Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Big Hero 6

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Big Hero 6
    Postad: 05-december-2014 vid 21:31
Big Hero 6 är den senaste Disney klassikern och jag såg den i veckan. Jag blev förvånad att den var bra, jag trodde inte att den skulle vara så bra men de var den.
Som ni säkert redan vet så är det ingen typisk Disney klassiker med mycket musik och prinsessor men jag gillade den ändå. För mig är inte Disney bara prinsessor, de är så mycket mer.

Jag började att grina två gånger under filmen. De är ett bra tecken enligt mig. Ett annat bra tecken det är att den har fått 8,3 i betyg av IMDb :D De uppskattar jag verkligen!

Jag älskar Baymax en av karaktärerna, så otroligt söt och underbar karaktär.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2014 vid 00:24
Den borde absolut inte få kallas klassiker, men det är ju som bekant en term som Disney har förvanskat rätt så rejält under hela 2000-talet. 

Om filmen är bra eller inte låter jag vara osagt. Visste inte ens att den hade haft premiär än. Men IMDB.... Om du tar betyg på den sajten på allvar är det bara att beklaga. Det var många år sedan sidan togs över av patetiska amatörer och troll som tycker att The Dark Knight och Transformers är höjden av filmkonst.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2014 vid 15:45
De flesta människor jag pratar med på internet älskar den här filmen. Blev lite nedstämd (haha) när jag insåg att den svenska premiären var så långt efter, har ju självklart blivit spoilad flera gånger om, även fast jag försökt undvika det.

Men jag är väldigt nyfiken på filmen och den verkar vara väldigt söt så tänker absolut se den när den kommer ut! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2015 vid 13:31
Ser fram emot den här filmen väldigt mycket. Tyvärr verkar den bara visas med svenskt tal på biografen i min stad. Är det så överallt eller kan man se den på engelska någonstans?   
"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2015 vid 15:39
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

De flesta människor jag pratar med på internet älskar den här filmen. Blev lite nedstämd (haha) när jag insåg att den svenska premiären var så långt efter, har ju självklart blivit spoilad flera gånger om, även fast jag försökt undvika det.

Men jag är väldigt nyfiken på filmen och den verkar vara väldigt söt så tänker absolut se den när den kommer ut! 

Hur lyckas du få den spoilad? Jag menar, hur svårt kan det vara att undvika det?

Personligen är jag tämligen ointresserad av filmen. Jag menar, superhjältar? Igen? Kom med någonting nytt för pörskan!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2015 vid 15:42
Postad av jamtchess jamtchess skrev:

Ser fram emot den här filmen väldigt mycket. Tyvärr verkar den bara visas med svenskt tal på biografen i min stad. Är det så överallt eller kan man se den på engelska någonstans?   


Varför ser du fram emot den? Är det ingen som inser att det går fucking inflation i superhjältefilmer?

Och det är tyvärr inget nytt att det blir allt vanligare att "barnfilmer" bara visas dubbade, vilket suger något så otroligt. Det känns förolämpande att som vuxen man behöva sitta och kolla på animerad film med ofta pinsam översättning och träiga tv-röstskådisar i rollerna.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2015 vid 18:32
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Postad av jamtchess jamtchess skrev:

Ser fram emot den här filmen väldigt mycket. Tyvärr verkar den bara visas med svenskt tal på biografen i min stad. Är det så överallt eller kan man se den på engelska någonstans?   


Varför ser du fram emot den? Är det ingen som inser att det går fucking inflation i superhjältefilmer?

Och det är tyvärr inget nytt att det blir allt vanligare att "barnfilmer" bara visas dubbade, vilket suger något så otroligt. Det känns förolämpande att som vuxen man behöva sitta och kolla på animerad film med ofta pinsam översättning och träiga tv-röstskådisar i rollerna.

Jag ser fram emot den för att jag gillar det lilla jag har sett i form av bilder, trailers, videoklipp osv. Håller med om att det går 13 på dussinet vad gäller superhjältefilmer men tror ändå att den här kan bli riktigt bra och sevärd.

