Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frost (Frozen)

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2013 vid 11:20
Tycker att dom kunde ha kommit på bättre namn på karaktärerna än Elsa Anna Olof Sven och Kristoffer. Tycker inte att dessa passar i en disneyfilm.

Ändrad av disney_girl - 28-december-2013 vid 11:20
Till toppen
AzkabanPrisoner View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-oktober-2013
var: Lund
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera AzkabanPrisoner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2013 vid 12:29
Varför då? Miljön och kulturen i filmen är ju inspirerad av Norge så namnen borde väl också låta/vara skandinaviska?

Ändrad av AzkabanPrisoner - 28-december-2013 vid 14:20
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 17:15
Min läromästare på biografen Cinema2 där jag jobbar såg filmen för snart två månader sedan! Han gillade den.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2014 vid 00:14
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Tycker att dom kunde ha kommit på bättre namn på karaktärerna än Elsa Anna Olof Sven och Kristoffer. Tycker inte att dessa passar i en disneyfilm.

Visst kan en tycka det, men (som sagt) är det ju disneys försök att vara nordiska, och dessutom tror jag att det är en ordlek med HC Andersen, som skrev sagan. En bunt av figurerna heter ju, som du säger, Anna, Sven och Kristoff (på engelska), och ytterligare en heter Hans.

Hans Christian Andersen --> Hans, Kristoff, Anna, Sven.

Det är inte alla namnen du rabblade upp, men det är namnen på några av huvudpersonerna i alla fall.

(Dessutom tycker jag personligen att Elsa är ett väldigt fint namn ...)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2014 vid 11:25
Nu när vintern ÄNTLIGEN har kommit till detta land känns Frozen verkligen lockande. Hoppas den är lika bra som Tangled.
Till toppen
Jemaann83 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Jemaann83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2014 vid 23:24
Tycker det är synd att man inte kan få välja att få se filmen på bio på engelska eller svenska. Tycker det är mycket mer intressanta röster i den engelska versionen som Idina Menzel, Kristen Bell och Jonathan Groff (spelade Rachels kärleksintresse under säsong 1 av glee). Vad tycker ni andra om låten "Let it go" som finns att se och lyssna till på youtube just nu... Om de har lagt in mycket 3d i den låten så vore det rätt läckert att se på bio.


Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2014 vid 10:53
Självklart är det uselt att man inte kan få chansen att se filmer på rätt sätt! Asjobbigt, för att inte säga förnedrande, att tvingas sitta i en salong full av ohängda ungar. Och, snälla, nämn inte Glee. Var nära att börja fontänspy och det hade varit något genant här på den sunkiga praktikplats som staten tvingar mig att va på.
Till toppen
Reflection View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Reflection Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2014 vid 18:36
Jag önskar också att den gick på engelska! Skulle verkligen vilja se den på bio, har lyssnat lite på ett par sånger från filmen och fastnat för dom. "Let it go" och "For the first time in forever - reprise" är så underbara att jag inte tänker se filmen alls på svenska.
Jag ser alla nya animerade filmer på engelska... den svenska dubben gör ofta filmerna töntiga/dåligare tycker jag. De gamla klassikerna ses dock endast på svenska.
Tröstar mig själv med att köpa Frozen i steelbook-format som släpps i Mars. Först då lär jag titta på den.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2014 vid 20:04
Postad av Jemaann83 Jemaann83 skrev:

Tycker det är synd att man inte kan få välja att få se filmen på bio på engelska eller svenska. Tycker det är mycket mer intressanta röster i den engelska versionen som Idina Menzel, Kristen Bell och Jonathan Groff (spelade Rachels kärleksintresse under säsong 1 av glee). Vad tycker ni andra om låten "Let it go" som finns att se och lyssna till på youtube just nu... Om de har lagt in mycket 3d i den låten så vore det rätt läckert att se på bio.

Vem säger att man inte kan välja? I det svenska pressmaterialet står det att även den engelskspråkiga versionen kommer att visas på svenska biografer.

