Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Maleficent

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Maleficent
    Postad: 29-maj-2014 vid 16:33
Var idag och såg Maleficent. Tyckte den var jättebra. Angelina Jolie är verkligen passande som den onda fen. Specialeffekterna var mycket bra gjorda. Ni som har sett den. Vad tyckte ni ?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2014 vid 19:12
Men seriöst, jag tror jag har sett dig skriva exakt samma inlägg omkring 50 gånger. Varje ny film som kommer är "jättebra" och extremt sällan får man några som helst argument varför. Att specialeffekterna var välgjorda är lknappast någonting man ska behöva nämna om en film från 2014.

Jag såg den i torsdags och tyckte den började skapligt, gillade bakgrundshistorien och att den blivande King Stefan var ett så komplett as och att vi därigenom fick en rätt trovärdig förklaring till varför Malificent är den ondaste bitchen den här sidan om Lady GaGa.
Sedan gick det utför. Filmen blev mest en orgie i krystade gulligheter och tröttsam CGI (de tre goda feerna såg för jävliga ut, snacka om uncanny valley) och slutet ska vi inte ens tala om! Det förstörde ju karaktären Maleficent!!
Linda Woolverton är kass. Det enda bra hon har skrivit är The Lion King, att hon får fortsätta slakta manus efter 20 år är en skam. Hollywood är en skam.
Den här filmen lär floppa hårt och har vi tur kanske hon får sparken från Through the Looking Glass.

Om Burton regisserat (som det var tänkt) och någon som inte har ett dasslocks talang hade skrivit manuset så hade det här kunnat bli något riktigt bra.

Jolie var faktiskt ett utmärkt val till huvudrollen och var både underhållande och känslosam vilket höjer betyget till:

5/10


Ändrad av Jigsaw - 31-maj-2014 vid 19:18
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2014 vid 23:26
Har inte sett filmen än men håller med dig Jigsaw.

Tycker att filmbossarna i Hollywood struntar mer och mer om att göra filmer med bra handling och bra foto utan en massa CGI effekter med mera. Finns filmer som har riktigt bra story och är snyggt gjorda men tyvärr säljer de inte lika bra som alla IQ lösa filmer med specialeffekter.

Sen att göra nya filmer på Törnrosa, Alice i underlandet och Cinderella känns som de har fått ide torka eller bara ett sätt att tjäna pengar på gamla stora filmtitlar.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2014 vid 21:15
Tycker inte du ska bunta ihop Alice in Wonderland med de andra. Alice är så otroligt mycket mer än Disneys 50-talsversion. Burtons film är fantastisk trots sina många småbrister.
Oz The Great and Wonderful är också en rätt lyckad episk fantasyfilm och jag hade hoppats att Maleficent skulle leva upp till sina två andliga föregångare.

Men visst, fler starka berättelser behövs!
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2014 vid 19:23
Men är det ingen som har några synpunkter på filmen?
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2015 vid 21:46
Jag såg den här filmen på bio förra året, och tyckte att den var riktigt bra. Angelina Jolie är riktigt bra i rollen som Maleficent måste jag säga. ^^
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 10:57
Postad av ilovedisneyforever ilovedisneyforever skrev:

Jag såg den här filmen på bio förra året, och tyckte att den var riktigt bra. Angelina Jolie är riktigt bra i rollen som Maleficent måste jag säga. ^^


Vad var det som gjorde den "riktigt bra"? Den var ok, men som jag skrev i inlägget näst högst upp i tråden, så utvecklades ju filmen till ett rent karaktärsmord och överanvändandet av CGI var tämligen tröttsamt.

Om någon för en gångs skull kunde motivera vad det är som gör mediokra filmer "jättebra" och "riktigt bra" och inte bara mediokra som de nu faktiskt är.
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 12:41
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Postad av ilovedisneyforever ilovedisneyforever skrev:

Jag såg den här filmen på bio förra året, och tyckte att den var riktigt bra. Angelina Jolie är riktigt bra i rollen som Maleficent måste jag säga. ^^


Vad var det som gjorde den "riktigt bra"? Den var ok, men som jag skrev i inlägget näst högst upp i tråden, så utvecklades ju filmen till ett rent karaktärsmord och överanvändandet av CGI var tämligen tröttsamt.

Om någon för en gångs skull kunde motivera vad det är som gör mediokra filmer "jättebra" och "riktigt bra" och inte bara mediokra som de nu faktiskt är.


Jag tyckte att filmen var intressant för att man fick se en ond karaktär på ett helt annat sätt än vad man är van vid. Visst, Maleficents karaktär är att vara ond och känslokall, men det var ändå intressant att se en annan tolkning av henne.

Sedan beror nog mitt höga betyg mest på Angelina Jolies insats, hon var riktigt bra måste jag säga.

