Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilken uppföljare vill du se?

 Svara Svara Sida  <1234 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 10:45
Lejonkungen är min favorit, så då kan det goot och väl komma en fyra också!
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
emmz View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera emmz Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2006 vid 20:38
tycker att de lungt räcker me en etta, uppföljarna blir bara en dålig B film.. de blir bara förstört..
Till toppen
Djinn View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Djinn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 12:31
Personligen så skulle jag gärna vilja se en fortsättning på Oliver & gänget samt på Aristocats
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2006 vid 16:02
jag skulle öckså gärna vilja se en uppföljare på aristocats men jag tycker inte att uppföljare brukar bli så bra
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2006 vid 13:47
Jag vill inte se nån uppföljare. Alla uppföljare är dåliga(eller de flesta). De enda uppföljarna som här bra är Shrek 2 och Ice Age 2(och de är inte ens disneyfilmer). Disney borde skärpa sig, om de vill göra fler uppföljare så borde man åtminstone kunna jämnföra den med den första. T ex jämnför Den lilla sjöjungrunThumbs Up med 2:anThumbs Down så förstår ni vad jag menar.

Lejonkungen 3: Haakunna Mattata är den enda uppföljaren som är bra som disney har gjort. 
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2006 vid 00:13
Alltså, jag är oftast inte alls positivt inställd till uppföljare. Syftena är är bara så låga. Men det är möjligt att det finns undantag, jag har till exempel inte sett Mulan II eller Bambi II. En uppfölhjare KRÄVER lika bra teknisk kvalitet som föregångaren, som till exempel i Lejonkungen II där jag anser att de lyckats.
 
En uppföljare till Herkules skulle jag inte ha någonting emot, snarare tvärtom. Där finns en humor som jag gillar som inte försämras så grovt av en bristande animering...
 
Vad säger ni förresten om Mulan II, är den sevärd?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2006 vid 20:13
jag har typ sett den en gång och jag tyckte inte att den var så bra
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2006 vid 22:45
Jag har hört att Bambi 2 är bra. Kanske man ska se denErmm.
Jag lever för staden.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2006 vid 16:55
ja kanske det men jag tror inte den är så bra
Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sjöjungfrun Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 18:11
Citera Vad säger ni förresten om Mulan II, är den sevärd?


Jag har sett Mulan II två gånger och rent tekniskt sett tycker jag att det är en av de bästa hittills (har ej sett Bambi II). Men handlingen kändes bara för mycket, i många uppföljare känns det som om Disney - gänget försökt att bara trycka in vilken handling som helst bara de får sälja den. Jag gillade Pocahontas II, mycket för att jag och en kompis alltid pratade om att det borde komma en uppföljare till den. Och jag tycker att de lyckades lite halvbra med handlingen där, tekniken kan disskuteras.
    

Ändrad av Daniel - 21-april-2006 vid 18:20
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 19:26
jag håller med dig. Det är så att vissa filmer lngtar man efter en uppföljar för att man vill veta vad som hände, men sedan är de inte speciellt bra
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 22:01

Jo, fast Pocahontas 2 tycker jag var en katastrof, men det var nog mest av rent subjektiva skäl. Jag struntar i att indianprinsessan for till London och blev kär i John Rolf i verkligheten, det gjorde ont att hon och John Smith förlorade känslorna för varandra efter det som hände i ettan.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sjöjungfrun Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2006 vid 17:58
Jo, det tycker jag också....och de hade porträtterat John Smith som lite av en egoist, jag hade gärna sett att de hade fått varandra. Det var väl mest att ettan slutar så hemskt, att de är tvungna att skiljas åt och därför gillar jag väl tvåan eftersom historien fortsätter, men de kunde gjort den annorlunda än verkligehetn det håller jag med om.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2006 vid 21:03

Jag hade nog föredragit ett öppet slut efter ettan, då kunde man med sin egen fantasi fundera ut hur Pocahontas och Smith skulle ses igen. Via tvåan fick man det serverat att deras kärlekshistoria bara var tillfällig, att passionen inte var så stark trots allt. Och John Rolf tycker jag är en mes.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sjöjungfrun Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 09:29
Ja, smaken är som baken där....delad och bred, ja inte gillar jag heller John Rolfe. Men eftersom att John Smith var så ändrad i tvåan så känns det inte som att de hör ihop där.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 10:13
Ha, delad och bred!
 
Jovisst, Smith var förändrad, men det skedde liksom på ett ögonblick, Disney gjorde om honom i sista stund för att man inte skulle sympatisera med honom lika mycket som med John Rolfe. Jag har svårt för det där övertydliga, men jag antar att det är sådant som krävs i en tecknad film som främst är riktad till barn. Men filmen var hur som helst inte speciellt romantisk, något som andra uppföljare lyckats mycket bättre med.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 14:43
Tänk er en Lilla Sjöjungfrun 3 där Ariel och Erik är gamla (det behövs lite åldringar i disneyfilmerna) och där Melodi är vuxen och kanske har fått en son med en man som har lämnat henne ensam med barnet (det är så himla mycket döttrar och prinsessor med ensamstående pappor i disneyfilmerna, så den här gången kanske man skulle kunna skildra en prins med en ensamstående mamma?)! =) Det hade varit nåt det!!

