Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstThe Art of Storytelling

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Tråd: The Art of Storytelling
    Postad: 25-juni-2016 vid 20:16
På Nordiska Akvarellmuseet på Skärhamn pågår just nu en utställning på temat Disney, som går under namnet The Art of Storytelling. Utställningen inleddes i mars och pågår till och med 4:e september, därefter drar den vidare till Danmark.

Väldigt intressant utställning, som presenterar material från bl.a. Hercules, Fantasia, Make Mine Music, Snow White and the Seven Dwarfs, Robin Hood och The Little Mermaid, samt från kortfilmer som John Henry, The Brave Little Tailor, Donald's Better Self, Godess of the Spring, the Golden Touch (regisserad av Walt Disney själv) m.fl. 

Jag hörde talas om utställningen först i torsdags och besökte den själv idag. Först tog jag ett varv på egen hand, sen deltog jag i en guidad rundtur. Väldigt kunnig och trevlig guide, även om han givetvis inte hade tid att gå in så djupt på detaljer. 

Väldigt fina teckningar och målningar av bland andra Ollie Johnston, Frank Thomas, Milt Kahl, Bill Tytla, Andreas Deja, Gustaf Tenngren och Kay Nielsen. 

I butiken gick det att köpa en hel del böcker och andra Disney-prylar. Dessutom fanns en inbunden bok som presenterade merparten av utställningens innehåll. 

Besök den gärna om ni får möjlighet :)

http://akvarellmuseet.org/en/exhibition/disney-art-of-storytelling


Ändrad av Trubaduren - 25-juni-2016 vid 20:23
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media