Tråkigt att det bara blir på svenska. Tror nog att jag ändå går och ser den på bio, annars måste jag vänta tills de släpper den på DVD och BluRay. Var väl samma sak med Frozen och då väntade jag tills jag kunde köpa den till samlingen. Vid det laget kändes det som att man var enda personen som inte hade sett filmen. 
"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2015 vid 21:51
Jag har knappt hört något om denna filmen, men jag såg ett klipp från den i "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul"  förra året, och den verkar väl vara hyfsad. Funderar för tillfället om jag ska se den på bio eller inte. ^^
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 10:32
Postad av ilovedisneyforever ilovedisneyforever skrev:

Jag har knappt hört något om denna filmen, men jag såg ett klipp från den i "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul"  förra året, och den verkar väl vara hyfsad. Funderar för tillfället om jag ska se den på bio eller inte. ^^


Det är just det, "hyfsad". Inte "fantastisk", som är vad man borde förvänta sig av en animerad Disney-film. Och som jag sa; fucking super heroes everywhere! 

Dags att vrida tillbaka klockan och göra någonting i stil med Aladdin/The Hunchback of Notre Dame/Mulan!!!

Ett vackert och gripande äventyr med lika delar humor och action. 


.......... i 2D......
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 13:09
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:



Det är just det, "hyfsad". Inte "fantastisk", som är vad man borde förvänta sig av en animerad Disney-film. Och som jag sa; fucking super heroes everywhere! 

Dags att vrida tillbaka klockan och göra någonting i stil med Aladdin/The Hunchback of Notre Dame/Mulan!!!

Ett vackert och gripande äventyr med lika delar humor och action. 


.......... i 2D......


Håller med dig i allt du skriver. Har Hollywood helt gått upp i någon superhjälte trans?
Den dagen Disney går tillbaka till 2D kommer vara en av mina lyckligare stunder i mitt liv. Men har inga förhoppningar på det, tack vare att det verkar kosta för mycket och ta för mycket tid att göra. Lättare att göra om ändringar i en dator än för hand.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2015 vid 22:09
Såå... någon som har sett den?

Jag vet helt ärligt talat inte vad jag tycker. Jag gillar att den hanterar sorg på ett sådant djupt sätt, det kändes djupare än andra filmer, mer konstant. Det hängde liksom i luften hela tiden och inte bara var pang boom ledsen Oj, något hände, nu är jag glad igen. 

Jag gillade också karaktärerna, Hiro var mysig jag tyckte om hans intro scen, Baymax var söt, trodde inget annat dock. 

Någonting saknades i filmen dock, men har inte kommit på vad än. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 18:20
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:



Det är just det, "hyfsad". Inte "fantastisk", som är vad man borde förvänta sig av en animerad Disney-film. Och som jag sa; fucking super heroes everywhere! 

Dags att vrida tillbaka klockan och göra någonting i stil med Aladdin/The Hunchback of Notre Dame/Mulan!!!

Ett vackert och gripande äventyr med lika delar humor och action. 


.......... i 2D......


Håller med dig i allt du skriver. Har Hollywood helt gått upp i någon superhjälte trans?
Den dagen Disney går tillbaka till 2D kommer vara en av mina lyckligare stunder i mitt liv. Men har inga förhoppningar på det, tack vare att det verkar kosta för mycket och ta för mycket tid att göra. Lättare att göra om ändringar i en dator än för hand.


Haha, ja det har dem.

Inget ont med en superhjälte-rulle att bränna några hjärnceller på då och då, men nu går det tretton på dussinet och börjar helt enkelt bli VÄLDIGT tjatigt.
Jag borde väl iofs ha gett Big Hero 6 en chans, vill egentligen inte missa någon "Disneyklassiker" på bio mer men nu blev det aldrig att jag kom iväg.

Och som du säger, det är inte längre lönsamt att göra animerade mästerverk. Det ska gå snabbt, det ska vara dyrare biljetter (pga 3D:n) och det ska vara säkra kort som prinsessor/superhjältar/tv-spelskaraktärer.

Några riktiga "manliga" hjältar förekommer inte ens längre. De flesta mänen i Disneyfilmer nu förtiden är klumpiga fåntrattar.
Undantaget är Flynn Rider, även om han överskuggas av en kvinnlig titelfigur.


Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 09:36
Hej på er allihopa. Efter att länge ha varit fast i den där världen som heter Irl så är jag tillbaka i forumet igen. Jag får väll se hur pass aktiv jag kommer vara men jag tänkte som en mjukstart börja skriva lite om hur jag upplevt de filmer som släppts sen jag senast hemsökt denna sidan :)

Så... Big hero 6 altså. Jag tycker att filmen är sjukt charmig och en film helt i min smak. Känns som ett väldigt smart drag av Disney att följa trenden och göra en superhjältefilm och vem kan inte låta bli att älska mishelingubbens okände lillebror baymax? Jag tycker att filmen är en av de bättre filmerna disney kommit med på senare tid även om jag som hopplös nostalgiker nog altid kommer ha våta drömmar om tvådimensionell animation men den eran dog väll ut med prinsessan och grodan.

vad jag älskar med big hero 6?
Först och främst den lekfulla korsningen mellan japan och USA iockmed sanfranstokyo. Miljöerna och världen de bygger upp får mig att vilja besöka fantasistaden. Sen är jag lekfullt förtjust i humorn i filmen. Baymax pubertetsskämt är tex något jag tycker är riktigt roligt. Jag vågar inte betygsätta filmen än så länge eftersom jag gärna ser filmerna några gånger för att se vilken typ av omtittarvärde de har men jag tror väll att DN lär landa rätt nära Wreck it Ralph och den gav jag en 7a dvs 7/10
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 13:41
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Hej på er allihopa. Efter att länge ha varit fast i den där världen som heter Irl så är jag tillbaka i forumet igen. Jag får väll se hur pass aktiv jag kommer vara men jag tänkte som en mjukstart börja skriva lite om hur jag upplevt de filmer som släppts sen jag senast hemsökt denna sidan :)

Så... Big hero 6 altså. Jag tycker att filmen är sjukt charmig och en film helt i min smak. Känns som ett väldigt smart drag av Disney att följa trenden och göra en superhjältefilm och vem kan inte låta bli att älska mishelingubbens okände lillebror baymax? Jag tycker att filmen är en av de bättre filmerna disney kommit med på senare tid även om jag som hopplös nostalgiker nog altid kommer ha våta drömmar om tvådimensionell animation men den eran dog väll ut med prinsessan och grodan.

vad jag älskar med big hero 6?
Först och främst den lekfulla korsningen mellan japan och USA iockmed sanfranstokyo. Miljöerna och världen de bygger upp får mig att vilja besöka fantasistaden. Sen är jag lekfullt förtjust i humorn i filmen. Baymax pubertetsskämt är tex något jag tycker är riktigt roligt. Jag vågar inte betygsätta filmen än så länge eftersom jag gärna ser filmerna några gånger för att se vilken typ av omtittarvärde de har men jag tror väll att DN lär landa rätt nära Wreck it Ralph och den gav jag en 7a dvs 7/10


Välkommen tillbaka, Dreamer! Det var pörskan på tiden! En verkligt glad överraskning!

Personligen har jag fortfarande inte kommit mig för att kolla på BH6, den har verkligen ingenting som lockar. 
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 19:16
Ha ha jag har förstått på dina komentarer att du inte är så förtjust i superhjälte genren :P

jag tycker du ska ge den en chans (så länge du ser den på originalspråk)

min man är helt tokig i superhjältefil er så jag har sett rubbet vid det här laget :P Fins en hel del dåliga sådana men big hero 6 är inte en av dem.
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 21:50
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Ha ha jag har förstått på dina komentarer att du inte är så förtjust i superhjälte genren :P

jag tycker du ska ge den en chans (så länge du ser den på originalspråk)

min man är helt tokig i superhjältefil er så jag har sett rubbet vid det här laget :P Fins en hel del dåliga sådana men big hero 6 är inte en av dem.


Jag har ingenting emot genren i sig. Jag har förmodligen sett fler filmer inom genren än du. Har du t.ex sett "Nick Fury" med David Hasselhoff?
Det är mest att det går 13 på dussinet av de och att det helt enkelt börjar bli tråkigt och utnött, särskilt när det i stort sett bara är Marvel som filmatiseras och som alla vet är det ju DC som sitter på de riktigt bra karaktärerna. Marvel är för småungar, DC är för vuxna.


Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 21:55
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

 Marvel är för småungar, DC är för vuxna.



Fast BH6 är ju en familjefilm, så är det då inte fullt logiskt att de använde alternativet "För småungar?"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:00
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

 Marvel är för småungar, DC är för vuxna.



Fast BH6 är ju en familjefilm, så är det då inte fullt logiskt att de använde alternativet "För småungar?"

Mer logiskt är ju att Disney äger Marvel. 

