Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bilar

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Magga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Magga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bilar
    Postad: 08-januari-2005 vid 21:55

Hittade ingen tråd om den här filmen, så då skriver jag väl här.

Ja, den nya Disney Pixarfilmen Bilar (Cars) ska ju komma i höst.Jag har sett trailern, och tror att den kommer att bli väldigt rolig film!

I filmen kan bilarna naturligtvis prata m.m. Och i deras värld finns inga människor.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2005 vid 02:04
Jag måste tyvärr säga att jag blev riktigt besviken på trailern (teaser), och hoppas att den blir bättre än så där. Pixar och John Lasseter har verkligen visat att de kan göra filmer om minst sagt lite udda historier, men detta är fösta gången jag är lite skeptiskt till Lasseter val av miljö och idé. Jag tycker att filmen värkar vara riktad till lite mindre barn än tidigare filmer.

Jag hoppas verkligen på denna film, och den kommer säker vara bra mycket bättre än Lilla Kycklingen (även om den verkar roligare utifrån trailers och teasers). Owen Wilsons karaktär kommer nog bli riktig rolig, och jag hoppas att det blir en riktig Owen-karaktär som i Shanghai-filmerna och Starsky and Hutch.


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2005 vid 10:26
Postad av Magga Magga skrev:


Ja, den nya Disney Pixarfilmen Bilar (Cars) ska ju komma i höst.Jag har sett trailern, och tror att den kommer att bli väldigt rolig film!

Om du med "i höst" menar till hösten nästa år (2006) så stämmer det!

Enligt de senaste uppgifterna blir den amerikanska biopremiären den 9 juni 2006, och den svenska inte förrän den 25 augusti 2006. Men det kan ju iofs ändras igen...


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 11:39

Den här filmen är jag nyfiken på vet än inte så mycket om den men att det är bilar som har huvudrollerna tycker jag låter kul och att Owen Wilson ska va med låter ju inte dumt det heller, har inga höga förväntningar dock då jag inte vet så mycket...

Love will be your guide
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2005 vid 11:07
Jag tycker att Cars verkar bli en ganska så dålig film! Detta tycker jag även om den lilla kycklingen... (jag har visserligen bara sett trailers men jag tycker inte det känns som att filmerna handlar om något bra iaf.)  
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:18
Jag undrar: var nånstans kan man se trailer för Bilar?? Jag vill gärna se den!!
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:58
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 13:19

Denhär filmen, tror jag, kommer bli Pixars sämsta film...

Den saknar dendär Pixarkänslan om ni fattar vad jag menar!

T.o.m Toy Story, den första filmen i samarbetet Disney-Pixar, är ju bra...

Jag är lite skeptisk till denhär filmen...!

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2006 vid 23:54
Håller med, Vad jag har sett av denna filmen är inte bra. Tror allt de måste slå till snart med en film som Hitta Nemo. Så det blri rolgit att kolla på Pixar filmer igen.
Till toppen
Chile View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Chile Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 20:50
Jag håller helt med magga!
Det är kul att disney äntligen använder fantasin och gör en film om bilar som lever och sånt!
Typ alla andra animerade filmer dom har gjort handlar typ om djur LOL 
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 22:21
Att det görs en sånn här film som inte handlar om djur är ju kul TongueSmile har vart lite för mkt djur lixom,  okej det finns filmer som inte handlar om djur i denna kategori med men de e mest djur som sagt....men om det är en bra idé att göra en film om bilar vet jag inte...det återstår att se men jag är inte negativ till det iaf
Love will be your guide
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 21:14
Har sett filmen nu och måste säga att jag verkligen har ändrat åsikt. Tyckte det var en väldigt rolig film.
Shipopi
Till toppen
Chile View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Chile Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2006 vid 19:18

Har du gått på förhandsvisning och sett den?

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2006 vid 19:44
Skulle tro att han har använt sig av t,ex Pirate bay och undertexter.se... Jag hade själv chansen att se filmen för tre vecker sen men ville int. Ser den på bio 1 sep. i stället...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2006 vid 23:52
Vad tror du om mig egentligen? Varför skulle jag göra något sånt olagligt? Kom hem från USA förra veckan så såg den där innan jag kom hem. Det är ju faktiskt en möjlighet att göra det. Laddar aldrig hem filmer gillar inte det efterosm det är så lite skärm.
Shipopi
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 00:55
Okej okej coola ne'rej, det va ett misstag. Fullt möjligt att se filmen i usa, men min första tanke var just tankning... Om de e en liten skärm du stönar över så leta bak på D-burken efter tv/out, lagga in en kabel i projektorn din å stäng garageportarna, Yay!
Funkar annars med en vanlig dvd...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2006 vid 19:08
Måste säga att jag börjar verkligen bli urless på alla dessa 3d-filmer, alla känns som en enda film, med samma ironiska vuxenhumor i varje film. Det var kul när det kom en sådan någon gång ibland men nu kommer det bara sådana rullar. Asterix och Vikingarna for the win!!!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 17:23
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag måste tyvärr säga att jag blev riktigt besviken på trailern (teaser), och hoppas att den blir bättre än så där. Pixar och John Lasseter har verkligen visat att de kan göra filmer om minst sagt lite udda historier, men detta är fösta gången jag är lite skeptiskt till Lasseter val av miljö och idé. Jag tycker att filmen värkar vara riktad till lite mindre barn än tidigare filmer.

