi åkte iallafall xD
|
|
|
 |