Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Lion King

 Svara Svara Sida  123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The Lion King
    Postad: 12-februari-2017 vid 18:56
Hmmmmm, jag kan inte säga att jag inte är nyfiken på denna remake. Smått förfasad, arg och äcklad över Disneys beteende och ansvarslösa/respektlösa behandling av sina klassiker, absolut. Men definitivt nyfiken.

Vad kan denna film tänkas bli, annat än en CGI-soppa till upprepning? Det blir ju inte ens live-action eftersom gissningsvis både djur och bakgrunder kommer vara animerade.

De kunde lägga de hundra miljoner eller vad den kan tänkas komma kosta på en ordentlig (officiell) uppföljare till första filmen istället.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2017 vid 16:18
Jag tror ALDRIG tidigare i Hollywoods tveksamma och krokiga historia att någon har påvisat samma cyniska svineri som Disney nu gör med sina renodlade money-scams/remakes.
Och det säger ta mig pörskan en hel del när man tänker på att det är friggin' Hollywood vi pratar om!

Det sorgligaste av allt är ändock faktumet att om inte genomsnitts-personen var så in i pörskan korkad och IQ-befriad så skulle de inte komma undan med det här.
Detsamma kan man säga och peka på spelbranschen. Varje år ett "nytt" "CoD" och ett "nytt" "BF" och ett "nytt" "Fifa" etc etc etc... alltså varje år släpps samma oinspirerade dynga för 600 kronor och miljoner retards slänger glatt pengarna på muggen och spolar!

Damn! Dog Harambe verkligen för det här?

Ändrad av 102dalmatiner - 24-mars-2017 vid 16:20
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2017 vid 16:36
Nog blir man allt less. Men du har en stor poäng på att de kommer undan med sina IQ-lösa projekt som har värdelösa handlingar och fullt med PK rak igenom. Man behöver inte blanda in moral politik i allt och feminism...
Den här filmen kommer suga så hårt med... Visst de har en bra onding i Scar men de kommer förstöra hans karaktär med... Kommer säkert vara någon bakrundshistoria att han blev sexuellt utnyttjad när han var yngre..
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 23:14
Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Nog blir man allt less. Men du har en stor poäng på att de kommer undan med sina IQ-lösa projekt som har värdelösa handlingar och fullt med PK rak igenom. Man behöver inte blanda in moral politik i allt och feminism...
Den här filmen kommer suga så hårt med... Visst de har en bra onding i Scar men de kommer förstöra hans karaktär med... Kommer säkert vara någon bakrundshistoria att han blev sexuellt utnyttjad när han var yngre..


Förmodligen. De har ju någon slags snedvriden fäbless med att förstöra skurkarna med signalpolitiska bakgrundshistorier.

#FeminismIsCancer
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:31
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!




Emmylee, är det du? Visst är det du?

Håller du med om att en (riktig) uppföljare åtminstone vore att föredra gentemot denna abomination?

Men, som sagt, hur mycket jag än är emot Disneys vidriga uppträdande så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på den här filmen... Det är helt bisarrt, men jag bara måste se den.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:54
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!




Emmylee, är det du? Visst är det du?

Håller du med om att en (riktig) uppföljare åtminstone vore att föredra gentemot denna abomination?

Men, som sagt, hur mycket jag än är emot Disneys vidriga uppträdande så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på den här filmen... Det är helt bisarrt, men jag bara måste se den.


Förlåt? Nu får du förklara dig tror jag :p
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 12:07
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!




Emmylee, är det du? Visst är det du?

Håller du med om att en (riktig) uppföljare åtminstone vore att föredra gentemot denna abomination?

Men, som sagt, hur mycket jag än är emot Disneys vidriga uppträdande så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på den här filmen... Det är helt bisarrt, men jag bara måste se den.


Förlåt? Nu får du förklara dig tror jag :p


Jag pusslade ihop ledtrådar om vilken tidigare magicmovies-medlem du kan tänkas vara och tre detljer fick mig att dra slutsatsen "Emmylee".
1) Svartvit, lite halvpretto avatar av ett kvinns.
2) Användandet av ett riktigt namn som nick.
3) Helt enkelt ditt sätt att skriva. Samt ett kritiskt tänkande.

Jag är alltså ute och cyklar?