Jag måste också tillägga jag tyckte att den var "riktigt bra" efter att jag sett den på bio. Jag har visserligen inte sett hela filmen igen sedan dess, men just nu tycker jag att filmen är "bra" (Bra i mitt tycke = Ett par snäpp ovanför godkänd)
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 12:46
Ärligt talat så var den här filmen ingen höjdare. De totalt dödade Maleficent som karaktär, sen verkar Disney fortsätta köra på linjen att män är giriga, hatiska och falska som i Frozen. Var för många ändringar i historien och det klarade jag inte av helt enkelt.

Varför gjorde de kråkan till en formskiftare? Varför var det inte Maleficent som blev draken som i en tecknade versionen? Varför blev Maleficent en skogens väktare istället för härska från sin mörka borg med soldater, inte träd liknade varelser? Var Prins Philp för fjantig och vek för att kyssa Aurora? Vad var meningen att Maleficent skulle kyssa Aurora. Var det för att vissa på kvinnlig styrka och ge en känga till det mansdominerande samhället i världen? Sen varför gjorde de feerna så dåligt gjorda? Brände inte kung Stefan upp alla spinnrockor? Det var väl Maleficent som trollande fram en i den tecknade versionen?

Har mer frågor men tycker dessa räcker för att vissa på varför jag inte gillade detta hedersmord till film.
Men Angelina Jolie gjorde det riktigt bra som Maleficent.

Sen så Jigsaw så tyckar jag Alice i underlandet var riktigt bra för den var originell och hade bättre handling än denna skit.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2015 vid 15:52
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Ärligt talat så var den här filmen ingen höjdare. De totalt dödade Maleficent som karaktär, sen verkar Disney fortsätta köra på linjen att män är giriga, hatiska och falska som i Frozen. Var för många ändringar i historien och det klarade jag inte av helt enkelt.

Varför gjorde de kråkan till en formskiftare? Varför var det inte Maleficent som blev draken som i en tecknade versionen? Varför blev Maleficent en skogens väktare istället för härska från sin mörka borg med soldater, inte träd liknade varelser? Var Prins Philp för fjantig och vek för att kyssa Aurora? Vad var meningen att Maleficent skulle kyssa Aurora. Var det för att vissa på kvinnlig styrka och ge en känga till det mansdominerande samhället i världen? Sen varför gjorde de feerna så dåligt gjorda? Brände inte kung Stefan upp alla spinnrockor? Det var väl Maleficent som trollande fram en i den tecknade versionen?

Har mer frågor men tycker dessa räcker för att vissa på varför jag inte gillade detta hedersmord till film.
Men Angelina Jolie gjorde det riktigt bra som Maleficent.

Sen så Jigsaw så tyckar jag Alice i underlandet var riktigt bra för den var originell och hade bättre handling än denna skit.


När såg du den senast? Jag har inte så många detaljer färskt i minnet då jag inte sett en sekund av filmen sedan bion.

PS. Jag är Jigsaw.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2015 vid 21:07
Filmen var häpnadsväckande bra!Jag var till en början skeptisk till den (Tyckte inte att Burtons version av Alice i Underlandet var så där jättebra. Den var okej, men lite rörig, så den fick en trea av fem.), så jag bestämde mig för att vänta tills den kom på dvd/bluray. Och jag blev imponerad över Angelinas insats.

Den är nästan mörkare än den tecknade versionen. Men hur bra som helst. Tycker att kung Stefan var lite väl hård när Aurora kom tillbaka till palatset. Han kunde ha visat lite glädje över att se sin dotter, men strunt i det. Man förstod ju vad han hade gjort mot Maleficent och det var elakt av honom!Angry

Tycker att prins Philip var riktigt söt!Embarrassed

Maleficent var rolig när hon sa åt den lilla flickan att gå sin väg, innan hon gav efter och lyfte upp henne. Det var riktigt sött!LOL Visste ni förresten att det är Angelinas egen dotter som gör den rollen? Andra barn blev så rädda för Jolies utseende att de började gråta.

Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article18858907.ab

Feerna var lite väl klantigia i den här versionen, men de bidrog väl med humor, så de var okej.

I övrigt tycker jag att filmen var både vackert gjord, spännande och sorglig men även rolig på sitt sätt. Vid slutscenen fick jag hålla andan.


Ändrad av Tinsan-girl - 11-februari-2015 vid 21:12
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 16:18
Jag gillade inte alls Maleficent. Men det hade med att de förstörde både henne och Kung Stefan. 
Maleficent är ju liksom en av de ondaste Disney skurkarna och så gör det henne "god" helt plötsligt..? Neea, det är väldigt synd för även fast jag inte är något fan av Angelina Jolie så tyckte jag att hon passa väldigt bra in i rollen. 
Men som sagt, jag tycker om live action "sago filmer" men på grund av allt de ändrade så blev det vara flopp, för min del. 
 