Men just i det exemplet snackade jag om hela superhjälte-vågen i stort och att det är trist att 9 av 10 filmer är Marvel, då DC har ett mycket intressantare galleri av karaktärer. 
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:02
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

 
Mer logiskt är ju att Disney äger Marvel. 

Men just i det exemplet snackade jag om hela superhjälte-vågen i stort och att det är trist att 9 av 10 filmer är Marvel, då DC har ett mycket intressantare galleri av karaktärer. 

Tja, kanske är sant. Läser inte så mycket serietidningar, så jag vet inte.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:05
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

 
Mer logiskt är ju att Disney äger Marvel. 

Men just i det exemplet snackade jag om hela superhjälte-vågen i stort och att det är trist att 9 av 10 filmer är Marvel, då DC har ett mycket intressantare galleri av karaktärer. 

Tja, kanske är sant. Läser inte så mycket serietidningar, så jag vet inte.


Läser inte överdrivet mycket heller. Jag må vara en nörd, men jag är inte en komplett über-nörd. 
Har dock som mål att ha läst allt Batman-relaterat som någonsin tryckts innan jag beger mig till Valhall. 
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:06
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:


Läser inte överdrivet mycket heller. Jag må vara en nörd, men jag är inte en komplett über-nörd. 
Har dock som mål att ha läst allt Batman-relaterat som någonsin tryckts innan jag beger mig till Valhall. 

Då har du nog en hel del att läsa.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:11
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:


Läser inte överdrivet mycket heller. Jag må vara en nörd, men jag är inte en komplett über-nörd. 
Har dock som mål att ha läst allt Batman-relaterat som någonsin tryckts innan jag beger mig till Valhall. 

Då har du nog en hel del att läsa.


Det tar aldrig slut. Jag har sedan några år tillbaka läst i stort sett allt (utom World's Finest) från maj 1939 till april 1997. Men eftesom tidningen/tidningarna ständigt ynglar av sig i spin-offs och annat så läser jag oftast drygt ett dussin titlar parallellt, så ett år tar sin tid att beta av. 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2015 vid 14:30
Jag tyckte den här filmen var bättre än väntat. Gillade det man fick se på julafton och blev inte besviken när jag såg filmen i sin helhet. Som redan nämnts så kändes sorgen mer påtaglig än vanligt men filmen hade ändå en god portion humor och glädje. Jag gillar Baymax skarpt och hans sätt att lätta upp stämningen. De där mikrobotarna är skitläskiga och gör att skurken blir väldigt spindellik, vilket åtminstone ger mig rysningar i nacken när han drar fram.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2015 vid 15:17
Jag tycker lätt att den här var en av de bästa Disneyfilmerna. Kanske den bästa sen Röjar-Ralf. Baymax är som sagt en otroligt bra karaktär. Blev förvånad över att teamet Man of Action låg bakom den här. Dom har ju annars stått bakom mest skräp som Ben 10 (o dess uppföljare) och Generator Rex.

Bravo, Man of Action, som kan komma på nåt vettigt också! Clap

"Men IMDB.... Om du tar betyg på den sajten på allvar är det bara att beklaga. Det var många år sedan sidan togs över av patetiska amatörer och troll som tycker att The Dark Knight och Transformers är höjden av filmkonst."

Haha, och jag som trodde att man är ett troll om man inte kan respektera andras åsikter/filmsmak och gång på gång kastar sk*t på dem
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 12:43
Såg till slut "Big Hero 6" igår kväll på 3D-bluray.

Skapligt småcharmig men lite väl sentimental. Tyckte den höll sig på en svag 7/10 fram till slutet då de var TVUNGNA att låta professorns dotter överleva. Då rök ett poäng direkt.

Baymax är väl precis så underbar som de listiga jäklarna vill få oss att tycka genom att manipulera oss med alla gulliga jäkla gimmicks man kan kasta i ansiktet på tittaren... och det funkar.

Bästa replik; "Hairy Baby."

Men sedan kommer annan irriterande skit som "Woman up." Seriöst?! F* off.
Och att den här filmen vann en Oscar är också ett tecken på hur lite det priset har kommit att betyda.

Ett gulligt, förutsägbart och politiskt korrekt äventyr i läcker förpackning.

5.8/10

Ändrad av 102dalmatiner - 17-april-2017 vid 22:45
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media