Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En extremt långbent film

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
wunderbaren View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera wunderbaren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: En extremt långbent film
    Postad: 04-januari-2005 vid 12:53

Hejsan,

Vart kan man hitta den filmen på svenska?? Hittar den inte nånstans...har ju sett den på svenska förut...

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2005 vid 16:40
En extremt långbent film har hittills (maj 2004) varken getts ut på video eller visats på bio i Sverige. Filmen finns på video och/eller DVD i bland annat USA, England och Australien.

Däremot har den visats på TV 1000 under namnet Långben på äventyr.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2005 vid 18:34
Filmen har som sagt aldrig getts ut på video eller DVD i Sverige. Ej heller har den gått på bio. Och så vitt jag känner till har ingen av de utländska utgåvorna svenskt tal eller text.

Enda möjligheten att se den på svenska verkar just nu vara på Disney Channel. Den sändes senast i söndags, och kommer att sändas nästa gång fredagen den 14 januari klockan 19.00. Liksom på TV1000 kallas filmen "Långben på äventyr" i programtablån.

Om du inte själv har Disney Channel kan du kanske be någon kompis att spela in den till dig.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:45
Skulle gärna vilja se och ha den filmen den verkar bra. Tyckte att den Långben the movie var riktigt rolig.
"Bara börja vissla"
Till toppen
SmilesDisney View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera SmilesDisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2005 vid 21:39
Hej!

Finns det några planer på att släppa denna på DVD i sverige?

En extremt långbent film
Tacksam för svar!

/SmilesGB

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2005 vid 11:06
Postad av SmilesGB SmilesGB skrev:

Finns det några planer på att släppa denna på DVD i sverige?
En extremt långbent film

Nej, inte som jag känner till just nu. Men den visas lite då och då på Disney Channel under den alternativa titeln Långben på äventyr. Kanske har du Disney Channel själv, eller känner någon som kan spela in den till dig.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2005 vid 19:25
Jag har bara sett delar av denna film, men jag tycker att den är kul, både den och den första filmen, då dom är lite udda, det är inte så många andra disneyfilmer som handlar om tonåringar på det här sättet...visst finns ju Ariel och så, men det är ändå inte riktigt samma sak...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
steffe View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-oktober-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera steffe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2005 vid 05:20
Hejsan, jag har hittat en sida där man kan köpa långben på äventyr med englskt tal iaf. www.multimediacenter.nu där ska den finnas. det är engelskt tal och svensk text. 

AdminEdit: Gjorde länken klickbar.


Ändrad av Daniel
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2005 vid 01:01

steffe: Mig veterligen har filmen inte släppts på DVD i svensktextad form någonstans i världen, så det är ganska omöjligt... Såvitt jag kunnat avgöra är det den amerikansk-kanadensiska region 1-utgåvan som säljs på sidan du länkar till, och den har i vanlig ordning enbart engelsk text för hörselskadade och ingen annan textning.

Och kom ihåg att man behöver en regionsfri DVD-spelare, för att kunna spela region 1-titlar i Sverige. En TV eller DVD-spelare som stödjer NTSC (amerikanska videoformatet) skadar inte heller...

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2005 vid 11:25
En bättre idé kan vara att köpa filmen från Australien. Då får man nämligen en disc som både är region 2 och 4 och dessutom i PAL. Det betyder att den går att spela rakt upp och ner i svenska DVD-spelare utan regionsmodifiering. Man behöver inte heller någon NTSC-kapabel tv.

Tyvärr finns inget svenskt tal eller text på den australiensiska utgåvan heller.

Det finns många webbutiker i Australien som säljer internationellt, t.ex. den här:
http://www.ezydvd.com.au/
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2005 vid 19:59

såg den här filmen när den gick på Disney Channel. Tyckte den var riktigt rolig :D Fast den första filmen var roligare.

"Bara börja vissla"
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2005 vid 22:42
den går ganska ofta på Disney Channel. måste spela in den nån gång. jag önskar att den kunde komma på dvd i sverige!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 17:50

Varför inte på DVD egentligen? Både långben the movie och en extremt långbent film borde väl släppas på DVD snart! Om man kan släppa allt annat varför inte dessa?