Men visst, på mindre orter väljer biografägarna antagligen att avstå från den engelska versionen.
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2014 vid 12:40
Den här filmen ska jag defenitivt se på bio, den verkar jättebra, det verkar i alla fall alla som sett den i USA tycka.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2014 vid 10:36
Jag längtar att se den också. Den vann ju dessutom priset för "Bästa Animerade Film" i USA i år, och slog då andra animerade filmer som Croodarna och Dumma Mej 2.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2014 vid 09:09
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Vem säger att man inte kan välja? I det svenska pressmaterialet står det att även den engelskspråkiga versionen kommer att visas på svenska biografer.

Men visst, på mindre orter väljer biografägarna antagligen att avstå från den engelska versionen.

Om du med mindre orter menar alla förutom Stockholm och Göteborg så har du helt rätt.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2014 vid 14:11
Postad av rooney rooney skrev:

Om du med mindre orter menar alla förutom Stockholm och Göteborg så har du helt rätt.

Nej, det menar jag inte!

Alla engelskspråkiga visningar syns inte på SF:s webbsajt ännu. Från och med den 29/1 ska det gå att boka biljetter till engelskspråkiga visningar på fler orter än bara Stockholm och Göteborg.

Sen är ju inte SF den enda biografägaren i Sverige...


Ändrad av Anders M Olsson - 20-januari-2014 vid 14:12
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2014 vid 23:42
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Nej, det menar jag inte!

Alla engelskspråkiga visningar syns inte på SF:s webbsajt ännu. Från och med den 29/1 ska det gå att boka biljetter till engelskspråkiga visningar på fler orter än bara Stockholm och Göteborg.

Låter mycket positivt. Gäller det även 3D?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2014 vid 05:26
Postad av rooney rooney skrev:

Låter mycket positivt. Gäller det även 3D?

Jag förmodar att du menar om den kommer att visas i både 2D och 3D?

Ja, men jag vet ännu inte om alla fyra kombinationerna kommer att finnas av svenskt/engelskt tal, 2D och 3D. Min gissning är att 3D-versionen kommer att visas på svenska och engelska medan 2D-versionen endast kommer att visas på svenska.
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2014 vid 14:26
Det är fler biografer som INTE respekterar den mänskliga rättigheten än som gör det.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2014 vid 12:54
Disney har släppt en multi-language version av Let It Go, där man bland annat får höra lite av den svenska versionen. Låter ganska bra i mina öron!

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2014 vid 12:40
Jag gillar verkligen sången Let it go. Den är så bra.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2014 vid 00:06
Jag är så kär i denna filmen! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. 

Musiken är underbar. Nu är det mycket på grund av "Let it go" som jag säger detta. Men den låten är så stark, känslosam & fantastiskt skriven att bara den ger filmen 10.000 extra poäng. 
Tycker att "For the first time in forever" (speciellt reprisen när de är i isslottet) har en sådan vacker melodi och duetten där älskar jag! 
"Do you wanna build a snowman?" förtjänar också en stor pluspoäng! 

Anna tycker jag är en väldigt modern och lätt relaterad Prinsessa. Hon har många gemensamma drag med hennes föregångare Rapunzel men hon är ändå sin egna person. Tycker om hennes one liners; "That was like a crazy trust excercise." 

The Snow Queen herself, Elsa, tycker jag är en av de mer intressanta karaktärerna på ett bra tag. Hennes kamp som ingen mer än hon själv känner till är så hjärtskärande att se. Hon är också helt kickass som bara kan bygga ett ispalats på 30 sekunder. 

Efter att ha kollat på en massa trailers så trodde jag att Olaf skulle vara en irriterande figur som de la in för att få en comic relif. Visserligen är det säkert sant, men hans karaktär och del i filmen visade sig vara så mycket djupare än så. Han är liksom symbolen för Anna och Elsas barndom, för deras kärlek gentemot varandra. 
Hans skämt var det inget fel på heller, så jag blev positivt överraskad. 