Jag hoppas verkligen på denna film, och den kommer säker vara bra mycket bättre än Lilla Kycklingen (även om den verkar roligare utifrån trailers och teasers). Owen Wilsons karaktär kommer nog bli riktig rolig, och jag hoppas att det blir en riktig Owen-karaktär som i Shanghai-filmerna och Starsky and Hutch.
 
Jag såg den i fredags (på premier) och jag tycker att den var ganska bra. Inte Pixars bästa film, men helt klart mycket bättre än Lilla Kycklingen. :)
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 18:08
Jag gillade också filmen. Helt i klass med Pixars andra filmer. Verkar inte som att de kan misslyckas
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 19:17

Den var okej, jag kan sträcka mig till helt okej. Den finurliga touchen av typen Pixar fanns helt klart där. Men det var någonting annat som saknades, kan inte sätta fingret på det. Den har inte samma hjärta som de andra Pixar-filmerna, har dock inte sett Superhjältarna än.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 12:52
Helt underbar... Dock ingen synlig Volvo Ermm
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:43
Va ?! ingen Volvo det är ju skandal juConfused Men jag ska se filmen iaf Wink
 
Vad jag har förstått så är Lightning Mc Queen ( Blixten Mc Queen ) mer eller mindre huvudrollsinhavaren det jag funderar eller rättare sagt är nyfiken på  är vad för slags bila han är Tongue
 
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:54
Blixten som bil är ett tomt skal (kaross) med motor och störtbur, ratt och hjul. Ej gaturegistrerad. Endast köras på inhägnat område.

Blixten körs troligtvis i en amerikansk Racingklass som kallas för ''NasCar''.  Denna sorts racing går ut på att köra så fort man kan (och vågar) under ett visst antal varv, t,ex först i mål efter 200 varv vinner. Banorna är oftast ovala och är väldigt doserade i kurvorna, så sporten är grymt snabb. Vet inte riktigt hur fort det går men lungt bortåt 300 knyck. De få amerikanska Racingstjärnorna som gör några röster i filmen är ju gamla NasCar chaffisar.

Vi i sverige har en figur som heter Kenny Bräck och kör något liknande men det heter ''Indy-Car'' och ser ut som Formel 1-bilar men har mindre kraft och mindre storlek. Denna Racing går ännu lite fortare än NasCar, men vet inte hur snabbt...

Hoppas det hjälpte =)



Ändrad av Jake - 10-september-2006 vid 14:30
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:58
åhh tack för infon :D nu vet jag som sagt lite mer , skoj ju , ( bilar är ganska intressant ändå ;) ) vad mer är det för slags bilar med i  filmen föresten såg att de var nån slags bogserings bil eller nått sånt...men jag är mest intresserad av de coola bilarna hehe
 
coolt det där med att de har gamla eller nuvarande raceråkare  som röster föresten :P


Ändrad av Saga - 10-september-2006 vid 14:00
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 14:23
                        VARNING FÖR DIREKT OCH INDIREKTA AVSLÖJANDEN OM FILMEN

''Sally'' som är en Porsche 911 Carrera. Den gröne ''Åskan'' skulle ja tro är en gamal Lincoln som var populär i sporten på 80-talet. En (tror jag) Opel han man även snappa upp. En Opel kadett (om det nu va det) som stod i hörnet av macken i lill-stan på slutet av filmen. Bogeringsbilen vet jag inte va det va, men en Ford av nåt slag skulle inte förvåna mig ;).

Europeiska bilar va inte så vanliga men Sally, Love-and-peace folkan, Lancia'n och Ferrari'sarna var väl de mest utmärkta. Och den misstänkta Opel'n.

Några fler som sett filmen och sett speciella bilar, hör av er i tråden. Fler ögon ser mer...


