Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frost (Frozen)

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Frost (Frozen)
    Postad: 29-mars-2012 vid 22:34
http://www.bleedingcool.com/2011/12/22/scoop-disneys-frozen-hand-drawn-animated-version-of-snow-queen/

Jag läste precis att Frozen lagts till här på sidan:  http://www.magicmovies.se/film.asp?id=648

Vad händer med den här filmen? Kommer den bli traditionellt animerad? Kommer Don Hahn producera? Kommer Alan Menken skriva musiken? Jag hoppas på ett rungande "JA!" som svar på samtliga frågor. Vart riktigt uppe i linningen när jag hörde om detta projektet första gången, tyckt det var synd att det lades på hyllan.
För den oinvigde bygger berättelsen på en saga av HC Andersen, vars sagor Disney förvaltat väl förr.

Läste lustigt nog en intervju med Alan Mnken idag där det pratades lite om "The Snow Queen" och att den kunde komma tillbaka även om den då, i samband med Tangles premiär, lagts undan. Andreas Deja har i intervjuer hintat om att en tecknad film av Ron Clements och John Musker är på väg, kan det vara denna film eller kommer tomten med TVÅ hårda paket?

Vad vet vi om denna film? Om den kommer bli av är ingen mer taggad än jag!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2012 vid 00:15
Är riktigt taggad på den här filmen. Ännu en saga som förhoppningsvis kan bli handanimerad med musik av Alan Menken och " det gamla teamet från förr" eller vad man skulle kunna kalla den. Hoppas att det blir något vettigt av detta nu.

 

Synd bara att de gör som de gjorde med "Tangled" och "Brave". Är det bara jag som undrar, eller måste alla Disneys filmer nu för tiden ha en titel som består av ett enda kort ord som känns som att det är där för att locka både pojkar och flickor att se filmen (Var det inte det som var anledningen till att "Rapunzel" blev "Tangled", eller?). "The Snow Queen" låter mycket bättre och mer sagoaktigt än "Frozen". Ett väldigt litet problem egentligen, men jag blev bara att undra lite :)

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2012 vid 00:24
Håller helt med om namnet, väldigt synd, The Snow Queen låter fantastiskt! Hoppas det bara är en fas, och att vi inte behöver se det för ofta i framtiden. Rapunzel, The Bear and the Bow och The Snow Queen låter alla bättre än sina respektive nya titlar.

Tyckte även att Sweating Bullets lät mycket mer lockande än Home on the Range, när det begav sig! Och det låter i sin tur oändligt mycket bättre än Kogänget!

Kan vi få Frozen, försvunna King of the Elves och en nyhet från Ron'n'John så är ju framtiden säkrad!

Ändrad av Hades - 30-mars-2012 vid 00:26
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2012 vid 16:44
Nu läste jag (på wikipedia, ska kanske tilläggas, vet inte riktigt var man hittar trovärdig information) att filmen ska vara CG animerad vilket känns synd, samtidigt som Tangled var fantastiskt vackert animerad. Hoppas alltid på traditionell animation, men man kan inte få allt! Känns som att CG animation per automatik måste var komedier i grund (vilket såklart inte stämmer, men det är komedierna som för mest liv. Titta på alla trailers till Tangled bara!), lite trist.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2012 vid 22:07
Finns det inte en en typ skräckfilm som heter Frozen? Eller sån där.. obehaglig en? Tänker endast på den när jag hör titeln så håller med om att "The Snow Queen" låter mycket bättre. 

Nu måste jag läsa om sagan så jag kan förstå vad det handlar om! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2012 vid 03:36
Läste någonstans i veckan att Chris Buck (Tarzan) ska regissera (bra grej) och att musiken ska skrivas av samma gäng som till senaste Nalle Puh-filmen (vilket känns lite trist, då jag tyckte musiken var det enda svaga kortet i den väldigt fina filmen).
Upplägget lät misstänkt likt Tangled, men läste även om en ren vid namn Sven så hoppet är inte ute om än lite svalare (kyligare?).
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2012 vid 16:53
Och jag som hade hoppats att Alan Menken var aktuell. Visst skulle det kanske bli Tangled igen då (datoranimerad saga med Menkens musik), men faktum är ju också att de bästa Disneysångerna hittills har haft honom som kompositör. 

Sångerna i senaste Nalle Puh var i alla fall jag rätt så förtjust i, de var enkla och fina, alldeles perfekta för just Nalle Puh... Och det var ju just det, alldeles perfekta för Nalle Puh, men är de perfekta för en typisk Disneysaga, jag menar det känns ju inte som att någon av de sångerna har samma grad av "minnesvärdhet" som t.ex. A whole new world eller Part of your world m.m.. Och jag är väldigt sugen på en sådan ny sång just nu, en som man fortfarande går och nynnar på om tio år, eller tänker på så fort man hör Disney eller filmens titel, det är dags för det nu :) (Fast vem vet, Nalle Puh-låtskrivarna kanske är mångsidiga och ger oss ett ordentligt, snyggt och bra soundtrack, passande en sådan här film. Vi får se)

Chris Buck har jag däremot ingenting att säga emot, ska man tro Tarzan så kan han ju det här :)
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2012 vid 18:49
Det här kommer att bli en "Tangled" med snö och utan fem kilometer hår. Om det är bra eller dåligt... det får tiden utvisa.
 