Ändrad av 102dalmatiner - 03-april-2017 vid 12:08
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 14:01
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!




Emmylee, är det du? Visst är det du?

Håller du med om att en (riktig) uppföljare åtminstone vore att föredra gentemot denna abomination?

Men, som sagt, hur mycket jag än är emot Disneys vidriga uppträdande så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på den här filmen... Det är helt bisarrt, men jag bara måste se den.


Förlåt? Nu får du förklara dig tror jag :p


Jag pusslade ihop ledtrådar om vilken tidigare magicmovies-medlem du kan tänkas vara och tre detljer fick mig att dra slutsatsen "Emmylee".
1) Svartvit, lite halvpretto avatar av ett kvinns.
2) Användandet av ett riktigt namn som nick.
3) Helt enkelt ditt sätt att skriva. Samt ett kritiskt tänkande.

Jag är alltså ute och cyklar?


Hah, ja det är du verkligen. Känns lite creepy tbh (att du sitter och "luskar")... men nej, har inget minne av nån Emmylee tror jag. Men tar "kritiskt tänkande" som en komplimang Smile.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 16:57
Finns det någon som tror det blir samma magi i en live action-film med datoranimerade djur, som i det tecknade originalet...? Tillåt mig tvivla... Hade möjligtvis kunnat tänka mig att det kunde finnas något underhållningsvärde i remakes av tecknade filmer som innehåller människor, men djur..? Finns det nåt värre att.titta på? Ytterst tveksamt om jag kommer se denna filmen över huvud taget.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 18:21
Tycker att de hellre kunnat göra en 4 istället för att göra en i "äkta" format.
Tecknat är hundra gånger så bättre. Har vägrat att kolla på Djungleboken, Tarzan och Skönheten och odjuret.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 21:40
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Tycker att de hellre kunnat göra en 4 istället för att göra en i "äkta" format.
Tecknat är hundra gånger så bättre. Har vägrat att kolla på Djungleboken, Tarzan och Skönheten och odjuret.


Nja, inga av är Lejonkungens uppföljare är bra. Varför kan man bara inte låta en film få ifred?

Djungelboken hade ändå lite sevärda scener måste jag säga, speciellt Kung Louie's scener. Den kändes ändå befogad i och med att det är en bok som filmatiserats flera gånger osv, så det hade jag inget emot. Men Lejonkungen... så mycket av att den är så briljant är musiken, animeringen, röstskådespelet, humorn, fotot - ska man kasta ut allt det och göra samma grej fast bara göra om det på ett annat sätt? Jag ser ingen poäng med det.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 21:45
Absolut att man kan låta det vara ifred, men om man nu måste göra en ny film om Lejonkungen så tycker jag att man kan göra en 4 istället för en "äkta"
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 15:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yeah, jag har inte höga förhoppningar heller. Bara det att dom återigen anlitar James Earl Jones som Mufasa med förklaringen "finns bara en som kan göra honom" - ... PRECIS! Varför ens göra filmen?! Det borde bara finnas EN Lejonkungen för den är bra!

Detta dravel med att den nu blir "live-action" är ju också bara bullshit. Det kommer vara datoranimerade lejon och andra djur - på vilket sätt är det LIVE ACTION?

Jag tycker det är så jävla fattigt på fantasi så det finns inte. Ingen har bett om en remake, ingen har bett om att återse dessa karaktärer. Det är så cyniskt och Disney börjar bli så vidriga med sina remakes att man blir mörkrädd.

LET IT BE!




Emmylee, är det du? Visst är det du?

Håller du med om att en (riktig) uppföljare åtminstone vore att föredra gentemot denna abomination?

Men, som sagt, hur mycket jag än är emot Disneys vidriga uppträdande så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på den här filmen... Det är helt bisarrt, men jag bara måste se den.


Förlåt? Nu får du förklara dig tror jag :p


Jag pusslade ihop ledtrådar om vilken tidigare magicmovies-medlem du kan tänkas vara och tre detljer fick mig att dra slutsatsen "Emmylee".
1) Svartvit, lite halvpretto avatar av ett kvinns.
2) Användandet av ett riktigt namn som nick.
3) Helt enkelt ditt sätt att skriva. Samt ett kritiskt tänkande.

Jag är alltså ute och cyklar?