Ändrad av adamgard - 23-april-2006 vid 14:44
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 15:41
Nej, hu. Vilken annan film som helst kan få handla om pensionärer och faderlösa prinsar - men inte Den Lilla Sjöjungfrun. Den är helig ;-) Jag pallar inte att se Ariel åldrad.

Ändrad av Silver - 23-april-2006 vid 15:42

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 15:55

Nej, men det hade varit jättefint ju!! För då har vi ju fått följa Ariel från 16  års ålder till 61års ålder :D

Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sjöjungfrun Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 16:39
Nej, håller med "Silver" här. Lilla sjöjungfrun är helig, att de ens gjorde en uppföljare med hennes dotter i huvudrollen blev lite för mycket. Inga fler uppföljare till den, snälla.
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 21:14
Var inte så konservativa nu!
Jag har iofs alltid skattat Lilla Sjöjungfrun som högst av alla disneyfilmer!
Men ettan kommer ju ändå alltid finnas kvar.. =)
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2006 vid 18:54
Visst finns ettan kvar, men så fort man börjar få saker serverat på ett sätt som man inte väntade sig/önskade i en uppföljare så fläckas föregångaren med något nytt. Som i exemplet Pocahontas, se mina inlägg ovan - vad är det för mening med att se den annars väldigt snygga historien om indianprinsessan som förälskar sig i en engelsman, när man ändå vet att - äsch, det kommer ändå inte hålla.
 
Finns tron på deras kärlek verkligen kvar när man ser den första filmen? För mig finns den inte det.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2006 vid 09:42
DET har du iofs helt rätt i!! Då blir det man upplevt i ettan som bortkastat!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 17:40
Postad av Sjöjungfrun Sjöjungfrun skrev:

Nej, håller med "Silver" här. Lilla sjöjungfrun är helig, att de ens gjorde en uppföljare med hennes dotter i huvudrollen blev lite för mycket. Inga fler uppföljare till den, snälla.

Sorgligt nog är en trea på gång...

Den enda filmen jag kan tänka mig en uppföljare till är "Mästerdetektiven Basil Mus". Precis som "Bernard och Bianca" kan man enkelt hitta en bra och fungerande story som är fristående från den första och som fungerar utan att man upprepar vad man gjorde i ettan.
    
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sjöjungfrun Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 19:22
Jo, jag har hört att en tredje är på väg, men jag låtsas inte om det Precis, "Bernard och Bianca i Australien" blev ju lyckad, så de kan nog göra uppföjare till filmer som är som den, som exemplet "Mästerdetektiven Basil Mus"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 12:49
Äsch, en trea på sjöjungfrun kan få fungera... men då har jag skyhöga krav på kvaliteten! Tvåan nådde inte alls upp mina förväntingar i teknik, det var nästan samma klass som tv-serien om Ariel.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:57
Postad av Silver Silver skrev:

Jovisst, Smith var förändrad, men det skedde liksom på ett ögonblick, Disney gjorde om honom i sista stund för att man inte skulle sympatisera med honom lika mycket som med John Rolfe. Jag har svårt för det där övertydliga, men jag antar att det är sådant som krävs i en tecknad film som främst är riktad till barn. Men filmen var hur som helst inte speciellt romantisk, något som andra uppföljare lyckats mycket bättre med.
 
Ja, jag håller absolut med John Smith...jag tycker att allvaret som fanns i ettan försvann. I John Smiths sista scen (på balkongen med Pocahontas) tycker jag att han framstod som riktigt löjlig...jämfört med ettan iaf! Har bara sett den en gång men har en bild av att han "skuttar" iväg efter att han och Pocahontas kommit fram till de inte är rätt för varandra på ungefär 2 minuter....Wink
 
Men annars tycker jag att den var hyfsad! Hade väntat mig en sämre uppföljare faktiskt...
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2006 vid 15:13
Jag AVSKYR Lilla Sjöjungfrun 2. Sämsta jag sett på länge. En 3a är jag för om det är INNAN filmen, som serien. Vill verkligen inte se Melody igen. Barn e så jobbiga och det blir mkt barnsligare. Hoppas det handlar om Ariel i havet.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2006 vid 16:39
Så vitt jag vet är handlingen i trean inte offentliggjord än... Men vad kan de ha kvar att berätta egentligen? *suck*
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2006 vid 17:32
Varför blev Bernard och Bianca i Australien en klassiker?
Det är ju egentligen en uppföljare.
Jag lever för staden.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media