Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilken uppföljare vill du se?

 Svara Svara Sida  123 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vilken uppföljare vill du se?
    Postad: 28-maj-2022 vid 13:43
Vilddjuren 2 dom kunde hamna på sydpolen på väg tillbaka till newcyork och hitta ingången till agartha. Ryan blir kidnappad av en sekt pingviner som byggt en civilization med kvarlämnad nazi tecknologi och som dyrkar Nigel för att en docka från zoo tappades ner från ett flygplan med proviant till en expedetion som letade efter the lost world men istället släppte lös frostjätten Yggthorn som vi får veta mer om i Vilddjuren 3 när gånget återvänder till new yorl och upptäcker att en istid har drabbat staden.
Samson kommer offra sitt liv i slutstriden mot frostjätren och Ryan blir kung över staden med gnuerna från ettan som sin privata armé. Men han blir lockad till den onda sidan av en Nigel-docka som är besatt av Kazars ande.
Vildjuren fyra kommer handla om hur Benny leder motståndsrörelsen mot Ryans skräckväde och Bridgette kommer dö på ett mycket tragiskt sätt när hon tvingas välja mellan att rädda sig själv och kasta sig framför en energistråle Som Kazar skjuter mot frihetsgudinnan för att väcka den till liv.. Detta driver Benny till vansinne och när Larry säger nånting dumt så biter Benny av hans strupe och flår ormen. Av skinnet gör han en dräkt som kan motstå Kazars strålning och med hjälp av de kanadensiska gässen från ettan så invaderar han och Nigel Ryand tronrum i empire state building. I toppen av skyskrapan utäkmpas en episk duell. Benny mot Ryan/Kazar och Nigel gör upp en gång för alla mot Blag.
Det hela slutar med att Nigel blir spetsad på Blags horn men lyckas förblinda Blag som störtar genom en glasruta och ner i en skolbuss som exploderar och tar en stor del av stadsdelen med sig och dödar alla gnuerna som vaktat skrapan.
Benny sliter huset av Nigeldockan och Kazars vålnad visar sin rätta form. Men då dyker Larry upp i spökform och ringlar sig runt gnudemonen och det försvagar Ryan så mycket att Benny kan hugga honom med en kinesisk dolk han tidigare i filmen letade efter i ett mystiskt antikvariat i Brooklyn
Med tårar i ögonen ser Benny hur hans bäste väns son sjunker ihop på golvet framför sig
Samtidigt rivs ett hål upp i golvet och Bridgett i eldform och Nigel i vattentorn uppenbaras och hjälper rökormen att dra ned gnudjävulen i helvetet. Bridgettes spirit säger till Benny att hon alltid kommer älska honom innan hålet sluts
Filmen slutar med att Benny haltar fram till det trasiga fönstret från vilket Nigel och Blag föll och tittar ut över det brinnande infernot som är mew York
Slut...
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2020 vid 22:00
Drömmen om att få se "Bambi III" bli verklighet lever ständigt vidare.
Till toppen
KatpenFigaro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera KatpenFigaro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 12:11

Som så många har varit inne på tidigare är inte jag heller något jättestort fan av uppföljare till klassikerna. Även om jag är nyfiken på vad som skulle hända efter första filmen känns det bättre att inget veta. Oftast förstör man den där sago-känslan som byggs upp av originalfilmen och som avslutas med ett "och så levde de lyckliga i alla sina dagar"-slut.

Nu har jag visserligen sett några av uppföljarna sedan de släpptes på DVD och kan väl inte säga att jag har ändrat åsikt. Som några diskuterade inledningsvis i tråden kan jag hålla med om att Ringaren i Notre Dame II är den svagaste uppföljaren hittills. Det blir så tydligt att tvåan har haft lägre budget både när det gäller animationer och manus. Riktigt tråkigt tycker jag.

Av de bättre uppföljarna räknar jag Lejonkungen II och Tarzan 2, men det finns fortfarande ingen som slår originalfilmerna. Om jag nu var tvungen att nämna någon film som jag skulle vilja se en uppföljare till skulle det nog bli någon av de nyare filmerna som inte känns lika "klassisk" som de andra. Exempelvis Lilla Kycklingen som var rätt okej men vars handling blev lite för mycket för mig.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 20:16
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Saga Saga skrev:

 
Men detta är nog den enda disney film de lyckats göra en värdig uppföljare till


Antagligen för att det inte är Disney som har gort den..
 
hehe jo jag vet ju de men ärsch lite disney är de ju i den eller...
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 18:10
Postad av Saga Saga skrev:

 
Men detta är nog den enda disney film de lyckats göra en värdig uppföljare till


Antagligen för att det inte är Disney som har gort den..
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 13:43
Postad av Mendez Mendez skrev:

Den bästa uppföljaren av alla är utan tvekan Toy Story 2. Jag älskar Hamm och Rex, lätt dom skönaste karaktärerna.
Jag läste en gång att Toy Story 3 kanske skulle komma, någon som vet nåt om det? Jag skulle inte ha något emot en tredje TS.
 
Håller med tvåan är ju t.o.m bättre än orginalet Wink Men detta är nog den enda disney film de lyckats göra en värdig uppföljare till, en trea tycker jag låter lite onödigt men tja vem vet en trea kanske skulle bli den bästa av dem alla heheTongue
 
 
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2009 vid 13:50
Jag skulle vilja se uppföljare på Skattkammarplaneten.