Ändrad av Jake - 10-september-2006 vid 14:27
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 15:01
okej de var lite olika bilar det ja :) typiskt att det inte var så många europeiska bilar med då ( för det görs väl ändå en och annan bil här va :p) Men de blandade alltså gammla och nya modeller då ...
 
måste säga att jag blir ,er och mer nyfiken på denna film :) den verkar vara rolig och bra :) är den actionfylld då :P oj va jag ställer frågor ....
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 16:41
Frågor är bra, om man inget frågar får man inget veta (hjärnkontoret) =)

Mhm. Visst görs det europeiska bilar, o-ja.

I italien har vi Lancia, Ferrari och lamborhgini. I sverige volvo, saab och königsegg (som är världens snabbaste serietillverkade bil). I tyskland volkswagen, porsche och Mercedes. I ryssland Lada. I england Morris och Aston Martin. I frankrike Citroën och peageut (tror ja det stavas), finns fler.

Den är fin filmen, otroligt behaglig att titta på. Sen har den ju sina humorpunkter, men dom går jag inte in på ifall ni inte har sett filmen. Jag blev att känna en viss frihet i mig när man satt där i biostolen, ungefär en sån där känsla jag fick när jag klara bygelliften själv i skidbacken, när man inte behövde ha hjälp av någon platsansvarig, när man va liten. Bilen (vilken som helst) betyder fånigt nog valfrihet eller frihet för mig, med en bil kan man komma vart som helst, uppåt? neråt? Sidleds i landet? var som helst.

Cars har en hög osynlig romantisk gren, jag har läst i andra trådar att kärlek inte nödvändigtvis behövs visas med kyssar, Cars är ett bra exempel på kärlek utan kontakt, om man kan skriva så =/. Spänningen låg för det mesta på top, man visste aldrig vad som skulle hända i princip, men de lugna faserna i filmen varvas effetktivt med den mängd action filmen bjuder på.

Man behöver inte vara bilintresserad för att se den som en bekant till mig trodde, det är knappt så det märks att omgivningen är uppbyggd av och med fordon av alla dess slag. Men för mig som är lite extra bilintresserad va det ju kul att hitta fordon man kände igen =), och det gjorde man.

Jag kan inte bestämma över er, men Saga och alla ni andra som är intresserad att se den men ändå överväger att inte göra det, se den. Jag såg den igår och blev totalkär i den, det finns så mycket i denna film som jag inte sett i någon annan data-animerad rulle. Det är som om man lagt ner lika mycket hjärta och energi i Cars som Den lilla sjöjungfrun.

Men det är jag det, ingen känner er bättre än ni själva, och vad ni själva tycker.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 17:12
  • Doc Hudson - Hudson Hornet (1951)
  • Sally Carrera - Porsche 911 Carrera (Type 996) (2002)
  • Sheriff - 1949 Mercury Police Cruiser
  • Lizzie - Ford Model T (1913)
  • Sarge (Schassen) - Willys MB
  • Mia & Tia - Mazda MX-5 Miata
  • Flo - Buick LeSabre (1951) / Buick XP-300 (1951) / Chrysler Dart (1957)
  • Ramone - Chevrolet Impala low.rider (1959)
  • King (Kungen) - Plymouth Superbird (1970)
  • Luigi - Fiat 500 (1959)
  • Mack - Mack Super-Liner (1985)
  • Guido - ISO Isetta
  • Mater (Bärgarn) - Chevrolet/GMC (1955-1957)
  • Filmore - Volkswagen


Ändrad av Daniel - 10-september-2006 vid 17:21
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 17:55
Sickena bilar, V:8'er och gamla T-Fordar.

Aha, det va ingen Lancia utan en Fiat flerahundra. Italienskt som italienskt =). Lincolnen va ingen Lincoln utan en biuck. Lilla Mazda från Japan, har helt glömt Japanerna och Koreanerna som ochså är stora inom bilindustrin, fanns inte så mycket med dom heller. Det märks att det är Amerikaner som gjort filmen, diver det är vad dom är =). Kanske man får vara glad över att det fanns så många Europeiska iaf.

Fast jag hade nog trott att Macken (lastbilen) skulle va yngre än vad den igentligen var. Fin lista Daniel...



Ändrad av Jake - 10-september-2006 vid 18:16
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 18:50
men se en hel lista schyst ! vilken service ;) jo den här filmen vill jag se :) så man måste inte vara nått bilfreak okej men jag är smått intresserad av bilar så de låter bara kul att de är massa bilar med ...
 
var det romantik med i bilden oxå de hade jag ite kunat tro, jaja så kan de va :)
 
föresten såg just wedding crashers med owen wilson så då blev jag ännu mer sugen på att se denna film, owen är ju super och det är han säker som bil oxå hehe :P
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media