Jag tycker att "en extremt långbent film" är mycket roligare än "the movie" Vet inte riktigt varför men så är fallet :-)

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 18:16
Janne Långben the Movie kommer på DVD den 1 mars. Jag har inget besked om En extremt långbent film, tyvärr.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2006 vid 05:19

Eftersom visningarna på TV1000 hade en äkta svensk bildversion (titeln i början stod på svenska), vilket Disney bara brukar göra åt bio och video, och dubbningen dessutom gått via Disney Character Voices och inte genom TV1000, så borde man kunna gissa sig till att det varit meningen att den skulle ha släppts på video och DVD nån gång i tiden, men att planerna ändrats. Men exakt vad som hänt är väl omöjligt att få svar på...

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2006 vid 12:49

Jag är inte så haj på det här riktigt med att skriva, man vill ju flyta in systemet. En extremt långbent film tycker inte jag var lika bra som långben the movie, men den gick ju helt klart att se. Spännande och se om den nya filmen i framtiden kommer på DVD då den blir en i samlingen.

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
dalton View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 26-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera dalton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2006 vid 18:35

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/220960

Det står nått om region 4, går den att spela på en svensk dvd?

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2006 vid 19:38
Region 4 brukar fungera på Svenska DVD-spelare.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2006 vid 20:21
Postad av Proximus Proximus skrev:

Region 4 brukar fungera på Svenska DVD-spelare.

Njaäe - så här ligger det till:

Skivor som enbart är mastrade för region 4 fungerar inte på svenska DVD-spelare, annat än på sådana som är modifierade eller på annat sätt har gjorts regionsfria.

Däremot är det väldigt vanligt att skivor görs för både region 2 och 4, även om det inte står utsatt på fodralet. Det är helt enligt specarna. En skiva behöver inte vara bunden till en enda region. Den kan få lov att ha en, två eller flera regionskoder och vara spelbar i precis de delar av världen som tillverkaren bestämmer.

An Extremely Goofy Movie är just en sådan "dubbelregionare" som man utan problem kan köpa för användning i Sverige. Men man kan för den sakens skull inte förutsätta att alla skivor från region 4 går att spela på svenska spelare.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Goofy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Goofy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 18:41
Kommer den här filmen att släppas på DVD i Sverige någon gång? Jag har velat se den jättelänge men har inte TV1000.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 19:00

Har du Disney Channel? Där brukar den visas lite då och då ...

Till toppen
Goofy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Goofy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 19:09
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Har du Disney Channel? Där brukar den visas lite då och då ...

Nej. Hade ändå inte kunnat stå ut med Johan Lindqvist....
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2006 vid 20:25
Postad av Goofy Goofy skrev:

Nej. Hade ändå inte kunnat stå ut med Johan Lindqvist....
 
 
Nja, jag tycker han är hyfsad som Långben, han är förstås inte lika bra som Hans Lindgren, men han är mycket bättre än Jan Modin.


Ändrad av ErikaJansson - 12-juli-2006 vid 20:26
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 02:33
Jag håller med. Johan Lindqvist är visserligen ingen höjdare och långt ifrån samma klass som Hans Lindgren, men till skillnad från Jan Modin så är han i alla fall fullt godkänd och acceptabel.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:22
Går den här filmen fortfarande på disneychannel? Jag har nämligen bara sett bitar av den och skulle vilja se hela. För vad jag vet har TV1000 slutat sända den.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 03:30

Jag är säker på att den kommer att visas på Disney Channel vid fler tillfällen, men just nu verkar det inte vara tablålagt. Men de brukar ju upprepa de flesta filmer ett stort antal gånger, så förr eller senare kommer den säkert igen.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 14:38
Varför kom den på DVD så sent?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
långben_max View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 24-oktober-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera långben_max Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2009 vid 02:45
http://www.filmpunkten.se/langben-pa-aventyr.asp  men vet nån var man kan ladda ner den ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2009 vid 09:22
Köp den!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2010 vid 17:57
Hur kommer det sig egentligen att man ersatte Hans Lindgren med Jan Modin, och sedermera Johan Lindqvist som den svenska rösten för Långben? För det kan ju inte bero på att han har slutat upp med att dubba karaktärer, han gjorde ju rösten åt Sorken så sent som 2005.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media