Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mer disney åt folket

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Rogerrex View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rogerrex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Mer disney åt folket
    Postad: 31-maj-2004 vid 11:41

Först vill jag säga att den här sidan är en fantastisk reurs för oss som älskar disneyfilmerna - alltså de riktiga disneyfilmerna. Jag är rätt stor motståndare till hur företaget slaktas sönder nu för att tjäna så mkt pengar som möjligt. Disney själv hade en bestämd uppfattning om sina filmer att de skulle ha en hjälte, en skurk och ett lyckligt slut där hjälten vinner. Absolut inga uppföljare. De uppföljare som görs nu är vedervärdiga och saknar den unika stämpel som en äkta disneyfilm skall ha. Dessvärre gör inte Monkan Forsberg saken bättre med hennes dubbningsslakt på skatterna.

Det är därför bra att man nu kan köpa DVD och lyssna på orginalspråket. Jag funderar lite på disneys princip när det gäller att släppa disneyfilmerna på dvd i Sverige. Webmastern på den här sidan har varit schysst och listat upp när de "riktiga" klassikerna skall släppas. Men vad händer med de andra som nu också är numrerade? Pank och Fågelfri borde följas av andra mindre kända "klassiker". Har någon av er någon som helst aning på hur disney i Sverige funderar på detta? Pank och Fågelfri har väl ändå sålt rätt hyfsat i Sverige?

Vore skoj om någon av er har några tankar om detta...

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 18:31
Postad av Rogerrex Rogerrex skrev:

...Webmastern på den här sidan har varit schysst och listat upp när de "riktiga" klassikerna skall släppas. Men vad händer med de andra som nu också är numrerade? Pank och Fågelfri borde följas av andra mindre kända "klassiker". Har någon av er någon som helst aning på hur disney i Sverige funderar på detta? Pank och Fågelfri har väl ändå sålt rätt hyfsat i Sverige?...

När det gäller de Releasedatum för filmer som Tre Caballeros och Spela för mig, så har jag ingen som helst aning om när de släpps på dvd i Sverige. De filmer som jag dock satt ett prel. releasedatum på är baserade på releaseschemat för den s.k. platina serien i USA, men med största sannolikhet kommer de att släppas vid ungefär samma tidpunkt i Sverige. Men åter till resten av de filmerna utan Sv. DVD-release, så maila jag Discshop en gång och frågade, och de tror att Buena Vista planerar att släppa alla klassikerna på DVD. 



Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 10:44

Rogerrex skrev: "Disney själv hade en bestämd uppfattning om sina filmer att de skulle ha en hjälte, en skurk och ett lyckligt slut där hjälten vinner. Absolut inga uppföljare."

Och YES: de med en hjälte, en skurk, lyckligt slut, och vinnande hjälte och som saknar uppföljare är verkligen de bästa o de med äkta disneymagi :):):) saknar de filmerna som tusan!

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2022 vid 19:33
Tyckte namnet på denna tråden var så härlig att jag var tvungen att bumpa den! 
Det är väl lite så jag känner också, fast nästan 20 år senare. Det är inte slafsiga uppföljare som är problemet nuförtiden uitan steriila och plastiga cgi-filmer som man glömmer efter ett par månader.
Det är för sorgligt hurdet har blivit!!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media