Ändrad av disney_girl - 22-februari-2009 vid 13:58
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 21:02
Skulle vilja se uppföljare till Superhjältarna, känns som det kan bli något bra och man får se vad Jack Jack gör också
Till toppen
Juliana View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Juliana Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 20:35
Jag skulle vilja se en uppföljare på Svärdet i Stenen, och Hercules. =) Skulle vara kul =)!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 15:05
I ett försök att tömma ut mer pengar på historien gjordes denna film. Men blev den bra? Nej verkligen inte! Jag har nog inte hört någon som tycker om den. Att göra en film för att visa "vad som hände sedan" känns också lite dumt. Varför göra en uppföljare på en film som var så slut som den kan bli? Ettan hade ett bra slut, ett slut som man inte gör en uppföljare på. Jag hade inte velat sett en uppföljare på ettan där Pocahontas och John får varandra heller.
Jag ser på ettan och tvåan som två olika filmer som inte handlar om samma personer. Det är enda sättet jag kan se på ettan utan att tänka på det äckligt dåliga slutet i tvåan.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 18:03
På tal om Pocahontas 2, så håller jag med om att den förstörde hela ettans mening! Hur kan Disney låta Home Video-teamen få göra en uppföljare till, enligt mig, världens bästa klassiker??? Ingen utav de "supervising" animatörerna som arbetade med ettan, som Glen Keane och John Pomeroy, är ens involverade, och dessutom är det ingen musik av Alan Menken! Och för tillägga så är den ju inte ens regisserad utav varken Eric Goldberg eller Mike Gabriel! Vad tänkte Disney på??? Detta är den sämsta uppföljare som någonsin gjorts! Har någon mer noterat att ingen utav huvudrollsinnehavarna ser riktigt "normala" ut? En riktig B-film, det är vad Pocahontas 2 är! Hur kan man göra ngt sånt här bara för att tjäna pengar? Och jag gick dessutom på det och fick den i present, då jag hoppades, trots rykten, att John Smith och Pocahontas skulle vara tillsammans även efter 2:ans slut! Så naiv jag var då...
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 03:28
Den bästa uppföljaren av alla är utan tvekan Toy Story 2. Jag älskar Hamm och Rex, lätt dom skönaste karaktärerna.
Jag läste en gång att Toy Story 3 kanske skulle komma, någon som vet nåt om det? Jag skulle inte ha något emot en tredje TS.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:46
Ouch jaha.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:45
Njaa...skrivit om Hitta Nemo 2 i en annan tråd och jag skulle inte uppskatta en uppföljare..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:41
Jag menar Hitta Nemo 2, Mitt mistag
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:41
Du menar väll Hitta Nemo 2 ?Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:36
Bara ett förslagBig%20smile
Hitta Nemo skulle vara ganska kul om den kom ut! 


Ändrad av Basil - 05-augusti-2007 vid 22:38
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:12
NEEEEJ!
Inte en Lejonkungen 4 för h*lvete Angry
Förlåt men personligen så tycker jag att det räckte med den mästerliga första filmen. 2 & 3:an är ju ganska bra men borde egentligen inte ha gjorts. Så om det någonsin kommer en Lejonkungen 4 (vilket jag betvivlar) så skulle jag bojkotta den totalt!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:06
Men om man gjorde en Lejonkungen 4 så kanske man skulle kunna rycka upp de senaste lite, vem vetShocked
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 19:02
En uppföljare til hitta nemo skulle jag vilja se!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 12:21
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

De enda som är något att hänga i granen är möjligtvis Lejonkungen 2 och Aladdin och Rövarnas konung.
Aladdin och Rövarnas konung är väldigt väldigt mycket bättre än Jafars Återkomst! Lejonkungen 2 tycker jag också är helt okej, trean är också bra. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 12:41
Usch och fy sluta med uppföljare!
De enda som är något att hänga i granen är möjligtvis Lejonkungen 2 och Aladdin och Rövarnas konung.
Och såklart Bernard och Bianca i Australien fast den räknas tydligen inte som en uppföljare.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 12:29
Jag skulle vilja se en uppföljare till De tre musketörerna!Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 11:55
Fast jag fattar inte riktigt vad den ska handla om. Har dom gått ut med det? Jag tänkte på "Hercules, the troyan war" var inte det titeln? Men Hades pratar ju om trojanska kriget som att det redan skett?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 11:07
Herkules 2 skule säkert inte bli en jättebesvikelse, eftersom Herkules gjorts till serie också. Man vet vad som väntar.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 10:11
Postad av Hades Hades skrev:

En Alice-uppföljare skulle förstöra allt, underbar film Wink nej, inga uppföljare till den. Helst inga uppföljare över huvud taget, om jag får välja. Inte till klassikerna.

Sant - de får gärna sluta med uppföljarna så snart Herkules 2 har släppts i butikerna. Jag har väntat i tio år på en fortsättning till min favoritdisney, och jag tvekar till om den är i riskzonen för att bli förstörd.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 17:33
En Alice-uppföljare skulle förstöra allt, underbar film Wink nej, inga uppföljare till den. Helst inga uppföljare över huvud taget, om jag får välja. Inte till klassikerna.

Ändrad av Hades - 10-juli-2007 vid 17:34
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:48
Vad sägs som en uppföljare till Kogänget eller Lilla Kycklingen ?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 17:08

Enligt min åsikt kan en uppföljare omöjligt göra Alice i Underlandet sämre än vad den är nu. Wink Inte min favoritfilm direkt.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 15:32
Vad sägs om en uppföljare till Alice i Underlandet.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media