Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstNytt designförslag för MagicMovies

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Nytt designförslag för MagicMovies
    Postad: 01-april-2014 vid 00:56
På senaste tiden har jag fifflat fifflat med en idé för en renare modernare design för Magic Movies. Och jag har kommit till ett stadium där jag skulle vilja fråga er om synpunkter. Jag kommer visa skärmbilder här för er att kolla på. Dessa skärmbilder är från redan kodad HTML.



 >>> Kolla större bild här <<<

Sidan är kodad för sk. Responsive design vilket gör att den försöker anpassa sig till storleken på skärmen så att den ska fungera bättre på smart phones och pekplattor.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
Direct Link To This Post Postad: 03-april-2014 vid 17:29
Den ser riktigt snygg ut. Jag har tyvärr inga synpunkter på det här , utan jag tycker det ser perfekt ut.

Ändrad av Agrabah - 03-april-2014 vid 17:29
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
Direct Link To This Post Postad: 08-april-2014 vid 16:14
Gillar det nya utseende som du har skapat fram. Kommer det byta bakgrund efter vilka filmer som kommer på bio? Som du nu har tagit Maleficent sen byter du till nästa stora disney film som kommer efteråt. 

Hur kommer forumet att se ut?

Bara nyfikenSmile
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 08-april-2014 vid 21:41
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Gillar det nya utseende som du har skapat fram. Kommer det byta bakgrund efter vilka filmer som kommer på bio? Som du nu har tagit Maleficent sen byter du till nästa stora disney film som kommer efteråt.


Bilden där upp är ett bildspel som jag tänkt skulle innehålla 1-3 bilder för kommande filmer på Bio eller DVD/BD. Jag har inte bestämt om bildspelet Enbart ska vara på startsidan eller på alla sidor.

Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Hur kommer forumet att se ut?


Jag har inte kommit så långt ännu. Men det lär bli ett liknande färgschema.


Det lär dock ta ett tag innan detta blir implementerat.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
Direct Link To This Post Postad: 11-april-2014 vid 06:56
Tycker det ser stilrent och riktigt snyggt ut! Däremot är det något med tabellerna nedtill som ser lite "off" ut, men jag har svårt att sätta fingret på det. Helhetsintrycket är att det kommer bli ett lyft om du implementerar detta Smile
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 11-april-2014 vid 11:37
Postad av rooney rooney skrev:

Däremot är det något med tabellerna nedtill som ser lite "off" ut, men jag har svårt att sätta fingret på det.


Om du kommer på vad det är; glöm inte att säga till. ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
Direct Link To This Post Postad: 11-april-2014 vid 20:25
Spontant tycker jag nog att bildspelet passar bättre på startsidan än alla andra sidor, det tar ganska mycket fokus från själva sidan man befinner sig på? Eventuellt skulle du ju kunna minska storleken, bara en aning. Annars tycker jag att det ser väldigt snyggt ut!
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2014 vid 22:10
hej hå har väntat så länge på att kunna svara på det här inlägget, känner att det hade varit roligt att bidra något till min favoritdisneysida ?? Jag tycker att bakgrunden ska vara en mörkare färg, och kanske med något svagt mönster (som ränderna i den nuvarande) så man lägger fokusen på själva sidan i mitten med all text och info istället för att det ser likadant ut och flyter ihop. Sen är det något med den vita ramen runt filmomslaget som jag inte riktigt tycker är helt jättebra. Den borde ligga symmetriskt runt hela bilden och kanske inte ha någon spegling undertill. 
Jag gillar idén med bildspelet upptill och förstår precis hur du menar med att menyn fastnar, vilket är bra! Under sidmenyn med foruminlägg hade det varit snyggt med något som avgränsar de olika kategorierna, i detta fallet mellan "samlare" och "diamond edition-tråden".

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2014 vid 02:28
Postad av Aug_ust Aug_ust skrev:

... Sen är det något med den vita ramen runt filmomslaget som jag inte riktigt tycker är helt jättebra. Den borde ligga symmetriskt runt hela bilden och kanske inte ha någon spegling undertill. 
Jag gillar idén med bildspelet upptill och förstår precis hur du menar med att menyn fastnar, vilket är bra!


Anledningen till den vita ramen runt omslaget är för att många filmer har som omslag ett 3D DVD/BD omslag där bakgrunden är vit och detta var ett försök att lösa det på utan att behöva spara om varenda bild. En annan tanke var att bara göra detta enbart med de filmer som har ett 3D fodral som omslag. Något jag försökt göra de senaste åren är att så mycket som möjligt använda mig av originalfilmaffischen som användes när filmen först kom ut.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2014 vid 21:23
Jaha, förstår vad du menar med att det blir jobbigt att ta bort bakgrunden och spara om alla bilder på nytt :)
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2020 vid 11:05
Är det inte på tiden att sidan får en renovering?

Heffa-lavendel vore en utmärkt färg.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media