Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Project: Kingdom Hearts 2019

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Project: Kingdom Hearts 2019
    Postad: 30-juni-2021 vid 15:57
Katastrof!!! Misslyckades med att klara "Union X" innan det gick i graven tidigt imorse.

Tragiskt...
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2021 vid 21:00
Började om projektet 1:a Mars i år. Är ganska nära slutet på "Union X" som tydligen släcks ner för gott i slutet av Juni månad. 
Den har någon slags expansion "Dark Road" som jag också måste hinna med. Men det ska nog gå för sig om jag håller huvudet kallt.


Tycker fortfarande att "Union X" är ett MYCKET märkligt spel på många sätt. Men på det viktigaste av alla är det konstigt som Origin-story till "Kingdom Hearts"-universumet. Det känns helt enkelt INTE alls som ett första kapitel. Snarare ett tredje... kanske femte kapitel. 
Mycket frustrerande.
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2021 vid 16:49
Jag har börjat om från början i "Kingdom Hearts: Union X"... vet inte varför... det är ett sådant jävla grindande.

Men det är på tiden att jag mörsar ner mig i den ljuvliga serien igen.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2020 vid 14:10
GOD! 

Jag skäms över att säga det, men KH har fortfarande inte sparkat igång.
Till toppen
Sigma View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 30
inläggsval inläggsval   Citera Sigma Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2020 vid 09:15
Det har fortfarande inte kommit på rätt köl igen. Vet inte vad som krävs för att motivera mig.
Till toppen
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2020 vid 14:18
Postad av Bakura! Bakura! skrev:

Spännande!
Ser att det nu gått ett år. Hur går det?


Det gick helt åt skogen.

Men jag lovar att komma igen.
Till toppen
Bakura! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
var: Japan?
Status: Offline
Poäng: -9995
inläggsval inläggsval   Citera Bakura! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2020 vid 11:11
Spännande!
Ser att det nu gått ett år. Hur går det?
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 18:00
Okej!

Då har projektet jag så länge tänkt göra kickat igång.

Att spela samtliga titlar i "Kingdom Hearts"-Sagan i ett svep, i kronologisk ordning.

Jag hade inte tänkt att det skulle inledas EFTER att "Kingdom Hearts III" äntligen har släppts, men som den majestätiska mästare i att prokrastinera jag är, så råkade det såklart bli så.

Natten den första februari kickade jag igång "Kingdom Hearts: Union X (Cross)" till IOS.
Jag har i strax över tre veckor frenetiskt spelat det och någon gång mellan midnatt och två inatt så nådde jag Quest #845 och där tog spelets story abrupt stopp.
Inte slut. Stopp.
52% av storyn är klarad men när resterande 48% släpps vete gudarna.

Spelets gameplay är till en början riktigt skoj, men blir snabbt väldigt repetitivt.
Man slåss, slåss och slåss innan man slåss lite till, för att avrunda det hela med att slåss.

Systemet med medaljer är både enkelt och sjukt komplicerat på samma gång.
Jag vet inte vad det är med japaner och deras förkärlek till att krångla till det så förbannat!
Jag fattar det bara inte.
Som tur är var det tydligen rätt läge att börja spela KHUX, för spelet fullkomligen duschar en i mäktiga medaljer och bonusar, belöningar och bra föremål.
Men jag önskar stridssystemet hade varit annorlunda. Mer slimmat.

Hur som helst.
KHUX är menat att vara en bakgrundshistoria till allt som komma skall i Universumet.
Som sådan känner jag att det missar målet ganska markant. Detta känns inte som en prolog, utan snarare som kapitel två.
Spelet försöker berätta om hur allting började och om Darkness och Light, men det hela är tämligen rörigt.
Jag vet fortfarande inte ens hur Keyblades kom till eller vad som avgör vem som är värdig att bli en 'Keyblade Wielder'.

För att göra en lååång och mycket förvirrande historia kort;
Min karaktär, en söt ginger vid namn Nikki får veta att hon är en (av väldigt många) Wielders.
Krigare som reser mellan världar och bekämpar mörkret som börjat sprida sig allt mer.

Hon blir medlem i en av de fem Unionerna som alla har sitt högsäte i ett slott i staden Daybreak Town.
Den lille kattliknande varelsen Chirithy blir hennes guide och mentor.
Sedan far de tillsammans mellan (ynka) sju Disney-världar och slåss mot ondskan.

Dessa kommer i den här ordningen;

Dwarf Woodlands (Snow White and the Seven Dwarfs)
Wonderland (Alice in Wonderland)
Agrabah (Aladdin)
Olympus Colliseum (Hercules)
Beast's Castle (Beauty and the Beast)
Castle of Dreams (Cinderella)
Enchanted Domain (Sleeping Beauty)

Vädligt få världar utsträckt på 845 quests (som förvisso många gånger tar plats i Daybreak Town).

I de flesta av världarna går man igenom filmernas handling, väldigt förenklade och modifierade såklart, men i fallet med "Aladdin" så utspelar det sig rätt länge innan filmen och "Hercules" har inte mycket med sin film att göra överhuvud taget.

I övrigt berättas en vag och skum historia om The foretellers (ledarna för de fem Unionerna) och speciellt Master Ava som grundar "The Dandelions" en grupp om fem ungdomar som ska bilda nya Unions efter att mörkret slukat allt, eller nåt.

I melankoliska cutscenes träffas de fem; Ephemer, Skuld, Ventus, Brain och Lauriam på ett grått och dystert slagfält där hundratals keyblades bildar en veritabel skog där de står nerstuckna i marken.

En särskilt gripande och minnesvärd avstickare handlade om flickan Strelitzia och hennes Chirithy som parallellt med spelarens story bevittnar händelser som leder till deras sorgliga död i händerna på en okänd makt.

På det stora hela har jag fler frågor än svar. Ephemer hintar om att världarna man besöker bara är illusioner skapade av 'The Book of Prophecies" och det verkar kunna stämma.

Weird....

Men jag väntar mig att få fler pusselbitar framöver.

Donald, Goofy, Chip & Dale och självaste King Mickey gör ett kort gästspel när de kraschlandar sitt Gummi Ship i Daybreak Town.
Kul.

Förutom en hel drös Heartless-bossar får man möta en rad älskvärda skurkar;
Den Onda Drottningen förvandlad till hagga.
Hades med vovven Cerberus.
Gaston
Lady Tremaine
Jafar, både som jätte-orm och ande.
Och såklart Maleficent, även i drakform.

Hade väntat mig fler världar och hoppats på The Caribbean, 100 Acre Wood och Pride Lands.

Det bästa med spelet är grafiken. Urläckra, tecknade bakgrunder som nästan gör mig rörd till tårar i sin stilistiska perfektion.
Musiken är också utmärkt.

Hm... vet inte riktigt vad mer det finns att berätta. Det finns massor med kläder och accessoarer att låsa upp och såklart nya Keyblades.
Man har även ett litet spirit-animal som hjälper till i striderna och såklart kan man pyssla om den med nya prylar och skins.

"Union X (Cross)" hette tidigare " KH: Unchained X" och var från allra första början ett Japan-exklusivt onlinespel kallat "Kingdom Hearts X"....
Det är fortfarande ett onlinespel och det finns tonvis med PVP och raids och events och annat mög som en ensamvarg som jag inte bryr mig om.


Nu ser jag mest enormt mycket fram emot att ÄNTLIGEN få sätta tänderna i "Birth By Sleep".
Börjar spela det ikväll.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media