Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bilar

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2008 vid 22:39


<- Väntar sjukt ivrigt på Bilar 2. Den kan bara bli bättre.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2008 vid 14:48

Jo jag ser oxå framemot tvåa fast jag är lite emot uppföljare , men de här blir nog fin fint !

Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 20:08
Du har rätt i att den bara kan bli bättre. För sämre än första filmen är nog riktigt svårt att få till även om man anstränger sig.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2009 vid 12:19
Bilar (cars) är en riktigt bra film och även om det är en film med talande bilar så har den ändå ett hjärta, precis som alla andra pixar filmer. Man får följa ur ett annat perspektiv och se hur bilar har det fast på ett mcket roligare sätt. Jag älskar denna film
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 10:10
Alltså, vad är det här!? Fyra år efter den mediokra filmen översvämmas vi av Cars-produkter! Jag fattar ju att det alltid blir så i samband med något som har Disneys stämpel på sig NÄR DET ÄR NYTT! Men efter fyra hela år? Vad är det här? Har de verkligen inget bättre ungarna kan leka med, varför översvämmas vi inte av Finding Nemo-leksaker lika gärna? Eller The Incredibles? Båda filmerna har också flera år på nacken så vad är det som hindrar dem? Jag är extremt nyfiken på vad denna märkliga, för att inte säga irriterande boom beror på.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 12:07
Jag tror det har att göra med att det är just bilar. Mina syskonbarn är riktigt förtjusta i Cars-leksaksbilarna som leksaker. Jag tror att många små pojkar tycker samma sak. Bilar må vara en av de minst ekonomiska framgångsrika Pixarfilmerna, men ändå en av de största när det gäller kringprodukter. En fisk och en actionfigur är inte lika kul att leka med helt enkelt. Den enda Pixar-leksak jag har är en Woody-docka som jag köpte i London ^_^.

Det är i alla fall min teori.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 16:19
Låter vettigt, men personligen skulle jag föredra fisken om jag var unge. Visst, jag var en biltokig illbatting i den åldern, men i efterhand har jag aldrig förstått varför. Var i låg faschinationen? Jag hatar att köra bil, jag har aldrig mekat med en bil, jag vet för tusen knappt vad som är bak och fram på en bil. Så varför gillar ungar bilar?

 

Och borde verkligen en av de största miljöbovarna som finns marknadsföras som hjältar och massproduceras som leksaker i giftig plast?

Om en Pixar-film utspelade sig på ett kärnkraftverk och alla huvudpersonerna var tunnor med radioaktivt avfall skulle vi då kunna köpa det här kärnkfraftverket i miniatyr? Man skulle kunna hälla grönfärgat vatten i en tank som man kunde tömma ut genom rostiga rör till en expansions-del föreställande en å som flyter genom en skog och där färgar åns vatten grönt. Trädens löv och grenar skulle vara avtagbara så att man kan förvandla skogen till en kal och död plats. Självklart skulle en massa djurkadaver kunna köpas separat att sprida ut längs med och i ån.

Det är inte mindre logiskt en hur skräpfilmen Cars behandlas enligt mitt tycke.

 

Toy Story borde vara störst när det gäller kringprodukter. Det är liksom den ultimata Pixar-franchisen som representerar allt som är bra med Pixar. Cars representerar att alla gör misstag.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 17:01
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Toy Story borde vara störst när det gäller kringprodukter. Det är liksom den ultimata Pixar-franchisen som representerar allt som är bra med Pixar.

Nu var det ett tag sedan Toy story och Toy Story 2 släpptes, men vad jag minns så såldes det en hel del kringprodukter för dessa filmer också, och det fanns ganska mycket att välja på. En film med så många olika leksaker i borde ju ha en hel del man kan göra leksaker av. Men man måste tänka på att många av leksakerna från Toy Story-franchisen redan fanns som leksaker innan filmerna. Så som Mr. Potato Head, Etch A Sketch, Slinky Dog, Barbie, Speak & Spell m.fl.

Dessutom tror jag att Disney nog var en aning försiktigare med marknadsföringen då än vad de är nu. De hade inte blivit like kraftfull i marknadsföringen vid denna tid anser jag då de kanske fortfarande återhämtade sig från lågkonjunkturen på 80-talet.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 20:25
Ja har köpt massor med Cars-prylar. Som Daniel säger så är småkillar enormt förtjusta i Cars i huvud taget. Elektriska bilbanor är en kalashit.

Min systerson, som för övrigt 101Dalmatiner påpekat förut är synd om för han föredrar Phineas & Ferb före Bumbibjörnar, har massor med polare som smyger runt med ryggsäckar från filmen. Ja har hämtat honom åtskilliga gånger från skolan och har inte ungarna Bratz, Batman eller "omärkta" kläder så är det Cars som gäller.

Fart och action är mycket coolare är en fisk i filbunke =)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 20:53
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Massa text


Jag skulle se filmen och köpa actiondockan. Direkt.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2010 vid 21:11
Jag har en fråga ... jag har nämligen inte sett den här filmen på jättelänge, men eftersom jag fick 2 pixarfilmer och nu har alla utom just denna, undrar jag om den är värd att köpa? Brukar inte köpa filmer jag inte är säker på är bra, men jag har heller aldrig haft en komplett större grupp filmer och jag har tänkt se Bilar igen ett tag. Så jag undrar, borde jag köpa den?
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2011 vid 19:10
(6 månader senare Wink)

Hyr den och avgör själv. Det är inte lätt för andra att säga vad du tycker är bra och dåligt =)

Vill du bara ha Pixar-serien komplett är det ganska givet att du borde införskaffa den.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 16:08
Jojo, jag såg den när den gick på TV typ dagen efter att jag skrivit det där ^^' jag tror jag köper den någon gång när den säljs billigt (typ 2 för 99 eller nåt), men annars var den helt okej ^^ min eventuella pixar-samling skulle ändå inte bli så snygg för vissa är på video, andra på dvd, och toy story 2 saknar omslag ... men det är ju ändå kul att ha alla ;)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2016 vid 08:10
Första trailern för Bilar 3 har nu kommit ut! Ser intressant ut, måste jag medge efter att ha sett trailern. Vad tycker ni?
https://m.youtube.com/watch?v=E4K7JgPJ8-s

Ändrad av Agrabah - 22-november-2016 vid 08:11
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2016 vid 10:20
Bara faktumet att det ens görs en tredje "Cars" är sorgligt och äckligt.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media