Något som gör att filmen inte når ändå upp i betygsskalan är storyn. Den är så intressant och funkar så bra men det är några luckor som gör att filmen inte känns färdig i slutet. 
Nu kan det hända att det blir lite små spoilers.
Till exempel: Var Anna tillåten att gå utanför slottet? Träffade hon "vanliga" människor, bortsett från tjänarna någon gång? Var Kristoff föräldralös? Bodde han med trollen hela sin uppväxt sen? Hur såg Anna och Elsas uppväxt ut mer? Hur ofta träffades de? Pratade de aldrig med varandra? etc.

På det sättet tycker jag att "Tangled" känns som en bättre film, just för att storyn känns mer välgjord och har en bättre röd tråd genom hela filmen. 

Men "Frozen" är definitivt värd ett högt betyg! 

En fråga till er som sett filmen på svenska; hur har de översatt alla låtar? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hillsong View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 02-februari-2014
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Hillsong Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2014 vid 11:25
Tycker att Frost är en riktigt bra film; bra story, bra karaktärer och bra musik. Den har hela paketet. Animationen var också helt ok, inte som många äldre handgjorda produktioner, men helt ok. Blev imponerad över hur skickligt animerade ansiktsuttryckena var.

Vad gäller musiken så sjöng väl inte snögubben super, men prinsessans röst var riktigt fin. Jag blev väldigt emotionellt berörd vid minst ett tillfälle av hennes sång. Det var lagom mycket musik och sång i filmen också.

Jag ångrar inte att jag gick och såg den. Bästa Disney-filmen sen Lejonkungen.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2014 vid 13:57
De svenska versionerna finns på spotify. Personligen tycker jag de är usla, men ... det är bara min åsikt ^^' Tycker de har försökt slänga in för många stavelser i för små toner, och sångarna prioriterar (som vanligt) popsången framför röstskådespeleriet, vilket helt enkelt inte fungerar.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2014 vid 17:15
Hm, de har lyckas bra med vissa låtar. 

Jag är så ledsen att säga det men Hans svenska röst var ett big no no för mig. Det lät inte ens likt. (Jag vet vem det är, men tänker inte skriva namn ändå.) 

"För första gången nånsin" förstår jag att de funkar bra med låten men det är ju inte riktigt samma innebörd som "For the first time in forever." Det är ju inte för första gången någonsin, det har ju hänt innan när de var mindre, men det var väldigt länge sedan, därav "in forever." 

Sen att de inte tog med Hans kryptiska "I've been searching my whole life to find my own place" replik i "Love is an open door" var lite tråkigt med.

Jag gillade dock reprisen av "FTFIF." Duetten mellan Anna och Elsa, den har de lyckas dubba väldigt bra.

Vad heter Arendelle på svenska på tal om ingenting?  
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jemaann83 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Jemaann83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 00:15
Vet nu att den även går att se på engelska. Men det var inte utannonserat där jag bor för ens premiären. Har dock sett den nu på svenska tillsammans med en väninna och hennes barn. Funkade lika bra att se den på svenska :-P Sitter nu och lyssnar både på den svenska och den engelska soundtracket på spotify Heart
Till toppen
Jemaann83 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Jemaann83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 00:17
Har sett den :-) Riktigt bra :-D Fanns många bra Elsor. Men jag gillar Idina mest Heart
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 13:50
Jag såg Frost igår på bio och måste säga att jag verkligen tyckte om filmen. Hela filmen var fantastisk både animationen och sångerna m.m. Sen är det ju inte heller varje dag man får se en Disney film som utspelar sig i Skandinavien, så det är ett stort plus med. Skämten och karaktärerna var också otroliga och ingen av dem var irriterande alls. Mina två favoriter karaktärer i filmen var helt klart Kristoffer och Sven. Hoppas verkligen att det kommer fler bra filmer från Disney i framtiden, de senaste 5 åren har filmerna varit helt fantastiska, Någon som håller med?