Hah, ja det är du verkligen. Känns lite creepy tbh (att du sitter och "luskar")... men nej, har inget minne av nån Emmylee tror jag. Men tar "kritiskt tänkande" som en komplimang Smile.


Creepy är mitt mellannamn, luv.
Kritiskt tänkande är verkligen en komplimang och något extremt sällsynt i dessa krokar.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 15:48
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Finns det någon som tror det blir samma magi i en live action-film med datoranimerade djur, som i det tecknade originalet...? Tillåt mig tvivla... Hade möjligtvis kunnat tänka mig att det kunde finnas något underhållningsvärde i remakes av tecknade filmer som innehåller människor, men djur..? Finns det nåt värre att.titta på? Ytterst tveksamt om jag kommer se denna filmen över huvud taget.


Det är ju knappast där problemet ligger. Djuren i, den minst sagt överflödiga, "The Jungle Book" i fjol var ju helt fantastiska.
Problemet är att Disney överhuvudtaget ens kan tänka att det inte är äckligt att våldföra sig på sina egna mästerverk för att krama några extra miljoner ur dem.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 16:14
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Tycker att de hellre kunnat göra en 4 istället för att göra en i "äkta" format.
Tecknat är hundra gånger så bättre. Har vägrat att kolla på Djungleboken, Tarzan och Skönheten och odjuret.


Med "4" menar du väl "äkta tvåa". För ingen med en halv hjärna räknar de två direkt-till-video-uppföljarna som officiell canon.

Jag skulle vara mycket optimistisk till en ÄKTA "The Lion King: Chapter 2" på bio.
Om den behandlades med den respekt som t.ex "Bambi 2" fick kunde det bli hur bra som helst.

"Tarzan" hade för övrigt inget med Disneys film från 1999 att göra.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 16:17
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Tycker att de hellre kunnat göra en 4 istället för att göra en i "äkta" format.
Tecknat är hundra gånger så bättre. Har vägrat att kolla på Djungleboken, Tarzan och Skönheten och odjuret.


Nja, inga av är Lejonkungens uppföljare är bra. Varför kan man bara inte låta en film få ifred?

Djungelboken hade ändå lite sevärda scener måste jag säga, speciellt Kung Louie's scener. Den kändes ändå befogad i och med att det är en bok som filmatiserats flera gånger osv, så det hade jag inget emot. Men Lejonkungen... så mycket av att den är så briljant är musiken, animeringen, röstskådespelet, humorn, fotot - ska man kasta ut allt det och göra samma grej fast bara göra om det på ett annat sätt? Jag ser ingen poäng med det.


Du hade inget problem med att de hade blandat ihop King Louie med King Kong?

En äkta "The Lion King 2" ("Simba's Pride" är inte canon) kunde bli hur fantastisk som helst.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2017 vid 12:25
Rövhatten som skrev "Salazar's Revenge" står för manuset till den här filmen........ Grejhöjta!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2017 vid 14:35
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Rövhatten som skrev "Salazar's Revenge" står för manuset till den här filmen........ Grejhöjta!


Verkligen en anledning att oroa sig ytterligare. Dock så fick besökare på D23-conventet se "Circle of Life"-scenen från remaken och den ska ha varit ("helt briljant" tydligen) i princip ruta-för-ruta återskapat efter originalet.

Så jag vet inte hur mycket jobb den där rövhatten har framför sig egentligen. Förmodligen kommer han med det "nya" till storyn, såsom plottwist och onödiga förklaringar som ingen bett om och som dessutom rimmar fel med karaktärer/handling från tidigare film.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2017 vid 16:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Verkligen en anledning att oroa sig ytterligare. Dock så fick besökare på D23-conventet se "Circle of Life"-scenen från remaken och den ska ha varit ("helt briljant" tydligen) i princip ruta-för-ruta återskapat efter originalet. 

Så jag vet inte hur mycket jobb den där rövhatten har framför sig egentligen. Förmodligen kommer han med det "nya" till storyn, såsom plottwist och onödiga förklaringar som ingen bett om och som dessutom rimmar fel med karaktärer/handling från tidigare film.


Yay! Ruta för ruta! Så fantastiskt originellt! Så otroligt nyskapande! Så oerhört nödvändigt! 
Och ja, jag misstänker att vi får en helt makalös bakgrundshistoria till hur Scar fick sitt ärr (otur att de valde att göra Shere Kahn enögd i sin TJB-ripoff/remake...) och hur Mufasa blev favoriserad när de var små. 

