Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The nine old men och andra legender

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The nine old men och andra legender
    Postad: 31-maj-2004 vid 21:49
Det känns så sorgligt att allt fler av de gamla Disneylegenderna ramlar av pinnen och tittar på potatisen nerifrån. Vi missar en stor det av det kulturella arv som funnits. Bara i år har vi förlorat John Hench och Jack Bradbury. Sedan inspelningen av "Walt - the man behind the myth" 2001 har två av de ursprungliga "Nine old men" avlidit. Ward Kimball och Marc Davis. De enda som finns kvar nu är Frank Thomas och Ollie Johnston, både fyller 92 i år. Vore kul att träffa dem någon gång.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 22:27

Visst är det sorgligt men det är ju ingenting man kan göra något åt, men som legender kommer de ju alltid att leva vidare i vissas personers hjärtan. Frank och Ollie lär ju inte hänga kvar länge till heller, trots att de fortfarande är någorlunda aktiva fortfarande i och med deras hemsida, så tycks de ju inte vara vid den bästa hälsan, tyvärr. Men med viljestyrka kan man komma långt, dock inte till oändligheten. 92 är en väldigt hög ålder för många, medan den för andra inte är fullt lika hög. Min morfar tex blir 97 i vinter och han kör fortfarande bil (fast han ska sluta), bor på tredje våningen, han och mormor har ingen som helst hemhjälp utan morfar sköter allt. Tidigare i år blev han för första gången allvarligt sjuk (hjärtat), men han mår bättre nu och är fortfarande aktiv, dock inte lika mycket som förut. Jag beundrar verkligen min morfar, att han klarar av allt det han gör vid den åldern...
Det bevisar ju att åldern nödvändigtvis inte behöver vara en stor belastning, men för Frank och Ollie så tror jag att de besväras mer av åldern än vad min morfar gör, jag hoppas de får fina sista år.

 

Jag kan inte låta bli att lägga till att jag tycker att Howard Ashman (Lyriker: Den lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin), bör räknas som en Disneylegend, trots att han inte var på Disney i så många är innan han dog 41 år gammal, så gjorde han så himla mycket för Disney.

Om man skulle göra en lista av Nya legender så skulle jag vilja ha med dessa:

  • Howard Ashman (Lyriker, producent)
  • Alan Menken (Kompositör)
  • Glen Keane (Animatör)
  • Andreas Deja (Animatör)
  • Don Hahn (Producent)
  • John Musker (Producent, Regissör)
  • Ron Clements (Producent, Regissör)
  • Roy E. Disney (Drivande kraft)
  • Gary Trousdale (Regissör)
  • Kirk Wise (Regissör)

 

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2004 vid 16:36
Självklart kan inte alla stanna för alltid, men även med den vetskapen känns det sorgligt. Men vill vi finna fler bevis för att en hög ålder inte nödvändigtvis gör oss slappa och hängiga behöver vi ju bara titta på Carl Barks som gjorde sin första utlandsresa när han var 93 och inte avled förren han hade upplevt 100 sommrar och hunnit bli 99 år gammal.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Rosanna View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rosanna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2004 vid 18:06
Postad av Daniel Daniel skrev:

 

Jag kan inte låta bli att lägga till att jag tycker att Howard Ashman (Lyriker: Den lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin), bör räknas som en Disneylegend, trots att han inte var på Disney i så många är innan han dog 41 år gammal, så gjorde han så himla mycket för Disney.

Om man skulle göra en lista av Nya legender så skulle jag vilja ha med dessa:

  • Howard Ashman (Lyriker, producent)
  • Alan Menken (Kompositör)
  • Glen Keane (Animatör)
  • Andreas Deja (Animatör)
  • Don Hahn (Producent)
  • John Musker (Producent, Regissör)
  • Ron Clements (Producent, Regissör)
  • Roy E. Disney (Drivande kraft)
  • Gary Trousdale (Regissör)
  • Kirk Wise (Regissör)

har inget mer att säga än att jag håller med dig till 110%.

Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2004 vid 19:12

OMG! Jag vet att ni kommer hata mig sen... men jag måste bara uppmana er om att markera  , den ser så rolig ut då!

/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2004 vid 19:58

En annan person som man skulle kunna lägga till i den tidigare nämnda listan över nya legender är Roger Allers som ofta förekommer som manusförfattare till en del filmer så som Skönheten och Odjuret och Aladdin. Han har även varit regissör för Lejonkungen.

Visst ser den smile-gubben bra rolig ut när man markerar den Chiara, men varför skulle vi hata dig för att du säger så, det är ju ett faktum.

Rosanna, jag såg att du hade ett konto på DeviantArt, det var en hel del fina bilder du gjort, jag har själv ett konto där med en del Disneyrelaterade bilder: http://daniel-venice.deviantart.com/.
Finns det något intresse för att ha ett forum för FanArt?

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2004 vid 22:08

Ja, självklart, så fort jag lärt mig lite mer om data animering (förhoppningsvis i sommar) ska jag börja rekonstrura Pixars leksaker ur Toy Story, som träning. Och jag lär behöva massor av hjälp.

Jag tänkte att ni kanske skulle tycka jag var fånig för att det var så töntigt och... äh

/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Rosanna View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rosanna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2004 vid 18:34

tack tack daniel :) kollade in din sida, du har fina bilder du med! (gillade speiciellt dina Doppler bilder!)

det skulle va kul med ett FanArt forum.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2004 vid 19:39
Postad av Rosanna Rosanna skrev:

det skulle va kul med ett FanArt forum.

Jag har öppnat ett FanArt forum nu http://www.disneyfilmsidan.dk/forum/forum_topics.asp?FID=10

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2004 vid 23:23
Är det den sista forumet du tänker lägga till eller blir det mer?
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 02:09
Daniel svara
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 10:56

jag vet inte, just nu kommer jag inte på någon att lägga till, dessutom bör man inte ha för många.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 16:51
jo du har rätt
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media