 
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2012 vid 21:11
Vad var felet med The Snow Queen egentligen, det här med ett enda lite mer "modernt" ord som titel förstår jag mig inte direkt på...
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2012 vid 18:52
Ett tecken på nya sämre tider.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2012 vid 00:03
Inte nödvändigtvis, det är ju fortfarande bara ett namn. Men det är synd att de inte behåller originalnamnet.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2012 vid 20:04
Men att det är nya, sämre tider är ett faktum. Om namnet är ett resultat av det kan möjligen diskuteras.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2012 vid 21:31
http://i.imgur.com/PO6cx.jpg
Första konceptbilden från Frozen! Tror att denna film kommer bli riktigt snygg ^^
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2013 vid 16:53
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Finns det inte en en typ skräckfilm som heter Frozen? Eller sån där.. obehaglig en? Tänker endast på den när jag hör titeln så håller med om att "The Snow Queen" låter mycket bättre. 

Nu måste jag läsa om sagan så jag kan förstå vad det handlar om! 


Ja det finns en thriller som heter Frozen. Jag såg den på swefilmer igår. Den var rätt bra
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2013 vid 21:25
Nyheten (eller ja, nyheten och nyheten, det verkar ha varit känt ett tag. Men jag såg det först nu) om att Broadway-skådespelerskan Idina Menzel ska göra rösten till den ena systern (Själva "The Snow Queen", om jag har fattat Disneys olika ändringar hit och dit i historien) gör mig väldigt glad. Och att musiken tydligen ska skrivas av samma människor som bland annat ligger bakom den väldigt speciella musikalen Avenue Q gör hela saken bara ännu mer intressant :D

Som stor musikalnörd så känns ju den här filmen, i alla fall på ett sätt, lite grann redan som en vinnare :D
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2013 vid 01:35
Tror ni att denna filmen kommer att gå hem? 

Känner mig inte så insatt än så länge, men har sett många bilder. Karaktärerna känns intressanta och den är väl gjord på samma sätt som Trassel? Och även fast inte det är vanlig, hederlig 2D så är Trassel en väldigt vackert gjord film så förhoppningsvis blir denna filmen i samma charm! 



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 12:23
Jag hoppas att jag kommer gilla den. Den har många av de komponenter som jag brukar gilla. Klassisk saga, musik m.m.

Det känns lite som en ny Trassel, och det känns ok. Även fast det vore kul med en handanimerad film. Men som jag skrivit tidigare så känns Idina Menzel och Broadwaykompositörer som ett bra kort. Det hoppas jag på :)

EDIT: Någon som vet en svensk titel förresten?


Ändrad av Jeppe - 19-september-2013 vid 12:24
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 12:41
Den svenska titeln verkar bli Frost


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 12:42
Bättre än Frusen i alla fall!

När Brave blev Modig så kändes det som att de gick mot de typ fånigare svenska titlarna :P
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 14:09
Tycker det är så synd att inte filmerna får heta det de "egentligen" heter. 

Trassel hade ju varit mycket finare i hyllan om det stått "Rapunzel."

Brave tycker jag är en allmänt konstig titel men den hade ju ingen originaltitel.

Frozen eller The Snow Queen? Jag vet vad jag hade valt. 


Är helt uppdaterad i varför de gör det men tänk om de gjort så här med alla filmerna?
Jag gillar inte. Men att filmen är bra är egentligen det viktigaste... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2013 vid 22:43
Ny poster är ute! 



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2013 vid 19:11
Känns ändå som en härlig julfilm (även om inte jul är temat är det ju fortfarande vinter).
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 11:39
Jag ser också framemot att se den! Någon som vet när den har biopremiär i Sverige? Hoppas vi får ett datum snart, jag vill gärna veta när i vintern den kommer.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 15:13
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag ser också framemot att se den! Någon som vet när den har biopremiär i Sverige? Hoppas vi får ett datum snart, jag vill gärna veta när i vintern den kommer.


7 februari.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 18:19
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag ser också framemot att se den! Någon som vet när den har biopremiär i Sverige? Hoppas vi får ett datum snart, jag vill gärna veta när i vintern den kommer.


7 februari.


Varför så sent? Hade väl varit bättre innan jul tycker jag, det är väl en vinterfilm liksom... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 18:34
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 19:49
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Varför så sent? Hade väl varit bättre innan jul tycker jag, det är väl en vinterfilm liksom... 

När det gäller Disney är det oftast väldigt svårt eller omöjligt att få svar på frågan "varför". De har sina egna marknadsmässiga grunder.

Men jag skulle ändå väldigt bestämt vilja hävda att den 7 februari oftast är vinter i hela Sverige...

Till jul har vintern däremot inte alltid infunnit sig, i alla fall inte i de södra delarna av landet där jag bor.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2013 vid 22:05
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Varför så sent? Hade väl varit bättre innan jul tycker jag, det är väl en vinterfilm liksom... 


Men jag skulle ändå väldigt bestämt vilja hävda att den 7 februari oftast är vinter i hela Sverige...

Till jul har vintern däremot inte alltid infunnit sig, i alla fall inte i de södra delarna av landet där jag bor.


Haha! Insåg att det var lite klumpigt uttryckt av mig. 

Så jobbigt att behöva vänta så länge när den släpps i November i USA bara... Men men,
tycker trailern ser rätt lovande ut och Anna verkar vara en härlig karaktär så förhoppningsvis blir filmen värd att vänta på! 


 



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2013 vid 11:59
Kommer att bli väldigt spännande att se filmen. Trailen såg helt okej ut.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
AzkabanPrisoner View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-oktober-2013
var: Lund
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera AzkabanPrisoner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2013 vid 14:09
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Varför så sent? Hade väl varit bättre innan jul tycker jag, det är väl en vinterfilm liksom... 

I Danmark så har den premiär på juldagen! ^^
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media