Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skrämmande scener

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skrämmande scener
    Postad: 29-mars-2012 vid 22:02
Har ni några Disneyscener ni var/ är rädda för? 
Jag började intressera mig för Disney igen sommaren 2011, och sen dess har jag nog sett fler Disneyfilmer än jag såg när jag var liten, så det finns inte så många scener som jag var rädd för när jag var liten, men men...

När jag var liten skrämdes jag av:
Striden mellan Baloo & Shere Khan (Ville inte titta)
Scenen med Monstro i Pinocchio (Ville inte titta)
Grottscenen i Bernad och Bianca vill jag minnas (Denna spolade jag dock inte förbi)
När jag var riktigt liten ville jag tydligen bara se "Hakuna matata" i Lejonkungen. När jag blev äldre (När vi köpte filmen på VHS när jag var 8-9 år) såg jag resten av filmen, men ibland spolade jag förbi *SPOILERS* 
Mufasas dödsscen, jag orkade inte se den... (Kanske inte borde nämnas bland "Skrämmande" men men)

Ringaren i Notre dame har ju också en del scener som nog kan uppfattas som skrämmande av barn. Jag såg inte hela filmen förren i höstas, men hade jag sett hela som barn kan jag tänka mig att den hade skrämt mig.

Nu för tiden tycker jag att Åsneförvandlingen i Pinocchio är riktigt obehaglig... Brrr.



Ändrad av jordgubbsanka - 02-april-2012 vid 21:59
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2012 vid 17:17
När Alice sätter sig ner och börjat gråta eftersom hon inte hittar hem skrämde alltid mig. Jag levde mig in i känslan av att vara ensam och vilse och det var en av sina största rädslor som barn.

I Ringaren i Notre Dame tyckte jag alltid Frollos låt var obehaglig, även om jag tyckte om låten på samma gång. Rädd är kanske att ta i, och jag förstod aldrig de sexuella undertonerna, men.. obehaglig helt klart.

- och om jag får vara lite halvt oseriös så hade jag ett problem med Odjurets förvandling till människa i slutet av filmen. Till att börja med så tyckte jag själva förvandlingen var sjukt läskig (det började stråla ur hans händer och fötter ju!!!) och sen såg han så konstig ut. Jag gillade aldrig hans mänskliga utseende (inte för att de kunde gjort det bättre, men jag hade ju lärt mig tycka om odjuret som just odjuret i filmen och sen förändrade de honom).
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2012 vid 17:23
Håller med, gillar nog nästan odjuret bättre än människan, men men ^^

Om jag får gå lite off topic kan jag också nämna att jag som barn uppfattade en scen i filmen "Legenden om Skattkammarön" (Inte Disney) som ganska creepy, men det var inget jag spolade förbi ^^
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2012 vid 23:28
Hade Disneymaraton med ett par vänner igår och det blev dags för Basil Mus. När vi såg finalen påmindes jag av hur rädd jag var för Råttigan i slutet i Big Ben. Den scenen är inte att leka med, utan är riktigt mörk på sina ställen. 
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2012 vid 20:13
Jag började inte titta på Disneyfilmer så tidigt, tror det hela började med Skönheten & Odjuret när jag var 10 år. Kan inte minnas att jag var rädd för någon scen i någon av filmerna dock. Man bllir lite härdad när man har äldre syskon. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2012 vid 13:58
När jag var liten tittade jag ofta på Aladdin och Skönheten och Odjuret. Här är scenerna jag var rädd för:

Aladdin: första scenen med Jafar och den magiska grottan, rösterna var så läskiga och grottan var oxå läskig:S

Skönheten och Odjuret: berättelsen om prinsen i början. Musiken var läskig o allting tyckte jag var obehagligt.
- när maurice kommer till slottet, när han sitter i fåtöljen och Odjuret stormar in... :S jag blev livrädd! (jag blev rädd redan när han började resa hemifrån för jag visste vad som skulle hända sen)
- när Belle kommer till slottet och hittar sin pappa och Odjuret kommer, LÄSKIGT!!
- när Odjuret stänger in Maurice i den där förtrollade kusken:S
- när Belle går till den västra flygeln(eller vad den heter)
- Gastons och Odjurets strid

Heheh jaa det var många scener jag var rädd för som liten men jag tyckte ändå väldigt mycket om filmerna ändå och såg dem oräkneliga gånger! Och jag tycker fortfarande om dem:)
Till toppen
AzkabanPrisoner View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-oktober-2013
var: Lund
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera AzkabanPrisoner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2013 vid 20:17
Håller med dig när det gäller Pinocchio, jordgubbsanka. Är nu 19 år och klarar fortfarande inte av åsneförvandlingsscenen.. Ibland undrar man hur man inte lyckades bli traumatiserad av det som barn :P
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media