Jag vill säga också att jag tyckte om den nya Musse Pigg kortfilmen som visades innan, den var jätterolig. Sen var det kul att Kalle Kanin (Oswald the lucky rabbit) var med i kortfilmen också.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 14:18
Håller med om att Frozen är en mycket trevlig film, men den är långt ifrån disney klassikerna under den gyllene eran enligt mig. Den var nästan för gullig och söt för mig vissa stunder. Man vill ha det där mörka över filmen som Ringaren i Notre Dame & Skönhet och Odjuret har över sig. 

Har sett den både på svenska och engelska. Kände att man var tvungen att se den svenska versionen först för att kunna se filmen  utan att tänka på att detta är bättre på engelska. Så tack vare det har jag olika favoriter i de två olika versionerna. Jag gillar Kristoffer ( Kristoff) på svenska likadant med Olof (Olaf) men Hans på svenska går bara inte.

Sångerna är faktiskt ganska bra. "Let it go" är en stark låt men inte som Lejonkungens "En värld full av liv". Men den engelska versionen på "Let it go" är bättre än den svenska, tycker den svenska texten har sina frågetecken. 

"For the first time in forever" och reprisen tycker jag mer om på svenska om jag får vara ärlig.:)


Känns som Disney har börjat hitta tillbaka lite grann till sina rötter. Men avsaknaden av att inte ha med en riktigt ond skurk plus att den var för socker söt gör att jag inte kan lovorda filmen.
Det är helt klart en sevärd film som ger lite nostalgi till oss som föddes under 80-talet till tidigt 90-tal. 
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 16:39
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Sen är det ju inte heller varje dag man får se en Disney film som utspelar sig i Skandinavien, så det är ett stort plus med..


Älskar att de tog med både en midsommarstång och sen nämnde de lutfisk i filmen med. Har hört att de nämner glögg någon gång men har inte uppfattat vart det är någonstans. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2014 vid 21:09
Längtar verkligen efter att få se Frost! Jag har bara sett "musikvideon" Let it go, och direkt tänker man på Trassel. Jag älskar det!
Tidernas bästa Disney-film får en syster, och hon är minst lika attraktiv, och snygg!

Disney är inne i ett fantastiskt stim, och det ska bli riktigt kul att få se Frost när BluRay-släppet kommer =D

Marvelous!
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2014 vid 17:23
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Sen är det ju inte heller varje dag man får se en Disney film som utspelar sig i Skandinavien, så det är ett stort plus med..


Älskar att de tog med både en midsommarstång och sen nämnde de lutfisk i filmen med. Har hört att de nämner glögg någon gång men har inte uppfattat vart det är någonstans. 



Ah, det är runt mitten av filmen, tror jag. Hans säger "there's glogg and warm soup in the castle" eller något, när de visar hur hårt vintern slagit arendale och Annas häst kommer tillbaka. Embarrassed Jag har inte hört det själv men min kompis pekade ut det så fort Hans sagt det, så jag vet att det är någon gång i den scenen ^^'
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2014 vid 23:03
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Sen är det ju inte heller varje dag man får se en Disney film som utspelar sig i Skandinavien, så det är ett stort plus med..


Älskar att de tog med både en midsommarstång och sen nämnde de lutfisk i filmen med. Har hört att de nämner glögg någon gång men har inte uppfattat vart det är någonstans. 



Ah, det är runt mitten av filmen, tror jag. Hans säger "there's glogg and warm soup in the castle" eller något, när de visar hur hårt vintern slagit arendale och Annas häst kommer tillbaka. Embarrassed Jag har inte hört det själv men min kompis pekade ut det så fort Hans sagt det, så jag vet att det är någon gång i den scenen ^^'

Jaaa, just det! Tack så mycket! 



Oaken är en av mina nya favoritkaraktärer på tal om inget. "Ho! Ho! Big summer blowout!" 
Han är den enda i filmen som har skandinavisk dialekt. Fun fact for you all. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media