Spoilers.
 
Det var också väldigt, otroligt, jätte uppenbart att det inte skulle vara prinsen som väckte henne. Vilket jag tycker är synd för jag är väldigt svag för sådana slut.
I början av filmen trodde jag att den skulle vara bättre än vad den blev. Att Stefan och Maleficent hade en historia köpte jag helt. Men sen när han sakta men säkert började bli ond och Maleficent (Av alla Disney skurkar, really?) bli god så tappade jag intresset helt. 



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 17:27
Jag kan konstigt nog inte ändra mitt föregående inlägg, så jag gör ett nytt angående dottern. Försökte nämligen sätta in en länk som källa. Men jag gör ett nytt försök:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article18858907.ab

Förhandsgranskade inlägget och länken funkade! Yahoo!Thumbs UpParty

Ja, i alla fall så är filmen sevärd och det var lite lustigt att de hade med Angelinas dotter. Men å andra sidan, så är det ju inte bra om barnen grinar.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 17:54
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:



När såg du den senast? Jag har inte så många detaljer färskt i minnet då jag inte sett en sekund av filmen sedan bion.

PS. Jag är Jigsaw.


Var dagen innan jag skrev inlägget. Var ganska upprörd när jag skrev inlägget men tycker än det är ett hedersmord på Maleficent och kung Stefan.
Något jag stör mig på nu är att varför sömnade inte alla på slottet när Aurora sömnade?
I spelfilmen är alla vakna och det blir en häftig strid mellan kung Stefan med hans män mot Maleficent och kråkan som blev drake. Prins Philip är inte någon viktig karaktär i denna film, mest en ung pojke som inte kan någonting.

Men ser detta nu som två skilda berättelser som inte har mycket med likhet med varandra.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 18:47
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:


Men ser detta nu som två skilda berättelser som inte har mycket med likhet med varandra.



Det är nog klokt. Filmen är trots allt en "reimagining" av "Sleeping Beauty". Hade varit mycket coolare om det varit en ren origin-berättelse om hur Maleficent blev den hon är, vilket filmen började som men snabbt spårade ur.

Och hur folk i tråden kan hylla den som något "häpnadsväckande"...... Det enda häpnadsväckande med den är att den drog in över 700 miljoner dollar vilket tyvärr kommer garantera att Woolverton får fortsätta att skita ur sig halvdassiga manus i Hollyweird.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 22:33
Råkade skicka innan jag skrivit något.

Jag gillade filmen. Tyckte det var kul att de vred om historien lite så den fick en helt egen handling. I Orginalfilmen hatar man den onda fen. I den här så förstår man henne. Men i orginalet framgår det inte varför onda fen är den hon är och man får hoppas att orsaken inte var som i denna film för då tyckte man nästan synd om hennes öde. Hade de gjort en mer eller mindre ren kopia tror jag filmen hade varit ointressantare att se på. Visst hade den någon enstaka detalj som kunde ha undvikits men det får man leva med. Jag gillade den skarpt i alla fall för att den vågade skilja sig från orginalfilmen.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 07:20
Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen vilket säger en del då törnrosa är en av de få disneyfilmer jag inte känner något för.

gillade vinklingen där man fick följa malicifent men tyckte att handlingen var lite tunn då man redan tidigt förstod vem som skulle bryta auroras förbannelse. Mysig film i alla fall och jag lär se om den då och då eftersom den trots allt har en väldigt charmig historia :)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 15:21
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen vilket säger en del då törnrosa är en av de få disneyfilmer jag inte känner något för.

gillade vinklingen där man fick följa malicifent men tyckte att handlingen var lite tunn då man redan tidigt förstod vem som skulle bryta auroras förbannelse. Mysig film i alla fall och jag lär se om den då och då eftersom den trots allt har en väldigt charmig historia :)


Jag håller med om att den har en charmig historia. Jag är som jag skrev tidigare, imponerad över hur de lyckades göraa den så bra. Som jag också skrev var feérna lite klantiga, men det var bra att de kryddade filmen med humor. Den var dock ruggig på slutet men om det inte hade hänt något, hade det inte blivit en bra film.Wink
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 15:41
Jag för min del älskade det faktum att feerna var klantiga. Deras obefintliga förmåga att sköta ett barn gjorde det bara än mer charmigt när malicifent la sig i och det gjorde att man inte tyckte så synd om dem när hon hittade på sina små hyss :P
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 17:02
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Jag för min del älskade det faktum att feerna var klantiga. Deras obefintliga förmåga att sköta ett barn gjorde det bara än mer charmigt när malicifent la sig i och det gjorde att man inte tyckte så synd om dem när hon hittade på sina små hyss :P