Finns det några karaktärer man kan göra omotiverade könsbyten på som i "TJB"? Zazu kanske? Timon kan vara "gender fluid". 

Ok, nu känner jag att min cynism börjar nå kritiska nivåer och jag behöver lugna mig lite. Jag intalar mig själv att det kommer bli kul att få se min mest älskade animerade film på ett "nytt" sätt och den kan på intet sätt vara ett större hån än "The Lion King 1 1/2".
Men tanken på vad de kunde gjort för franchisen med dessa pengar istället för detta smärtar mig.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 22:20
Det här blir ju bara bättre och bättre. Illuminati-häxan Beyoncé är inblandad också.
Skam, skam, skam.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2017 vid 08:30
Tror denna filmen kommer bli så lökig.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2017 vid 11:30
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det här blir ju bara bättre och bättre. Illuminati-häxan Beyoncé är inblandad också.
Skam, skam, skam.

Och inte bara det, man har dessutom bytt namn på Ed och Banzai - eftersom det inte är tillräckligt Afrikanskt-klingande namn. Allt i enlighet med Disney's nuvarande PK-policy. Och precis som du nämnt tidigare kan vi nog slå oss i backen på att man har bytt kön på ex antal karaktärer, samt att flera helt plötsligt har bytt sexualitet.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2018 vid 10:30
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det här blir ju bara bättre och bättre. Illuminati-häxan Beyoncé är inblandad också.
Skam, skam, skam.


Och inte bara det, man har dessutom bytt namn på Ed och Banzai - eftersom det inte är tillräckligt Afrikanskt-klingande namn. Allt i enlighet med Disney's nuvarande PK-policy. Och precis som du nämnt tidigare kan vi nog slå oss i backen på att man har bytt kön på ex antal karaktärer, samt att flera helt plötsligt har bytt sexualitet.


Ja, herre min körs...
Vi borde lista våra förutsägelser/befarelser och ha lite vadslagning och sedan se vem som kom närmast när vraket väl är i hamn.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2018 vid 12:25
Jag undviker så mycket info jag bara kan om denna travesti, men ändå lyckas små bitar av otrevligheter sippra igenom min sköld.
Tydligen är även den anti-vita klåparen Dong Lover med på ett hörn.

Kommer det här bli en värre hat-propaganda-film än Dindu Panther?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2018 vid 09:25
5ka tydligen ha släppts en teaser nu.
Yippie...
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2018 vid 23:47
Yup. Shot-for-shot remake med samma musik och samma voice-over av James Earl Jones.

Jag är INTE ombord med hela idén om att bara ta 2D-animationen och överföra den till fotorealistisk datoranimering. Det finns en poäng med att traditionell animering kan ha karaktärer med mänskliga uttryck, för det funkar perfekt så. Tar man bort det, och ska ha så "verkliga" uttryck som möjligt, så försvinner hela poängen med animerad film överhuvudtaget, enligt mig. Missar liksom poängen helt.

Men ok. Kanske blir bra. Kung Louie var det bästa med Jungle Book 2016. Rafiki såg faktiskt najs ut, så uppenbarligen verkar det vara lättare att animera apor på ett realistiskt sätt än andra djur. Är det för att deras uttryck ligger närmare det mänskliga?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2018 vid 00:15
King Louie var ju King Kong i "The Jungle Book".
Helt vansinnigt konstigt att göra honom till en jätteapa...
Det förstörde totalt karaktären som Walken så perfekt gav röst till.

Angående "The Lion King" så är väl egentligen ALLT ett stort hån. Originalet är den tecknade filmens svar på "The Godfather".
Vem skulle vara dum nog att göra en ruta-för-ruta-remake av "The Godfather"!?

Jo, Disney så klart.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2018 vid 13:50
Postad av Rolly. Rolly. skrev:

Tror denna filmen kommer bli så lökig.



Allt pekar ju på det.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2018 vid 04:30
Tror detta blir Disneyfilmernas svar på "Dindu Panther" aka "We Wuz Kangz The Movie".

Nu är jag mest nyfiken på exakt hur "woke" filmen kommer att vara.
Min gissning är att den kommer falla Bjekkergauken helt i smaken.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media