Jo, jag menar att det satte in humor i berättelsen, feernas klantighet.Wink Jag kanske uttryckte mig fel.Embarrassed Nåja, i alla fall var de härliga, och bebisen var så söt!Tongue
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 17:31
Jag blev mest kär i korpen. Älskade detaljen med att han hade kvar korpfjädrar oavsett vad malicifent förvandlade honom till :) (sen råkar jag ha en överdrivet stor kärlek till drakar också, särskilt sådana som visar sig vara snälla)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Cadpig47 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 15-april-2015
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig47 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2015 vid 13:18
Jösses! Ni måste ha bra låga krav om ni imponeras av den här CGI-orgien. Skit samma om féerna var klantiga, är det ingenting som stör att JarJar Binks är bättre animerad än de där läskiga påskkärringarna??
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2015 vid 14:11
Jo då de var gräsligt fula men det var ju en sån liten del av filmen som man såg dem i sin fe form. :P

sen var ju inte all CGI kass i filmen. Malicifents rike var vackert gjort och korpens förvandlingar var också snygga.
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2015 vid 15:22
Cadpig, får jag bara fråga om du använder den där avataren specifikt för att attackera mig? Tänkt på att den kan uppfattas som triggande? Tänker du köra på tills du får besök av Robert Aschberg igen?

Ändrad av Bjekkergauken - 16-april-2015 vid 15:24
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2015 vid 22:16
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Cadpig, får jag bara fråga om du använder den där avataren specifikt för att attackera mig? Tänkt på att den kan uppfattas som triggande?

Jag får ett intryck av att du själv har satt dit din signatursrad som en medveten provokation.

Nu är det ju Adrina som bestämmer här, men personligen tycker jag inte att det här forumet bör användas för att sprida politisk propaganda, varken i ena eller andra riktningen.



Ändrad av Anders M Olsson - 16-april-2015 vid 22:16
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2015 vid 16:53
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Cadpig, får jag bara fråga om du använder den där avataren specifikt för att attackera mig? Tänkt på att den kan uppfattas som triggande?

Jag får ett intryck av att du själv har satt dit din signatursrad som en medveten provokation.

Nu är det ju Adrina som bestämmer här, men personligen tycker jag inte att det här forumet bör användas för att sprida politisk propaganda, varken i ena eller andra riktningen.


Jag håller med Anders att politik inte riktigt hör hemma på detta forum. Men då det är svårt att helt och hållet inte prata om någonting som har med politik att göra i en diskussion så vill jag inte helt förbjuda politik. Dock så vädjar jag att undvika djupa politiska diskussioner på detta forum. Finns så många bättra ställen för sådant.

När det kommer till "Triggande" och "Provokation" så kan man sortera in det mesta under dessa ord då alltid är det någon som inte gillar något någon annan gör/säger. Man har samma rätt att vara Feminist som Anti-feminist. För varje åsikt finns det en motåsikt (för varje högt så finns ett lågt, för varje till så finns ett från :P). Det viktiga anser jag är att inte se allt i en ideologi eller politisk åsikt i helt svart och vitt.

Med det sagt, Tillbaka till ämnet.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 13:45
Hmmmm, fortfarande förbluffande att folk hissar den här filmen. Helt osannolikt låga krav måste man ha för att inte känna att detta är en förolämpning mot såväl Maleficent själv som mot "Sleeping Beauty"
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 22:40
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Hmmmm, fortfarande förbluffande att folk hissar den här filmen. Helt osannolikt låga krav måste man ha för att inte känna att detta är en förolämpning mot såväl Maleficent själv som mot "Sleeping Beauty"

Och nu ska man förstöra Cruella de Vil och 101 Dalmations på samma sätt...
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2017 vid 00:26
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Hmmmm, fortfarande förbluffande att folk hissar den här filmen. Helt osannolikt låga krav måste man ha för att inte känna att detta är en förolämpning mot såväl Maleficent själv som mot "Sleeping Beauty"



De kränkte Maleficent och hela Törnrosa handligen... Men ett av de största hedersmorden gjorde de på prins Philip och kung Stefan... Kommer aldrig förlåta Disney för denna patetiska film...
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 00:15
Som jag skrev tidigare själv tyckte jag att det var lite intressant att de skapade en helt annan historia. En ren kopia skulle känns dumt då den då skulle direkt jämföras med Disneys original som är storslagen.

Samtidigt håller jag också med att det också var lite dumt att vrida historien också då det ger en osäker bild av Maleficent.

Vissa Disneyfilmer bör man lämna orörda och nu slänger Disney ut den ena efter den andra. Antingen en ren kopia eller en version där man vrider om så det onda är gott och tvärtom eller någonting som knappt har med originalet alls att göra.

Undrar vilken av kategorierna den nya versionen av skönheten och odjuret kommer att vara.

Just den är jag lite nyfiken på att se men jag tycker att man inte ska försöka överträffa det som originalen redan har lyckats med.  
MVH
   //Håkan
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media